981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Spørg dog først man! Spørg dog først man!

Forleden var vi på amagar strand, og gå en dejlig lang tur.. lang blev den ihvert fald, alle skulle hilse på lille Nellie.. da vi efter et par timer er på vej tilbage til bilen.. går vi stille og taver derud af, da der pludselig er en ældre herre der stille sig op og med sit semiproff kamera zoomer ind på nellie og tager en serie billeder... Hvorefter jeg og kæresten kigger godt mærkeligt på ham, og tænker " hvad fanden har du gang i"... han går forbi os og siger bare han aldrig havdet set en gråblå amstaff før... Hvorefter det flyver ud af munden på kæresten, Ja og det koster sku 20 kr per billede.. han grinte bare og gik videre.. Idioten kunne da have spurgt først om han måtte tage et billede eller to...
Hmm.. bare lidt aften ævl fra mig..
nat nat

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørg dog først man!
  • #1   16. feb 2008 Jo jo.. det gjorde jeg nu også... Men det kommer da alligevel op i mig, at det til dels er lidt respektløst... Havde det været min datter på 2 f.eks.. var jeg hoppet i flæsket på ham.. ingen tvivl...
    Syntes nu bare det er rent pli at man lige spørger først..
    Det havde jeg da gjort.

• #2   16. feb 2008 BeanMor... Det lyder som om de spurgte først!?

• #3   16. feb 2008 Daniel - jeg kan godt følge dig i det.. Det er da helt normal pli, lige at spørge om det er i orden før man bare fotograferer.

• #4   16. feb 2008 Men når det er sagt, så har du altså en cute hund ;-))

• #6   16. feb 2008 Anette O... hehe.. takker mange gange...

• #7   16. feb 2008 På den ene side, ja.........så skulle han måske have spurgt først,...men på den anden........jeg ville have følt mig mega stolt og glad, for du har jo i og for sig mødt en person som har fundet din hund lige så flot og lækker som du sikkert selv også syntes at den er!!!! :o)

• #8   16. feb 2008 Synes nu også godt lige han kunne spørge først !

• #9   16. feb 2008 Jeg ville nok også lurer lidt, og tænke om det var en der var ude og lede efter nye hunde der evt. kunne stjæles og sælges videre.
    Jeg mener at man bør spørge først.
    Men det kan da godt være at jeg er for pylret og mistroisk..ss..

• #10   16. feb 2008 Anita J:at tage et billede er vel ikke ensbetydende med at man vil stjæle??

Befinder man sig på et offentligt sted, så risikerer man jo i visse tilfælde at blive fotograferet.

Tror i selv på at når DR1 eller Tv2, når de er ude at filme, at de så har spurgt alle de mennesker som befinder sig på strøget om de har noget imod at blive filmet????

Næh....vel!!! Hvis man er paranoid og tror der er farer overalt så bør man nok blive hjemme. Spørgsmålet er jo nok i sidste ende............gør vi ikke tingene mere farlige end de er???????????

Hvem ved...måske tog manden nogle billeder af denne hund fordi han har taget billeder af flere hunde og racer, som han måske i sidste ende bare vil samle i en scrapbog, og som han i sidste ende bare vil lave som et minde over de smukke hunde som han har mødt igenne tiden!!!! I sidste ende tror jeg da bare at vi mennesker er ved at blive lige lovligt meget paranoide og kan finde fejl og kriminalitet i alt det vi ser og oplever!!!!! Måske er det i sidste ende slet ikke så slemt som vi selv tror!!!

• #11   16. feb 2008 I´ m a doglover. Nu mener jeg at der stod en billedserie, desuden så stjæles der hunde fra mit kvarter dagligt, så jeg synte at det er naturligt at man har de tanker. Men bor man væk fra problemernes centrum kan jeg godt se at det kan virke tosset.

• #12   16. feb 2008 Anita J : nu siger jeg ikke at du er tosset eller andet!!!!!!! Mener blot at man udfra at manden har taget et billede at hunden ikke nødvendigvis behøver at tænke i kriminelle baner!!!!!!!!!!! En ting er at man i disse tider er nød til at tænke sig om og passe på, men det er ikke ensbetydende med at man skal kriminalisere alt man oplever, og historien fortæller jo kun om en person som tager et billede uden at spørge om lov, og spørsmålet er jo så hvor meget man skal puste det op!!!!

Mener bare at man skal passe på ikke at puste en lille ting/oplevelse op til en mega ting som i sidste ende ikke betyder noget!!!Man skal ikke lade paranoiden overtage!!!! Forstår du hvad jeg mener??????????

• #13   16. feb 2008 Man kan jo vende det om og sige at manden jo ikke engang ejer en af de pågældende racer som man hører bliver stjålet!!!! Det er jo de små racer som folk stjæler ikke den race som er blevet fotograferet, så det er vel bare en situation sombliver blæst op til mere end hvad den er!!!!!!!!!!

• #14   16. feb 2008 I`m a doglover. Nope sorry, jeg forstår dig ikke.
    Her er det altså alle racer der bliver stjålet, store som små, voksne og hvalpe og ingen race er i sikkehed her..Jeg forstår ikke hvordan man kan tro at det kun er een slags hunde der stjæles, men måske igen fordi du ikke bor hvor det sker særligt tit..
    Jeg ved ikke hvorfor du forsvarer "ham fotografen" så meget, kender du ham da siden du ved om han er hundeejer, eller gør du det selv, altså tar billeder af andres hunde ??? jeg ville altså stadig blive sur hvis nogen begyndte at ta billeder af mine hunde uden at ha spurgt først, hvilket folk normalt gør, for flere af mine hunde er blevet fotofraferede, og jeg er Altid blevet spurgt pænt først.
    Men nok om det jeg hopper af her.

• #15   16. feb 2008 Anita J :Nej bor ikke et sted hvor der bliver stjålet hunde, men ser tv, og kanud fra det høre om hvilke racer der er de forretrukne for tyveknægtene!!!!!!!!!!!

At skyde så lavt til at tro at jeg kender den pågældende fotograf eller at tro at jeg selv kunne finde på at tage billeder uden at få lov, tyder på at du selv åbenbart kravler så lavt at vi andre ikke kan se det, st skylde mig for noget uden overhovedet at kende mig vidner jo kun til hvor lavt du tænker på os andre, for jeg selv kunne aldrig finde å at tage et billede uden at få lov!!! At du trækker mig helt ned i stenene blot fordi jeg finder andre muligheder og syn på sagen i lige netop denne sag, vidner jo kun på at du automatisk trækker mig og evt. andre helt ned, blot fordi du ikke kan se noget som helst positivt i det andre for dig ukendte. Du vil åbenbart til enhver tid altid se det negative i det de for dig ukendte gør i stedet for at se den mindste mulige mennekelige og rare ting andre kunne finde på at gøre for at sætte andre og måske dig selv i en mere mennskelig og behagelige situation. At du ikke kender personen er ikke ensbetydende med at personen er kriminel, umenneskelig eller andet. Måske ser man bare sort istedet for at se situationen som den er!!!!!!!

• #16   16. feb 2008 Jeg Beskylder dig ikke for noget, jeg spurgte dig pænt. Så stop lige med bekyldningerne, så vidt jeg kan se er det bare dig der føler dig ramt..*SUK*

• #17   16. feb 2008 Du spørger om jeg kender fotografen eller om jeg selv kunne finde på at tage billeder uden at spørge så selvfølgelig føler jeg mig "ramt".

Om du beskylder mig.............. det er vel som man tager det!!!!!!!!!!! Men............jeg udtaler mig bare om at det måske bare ikke er så slemt som man gør det til. Manden tager et billede af en hund og begrunder det med at han ikke har set sådan en hund før, og straks er der nogle som himler op om evt. fremtidig tyveri af hunden. Jeg forsøger så bare at sige at måske manden blot ville have et billed af en hund som han syntes var flot!!!, og straks råbes der op om evt. tyveri osv.

Slå dog koldt vand i blodet!!!!!!!!!!!!! Der findes der dog stadig flere ærlige mennesker end tyveknægte!!!!!!!! Andet ville jeg såmænd ikke sige. Jeg skal være den første til at indrømme at jeg kan savle over en lækker hund, og spørge om jeg må snakke og kæle med den pågældende hund, men det er da ikke ensbetydende med at jeg vil stjæle hunden!!!!!!!!!! Jeg glæder mig derimod nærmere over at jeg har fået lov til at opleve og talle med en hund som tiltaler mig. Jeg kan såmænd bare godt lide andre hunde end mine egne. Jeg er ikke så snæversynet at jeg kun syntes at mine egne er dejlige og de eneste som er værd at kæle!!!!!!! Undskylder da mange gange for at have vist interesse for andre hunde, og tilladt mig at tænke at det var nogle dejlige hunde jeg har fået lov til at møde. Jeg har ingen tanker gjort mig om at gøre noget kriminel!!!!!!!!!!!!!!!

• #18   16. feb 2008 Tror i ikke i trænger til at sove nu smiley ?

• #19   16. feb 2008 trænger skam ikke til at sove!!!!!!

ser bare ikke straks en fare ved andre folk!!

• #20   16. feb 2008 Nej det er der skam heller ingen grund til .

- Min mening : Jeg ville da blive smigret hvis nogen gerne ville ha et billede af min hund, MEEEN det er min hund, så jeg vil da gerne ha de spørger først .. Men så ville det være helt iorden smiley

Men nu skal i ikke rive hovederne af hinanden .. Jeg vil til at sove. Kan i sove godt når i kommer så langt . smiley

• #21   16. feb 2008 Mener såmænd blot at indtil det modsatte er bevist så ser jeg på nye/ukendte mennesker med positive øjne!!

Ser enhver situattion med positiv indstilling, inftil det modsatte er bevist, og så tager jeg situationen derfra.

Hvis vi alle automatisk tog det negative først, hvor ville vi så være i dag?????????

• #22   16. feb 2008 Så tror jeg verden ville være et grimt sted at leve.
    Giver dig fuldt ud ret smiley

• #23   16. feb 2008 Sov godt!!!!!!! Går også i seng nu!!!!!!!

• #24   16. feb 2008 I lige måde smiley

• #25   16. feb 2008 Det er forbudt at tage billeder af en enkelt person ( Persondataloven) men det er ikke forbudt at tage billeder af dyr.
    Men når det så er sagt så ville jeg faktisk også blive vred hvis ikke jeg var blevet spurgt først smiley

• #26   16. feb 2008 Ville godt nok også blive sur, hvis der bare var en der kom hen og tog et billede uden at spørge først!!

• #27   16. feb 2008 Enig Daniel - man spørger sku først - det er da normal opførsel!!! Man går vel heller ikke rundt og tager billeder af andre folks kærester fordi man syntes hun har go´e patter smiley

• #28   16. feb 2008 Jeg havde nok bare spurgt om han gad sende dem til mig på en email *GGG*

• #30   16. feb 2008 jeg tænker bare at det da var en alt for lang tur, for sådan en lille hund. tommelfingerreglen siger at den max må gå det antal minutter den er gammel i uger - dva er den 15 uger gammel, så må turen max være på 15 minutter

• #31   16. feb 2008 Kan godt forstå dig Daniel !

Ville også blive lidt underlig hvis der bare var en der kom hen og 'voldtog' en masse billeder af min hund, uden at spørge først...

Men det kommer måske også lidt an på hvordan man selv er...
    Jeg kunne aldrig finde på at tage billeder af fremmedes hunde, børn osv uden at spørge først...

• #32   17. feb 2008 Var lige væk en dag, hold da op en masse svar...
    ved ikke hvor jeg skal starte.
    Mener for det første også det er "ulovligt" at tage portræt eller nærbilleder af andre folks egendele. så som hund bil kæreste.. hehe.. osv. uden tilladelse.
    Man høre meget i medierne i øjeblikket om, hvor grusomme vores elskede dejlige hunde er, og fandt jeg et billede på forsiden af min hund, fordi billedet var eftergivet uden tilladelser, var jeg nok i tæt kontakt med min advokat, og "eftergiveren af billederne" min højre knytnæve.
    Og ja, det var en billedeserie.. 3-5 billeder blev taget, med zoomlinse, for lige at træde lidt mere i det.
    Vi er også meget obs på tyveri, da vi bor i de såkaldte zoner, hvor dette forekommer tit.

• #33   17. feb 2008 Platugler!! PS... jeg tror nu mere jeg vil lytte til min hund, ang. hvornår hun vil hjem, end en eller anden stupid regl der er opfundet på ??? hvad?? hvilket grundlag?.. en puddel? en grand danois?

• #34   17. feb 2008 Daniel: det er jo så op til dig ... jeg forholder mig bare til hvad dyrlæger og undersøgelser siger. En hvalps led har slet ikke godt at blive brugt på den måde. Så nej, det er ikke en stupid regel, men noget som dyrlæger har kunne se, var det bedste for en hvalp - om det så er en chi eller en GD. En hvalp ved jo ikke hvad der er godt for den - vel?

Kommentér på:
Spørg dog først man!

Annonce