Spørg dog først man! Spørg dog først man!
Forleden var vi på amagar strand, og gå en dejlig lang tur.. lang blev den ihvert fald, alle skulle hilse på lille Nellie.. da vi efter et par timer er på vej tilbage til bilen.. går vi stille og taver derud af, da der pludselig er en ældre herre der stille sig op og med sit semiproff kamera zoomer ind på nellie og tager en serie billeder... Hvorefter jeg og kæresten kigger godt mærkeligt på ham, og tænker " hvad fanden har du gang i"... han går forbi os og siger bare han aldrig havdet set en gråblå amstaff før... Hvorefter det flyver ud af munden på kæresten, Ja og det koster sku 20 kr per billede.. han grinte bare og gik videre.. Idioten kunne da have spurgt først om han måtte tage et billede eller to...
Hmm.. bare lidt aften ævl fra mig..
nat nat
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 202
Syntes nu bare det er rent pli at man lige spørger først..
Det havde jeg da gjort.
dec 2007
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
dec 2007
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 527
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Jeg mener at man bør spørge først.
Men det kan da godt være at jeg er for pylret og mistroisk..ss..
maj 2006
Befinder man sig på et offentligt sted, så risikerer man jo i visse tilfælde at blive fotograferet.
Tror i selv på at når DR1 eller Tv2, når de er ude at filme, at de så har spurgt alle de mennesker som befinder sig på strøget om de har noget imod at blive filmet????
Næh....vel!!! Hvis man er paranoid og tror der er farer overalt så bør man nok blive hjemme. Spørgsmålet er jo nok i sidste ende............gør vi ikke tingene mere farlige end de er???????????
Hvem ved...måske tog manden nogle billeder af denne hund fordi han har taget billeder af flere hunde og racer, som han måske i sidste ende bare vil samle i en scrapbog, og som han i sidste ende bare vil lave som et minde over de smukke hunde som han har mødt igenne tiden!!!! I sidste ende tror jeg da bare at vi mennesker er ved at blive lige lovligt meget paranoide og kan finde fejl og kriminalitet i alt det vi ser og oplever!!!!! Måske er det i sidste ende slet ikke så slemt som vi selv tror!!!
dec 2007
maj 2006
Mener bare at man skal passe på ikke at puste en lille ting/oplevelse op til en mega ting som i sidste ende ikke betyder noget!!!Man skal ikke lade paranoiden overtage!!!! Forstår du hvad jeg mener??????????
maj 2006
dec 2007
Her er det altså alle racer der bliver stjålet, store som små, voksne og hvalpe og ingen race er i sikkehed her..Jeg forstår ikke hvordan man kan tro at det kun er een slags hunde der stjæles, men måske igen fordi du ikke bor hvor det sker særligt tit..
Jeg ved ikke hvorfor du forsvarer "ham fotografen" så meget, kender du ham da siden du ved om han er hundeejer, eller gør du det selv, altså tar billeder af andres hunde ??? jeg ville altså stadig blive sur hvis nogen begyndte at ta billeder af mine hunde uden at ha spurgt først, hvilket folk normalt gør, for flere af mine hunde er blevet fotofraferede, og jeg er Altid blevet spurgt pænt først.
Men nok om det jeg hopper af her.
maj 2006
At skyde så lavt til at tro at jeg kender den pågældende fotograf eller at tro at jeg selv kunne finde på at tage billeder uden at få lov, tyder på at du selv åbenbart kravler så lavt at vi andre ikke kan se det, st skylde mig for noget uden overhovedet at kende mig vidner jo kun til hvor lavt du tænker på os andre, for jeg selv kunne aldrig finde å at tage et billede uden at få lov!!! At du trækker mig helt ned i stenene blot fordi jeg finder andre muligheder og syn på sagen i lige netop denne sag, vidner jo kun på at du automatisk trækker mig og evt. andre helt ned, blot fordi du ikke kan se noget som helst positivt i det andre for dig ukendte. Du vil åbenbart til enhver tid altid se det negative i det de for dig ukendte gør i stedet for at se den mindste mulige mennekelige og rare ting andre kunne finde på at gøre for at sætte andre og måske dig selv i en mere mennskelig og behagelige situation. At du ikke kender personen er ikke ensbetydende med at personen er kriminel, umenneskelig eller andet. Måske ser man bare sort istedet for at se situationen som den er!!!!!!!
dec 2007
maj 2006
Om du beskylder mig.............. det er vel som man tager det!!!!!!!!!!! Men............jeg udtaler mig bare om at det måske bare ikke er så slemt som man gør det til. Manden tager et billede af en hund og begrunder det med at han ikke har set sådan en hund før, og straks er der nogle som himler op om evt. fremtidig tyveri af hunden. Jeg forsøger så bare at sige at måske manden blot ville have et billed af en hund som han syntes var flot!!!, og straks råbes der op om evt. tyveri osv.
Slå dog koldt vand i blodet!!!!!!!!!!!!! Der findes der dog stadig flere ærlige mennesker end tyveknægte!!!!!!!! Andet ville jeg såmænd ikke sige. Jeg skal være den første til at indrømme at jeg kan savle over en lækker hund, og spørge om jeg må snakke og kæle med den pågældende hund, men det er da ikke ensbetydende med at jeg vil stjæle hunden!!!!!!!!!! Jeg glæder mig derimod nærmere over at jeg har fået lov til at opleve og talle med en hund som tiltaler mig. Jeg kan såmænd bare godt lide andre hunde end mine egne. Jeg er ikke så snæversynet at jeg kun syntes at mine egne er dejlige og de eneste som er værd at kæle!!!!!!! Undskylder da mange gange for at have vist interesse for andre hunde, og tilladt mig at tænke at det var nogle dejlige hunde jeg har fået lov til at møde. Jeg har ingen tanker gjort mig om at gøre noget kriminel!!!!!!!!!!!!!!!
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 123
maj 2006
ser bare ikke straks en fare ved andre folk!!
feb 2008
- Min mening : Jeg ville da blive smigret hvis nogen gerne ville ha et billede af min hund, MEEEN det er min hund, så jeg vil da gerne ha de spørger først .. Men så ville det være helt iorden
Men nu skal i ikke rive hovederne af hinanden .. Jeg vil til at sove. Kan i sove godt når i kommer så langt .
maj 2006
Ser enhver situattion med positiv indstilling, inftil det modsatte er bevist, og så tager jeg situationen derfra.
Hvis vi alle automatisk tog det negative først, hvor ville vi så være i dag?????????
feb 2008
Giver dig fuldt ud ret
maj 2006
feb 2008
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 582
Men når det så er sagt så ville jeg faktisk også blive vred hvis ikke jeg var blevet spurgt først
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 178
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.058
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Ville også blive lidt underlig hvis der bare var en der kom hen og 'voldtog' en masse billeder af min hund, uden at spørge først...
Men det kommer måske også lidt an på hvordan man selv er...
Jeg kunne aldrig finde på at tage billeder af fremmedes hunde, børn osv uden at spørge først...
dec 2007
ved ikke hvor jeg skal starte.
Mener for det første også det er "ulovligt" at tage portræt eller nærbilleder af andre folks egendele. så som hund bil kæreste.. hehe.. osv. uden tilladelse.
Man høre meget i medierne i øjeblikket om, hvor grusomme vores elskede dejlige hunde er, og fandt jeg et billede på forsiden af min hund, fordi billedet var eftergivet uden tilladelser, var jeg nok i tæt kontakt med min advokat, og "eftergiveren af billederne" min højre knytnæve.
Og ja, det var en billedeserie.. 3-5 billeder blev taget, med zoomlinse, for lige at træde lidt mere i det.
Vi er også meget obs på tyveri, da vi bor i de såkaldte zoner, hvor dette forekommer tit.
dec 2007
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
Spørg dog først man!