{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Hund med alenehjemme problemer."HJÆLP" {{forumTopicSubject}}

Min veninde har en lap blanding, som har store problemer med at være alene. Hun bliver altid gået med inden de forlader hjemmet. Og har alt det legtøj der er på markedet. Alt fra aktivitets bolde osv. Får hunde kiks lagt som hun skal få ud af en flaske og meget mere.Nu har jeg så ikke flere ider til hende om hvordan hun skal få vendt den dårlige vane fra hende. Nu er hun begyndt at bide i væggene, dørekarme og meget mere. Er der ikke nogle med nogle gode råd inden hun driver sin ejer til vanvid. (0: Skal lige siges at hun (ejeren) ikke har givet op endnu. Syntes jeg er flot, nu har det stået på i snart et år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med alenehjemme problemer."HJÆLP"
  • #1   15. feb 2008 Ja det har også været oppe. Men er det ikke synd for hunden?

• #2   15. feb 2008 Hun kan evt. købe et bur den kan være i. Buret skal være dækket til, så det føles som en hule for hunden.
    Den skal selvfølgelig vendes til at være i det, inden den bliver sat der ind hele dagen.
    Mange hundeejere stejler over at komme deres hunde i bur, men hunde der er vant til deres bur elsker det, da det giver tryghed.
    Min ene hund kan ligge i sin kasse hele dagen og aftenen med, hvis det passer hende.
    Håber dette forslag kan bruges.

• #5   15. feb 2008 har hun lært den at være alene rigtigt???

• #6   15. feb 2008 Et bur kunne måske være en løsning. Marv ben og alt mulig andet er prøvet. Virker ikke. Hun har endda fået lavet nye spændende ting i hendes marvben. altså skiftet med at tage forskellige godter i dem, men det virker heller ikke. Hun har osse prøvet at smøre karme osv. Men så begyndte hun på gulvet og væggen. Svær hund at stille tilfreds. Hundegård er også prøvet men hun piv at naboen brokkede sig. Så hun kom ind igen.

• #7   15. feb 2008 Ja det har hun lært hende. Er hun alene i bilen gør hun ikke noget. Så et bur ville måske være det rigitge for hende.

• #8   15. feb 2008 Hendes gå tur om morgen sker som noget af det første. Så der går vel en halv time tre kvarter inden hun er alene. Hun er måske alene i fem timer. Nogle dage er kortere. Så det er jo ikke vildt lang tid.

• #11   15. feb 2008 Smiler det er også prøvet ingen effekt. Heller ikke at feks. give hende foderet i noget hvor hun selv skal få det ud. Men en krave fra doktor dyr var heller ikke en dårlig ide.

• #12   15. feb 2008 Bare kom med flere til jer der kan. Og tusinde tak for dem der er kommet. Altid rart med nogle kloge hunde mennesker somkan komme med nogle friske ideer. Tusinde tak....

• #14   15. feb 2008 Mickey lavede også ballade, når han var alene hjemme og så fik jeg det råd at der skulle gå en hel time, hvor han lige fik lov at falde ned.

Så jeg plejer at gå med ham, og når vi er hjemme igen, sætter jeg mig foran pc'en eller computeren, så han har mulighed for at slappe helt af.
    Hvis jeg stress'er rundt, og vil gøre rent, når han jo ikke rigtig at slappe af.

Efter jeg gjorder det, har der ingenting været. Tror egentlig bare at han snorksover, når han er alene hjemme

• #15   15. feb 2008 Hov kom lige i tanke om: www.etologi.dk
    Et fantastisk sted man kan ringe til i tide og utide. Helt gratis. De tager sig den tid der skal til og giver rigtige gode råd.
    kan anbefales til alle der har store og små spørgsmål ang. deres dyr.

• #18   15. feb 2008 Iben C tusinde tak det vil jeg lade gå videre. Jeanett T. Det vil jeg også med dit. Det er bare lidt svært i vores travle hverdag, men det må man jo tage sig tid til...

• #20   15. feb 2008 Enig, men det er bestemt heller ikke tilfældet her. Den hund har det så godt som overhovedet muligt. Og hvis det var tilfældet ville hun jo nok heller ikke lade det stå på i et år. Den hund er elsket og holdt af. Og en rigtig god hund. Hendes ejer gør bestemt alt for den hund, og giver ikke op. Trods alt det hun har ødelagt. Og det er godt nok for rigtig mange penge.

• #22   15. feb 2008 Det ved jeg godt. Har jo selv to aktive hunde. Og det gør hun også. Det gør hun virkelig osse.

• #24   15. feb 2008 Når min hund er alene skal hun altså ikke lege og have 1000 slags ting at tumle med -hun skal slappe af.
    S mit bud ville være at lade hunden være i et rum (sæt børnegitter e.l. i døren, så den ikke færdes over hele huset), sørge for at den lærer at være alene helt forfra igen, og så ellers sørge for passende ROLIG aktiviering inden den forlades

• #26   15. feb 2008 Hej Malene. Hun også prøvet med dab og med stlle musik i baggrunden. Det virkede en enkelt gang. Men det kan da godt være hun skal give det et forsøg mere. Og marv ben har hun også haft frosset ned med skiftende leverpostej og tun og meget mere. Det virker også kun et par dage. Syntes der er kommet meget godt. Måske prøve det hele på en gang. (0: Det er virkelig bare synd og skam for hun er virkelig en god hund. Men som ejeren siger,så har hun det skidt med at komme hjem til et hjem hvor det ser ud til at der har været udbudne gæster. Hver dag.

• #28   15. feb 2008 Et ur er ikke prøvet. Jeg gjorde det med mine hunde da vi fik dem hjem. Fik afvide at det slår eller lyder som morens hjerte slag. Det var også en god ide. Tak. Syntes i er gode herinde.

• #29   15. feb 2008 Hun bliver snart et år. Startede med at sige det bare var fordi hun var i lømmel alderen. (0; Men det tror jeg ikke mere efter som hun ikke har haft nogle gode perioder.

• #31   15. feb 2008 Smiler ja det skal det jo. (0; Ejeren giver helt sikkert ikke op. Det er hun ikke typen der gør. Men tak for det. Jeg giver alle de gode råd videre til hende. Og mange tak til jer alle.

• #32   15. feb 2008 Det var så lidt. Man skal jo kunne bruge hinanden i sådanne situationer. Det er vel også derfor vi alle er herinde.... :o)

• #33   15. feb 2008 Smiler. Ja det er det jo. Men det er jo rart folk gider at bruge tid på at svare. og jeg er taknemlig....

• #34   15. feb 2008 Prøv at observere hende i løbet af dagen. Hvor ligger hun sig. Er hun meget opmærksom på tingene udenfor osv. Måske skal hun have mere plads, for ikke at blive stresset.
    Vores dober bed også i stykker. Eller tømte vasketøjskurven, så han kunne putte. Vi fandt ud af, at han havde brug for mere udsyn til det udenfor, så han kunne passe "ordentlig" på. Det stressede ham ikke at kunne komme i stuen, hvis det var derfra (udenfor) han hørte lyde, men ikke kunne se...... Jeg ved ikke, hvor meget vagthunde der er i din venindes. Men prøv det....
    Altverdens tyggeben, aktivitere havde ingen virkning. Men "vogtområdet" virkede med stor succes.

Kommentér på:
Hund med alenehjemme problemer."HJÆLP"

Annonce