{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

En bøn fra de danske pitbulls {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke selv jeg er ulovlig, jeg elsker min herre uanset hvor jeg bor, men jeg vælger ikke selv min ejer og kender ikke lovgivningen.. Men det gør du!

Loven byder, at jeg bliver aflivet hvis jeg findes her i landet.. Hvorfor byder du mig det?

Hvorfor skal mit allerede noget skrammede rygte forværres af, at du - min ejer - begår ulovligheder?

Utallige kampagner går på, at jeg ikke er farlig - men ingen kampagner går imod dig, min uansvarlige ejer?

Min største ulempe er ikke, at jeg er god i hundekamp.. Min største ulempe er, at jeg vil gå i døden for min ejer!
Jeg er loyal og stærk.. Og det tiltrækker desværre nogle uheldige mennesker som dig, min ejer..

Jeg vælger ikke selv, du - min ejer - vælger for mig, hvorfor vælger du at sætte dødsdom over mit hoved?
Jeg som er parart til at gå igennem ild og vand for din skyld, hvorfor vælger du døden for mig?

Jeg er uden skyld, du - min ejer - står med hele ansvaret!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En bøn fra de danske pitbulls
  • #1   13. feb 2008 Nemmerlig. Det er ikke loven der slår de hunde ihjel, det er de ansvarsløse paphatte der anskaffer sig dem.

• #2   13. feb 2008 Godt skrevet

• #3   13. feb 2008 Lige netop Søster.. Jeg lærer aldrig at forstå hvorfor de hunde absolut skal slæbes ind i landet når de nu står til en aflivning kun pga race..

• #4   13. feb 2008 JARC: Ja, for hvis man anskaffer sig en hund der ikke er lovlig, er man.....

• #5   13. feb 2008 JARC - hvordan klassificerer man ellers en hundeejer der anskaffer sig en hund med dødsdom kun pga racen?

• #6   13. feb 2008 Det var flot skrevet...
    Kan kun give dig ret...

• #7   13. feb 2008 Irene - hvad har det med ejerne at gøre? følger du kun lovgivningen hvis politiet kommer og dunker dig i nakken?

Jeg er enig i, at politiet ikke gør nok.. Men hvad er en ulovlig hund i forhold til overfald, indbrud, spritkørsel og hvad de ellers bliver kaldt ud til?

Jeg synes nærmere vi lovlydige hundeejere har en pligt til at gøre det til noget uhørt at anskaffe sig en ulovlig hund..
    - I dag bliver det bifaldet i stor stil.. sørgeligt !

• #8   13. feb 2008 * JARC *
    Ja, men hvis du læser overskriften på emnet står der "En bøn fra de DANSKE pittbulls"

• #9   13. feb 2008 JARC - Hvad hedder overskriften?

Og ja det ville også være lettere hvis der ingen fartbegrænsninger var.. og hvis det var ok man bare tog ting i butikkerne hvis man ikk havde råd.. og hvis .. og hvis.. og hvis..

Den dag de hunde bliver lovlige, jamen så høres der ikke mere fra mig omkring de hunde..

• #10   13. feb 2008 Irene - nej det siger jeg da ved Gud ikke.. Jeg er så meget imod den race, så det nærmest er en besættelse !!

Men som skrevet lige over er jeg enig i, at politiet ikke gør nok.. Men det er altså ikke politiets skyld de er i landet og bliver solgt her?

• #11   13. feb 2008 Det er flot skrevet ... Men .. selvom politiet står klods op af 2 rednose pitbull's bliver de jo ik aflivet .. For de står som amstaff på papirene .. Det har vi jo set i station 2 ....

Og folk ringer til politiet og siger at den og den hund er en pitbull .. Men de bliver jo ik aflivet .. Så den første sætning holder desværre ikke helt stik ...

• #12   13. feb 2008 Laura - Igen.. Har aldrig sagt at politiet var hverken effektive eller kompetente.. Blot hvad lovgivningen er..

Aldrig i livet om jeg ville risikere en aflivning af min hund kun pga mit racevalg !

• #13   13. feb 2008 Nina

Ja self. .. smiley

Og ja , jeg fatter heller ikke folk .... Men altså .. de må jo få noget ud af det ? :-S

• #14   13. feb 2008 syntes teksten og overskriften er kanon skrevet set fra hundens syns punkt....!!!! hvis man kan sige det sådan!!!!!
    men er ikke helt enig... alså i holdningen med at de er ulovlige osv... tror også det på nogle punkter ville blive bedre hvis de ikke var... og jeg har ingen og har aldrig haft og har ingen planer... så det er ikke derfor jeg siger det!!!! men alt er sjovt ... specielt for de "forkerte" typer når noget er forbudt/ulovlig... (forstå mig ret)??? ikke for a blæse en diskotion op eller noget...

• #15   13. feb 2008 Laura - Ja NOGET må de jo synes den kan som ingen andre hunde kan...

Bare sært at det lige netop er det pitbullen har, som folk (dem der køber) vil have... ikke det schæferen har.. ikek det mastifferne har.. ikke det retriverne har.. men lige DET som pitbullen har Oo

• #16   13. feb 2008 Godt skrevet! .

• #17   13. feb 2008 Godt skrevet Nina :o)
    Lige en anden måde at se det hele på.

• #18   13. feb 2008 Heidi - om den skal gøres lovlig eller ej har jeg ingen mening om.. Men derimod synes jeg at det er direkte idioti at anskaffe sig en ulovlig hund !!

Pitbullen er på mode.. Man er vel lidt rebelsk når man spadserer rundt med en rednose i fuld offentlighed?

Sån lidt sej og bad ass ligeglad med lovgivningen - "INGEN skal bestemme over MIG!"

Og hvis man vitterligt er af den mening, at de skal lovliggøres, så er det da bestemt ikke vejen frem at bryde loven og importere dem!

Ting i rema bliver heller ikke gratis af at man stjæler??

• #19   13. feb 2008 Nina

Det er nok fordi den er ulovlig , og de syntes de blive vældig smarte ved og kunne sige " jeg har en pitbull"

At de fleste , (håber jeg ) bare tænker hvor stor en nar han er er jo lidt en hjælp et sted ... Heldigvis acceptere folk det ik bare , men det er svært og gøre noget ved det , når selv politiet ik vil gøre noget

• #20   13. feb 2008 Laura - Ja det er frustrerende..

æv

• #21   13. feb 2008 * Nina & Koen på Fyn *
    det jeg mener er lige præcis det *LauraAkaDenSmukke * -siger.... nogen har dem tror jeg udelukkede for a de ikke er lovlige... siger heller ikke den skal og det bliver mere rigtigt ved "at tage loven i egen hånd".... men tror det ulovlige og forbudte har en negativ effekt... for nogen desværre...
    det er bare min tro og holdning til sagen...

• #22   13. feb 2008 Laura, jeps enig.

De her forbud virker overhovedet ikke, tværtimod, racen er blevet meget mere "populær" fordi den er ulovlig.

Her i Sverige er de lovlige og vi hører sku ikke ret meget til dem eller ser nogen, for den sags skyld.

• #23   13. feb 2008 Lars M
    lige mine ord... det jeg vil frem til!!! ikke a det er mere rigtigt... men.... tror det kunne hjælpe som du også skriver med sverige

• #24   13. feb 2008 Hehe iøvrigt stødte vi da på en 3-4 stykker for et par weekender siden, vi var til en gå en tur i skoven weightpull træning arrangement, herovre.

Og der var ingen problemer overhovedet, vi havde vores 3 Amstaff´er med, der var nogle Mastiff´er, Staffer, Dogo, Golden og flere Amstaff´s, ialt en 15-20 hunde. Og der var ingen problemer overhovedet, ingen døde eller lemlæstede;-)

• #25   13. feb 2008 det viser da en hel del positivt omkring dem..... i de rigtige hænder tror jeg såmænd også at sådan en hund er ligeså stabil som alle andre racer!!!!!.............

• #26   13. feb 2008 Lars - jeg regner heller ikke med at pitbulls lemlæster alt hvad de kommer i nærheden af.. jeg vil blot frem med, at jeg er utrolig meget imod at de er i landet nu de er ulovlige..

du skriver at du mødte nogle stykke i weekenden.. det er lige præcis det jeg mener med, at de bare bliver accepteret her i landet..

endda thumbs up til ejeren, fordi den ikk har bidt i noget..

• #27   13. feb 2008 smukt skrevet synd at nogle bare er så egocentret at de netop gør det mod et andet levne væsen

• #28   13. feb 2008 Nina for pokker i mit svar stort set lige over skriver jeg at jeg bor i Sverige, herovre er de lovlige, så ikke noget med at acceptere dem i DK.

Jeg er præcis som dig helt uforstående overfor folk der vil have en Pit i DK, fordi de i den grad er med til at gøre livet svært for os med Amstaffs.

Pointen er præcis at denne race i DK kun er blevet mere populær fordi den er blevet ulovligt, og derfor syntes jeg at disse race forbud er tåbelige, fordi de har den præcis modsatte effekt.

Nina man skal passe på ikke at stire sig så blind på "målet" så man ikke opdager at andre langt hen ad vejen er enige med dig, men dog her en anden indgangsvinkel til tingene.

Så inden du overfalder mig næste gang skulle du måske lige klappe hesten, vi har 3 Amstaff´s med DKK stamtavle, begge medlem af DTK og Amstaff Gruppen herunder. Og hvis du kender deres holdning til tingene så kender du også min.

• #29   13. feb 2008 Lars - fangede ikke lige at du BOR i Sverige.. sorry

• #30   13. feb 2008 Det er bare helt ok, man kan jo misse lidt i farten;-)

• #31   13. feb 2008 super flot skrevet!! først o fremmest vil jeg sige jeg er enig i teksten... og så kommer mit men..
    det med a det er folk som dødsdømmer hunden ja det på en måde rigtigt men hvis man nu stiller det op med andre ulovlige ting? narko unge tar det i stribevis ik nødvendigvis fordi de tror de blir sejere a det men fordi det noed de har lyst til, en voksen mand/kvinde der utallige gange bryder loven såsom piratkopiring bryder også loven ved det ik det samm når det et levende individ vi her taler om men syns bare tit folk herinde desværre dømmer mange mennesker på ting de gør uden a vide hvorfor? udover det folk har sat sig i hovedet a sårn er det bare! der så mange danskere inkl mange herinde (tror jeg) DER LAVER NOED ULOVLIG HVER DAG . hvorfor er der k fokus på andre ulovlig importred dyr? hva med de som får deres tjekkiske rottehund ulovlig ind i dk bare fordi de må og ska eje denne modehund?

• #32   13. feb 2008 Lars - godt der ingen sure miner er.. jeg læser nok fo hurtigt *rødme*

Louise - Retfærdiggører den ene ulovlighed den anden? Er det ok at piratkopiere når man alligevel har en pit og kører spritkørsel?

Dette emne handler om de ulovlige hunde.. Måske der bliver lavet en med de ulovligt importerede en dag? Og en om hvorfor man kører sprit? tager narko osv..

Jeg har da holdninger til alle disse emner, men det bliver da en noget rodet tråd hvis man skal omkring alt hvad man har holdning til i en tråd??

• #33   13. feb 2008 syns bare det råddent folk hernde har så ondt i røven over andres ulovlighedernår de ik selv er helt lovlige!

• #34   13. feb 2008 Louise - Jeg er skam helt lovlig..

Tager ingen stoffer, kører hverken for stærkt eller sprit (har ikke kørekort, men drikker aldrig og kan ikke lide når folk kører for stærkt)..

Men uanset hvad.. om jeg så havde kørt over for rødt og kørt enmand ned.. Så ville jeg da have retten til at synes at pitbullejere i Dk er lallende idioter?

• #35   13. feb 2008 nina> ja fair men du nok mrs frøken perfekt så!! one and only! og ja syns du bare de lallende idioter men så har jeg vel os ret til a mene du en lallende idiot der aldrig har gjort noed forkert? bahh det jo noed vås

• #36   13. feb 2008 Ej helt ærligt Louise.. Kan du virkelig blive så stødt over, at jeg mener, at det er ganske uansvarligt at indføre og eje en ulovlig hund?

Er din måske ikke lovlig?

Jeg kan ikke se hvorfor jeg pludselig skal kaldes en lallende idiot fordi jeg ikke begår ulovligheder..

Sikke en racerepræsentant du er.. kors et vist sted !

• #37   13. feb 2008 nina> nej men i dømmer dem der har den uden a kende dem! det tit kernefamilier der har dem men nej nej i ved jo bedre det unge mennesker som bruger den til a spille sej ik? det er det mit problem ligger og nej tror ik på du aldrig nogensinde har gjort noed som ik var lovligt! så burde du simpelthen få en medalje!

• #38   13. feb 2008 Hold da op altså...
    Hvordan kan det være mindre slemt at eje en pitbull i danmark fordi andre gør noget andet som også er ulovligt?

• #39   13. feb 2008 "det tit kernefamilier der har dem"

Sjovt. De gange hvor der er blevet oprettet en rednose her inde på hundegalleri, har der tit været unge mennesker med på nogle af billederne (og sjovt nok er brugerne der opretter dem, ret unge)

• #40   13. feb 2008 louise - at det er kærnefamilier der har dem gør mig umidelbart kun mere uforstående !!

Men jeg forstår heller ikke folk der tager narko, kører sprit, stikker folk ned osv..

men... synes du virkelig at den ene ulovlighed retfærdiggøer den anden?

Synes du det er ok at naboen har en pitbull når du selv dyrker hamp? <-- rent fiktivt, jeg beskylder dig ikke for at dyrke hamp..

• #41   13. feb 2008 anita> det ik det self ska man ik eje en ulovlig ting eller dyr der er jeg enig men det er det a folk herinde på hg har så skide ondt i røven og bare må oprette indlæg om det! hva med a sætte sig ind i tingene lær folk a kende og så tage en debat... folk herinde tænder a og sir ja man de får den som potensforlænger? what?

• #42   13. feb 2008 Hvordan kan man ikke dømme personer som henter ulovlige racer til dk? Personer som bevist ! vælger; "jeg vil have en pitbull"...
    Det skriger da til himlen - præsist som Nina gør rende for i sit startindlæg.
    Så alderen på ejeren, hvorfor og hvordan de holder hunden osv. og deres formåen som hundeejere, (og om de kører for stærkt på motorvejen osv.) er egentlig en helt anden diskussion - For bare det de har hunden, gør det useriøst på ualmindelighøjt plan!

Og hvorfor alverden anskaffe en pitbull - hvis det netop ikke er på grund at "navnet".?
    Hvad har pitten som amstaffen ikke kan give sin ejer - ud over navnet...?

• #43   13. feb 2008 Louise - hvor skal man ellers debattere om hunde?

ulovlig imoprt, ulovlige racer, køb af hundekurv, sundhed, foder, aktivering, træning, racevalg osv er jo en del af det at vær passioneret hundeejer..

Det er således at man finder ligestillede, og folk man deler holdning med.. Dine holdninger deler jeg sjældent, men jeg har nu aldrig talt grimt til dig..

• #44   13. feb 2008 louise - sætte sig ind i tingene og lære folk at kende?

. eehhhmmm... nu er jeg så ikke typen der omgåes kriminelle.. og man er kriminel hvis man har en pitbull..

• #45   13. feb 2008 Selvfølgelig får mange folk da ondt i røven over at der ejes pibulls i danmark.
    Det er da helt normalt...
    Det er da mere unormalt at synes at det er i orden at eje dem her i landet...

• #46   13. feb 2008 ginne> enig enig er ik tilhænger a ulovlige hunde men en pitt er ik den samm hund som amstaff desværre og mange jeg kender vælger en pitt udfra a den er så pænere end amstaffs og det er der deres hundepassion ligger jeg blander mig ik i andet gider jeg ik når hunden intet har gjort mig.

nina> istedet for a sidde herinde og skrive nina ku man som den passioneret hundeejer vi er gøre noed irl ik? der sker intet ved a du skriver om det herinde overhoved det ren og skær tidsfordriv intet andet..

• #47   13. feb 2008 louise - uha jeg har skam nået meget med min hund idag =)

½ times tur i morges
    1 time i formiddag
    1 time i eftermiddag
    Aktivering i gårdhaven..

derudover har jeg nået at støvsuge, vaske sofaerne samt hundesengene og vaske 2 maskiner tøj..

OG jeg har da også nået at finde ud af, at du i mine øjne ikke er i stand til at debattere, du kan kun kaste med sten.. vældig meget jwg har nået idag =)

• #48   13. feb 2008 Marianne - Præcist min point =)

Sørgeligt som nogle mennesker hurtigt kan dømme en hund til døden.. og så kun pga valg af race, hunden skal intet forkert gøre..

• #49   14. mar 2009 JARC - hvordan klassificerer man ellers en hundeejer der anskaffer sig en hund med dødsdom kun pga racen?

Hmmm Ja nu får pitten jo så heller ikke ret mange chancer for at bevise at de faktisk godt kan være en super familie hund.Når folk melder den straks de ser en der minder om det, hermed sørger man så også for dens dødsdom Sammen med deres ejere der naturligvis er uansvarlige over for Pitten ved at skaffe sig den trods de ved at den er ulovlig og ved at nogle folk melder straks de ser den så den er sikret celle på dødsgangen...
    .Faktisk er Pitten den eneste hund der har vundet alt der er at vinde i konkurencer/ ejet af kompetente hunde ejere..

Det sidste er FAKTA / LITTERATUR

My

• #50   15. mar 2009 my - hvad har den at bevise i et land hvor den er ulovlig?

Pitbull terrieren er da en ganske dejlig hund hører jeg fra veninder i USA, men det gør den ikke mere lovlig..

Og det er dumhed ud over alle grænser at indføre en ulovlig hund, loven dræber ikke - det gør de uansvarlige hundeejere der vil bevise noget der ER bevist i USA.. ... men stadig er racen ulovlig her, uden diskussion.

Kommentér på:
En bøn fra de danske pitbulls

Annonce