{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

kommer når man kalder? {{forumTopicSubject}}

heey..

når jeg nu dagligt er ude og gå min tur med Zigo hvor han kan gå fri så op til nu har han egentlig gjort det ok og kommet når jeg kalder..

men nu han begyndt så småt og blive lidt trodsig selvom jeg kalder med en godbid... og hvis jeg kommer hen efter han løber han væk.. når jeg så endelig for fat i ham efter 10 min så skælder jeg ham ud men det virker slet ikke som om han forstår det altså at han har været dum? hvordan kan jeg få ham til at forstå det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kommer når man kalder?
  • #1   12. feb 2008 det for ham jo ikke til at lærer at komme når jeg kalder?? så tror han bare det godt?

• #2   12. feb 2008 Du skælder ud når han kommer... så er det jo klart han ikke kommer... ;O)
    Du har med den berygtede trodsalder at gøre.. Den periode der giver alle hundeejerer grå hår og dybe rynker...

Begynd at gøre dig interessant når du kalder.. hop - dans salsa.. what ever.. og når han så kommer så ROSER du og belønner...

• #3   12. feb 2008 Ved at lade vær med, at skælde ham ud... Når du træner indkald , så gør det på et lukket areal, hvor der ingen andre hunde er.. ( i starten) for ingen synes det er sjovt, at få uventet besøg på sin gåtur af en løs hund, der ikke lystre.
    Få en til, at holde ham.. Gå et par meter ud, og sæt dig med ryggen til og kald på ham.. Når han løber ned til dig har du en godbid klar.. forøg afstanden og gem dig evt. altid rose når han kommer. Løber han stik modsat løber du også stik modsat og kalder... ROS HAM HVERGANG HAN KOMMER TIL DIG!! Hvem gider komme til en der skælder ud!!

• #5   12. feb 2008 * Fru B Y * - han kom ikke ? smiley jeg fangede ham .. han blev ved med at løbe væk. =/ og ja det ikke sjovt.. kan bare ikke se hvordan jeg skal lærer ham det så?

• #7   12. feb 2008 ja jeg kan godt se det i siger men som jeg har skrevet kom han ikke? 10 minuter kaldte jeg på ham og han løb væk når jeg kom .. jeg fangede ham selv

• #8   12. feb 2008 dur ikke at skælde ham ud når han så endelig kommer. så får han jo skældud for at komme hen til dig, i hans verden. du må frem med de allebedste godbidder og virker rigtig glad og livlig når du kalder på ham. du kan også starte heæt forfra ved at stå overfor ham med de lækre godbidder og sige hans navn mens du giver ham én..

• #9   12. feb 2008 Nej det er ikke sjovt - men det tager altså tid..

Det er lidt ligesom når du er i byen og du ved kæresten ligger derhjemme og er skide sur... så gider du egentlig heller ikke rigtig tage hjem vel ?? *gggg*

• #11   12. feb 2008 Opane: Hunde forstår kun positiv indlæring.. Ved at skælde ham ud, opfatter hunden det som om det er forkert den kommer til dig når du kalder..

Hvis du roser hver gang og belønner tænker hunden "Hov, jeg skal dælme komme når han kalder, for så får jeg mad og ros.."

Hunden kan jo ikke selv se hvor den må gå til og hvor den ikke må..

• #12   12. feb 2008 Doris W - nej det tror jeg på smiley .. hehe

• #14   12. feb 2008 teenager hehe rigtig fedt... min har det samme problem lige pt. der er ikke andet for end at bevare fatningen

• #15   12. feb 2008 Gitte R - yep det for man lange løg af.. også lige når man er kommet hjem efter en lang arbejdsdag smiley .. ! puuha hehe.. men ja der er kun en vej frem jo

• #16   12. feb 2008 men tak for svarerne alle sammen..

• #17   12. feb 2008 Velkommen til lømmelalderen, jeg har også problemet.
    Han kommer fint, når der ikke er andre hunde. Men spotter han en anden hund, farvel, så er han løbet og kommer ikke når jeg kalder, heller ikke selvom jeg går den anden vej.
    Men, men hørelsen kommer igen, bare træn indkald som de andre siger, med lang snor på

• #18   12. feb 2008 Snor på.

• #20   12. feb 2008 Pina har samme problem. Er ret sikker på de nok skal komme når de er ovre teenage-alderen. Bare træn og træn, men pas på for ingen gider have en ulydig hund rendende hen til sig..

• #21   12. feb 2008 » Opane «
    Det er meget godt med ros , det skal der til... men jeg kan godt se at du først skal ha fat i hunden...
    Og hvordan gøres det så ? jo ser du... Du skal være spændende... slå flikflak eller kolbøtter om nødvendigt...
    Det ved jeg en ellers meget dygtig schæfer l, der heller ikke ville komme , lærte ved at ejeren gjorde... at ejeren gjorde... løb den anden vej eller sådan noget . Og det er meghet svært at få sig selv til.....

• #23   12. feb 2008 tror jeg ville vente med at gå løs med ham til han lærer at høre efter igen:o)

• #24   12. feb 2008 Først skal indkaldet sidde fast - så en lang line, så du blokerer for, at han kan lave numre. Med linen på, kan du hale ham ind, hvis han ikke kommer selv, når du kalder.

Derefter - indkald skal trænes femhundrede gange på hver gåtur. En guffer i hovedet på hunden og en fri-kommando, så han kan lege videre. Husk også en guffer, ved den ene gang, han skal have sin line på igen.

Og så - når hunden løber væk er tricket at løbe væk fra hunden. Den er ikke så gammel igen, og er endnu ikke så selvsikker, at den vil blive helt væk...
    Og at kalde med løs stemme samtidig med, at man løber baglæns får de fleste til at komme i nærheden. Jo mere skæld ud og jo mere indfangen, man har lavet her, jo sværere er det at få hunden til at komme helt hen til sig.

Men med masser af træning, masser af guffer, kan du få et superindkald, der sidder lige i skabet...
    Bare husk - aldrig skæld ud, aldrig fangen ind, og aldrig løben efter hunden...

• #25   13. feb 2008 he he ..har også problemet ..totalt døv hvis der sker noget spændende ... og hvis jeg har godbidder med går han med hovedet oppe i røven på mig og er ikke til at drive væk fra mig

Kommentér på:
kommer når man kalder?

Annonce