{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Husk dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Vi var til tjek med terroristen idag, da han jo evigt og altid kommer galt afsted fordi han buldrer sådan frem. (hellere en gang for meget, end en gang for lidt)

Nå, men han kom lidt til skade her i weekenden og skulle tjekkes for infektion. Samtidig tjekkede hun hans tidligere skadede pote.

Der fortalte hun at det var fint at vi havde bundet ham op, renset sår mv. og fortalte så om en mand der var kommet ind sidste måned.

Hans hund havde fået revet en klo af for to uger siden, og den havde bare fået lov til at gå og slikke i det åbne sår..! Hun sagde at det var smadder betændt, og lugtede grufuldt. Men personen mente altså at "det ikke var nødvendigt" med dyrlæge til en afrevet negl, det var vel det samme som hos mennesker.

Historien endte med at hunden nu skal have bortopereret en tå grundet den voldsomme infektion og fordi ejeren ikke synes det havde været nødvendigt med dyrlæge.... Geez!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk dyrlæge
  • #1   11. feb 2008 Der er desværre alt for mange mennesker som tror at de kan klare tingene selv med diverse gamle husmoderråd. Stakkels hund:-)

• #2   11. feb 2008 Og sådan vil det altid være... Desværre...

• #3   11. feb 2008 Ja, sikkert fordi de vil spare dyrlæge regningen og så ender den med at blive mange x dyre og stakkels hund

• #4   11. feb 2008 Jeg kan ikke forstå at man i det mindste ikke bare RINGER og hører hvad man skal gøre i given situation... jeg fatter det simpelthen ikke.

• #5   11. feb 2008 Tina *TullsTown *
    Der er jo foreskel på 4-5 dage og så vente hele to uger.

• #6   11. feb 2008 Jeg har et skrækeksempel på en dyrlægebesparelse.
    En mand ringede til min dyrlæge og spurgte hvad en sterilisation af en tæve kostede. Han fik så prisen, men fortalte at det kunne han få 500,- billigere et andet sted. Nå ja, fred være med det, så måtte han jo gøre det. Et par dage senere ringede manden så til min dyrlæge igen og fortalte at nu var hunden steriliseret, men at stingene var gået op. Om min dyrlæge ville kigge på den? Jamen, det ville han da og manden ankom med en gravhund. Dyrlægen sagde til mig at han fattede ikke hvordan den hund selv kunne spadsere/humpe ind på klinikken. Men op på bordet med hunden, kun for at konstatere at det var en kvægdyrlæge, som havde steriliseret og han havde kun brugt EN tråd til hele syningen. Da manden så kommer hjem, lukker han hunden i hundegård til de andre hunde, som selvfølgelig får fat i denne stakkels hund, trækker i tråden og æder alle hundens tarme. Der var kun EN vej.......Aflivning......SÅ meget for at spare 500,-.. For det første syer man ikke med EN tråd, for havde han ikke lukket den i hundegården havde en højst sandsynlig selv pillet tråden ud. Og for det andet lukker man bare ikke sådanne en hund i hundegård!!!

• #7   11. feb 2008 føj for en historie. :O((

• #8   11. feb 2008 Eddie fik sidste år fjernet en "rotte klo" på det ene forben sidste år, jeg ku ik forstå han slikkede sig der hele tiden. Jeg tog til dyrlægen, den sad ik løs nok til at hive den af, da hun mente den var flækket. Så vi sku møde op næste dag, så sku han i narkose og har den fjernet, men der var lidt betændelse i den. Prøv at tænk hvis ik jeg havde reageret, så tidligt så var det gået i benet på ham.

• #9   11. feb 2008 Mette H
    Nej, nej nej nej for en historie - fy for den lede!

Anne Mette,
    Det er det jeg mener, hellere en gang for meget en en for lidt. Godt du reagerede hurtigt!

• #10   12. feb 2008 Årh, for nogen historier.

Jeg ringer også gerne en gang for meget end for lidt til dyrlægen. For pokker, det er jo min hund, som ikke selv kan fortælle om det bare gør vildt ondt eller lidt ondt.

Kommentér på:
Husk dyrlæge

Annonce