{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Husk frakkerne! {{forumTopicSubject}}

Lige en lille vinterhistorie ;o)

Jeg var ved min lokale dyrlæge i dag, da Freyja lige skulle tjekkes. Hun fortalte mig at der faktisk er rigtig mange hunde, specielt de små af slagsen, der kommer ind til hende med syptomer man ser på grund af kulde. Når hun så spørger ejerne om de nu husker at holde øje med at deres små firbenede venner ikke fryser, er der faktisk mange af dem der indrømmer at de faktisk glemmer faktoren omkring hunde og deres pels.
Så husk at smække et dækken på de hunde der har brug for det, da det har en utrolig stor betydning, selvom mange måske mener det er unødvendigt ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk frakkerne!
  • #1   22. dec 2009 Helt enig..
    - jeg mener også man skal give hunde der fryser dækken eller andet varmt på.
    En strikket bluse eller lign.

Jeg har også et dækken til Pixel da hun hurtigt fryser, og ingen underuld har ..

• #2   22. dec 2009 Ja, jeg har købt et tykt vandtæt dækken til Bassen..

Følte mig rigtig dum, men det var tydeligt at hun havde svært ved at holde varmen.. Først syede jeg en trøje om, og efter en snak med dyllen da jeg alligevel var der, købte jeg et dækken..

Gudskelov for det! Samme dag som jeg købte det, kom sneen.. Basse er SÅ glad.. Normalt fryser hun og er ynkelig når der er sne og regn, nu hygger hun sig bare i den lækre sne smiley

• #3   22. dec 2009 Uha husker tøjet hver dag i disse tider, specielt på Silas, som skal dækkes godt til.
    Tror mange hunde fryser uden ejeren tænker over det.

• #4   22. dec 2009 Begge mine har dækken på uden for i disse dage og Gizmo har hfat det siden han var 2 år, for han kan altså ikke holde varmen..

• #5   22. dec 2009 Luka har osse frakke på... men hvad med hans lille bare mavse, den er jo helt nede i sneen i øjeblikket.....

• #6   22. dec 2009 Jeg købte et dækken til Aramis dagen efter sneen kom - når vi var ude at gå ville han bare hurtig hjem igen, men nu kan han nyde gåturen. Mange kigger godt nok lidt fordi han har sådan en kraftig pels smiley Kan blive helt stivfrossen når jeg ser en lille hund sidde i sneen og ryste af kulde udenfor en forretning...

• #7   22. dec 2009 Annelise,
    få dig et med mavevarmer - det har jeg smiley

Jeg gav 360 for mit, og taget i betragtning at det er til en amstaff synes jeg slet, slet ikke det er dyrt..

• #8   22. dec 2009 Hvor købte du det Anja? Jeg måtte give 499 for mit og synes ikke han er så stor som en amstaff.

• #9   22. dec 2009 Ja mine har også med mavevarmere på, Fluffy`s er dog hjemmesyet da jeg ikke kunne finde et der passer hende, hun ligger mellem 2 str...

• #10   22. dec 2009 Nessa har skiftevis striktrøje eller vest/jakke på disse dage..Nogle gange begge dele smiley så ligner hun godt nok også en pølse

• #11   22. dec 2009 Aramis,
    jeg købte det i Maxizoo.. Det er af mærket Danish Design, og ganske godt..
    Eneste ulempe er at der sidder en uheldig syning som gnaver i hendes "armhule" men den syer vi noget over..
    Kender andre der har samme model (dog til andre hunde) og de har ikke haft noget bøvl..

• #12   22. dec 2009 Han har mavevarmer men det er jo begrænset hvor lagt ned den kan gå els tisser han på det... og det er faktisk fra tissetrolden og ned han er helt bar....

• #13   23. dec 2009 mine har osse jakker på og så koldt som det er lige nu har de en striktrøje på under så kan vi lege i laanng tid ude uden de fryser , de elsker jo snevejr, jeg sagde til en dame forleden at hendes dansk/svensk hund frøs den rystede helt vild, så sagde hun at hendes mand ikke ville have hunden skulle have dækken på hun synes selv det var synd for den ,dumme mand

• #14   23. dec 2009 Vi købte et lækkert foret dækken der både er vand og vind på hjemmesiden "alt til hund og kat.dk" (i et ord) Det gav vi 229,- for, til mellemstor hund, med levering. Der er ikke mavestykke på, men det går så langt ned at det går rundt om maven når maveremmen bliver spændt på ham. Riki syntes det er et KÆMPE hit smiley

• #15   23. dec 2009 Det er ligefør man selv står og ryster af kulde når man ser en stakkels hund der ryster af kulde. I sidste uge kom jeg til at sige til en mand med en dans/svensk at det var en god ide med et dækken. Men han mente jo nok at hunde var født med frakker på, så den måtte jo vende sig til kulden. SÅ kunne jeg ikke holde min mund og kom til at sige til ham at han jo var født med spæk på kroppen, så han kunne jo smide sin frakken og se hvordan det er. *ups* mig og min store mund en gang imellem. Men han grinte nu lidt, og jeg så han gik forbi mit vindue idag hvor hunden havde fået sig et dækken ;o)

• #16   23. dec 2009 michelle, det håber jeg osse den stakkels hund jeg mødte snart får.

• #17   23. dec 2009 Der var én længere oppe der havde kommenteret at hendes hund frøs fra underlivet og ned efter. Og der var et svar der lød at man kan få dækken med mavestykke...det er jo også rigitgt, men min kæreste kom hjem med hunden én af de dage hvor sneen lå lidt højt, og spurgte mig om der var noget man kunne gøre for at....øh....dække de ædlere dele. Han syntes vores hanhunds...tja...pung var krympet af kulden og var en del røde af samme grund. - Og som der ganske rigtigt blev skrevet så går mavestykket jo ikke helt tilgabe til halen da det kan blive lidt knebent med at komme af med det hunden nu skal. Men han spurgte om man kunne får en....tror han kaldte det for en løgpose-varmer. Jeg har prøvet at smøre hans testikler med vaseline, men det hjælper ikke... Nogle gode råd? smiley

• #18   23. dec 2009 Jeg har strikket en dejlig varm hundetrøje til min hanhund, han fryser fordi han ik' har ret meget sul på kroppen. Nu er han dejlig varm når vi har været ude.... :o)

• #19   23. dec 2009 MULLET ROCKER, MOR TIL 4 HUNDE NU- Ja hvis det så bare var alle hundeejer der ville tage imod et godt råd, så var der mange hunde der slap for at fryse :). Ser rigtig mange korthåret racer der ryster i pelsen af kulde. Det er meget ejeren ikke selv kan se det. Ikke fordi jeg ellers går og blander mig i folk og deres hunde, men det gør bare så ondt på mig at se hunde der fryser så de ryster.

• #20   23. dec 2009 MULLET ROCKER- Helt enig. Kunne også se der var nogle der havde skrevet at deres langhåret hunde havde fået en trøje på. Men det er der heller ikke noget at sige til når vi har haft minus 16,4 grader for ikke ret længe siden. Tror det var på falster eller fyn den temp. var blevet målt. Brrrr! Siger jeg bare.

• #21   23. dec 2009 MULLET ROCKER- Min venindes mormor syede også selv en trøje til sin Corgi, hun gik vist nok i stof 2000 og købte noget inpregneret stof, eller noget stof hun selv kunne indpregnere (ved ikke om det er stavet rigtigt) så trøjen blev vand og vind tæt. Det var altså bare en lækker trøje hun fik lavet. Hun havde foret den med noget flis. Det er en skam jeg ikke selv er så ferm til at sy, for så havde jeg også selv lavet et dækken til Riki. Har dog hæklet en lille overgangsjakke til ham, til de lidt kølige efterårs-og forårsdage

• #22   23. dec 2009 Jeg så i tv den anden dag, at mange hunde kommer til dyrlægen nu som du også skriver, men pga. blærebetændelse.. Så tænkte jeg også straks, så er jeg ikke pylret omkring mine hunde når jeg giver dem tøj på her om vinteren smiley

• #23   23. dec 2009 godt med en reminder smiley

Ville gerne have købt et dækken til coda men familien og damen i butikken sagde det var unødendigt!
    Nu er sneen her og hunden tumler rundt i den, og ligger gerne bare og kigger smiley så jeg var vist lidt pylret smiley
    Tilgengæld har hun det så også ret varm inden for smiley

• #24   23. dec 2009 Mullet,
    hvis du oplever at folk finder der unødvendigt med tøj til din hund, så prøv at overvej at have en amstaff!

Folk glor bare dumt. Min mor luftede hende en dag, og oplevede endda en mand med en lille hund, komme hen, stille sig og glo dumt. "Jeg troede kun at små hunde gik med tøj?"...
    Det er fantastisk!..

Men altså, min hund har ikke noget underuld, og hun ejer ikke et gram fedt på kroppen, så hun kan ikke holde varmen, og skal heller ikke bruge energi på at holde varmen..

• #25   23. dec 2009 michelle, ja hvis bare folk ville tage imod de råd men nej desværre er alle ikke sådan, men de pakker sig selv ind uden at tænke på hundene, sørgeligt

Kommentér på:
Husk frakkerne!

Annonce