{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.713 visninger | Oprettet:

Allergi hund... nogen der kan hjælpe?? {{forumTopicSubject}}

vores lille JRT har fået allegi... hun kan ikke tåle støv og lagermider. Hun er sat i behandling i form af vaccine og vi har nu skiftet til allergi foder også.

Men det at have en allergi hund er en helt ny verden for os... der er jo en million ting man må og ikke må give sin hund!

Hvis der er nogen herinde som er i samme situation som os som vil fortælle lidt om hvad i gør for at holde problemet lidt nede og hvis i har nogle gode råd. Hvad i fodre med hvilke godbidder i giver jeres hund osv. Det ville hjælpe os rigtigt meget.

vi fodre med royal canin allergifoder fra "dokter dyr" og godbidder ja... hun får frugt og grønt (som hun heldigvis er glad for) allergivenlige tyggeben (fra "dokter dyr") jeg ved at Barf har godbidder som er gode også. Men hvad kan vi ellers give hende.

Håber der er nogle der kan hjælpe os lidt.

MVH
Sine og Lille Nova

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi hund... nogen der kan hjælpe??
  • #3   6. feb 2008 Man kan selv lave godbidder -det er en del billigere end at købe dyrlægens vil jeg tro.

Tyggeben er her i huset = et rigtigt råt kødben

• #4   6. feb 2008 Har ikke selv en allergi hund, MEN vil meget gerne ha lov at sige at BARF IKKE virker for alle hunde. Nogle bliver faktisk rigtig syge af det....... Bare inden i tror det er mirakel løsningen.

pøj pøj med hende

• #5   6. feb 2008 vi har prøvet Barf men da hun efter 2 måneder ikke ville spise 4-5 forskellige slags kød kunne hendes foder ikke varieres så meget at hun blev dækket ind og ideen gik lidt af.

Desværre for princippet er super for allergi hunde men hun nægter at spise det. Det var stort set kun hk. okse, kallun og kalkun hun ville spise.

• #7   6. feb 2008 Vi nåede aldrig rigtig at få kørt hende 100% ind i foderplanen så om der var en god virkning eller ej... ja??? det er svært at sige.

Men det er ærgeligt for jeg har hørt om rigtig mange som har haft rigtig god gavn af det.

• #9   6. feb 2008 Jeg er stoppet med at barfe efter næsten 2 år, min tæve er også allergi hund men da der ikke har været nogen som helst bedring i hendes tilstand efter 2 år på barf og hun nu i stedet led af næsten konstant tynd mave er jeg nu gået tilbage til tørfoder og maven har virket helt perfekt siden.

Jeg bruger forskellige ting som godbidder især kogt kylling skåret i tern, eller tørret kallun osv...

• #10   7. feb 2008 tusind tak til alle som har svaret... smiley

• #11   7. feb 2008 Trist med jeres lille hund.
    Mist ikke modet - vore ene hund har samme typer allergi og fik også sprøjter.
    Vores fik også Royal Canin men vi skiftede til Hills Z/D Ultra allergifoder.
    Du behøver ikke tage hensyn til så meget i kosten med den typer allergi når han er behandlet, da det ikke er fødevarer han er allergisk overfor. I starten blev vi rådet til specialfoderet og intet andet - efter ½ år begyndte vi at fodre som tidligere.
    Vores hund har nu været symptomfri i 1 år.

• #12   7. feb 2008 Der er alt for højt protein indhold i barf metoden, så mange allergihunde oplever en direkte forværring af allergien.
    Hvis du ex. køber Hill´s Z/D fra dyrlægen, her er alt protein slået i stykker i foderet. Jeg kender mange hunde som er blevet næsten symptomfri på det foder alene.
    Har din hund hårløse pletter nogen steder da???

• #13   7. feb 2008 diego havde også allergi, vi fik det råd at lade ham drikke det torskelevertran han kunne, hver dag.... + vital animin... han har ikke noget tilbage nu... jeg skal ikke kunne sige om det kan komme igen, men vi er da fri for prednisolon, som han blev depri af...

• #14   7. feb 2008 og diego får ganske alm. tørfoder... lige pt er det RC

• #16   7. feb 2008 Lars M - Tak for dit svar det var lige hvad jeg havde brug for at vide. Det er alletiders at høre fra en som har fået opnået at få sin hund symptomfri. Dejligt at læse smiley

Gitte H - hun har ingen hårløse pletter men hun klør så meget at hun krasser under ulden af så hun har svært ved at holde varmen og hun bliver helt lyserød i huden.

Kommentér på:
Allergi hund... nogen der kan hjælpe??

Annonce