Allergi hund... nogen der kan hjælpe?? {{forumTopicSubject}}
vores lille JRT har fået allegi... hun kan ikke tåle støv og lagermider. Hun er sat i behandling i form af vaccine og vi har nu skiftet til allergi foder også.
Men det at have en allergi hund er en helt ny verden for os... der er jo en million ting man må og ikke må give sin hund!
Hvis der er nogen herinde som er i samme situation som os som vil fortælle lidt om hvad i gør for at holde problemet lidt nede og hvis i har nogle gode råd. Hvad i fodre med hvilke godbidder i giver jeres hund osv. Det ville hjælpe os rigtigt meget.
vi fodre med royal canin allergifoder fra "dokter dyr" og godbidder ja... hun får frugt og grønt (som hun heldigvis er glad for) allergivenlige tyggeben (fra "dokter dyr") jeg ved at Barf har godbidder som er gode også. Men hvad kan vi ellers give hende.
Håber der er nogle der kan hjælpe os lidt.
MVH
Sine og Lille Nova
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Tyggeben er her i huset = et rigtigt råt kødben
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
pøj pøj med hende
dec 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 19
Desværre for princippet er super for allergi hunde men hun nægter at spise det. Det var stort set kun hk. okse, kallun og kalkun hun ville spise.
dec 2004
Men det er ærgeligt for jeg har hørt om rigtig mange som har haft rigtig god gavn af det.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg bruger forskellige ting som godbidder især kogt kylling skåret i tern, eller tørret kallun osv...
dec 2004
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Mist ikke modet - vore ene hund har samme typer allergi og fik også sprøjter.
Vores fik også Royal Canin men vi skiftede til Hills Z/D Ultra allergifoder.
Du behøver ikke tage hensyn til så meget i kosten med den typer allergi når han er behandlet, da det ikke er fødevarer han er allergisk overfor. I starten blev vi rådet til specialfoderet og intet andet - efter ½ år begyndte vi at fodre som tidligere.
Vores hund har nu været symptomfri i 1 år.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Hvis du ex. køber Hill´s Z/D fra dyrlægen, her er alt protein slået i stykker i foderet. Jeg kender mange hunde som er blevet næsten symptomfri på det foder alene.
Har din hund hårløse pletter nogen steder da???
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
dec 2004
Gitte H - hun har ingen hårløse pletter men hun klør så meget at hun krasser under ulden af så hun har svært ved at holde varmen og hun bliver helt lyserød i huden.
Allergi hund... nogen der kan hjælpe??