{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
249 visninger | Oprettet:

Børn og hunde {{forumTopicSubject}}

I går var jeg ude til temaaften i klubben om samarbejde, og foredraget var da også godt. Jeg kunne da godt lære noget som jeg måske kan bruge i fremtiden. Ja jeg kan i hvert fald give det en chance ;o)

Desværre havde han der var ude at fortælle, noget mindre godt at sige, og det var noget som virkelig ikke passede mig eller mine to "hundetræningsveninder" Da der blev bragt noget på bane omkring et eller andet med børn der træner hunde, så sagde han ærligt, at han mente det næsten burde være forbudt at lade børn træne med hunde, både fordi at hvis de fik en stor hund så ville den kunne finde på at trække dem henover træningspladsen, men også fordi man så at de fleste børn året efter de var startet på træningen, droppede hunden og valgte nye interesser, og så ville hunden stå tilbage som taber og se efter sin makker, som ikke vil have noget med den at gøre.

Det var det så at vi blev mopset. Nu har jeg trænet i knap 4 år med Mille, og det er ikke mange træningsdage vi har meldt fra. Vi har også været med til de fleste arrangementer i klubben osv. og så kan det være noget så træls at få at vide børn ikke burde gå til træning med hunden. Man ser da også mange voksne der går til træning et år for derefter at stoppe. Er det ikke det samme? Kun den ene af de to veninder har haft en pause på ½ år da hunden i en periode var syg længe, og det er det fair...

Jeg håber det var til at forstå noget af min smøre. Jeg måtte bare lige ud med det, og så kan det da være I også vil komme med jeres mening til det med børn og hunde.

(Jeg er 13 og træner med Mille som jo er en DSG på 4 år)

Ellers god fredag og weekend til alle!

Mange hilsner fra Rikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hunde
  • #3   2. sep 2005 Hej Rikke.
    Ligesom Lillen, så kan jeg godt forstå din harme.

Men jeg har også trænet med en dreng på 12, der lige havde fået hund, og det var MEGET irriterende.
    Hvis der skal komme noget godt ud af det mener jeg at de skal oprette "børn/ungdomshold".Der er ikke alle børn der er modne nok til at gå på hold med de voksne.

Jeg mener også at det skal være den voksne der har det overordnede ansvar, og også være den der først lærer hunden det grundlæggende.

m.v.h
    Annika

• #4   2. sep 2005 Jeg er helt enig med jer, og herhjemme er det da også mine forældres ansvar mht. Mille, men jeg træner bare med hende osv. ;o)

Kommentér på:
Børn og hunde

Annonce