{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Hunde og ejere {{forumTopicSubject}}

Da jeg var nede at hente cigaretter her til aften, stod der en muskelhund bundet klods op ad bilen, da jeg kommer ud igen. En stor tigerstribet hund med Amstaffhoved, men som var alt for høj til at være ren.
Nå, men jeg går direkte forbi den hen til fordøren og låser op. Jeg var ikke spor bange, men jeg ville lige lade hunden vise, om den havde lyst til kontakt, da nogle hunde godt kan stresse, når de efterlades udenfor en forretning alene.
Men ikke denne hund! Hun stod i en ret lang snor (alt for lang snor så tæt på en bil!), og hun traskede bare logrende efter mig og ville kæles.
Så jeg kælede og kælede, og hun var simpelthen så nuser! :o) Nøj, for en dejlig, glad og imødekommende hund! :o)

Hundens ejer var en lillebitte, sortklædt pige med afbleget hår, og hun var ikke en dag over 19, men hun virkede nu meget sød og var øjensynligt ret glad for at se mig kæle hendes hund så entusiastisk smiley

Måske er denne pige ægte glad for sin hund og seriøs omkring at ville/kunne give hunden et langt og godt liv, og måske har jeg bare ikke specielt mange illusioner tilbage omkring muskelhundeejere, men jeg tog mig selv i at ønske hunden held og lykke, da jeg kørte derfra.

Bare lidt om aftenens oplevelser og et par strøtanker :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og ejere
  • #1   2. feb 2008 Det var da en dejlig oplevelse smiley

• #2   2. feb 2008
    Jeg kan umiddelbart ikke se noget videre positivt i din oplevelse, udover at hunden var glad for kontakt og pigen ligeledes glad for at se sin hund nusset.
    Det er jo noget der gør enhver hundeejer glad, at andre mennesker kan glædes over ens hunde.

At hunden er større end en standarten, og ejerinde "ikke en dag over 19" bekræfter mig i, at det er et "impulskøb".

Den er helt sikkert ikke renracet, og måske har den en latent HD eller adfærdsbrist ?!

Og skulle der engang i fremtiden være antræk til slagsmål med en anden hund, er ejer givetvis ikke stærk nok til at holde hunden..

Finder pigen ud af at læse videre, eller skift af bolig, så er der formentlig ikke længere plads til hunden i hendes liv ?!
    Jo, jeg er bekræftet i mine foredomme..:-S

Jeg forstår ganske udemærket dit "held og lykke", og ønsker selv held og lykke fremover til, og håber inderligt at ejerinden er seriøs nok til at vide hvad hun har mellem hænderne *s*

• #3   2. feb 2008 *L,T,J*
    Nu er mit indlæg jo ikke personligt rettet mod nogle, ej heller dig !
    Jeg tror såmænd at Dobertossen sidder inde med nogenlunde de samme betragtninger som jeg selv, det er iallefald sådan jeg læser teksten ?!

At oplevensen umiddelbart syner positiv -og i sig selv også er positiv, er da bare dejligt ! *s*

Men det er svært at lade være med at tænke sit, når vi alle efterhånden har oplevet, hørt og set så mange negative oplevelser med disse hunde og deres alt for unge ejere..
    Derfor "held og lykke" til hunden.. *s*
    Og det er vel forståeligt nok..?

• #4   2. feb 2008 *L,T,J*
    Mange er også alt for unge !
    Du behøver jo ikke føle dig truffet om du ved du har forstand og styr på dit hundehold *s*

Et eksempel der kan gøre mig totalt "rødhåret" er, når unge ejere fortæller i blomstrende vendinger om deres faantastiske hund der aaldrig nogensinde kunne gøre en "kat" fortræd ! Og det så viser sig, at hunden de eksemplificerer ud fra er en HVALP !

Der er SÅ mange udtalelser fra unge mennesker og disse hunde, der åbenlyst fortæller "lytteren" at de ikke har en hujende fis forstand på det de udtaler sig om *s*

At vi alle elsker vore hunde er der vist ingen tvivl om, nogle er bare mere bevidste om hvad de har mellem hænderne end andre. Og her spiller erfaring nu engang en stor rolle ! smiley

At man kan være sig sit ansvar bevidst, trods ung alder er der vist ingen tvivl om.. Det er desværre bare ikke det der præger "muskelhunde-billedet" i øjeblikket. Suk.

• #5   2. feb 2008 Dejlig historie

• #6   2. feb 2008 Ville nu ikke være særlig tilfreds med at folk ikke kunne holde pølserne for sig selv hvis min hund var parkeret udenfor.. Heller ikke selvom at den er glad og kælen...

• #7   2. feb 2008 Stine, det synspunkt forstår jeg egentlig godt.
    Jeg parkerer aldrig mine hunde nogle steder, er bange for de bliver stjålet til hundekamp !
    Når det så er sagt, så stikker jeg da ofte selv hånden frem til hilsen, til de hunde jeg møder på min vej *s*
    Og jeg ville da blive slemt fornærmet om ejer forudsatte jeg ville gøre hunden fortræd, på enten den ene eller anden måde..

Det kommer jo også an på folks udstråling og udseende *s*
    Og hvis nu eks dobertossen ser sød og venlig ud,(!?) så ville jeg da bare blive glad over at møde en hundeentusiast der gramsede mine drenge smiley

• #8   2. feb 2008 Moster -
    Ja, det kommer vel an på hvad man selv gør...

Jeg ELSKER hunde, det gør vi alle herinde vel... Jeg er ikke bange for nogen hunde, hverken store eller små.. Jeg har enormt meget respekt for hunde og selvom at jeg møder hund med ejer og hunden er venlig - Så kæler jeg normalt ikke med hunden, medmindre at den ligefrem kaster sig i mine arme...
    Jeg kan godt nyde en hund uden at skulle gramse på den .. Og det er ikke negativt ment overfor jer der hilser ved at kæle fremmede hunde..

Og jeg kunne AAALDRIG finde på at tage kontakt til en hund udenfor en butik, om det så var den sødeste hvalp...
    ( Og jeg ville heller ikke selv sætte min hund idenfor af frygt for at hun bliver hapset )

Så i mine øjne holder man bare nallerne for sig selv hvis hunden er uden ejer..
    Og dette siger jeg ikke for at provokere, det er min bundærlige mening *G*

• #9   2. feb 2008 Ja ja, jeg mener nu nok at er situationen som beskrevet, så er ingen skade sket, tværtimod ! *s*

Kommentér på:
Hunde og ejere

Annonce