{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Min hvalp æder sin lort {{forumTopicSubject}}

Har en lille vidunderlig chihuahua hvalp på bare 11 uger nu.
Men et problem er at hun æder sin egen lort!
Jeg har hørt, at det kan skyldes mangel på vitaminer.
Jeg har prøvet at skælde hende ud.. fanget hende i akten og skældt hende ud. Det ser ikke ud til at hjælpe.

Mit problem er også, at hun ikke rigtig vil spise sin tørkost af hvalpefoder. Har måtte prøve med tun, torskerogn og leverpostej for at få lidt i hende.

Hvad skal jeg gøre? så frustreret!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp æder sin lort
  • #1   29. jan 2008 Åha, gjorde oskar også dengang han var lille vaps smiley
    men det var andre hundes. hm, tror at hun vokser fra det.

• #2   29. jan 2008 Det er hver gang, hvis hun kan komme afsted med det...
    Har I nogen ideer til mad jeg kan give hende?

• #3   29. jan 2008 Tag godbider med, hun skal lærer et nej smiley
    når hun skal til hende, riv tilbage sig nej og giv godbid.

• #4   29. jan 2008 nogen siger mangel på vitaminer, dålig vane, der er mange gæt på hvorfor de gør det, men enste løsning er føj ell. nej (ikke lange skældud ell. forklaringer,)hver gang hun nærmer sig en lort, og gør tegn til interesse for den. Vedr. tørkost, er hun vant til at få opblødt tørkost fra kennel, ?11 uger er jo ikke meget, så måske du skal forhøre dig på kennel hvad hun har fået før, men har du ikke fået noget med da du fik hende.Prøv opblødt, kost.

• #5   29. jan 2008 Hun får samme kost som fra kennel. Nemlig hvalpefoder fra Eukanuba. Ikke opblødt - men jeg har prøvet begge dele. Både tørt og opblødt.
    Jeg har haft hvalp før og hende her reagerer bare meget anderledes.
    Jeg har præcis brugt nej og føj i 'lortesituationen' - meget kort og kontant!
    Prøvede også at rykke hende tilbage - men lige lidt hjælper det rigtigt... hmm meget underligt..

• #6   29. jan 2008 Hvorfor ringer du ikke til din opdrætter, hun har sikkert fået det spørgsmål før, og vil sikkert gerne vejlede dig.

• #7   29. jan 2008 Jeps god idé.
    Jeg blev bare så frustreret og der er altid mange gode råd herfra - og ville ikke ringe til opdrætter her kl. 22 smiley

• #8   29. jan 2008 God ide, det kan også godt vente. Vedr. lorte, så kommer det, hun skal bare lige lære hvad nej er, obs, pas på ikke for mange godbider, så bliver hun mæt af dem.

• #9   29. jan 2008 Har også hørt det med vitaminer og ligeledes har jeg hørt at det kan være fordi de ikke fordøjer det rigtigt og når det så kommer ud "lugter" det stadig af mad for dem...

• #10   29. jan 2008 Hmm godbider vil ikke virke, for hun er slet slet ikke madlysten - det er også mit problem.
    Men vi er ved at lære NEJ.. ;o)

• #11   29. jan 2008 Min ene tæve gjore det også da hun var yngre, jeg købte nogle tablette hos dyrlægen der sku stoppe det, jeg kan desv. ikke huske hvad de hed, dr.dyr mente det var billigt foder som var gået lige gennem en anden hund og derfor fandt hun det "lækkert" men hun er heldigvis vokset fra det.. Tror jeg nok.. Ved ikke altid hvad hun og hendes søs æder, når de er løse og jagter mus, for efter jeg tog en mus fra den ene og slap den fri, så må jeg ikke komme tæt på når de har "fanget noget" de holder sig ca.10-20 meter væk fra mig, til de har tygget af munden...Frække tøser..smiler...

• #12   29. jan 2008 Det lyder logisk Tina, for det gør Beauty stadig når een af hvalpene har haft et uheld, jeg prøver godt nok at komme først nu, da det jo ikke er fra hendes mælk det der kommer fra mere..;o)

• #13   29. jan 2008 Det er nu mere at hun også blev dårlig og kastede op.. og jeg har svært ved at få hende gjort interesseret i mad ellers - så jeg tænkte der måske var en sammenhæng..

• #14   29. jan 2008 Jamen du har da ret Tina.. er bare ikke sjovt med en lille chi på 750 gram, man gerne vil se vokse lidt.. smiley

• #15   29. jan 2008 Man kan få nogle piller hos dr. dyr som hedder kaprotabs... hunden får en pille en halv time før den skal spise, og den går så ind og giver afføringen en grim duft, så hunden ikke vil spise det!!! Her hjalp det... så vil klart anbefale at tage til dr. dyr og købe dem!!! de er ikke ret dyre...

• #16   29. jan 2008 Tak for input allesammen :o)

Kommentér på:
Min hvalp æder sin lort

Annonce