Når "køber" ikke acceptere et nej!! 2 {{forumTopicSubject}}
Ser mig desværre nødsaget til at slette mit oprindlige indlæg, da alle svarene kørte på om man er "voksen" nok til at have hund når man er 20 år... - Og alt andet jeg havde skrevet stort set blev droppet. Jeg nåede at få et rigtigt godt råd inden, som jeg absolut vil bruge. At skrive ind i salgskontrakten at jeg er den første der får ham tilbudt, hvis han skal sælges igen.
Prøver igen:
Jeg har en hvalp tilsalg og blev ringet op af en ung pige der var interesseret i ham. hun kom sammen med sin mor og vi snakkede helt fint sammen. Vi aftalte at vi skulle tales ved næste dag. dagen efter ringede jeg og sagde jeg ikke ville sælge min hvalp til hende, da jeg mente hun var for ung (umoden)
Så blev jeg dagen efter igen ringet op af en kvinde… Min første tanke var at hun lød fuldstændig som pigen og moren….. Men jeg talte med hende…. hun søgte en hvalp osv. Gennem samtalen kunne jeg så godt fornemme at det gjorde hun bestemt ikke!! Hun kunne ikke svare på hvor hun havde set min annonce og hun anede ikke hvordan min hvalp så ud, selvom jeg har fotos på af ham!!! – Hun fik naturligvis ikke lov at købe ham, for jeg er 99,9% sikker på hun er endten moster eller mormor til den unge pige jeg afviste.
Så er det mit spørgsmål er…. Hvad gør jeg udover at hører efter den lille stemme indeni – Hvis jeg sælger hvalpen og så finder ud af at det er nogle der har købt den til den unge pige? Har jeg nogen ret til at hente min hvalp? – Og hvad sker der for folk? Der bliver råbt og skreget op om at folk der sælger hvalpe er ligeglade med hvem der køber den og kun tænker på penge osv…. når man så stiller krav, prøver de at snyde og bedrage en for at få fingerne i hvalpen på alle måder??!!!? Jeg er SÅ gal og jeg håber her er en der kan give mig et råd.
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.539
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg ved det godt nok ikke.. Men jeg synes også det er groft at nogen vil snyde sig til at købe hund =(
sep 2006
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 59
Men mon ikke det er muligt og simpelthen skrive en "kontrakt" der dækker det ind...
El.... Nej det er det nok ikke...
Hmm jeg ville vælge en køber fra anden landsdel, hvis dette er muligt og så beholde hvalpen lidt længere...
Men den er knagme svær...
Håber du finder ud af det...
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Sælger man en hund, er den overgivet til ny ejer.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 234 Svar: 1.155
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Jeg tror ikke du kan gøre andet end at lave en punkt i købskontrakten, som omhandler emnet...
Og jeg synes det er godt du følger din mavefornemmelse mht. at vælge den rigtige køber ;o)
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 16
du bestemmer selvfølgelig (heldigvis) selv hvem du vil sælge din guldklump til, hvis ikke du føler det er den rette familie skal din hvalp med klarhed ikke derhen..
Hvis du først har solgt hvalpen, kan du ikke kræve den tilbage, så jeg kan på alle punkter følge dig, jeg ville selv gøre det samme i sån en sitaution, skønt at høre der er folk som dig der tænker på hundens tarv, netop frem for penge..
stort skulderklap fra mig..
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
dec 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 214 Svar: 1.484
men hende der ringede og ik ku svare på hvordan din hun så ud osv. tjah der havde jeg været meget mistænksom må jeg indrømme
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 17
Men hvordan bedømmer du om de er umodne?
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
kender derfor ikke grunden til at du ikke vil sælge til den 20 årige......
den er ikke nem, hvis du ikke vil sælge, må du beholde ham :o))
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 85
Jeg vil gå i tænkeboks og se hvordan jeg bedst sikre mig.
Han er uden stambog, men ægte - Så jeg tror ikke jeg kan få hjælp i klubben.
sep 2005
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 155
Skriv også at du inden for det første halve år, vil have muligheden for at komme på et par uanmledte besøg i det nye hjem.
Og så vil jeg råde dig til at køre hvalpen ud i sit nye hjem.
Hvis det er køber der er okay så nægter jeg at tro på at de vil have noget imod at de stiller disse krav i en kontrakt, brug tid på at forklare hvorfor. Sådan har jeg altid gjort med mine killinger og alle killinge købere har været glade for at jeg kom med killingen. JEg har altid ved første besøg her fortalt om mine betingelser og selvfølgelig også fortalt hvorfor jeg kan virke som en skrap tante overfor de der kommer her og kigger på killinger.
aug 2007
Skønheden: Nu er det ikke så meget de 20 år du skal hænge dig i! - Læs dette indlæg (umoden) Og jeg er da også 100% indstillet på selv at beholde ham, hvis jeg ikke finder det rigtige hjem, ingen tvivl der :-))
jun 2007
sep 2005
aug 2007
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
jun 2007
sep 2005
aug 2007
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
sep 2005
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Du vil få så forbandet svær ved,at hente den tilbage,hvis de evt. lyver for dig.
Har selv,for et par år siden solgt,en hvalp,som de så solgte videre. De havde underskrevet en DKK købskontrakt,men ved henv. til advokat,ja,så er den IKKE de papir værd,den er skrevet på.
Så sig:NEJ-og vent til de rigige dukker op. Jeg siger dig,man bliver vanvittig,over at tænke på,det lille dyr,år iind og ud.
aug 2007
Viv - Lige det min frygt går på... at en sådan aftale ikke er det papir værd det er skrevet på...
Men jeg vil alligevel sætte ind i kontrakten at han ikke må vidersælges/omplaceres uden jeg får ham tilbudt først, idet jeg er nødt til at tro på at folk står ved deres ansvar med deres underskrift, og efterkommer det.
Og igen ALTID høre efter den første indskydelse... den er altså rigtig
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 17
Jeg ville være utroligt ked af det hvis nogen kom og hentede min Frida, eller hvis hende jeg lige havde købt hvalp hos fortød efter 1 uge at jeg nu faktisk ikke var den rigtige ejer
aug 2007
Det der er mit problem er at jeg har afvist en køber, der så fik et familiemedlem til at prøve at købe hvalpen til hende alligevel.
Det med at hente/få hvalpen igen er hvis den er solgt til en der ligepludselig ikke kan have den mere... at jeg så har førsteret til at købe den tilbage.
Når "køber" ikke acceptere et nej!! 2