{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Kunne godt bruge jeres hjælp. {{forumTopicSubject}}

Min mor har en pekingeser som nu er omkring 2½ år.
Den har altid været bange for andre mennesker og gør altid efter dem der kommer. Han har ikke haft fået den store opdragelse og han tror nok selv han er "konge" i hjemmet. Men nu er det gået så vidt at, den lidt efter jul har bed min mor i hendes finger så hun skulle på hospitalet. og siden den dag har den bidt hende efter (dog ikke så slemt) og normalt ved jeg godt at man nok vil aflive den, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er hunden der er noget galt med eller om den bare har fået nok af min mor da hun vasker den ret tit og børster den hver gang den har været ude at tisse (altså ca 3 gange om dagen) Det skal siges at min mor har et lille problem med rengøring, hun gør ekstremt meget rent og det er jo så også derfor at hun vasker og børster hunden så tit. det var ved børstning han bed hende første gang.
Hvad synes i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne godt bruge jeres hjælp.
  • #1   28. jan 2008 Hvis den kun er ude for at tisse 3 gange om dagen... og bliver vasket og børstet i een uendelighed...... og ikke oplever andet end at være en pyntegenstand......Så er det ikke så underligt hunden bider.... det ville jeg også gøre... :O)

• #2   28. jan 2008 Hvis jeg var hund ville jeg ikke bryde mig om at blive og børstet 3 gange om dagen

• #3   28. jan 2008 ikke for at sige noget ondt om din mor men jeg tror bare den fik nok a alt det der. der er ingen hunde som giver sådan noget. men hvis den gør det igen så ´skal den nok aflives men ik nu sys jeg ikke , tror bare den fik nok a din mor lige der., fint nok at vaske den en gang i mellem men ik hver dag kan de heller ik tåle smiler

• #4   28. jan 2008 nej det ville jeg heller ikke, og har også sagt til hende at hun skulle lade være med det, og hun tør heller ikke at gøre det i frygt for at blive bidt. Men nu gør han det jo også på andre tidspunkter og knurrer hele tiden af hende. Hvorfor bliver den så ved når hun nu er holdt op med at børste ham?

• #5   28. jan 2008 Synes det er lidt svært at sige, når man ikke selv har oplevet det. Generelt vil jeg jo mene, at hunde ikke skal bide lige meget hvad man udsætter dem for. Altså når jeg skriver udsætter, mener jeg jo selvfølgelig børste, vaske, dyrlæge-besøg og andre ting, man som normal og god hundejer udsætter sin hund for, som kan være ubehageligt for dem. Selvfølgelig kan hunde blive frustreret, og det lyder da også som om din mors hund er i sin gode ret til at være frustreret over den overdrevne rengørring, men bide er aldrig tilladt efter min mening.

• #6   28. jan 2008 nej men han har jo bidt hende 3 gange nu. Hunden får ca bad 1 gang om måneden tror jeg.

• #7   28. jan 2008

svært at sige men tror den fik smag for det også prøver den igen. sådan er det gerne med hunde hvis de får smag for det så bliver de gerne ved.

• #8   28. jan 2008 nej det vil jeg heller ikke mene en hund bør, men kan godt forstå at den har fået nok af hende. Men synes det er synd at hunden skal aflives bare fordi at den ikke vil finde sig i alt det længere. Det værste der jo kunne ske var jo at den har fået smag for at bide, da den har fundet ud af det skaber en hvis frygt fra hende og vil blive som som den jo har gjort og måske vil bide når der kommer nogle.

• #9   28. jan 2008
    marlene D kan godt forstå dig, det er bare rigtigt svært sådan noget. er din mor bange for ham?

• #10   28. jan 2008 Lad den blive lidt beskidt . Lad den blive lidt ulet . Lad den være en hund . smiley
    der er altid en eller anden grund til at hunde bider fra sig . Men må de altså ikke . Jeg kender ikke hunden, Og ved intet om hvordan den er overfor andre . Men hvis den f.eks så sig irriteret på et barn og bed fra sig ville det jo ikke være så heldigt .
    bragte selv et emne herinde fordi min lille hundemand har en dårlig vane med at bide fremmede mænd hvis de krammer mig eller giver mig et kærligt klap, en vane jeg meget gerne vil ha' ham vænnet fra . Men jeg ved så at oskar aldrig ville kunne finde på at bide et barn . Han har flere gange blevet hevet i både ben og øre osv osv af småbørn i min familie . Så overgiver han sig bare eller prøver at snige sig væk . smiley

men kender som sagt ikke din mors . Men hvis den kun bider din mor kunne det da lidt tyde på at den laver oprør . smiley

• #11   28. jan 2008 Lad den blive lidt beskidt . Lad den blive lidt ulet . Lad den være en hund . smiley
    der er altid en eller anden grund til at hunde bider fra sig . Men må de altså ikke . Jeg kender ikke hunden, Og ved intet om hvordan den er overfor andre . Men hvis den f.eks så sig irriteret på et barn og bed fra sig ville det jo ikke være så heldigt .
    bragte selv et emne herinde fordi min lille hundemand har en dårlig vane med at bide fremmede mænd hvis de krammer mig eller giver mig et kærligt klap, en vane jeg meget gerne vil ha' ham vænnet fra . Men jeg ved så at oskar aldrig ville kunne finde på at bide et barn . Han har flere gange blevet hevet i både ben og øre osv osv af småbørn i min familie . Så overgiver han sig bare eller prøver at snige sig væk . smiley

men kender som sagt ikke din mors . Men hvis den kun bider din mor kunne det da lidt tyde på at den laver oprør . smiley

• #12   28. jan 2008 Lad den blive lidt beskidt . Lad den blive lidt ulet . Lad den være en hund . smiley

• #13   28. jan 2008 Lad den blive lidt beskidt . Lad den blive lidt ulet . Lad den være en hund . smiley

• #14   28. jan 2008 Lad den blive lidt beskidt . Lad den blive lidt ulet . Lad den være en hund . smiley

• #15   28. jan 2008 ??????... vi har hørt det nu ... *GG*

• #16   28. jan 2008

ja jeg har i hvert fald læst det hehe

• #17   28. jan 2008 Ja men det med at lade den blive beskidt kan man ikke forklare min mor da hendes problem styrre lidt hendes liv.
    der kommer jo stort set ALDRIG nogen andre hjem til min mor så hunden er jo ikke vant til mennesker og ser dem måske lidt som en trussel.

• #18   28. jan 2008

okay. lyder lidt som om at hun skal komme lidt ud med den hund så den ikke bliver skør i hovedet smiler

• #19   28. jan 2008 Undrer mig lidt over, hvorfor din mor har valgt at få hund?
    Hunde griser jo.

• #20   28. jan 2008 Ov for søren . Ved ikke lige hvad der skete der . Heehe . Ikke lige meningen det skulle komme så mange gange . Og så kan man kun slette et indlæg om dagen . Åh altså . Bommert fra min side . Heehe . Undskylder !

marlene d - ved godt det ikke er særlig rart at blive bidt af en hund . Men det er måske heller ikke så godt hvis din mor viser frygt overfor hunden hvis det specielt kun er de to sammen . Hun må sætte det klart overfor hunden at det bare ikke er okay at bide ! At det altså er hende der bestemmer .
    selvom hunden ikke bryder sig om de ting din mor gør, så må den jo ikke bide .

• #21   28. jan 2008 Du starter med at skrive at den er lidt bange for alle mennesker. Jeg tror (uden at kunne vide det og uden at være fordomsfuld) at din mor har anskaffet sig en hund uden at vide noget om hvad en hunds behov er. Lyder lidt somom hun tror den bare ka gå og se sød og smuk ud, når hun har vasket og børstet den, men har den andre hundevenner, er den overhovedet blevet trænet i bare de mest gængse ting som at komme når man kalder, sit dæk osv.? Er hun den type der konstant bærer sundt på hunden når (hvis) der er ude? Så får den jo ikke lov at være hund, den skal hilse på andre mennesker, andre hunde, lege, VÆRE HUND!

• #23   28. jan 2008 Mit indlæg kunne nok misforståes..
    Det jeg mener er, hvis hun har et problem med, at hunden bliver beskidt.

• #24   28. jan 2008 jeg bor i Jylland og min mor på Lolland.
    Jeg har den samme mening som jer ang. alt det i skriver.
    Hun ved nok ikke helt hvad det kræver, at sige til min mor at hun skal lade hunden være en hund, hjælper intet da jeg tror hun har en sygdom med alt det rengøing hun tror jo at alle har lus og lopper, og kommer der nogle hjem til hende gør hun hovedrengøring. Hun kan jo ikke se det forkerte i det hun gør, og man kan heller ikke forklare hende det. Tro mig jeg har prøvet i uendelighed og lige meget hjælper det.
    Det jeg er bange for er at det er ikke hunden der er noget galt med, men min mor og det har sat sine spor på hunden, og så derfor vil bide og nu har den jo fundet ud af at det hjalp at bide og gør det igen og igen. Tror måske godt man kan rette hunden men det nytter jo ikke noget når det også skal rettes på min mor og tror godt at hun ved at det hun gør ikke er helt normalt men hun kan ikke lade være.

• #26   28. jan 2008 Som du selv er inde på opg Geser.... skriver, tror jeg din mor måske har brug for hjælp til sin leurotiske trang til renlighed, og det gør det svært for hunden, fordi hun sætter renlighed før hundens behov. Det er en svær situation og et følsomt emne, for selvfølgelig er det sin sag at sige til hende at hun ikke egner sig til at have hund og den måske ville får det bedre et andet sted, for den er garanteret hendes et og alt. Men prøv alligevel at forklare hende hvad hunden har brug for og at den ikke har det godt med hele tiden at blive børstet o.s.v. Den skal have masser af positive oplevelser. Ved godt det er svært, men det er også synd for hunden.
    Nå jeg skal afsted nu. håber du finder ud af noget,. Pøj pøj

Kommentér på:
Kunne godt bruge jeres hjælp.

Annonce