Barn og hundesprog ;0) {{forumTopicSubject}}
Sidder lige og har en tanke..
Jeg er jo så heldig at være adopteret af en
3 1/2 årig alaskan malamute pige, og endnu mere heldig var jeg da vi for 8 mdr. siden fik en lille søn.
Nu er det jo sådan at sønnike er begyndt at pludre og sige lyde. Nyeste lyd er GRrrrrrrrrrrrrrrrr og hvor kommer det så fra ;0)
Jo mutten er jo en race som netop er kendt for sit nuanceret sprog, som består af div. brumme og hyle lyde, og Dina ( Hunden ) hilser altid med en brummer..
Og såklart har lillemand taget brummelyden til sig, da det jo er en lyd han hører ofte i løbet af dagen.
Så kommer spørgsmålet :
Kommer sønnike mon nogensinde til at forstå at en hund som siger grrrrrrrrrr ikke bare hilser på ham, men tværtimod prøver at fortælle ham at han ikke er velkommen ??
Selvfølgelig kommer jeg til at fortælle ham det når han bliver så stor at han kan forstå det. Men indtil da ??
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Sidde og bliver heltosset over det *SS*
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
En hund er jo langt mere en sine lyde, og hvis du gør en sag ud at at fortælle ham hvordan man læser en hunds kropsprog, så er det intet problem.
Mange, der holder af hunde, kan det jo helt uden at have nogen teoretisk indsigt overhovedet ;o)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Bare vent til din søn afprøver vandskålen på alle 4 fire og drikker med tungen som en hund.. Host host
aug 2006
Jeg er ikke i tvivl om han nok skal få det lært, når han er blevet så stor at man kan forklare han om hundens signaler.. Men indtil da ....Det er den periode jeg "frygter" lidt
aug 2006
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Hunde og børn sammen er grundlag for mange gode grin og de kan hygge sig om nogen sammen..
Barn og hundesprog ;0)