{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er man en dårlig hundeejer ?
  • #1   21. jan 2008 Man er også kriminel.. Det er lovpligtigt at chippe sin hund inden 4 mdr

  • #2   21. jan 2008 Manne

    ja det kan man jo så også undre sig over .... :-S


  • #3   21. jan 2008 Søster

    Jep , har postet både tråd og annonce til en HA'er ..Men kommer nok i fryseren alligvel .. smiley


  • #4   21. jan 2008 så jeg dårlig hundeejer smiley min er ikke chippet, men tatoveret smiley hi hi..

  • #5   21. jan 2008 Simone


    Aaarj .. Din bølle altså .. smiley Så registreret da ! smiley


  • #6   21. jan 2008 krminel, useriøs, og uansvarlig er man.....

  • #7   21. jan 2008 hi hi.. kunne ikke lade være med at komme med den smiley

  • #8   21. jan 2008 Simone

    det er så i orden .. smiley


  • #9   21. jan 2008 Man er vel en dårlig hundejer hvis man ikke varetager hundens interesser.

    Og det gælder vel også at overholde reglerne.


  • #10   21. jan 2008 Jeg slutter mig til Jer andre hvad angår at få sin hund chippet/tatoveret. Tænk nu hvis hunden render sin vej, og ender langt pokker i vold....Jeg ser jævnligt i lokal avisen, at en en hund er fundet og den skal afhentes inden 3 dage ellers vil den ryge til formidling eller bliver aflivet.... Man ville aldrig tilgive sig selv hvis ens hund får sådan en skæbne. Den skal bare hjem hurtigst muligt.
    Mht vaccinationer, så er det ikke mange år siden, at man kun vaccinerede hvert 2. år. Vores dyrlæge fortæller at der ikke er nogen fordel ved at gøre det hvert år, men skal man have sin hund til trænning eller udstilling, ja så må man jo følge deres regler.
    Da vi havde 2 hunde trak vi den enes vacc i 3 md og den anden hunds rykkede vi frem for at kunne få dem vacc på én gang. Jeg sparede måske 300 kr. men det gør mig IKKE til en dårlig ell uansvarlig hundeejer. jeg tror at grænserne er lidt i gråzonen hvad angår vacc.


  • #11   21. jan 2008 manne- hvorfor det? hans øremærke ses tydeligt. men hvis det en dag begynder at blive utydeligt, så chipper jeg ham

  • #12   21. jan 2008 Bonnie

    Kan godt følge dig , men med vaccinationen mener jeg at at den hund på 8 måneder som er grunden til at jeg skriver den her tråd , er at den sikkert slet ikke har fået nogle vaccinationer i sit liv .. smiley

    Det jeg skriver nu , er ikke for og genere blandingshunde , men det er nemlig ikke særlig tit at folk ofre sundheds tjek osv når de har et kuld med blandingshunde ...


  • #13   21. jan 2008 Jeg smutter nu , blir spændende og se om jeg er frosset når jeg kommer på senere .. smiley

  • #14   21. jan 2008 Til Laura : Jeg synes, at i det tilfælde du beskrive, så er det okay at prikke til folks samvittighed.

  • #15   21. jan 2008 syntes det er helt fint det du skriver og kan nemt følge dig i det.. men syntes det er lidt forkert lige at sige at folk med blandings hunde ikke så tit får sundheds tjek... jeg har en blandings hund og han er blevet tjekket alt det han skulle og chippet og det hele... men jeg tror godt at jeg ved hvad det er du mener.. det er nok fordi at hvis man køber en race ren hund ved en kennel er der som regel også mere opsyn på dem... ikke bare fra hundeejerne, men også fra kennelen.. kender mange som har kontakt til det sted hvor de købte deres hund og sender billeder af den...
    hvis man f. eks køber hunden i den blå avis er de som sælger den jo ikke nødvendigvis lige så interesseret i hvordan hunden får det fremover.. selvfølgelig vil der altid være untagelser... det vil der jo i alt...
    kom lige ind på noget helt andet her...
    men ja syntes også man er dybt uansvarlig når man ikke vaccinere og chipper eller tatovere...
    men i dag tror jeg også at der her hjemme i danmark går mange hunde rundt som har det dårligt... selvfølgelig også mange der har det godt.. men kan ikke helt forstå det med at hunde nærmest kommer på mode... nå men nok her fra...


  • #16   21. jan 2008 Jannie

    Som sagt , det var heller ikke for og sige noget negativt .. Men tit og ofte skal du jo bare give 500 kr for sådan en blanding jo , og det tyder jo på at det er rigtig useriøst .. Der er os dem , der sørger for at hunden er tjekket osv .. Og det er jo kun dejligt ! smiley


  • #17   21. jan 2008 Har lige været inde og læse annoncen du hentyder til. Hold kæft et fjols, tvivler på den hund har haft det særligt godt! Jeg håber nogle fornuftige hundemennesker køber den, så den kan opleve et godt hundeliv

  • #18   21. jan 2008 Marianne

    alle kan have en smutter jo , men det her .. Syntes bare det virker mærkeligt , men helt uvidende er hun vel ikke ?

    Der står at hun ikke er chippet og vaccineret - ergo må ejeren jo vide at det er noget hunde skal ? Eller hva ?


  • #19   21. jan 2008 Uvidenhed er ikke en undskyldning, tvert imod!

    Hvis der er noget man ikke ved eller er i tvivl om så ER det rent faktisk tilladt at spørge eller søge viden på eks nettet.

    Glemsomhed, jo, men så snakker vi max uger ikke måneder.


  • #20   21. jan 2008 Marianne

    Håbede jeg også på , men kan man vist ikke kalde det her desværre ... smiley



    Miss Fich


    ja nemlig , man undres godt nok ...


  • #21   21. jan 2008 Jo selvfølgelig ... Danmark er fuld af mennesker der ikke ved hvordan man behandler dyr , så hvorfor ikke også det med om hvad der er lovpligtigt osv ...

  • #22   21. jan 2008 Ja det er man i mine øjne..

  • #23   21. jan 2008 Kriminel, uansvarlig, respektløs og en klaphat hvis man ikke har de ting iorden.

  • #24   21. jan 2008 Det er lovpligtigt at mærke sin hund, men ved ik om det er lovpligtigt at vaccinere den.. Synes det er for dumt ik at sørge for de er mærket.. Men hvor vidt man vælger at vaccinere eller ej er jeg rimelig neutral over for..

Kommentér på:
Er man en dårlig hundeejer ?

Annonce