Hun elsker sin ble! {{forumTopicSubject}}
Okay, jeg ved selvfølgelig ikke om hun elsker sin ble, men det virker sådan
Lille Ofelia er i sin anden løbetid. I den første tog hun bleen af med det samme, da hun fik den på. Man er jo smart og sådan et spænde kan da hurtigt lukkes op. Men hun accepterede bleen efter et par nej'er.
Her i anden løbetid gav jeg hende bleen på og hun accepterede den med det samme. Og så kommer det lidt sjove. Når hun får den af, bliver hun helt trist, hun går og leder efter den. Hun gør sig jo ren selv ganske pænt, så hun har ikke behov for at have den på det meste af tiden.
Når hun finder den prøver hun at få fat på den, så hun kan slikke på den (hun vil vel gøre den ren). Som regel ligger den på trimmebordet, hvor hun slet ikke kan nå op, men hun prøver så ihærdigt. Hun står på bagben, som vi aldrig har set før, prøver at hoppe, prøver at bruge trimmebordsbenene som stige og bruge væggen som hjælp. Men hun kan trods alt ikke nå derop. Så sætter hun sig ned og kigger hjælpeløst på sin ble, begynder at pive og til sidst giver hun op og ligger sig til at slappe af. Hun er simpelthen i venteposition til hun får bleen på.
Til sidst putter jeg hende på trimmebordet og hun får bleen, som jeg putter på. Når hun kommer ned skal hun lige justere den og så kan hun fortsætte med dagens gerning, hvad enten det er leg, løb, eller lur.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 9
Vi havde en hunhund for lidt over 7 år siden , hende kunne vi godt droppe at putte ble på , den var af efter 3 sek . Men hun blødte vist heller ikke så meget .
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 115 Svar: 727
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 41
Jeg syntes bare, at det var sødt og ville dele det med andre.
maj 2006
Følger: 102 Følgere: 143 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.089
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
mine tæver har blødt meget voldsomt og ikke i hundrede år om jeg vil jogge rundt i det eller har børn kravlende rundt i det - og nej, men kan simpelthen ikke nå at tørre op efter hende - og nej de har ikke udvist interesse i at slikke op fra gulvet. De har slikket sigselv bagi og det kan de nemt med trusserne på, men det er ikke not til at de ikke sviner.
Equitta er nu 4½ år og det er den første løbetid hvor hun ikke har haft brug for at have trusserne på hele tiden.
Jeg kan heller ikke se hvorfor det er sååååå slem at man giver sin tæve trusser på - man giver dem jo også halsbånd, sele osv på - der er da ingen forskel - bortset fra at der er i den anden ende ;O)
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
/ Trine
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 81
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 247
Her sidste gang hun var i løb, havde vi besøg af min søns tæve hund og hun var også i løb. Det sjove var, at Prik gik hen foran hende, og slog halen til side og lod hende gøre sig rent, eller også lagde hun sig på gulvet med spredte ben og fik hende til at gøre sig rent. Man kan jo sige at hun havde forstået at gøre det trælse behageligt :-)... og meget snu gjort.... og hun har kun været i løb to gange.
jan 2006
Det siger vel sig selv - det er en hund man har og ikke et barn. Og jeg synes blot at en løbetid hører til og så er jeg egentlig ligeglad med hvor meget tæven bløder - jeg synes det er ganske unaturligt at putte ble på en hund, og jeg kunne ALDRIG selv finde på at gøre det, men hvis det fungerer for jer så er det jo det vigtigste.
Jeg ytrede blot min holdning!
/ Trine
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 81
jan 2006
Ja det gør jeg som sådan også - altså stiller spørgsmål - netop fordi jeg ikke fatter det, og ikke er blevet meget klogere af ovenstående argumenter/holdninger. Og dine ytringere har da heller ikke gjort mig meget klogere - det tyder næsten på at jeg har trådt dig over tærerne fordi jeg siger hvad jeg mener om en hund med ble.
/ Trine
Forholder jeg mig ikke til emnet fordi jeg ikke deler samme opfattelse?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
jan 2006
Hvad er det lige som er dobbeltmoralsk? At jeg benytter halsbånd til min hund og ikke ble? Men du behøver da ikke have halsbånd på din hund for min skyld, og du behøver da heller ikke undlade at give din hund ble på hvis det fungerer for jer, men jeg synes altså der er en væsentlig forskel på en ble og et halsbånd, og havde jeg 100% kontrol oveer mine hunde ville jeg gladeligt undlade at benytte halsbånd, men det har jeg ikke og har også et hensyn at tage til mine omgivelser som måske ikke er vilde med løse hunde.
Men jeg kan forstå, at du også føler min udtalelse som et personligt angreb, så måske synes du også selv et eller andet sted at det er unaturligt?
Som jeg har skrevet mange gang nu så er det fint hvis det fungerer for jer, men jeg kunne aldrig drømme om at give min tæve ble på, tror virkelig også hun ville være temmelig flov, og det vil jeg ligegodt ikke byde hende.
/ Trine
Hun elsker sin ble!