Vaccination og dyrlægebesøg {{forumTopicSubject}}
Inspireret af et tidligere indlæg idag om priser på vaccination, synes jeg lige jeg vil komme med et lille (læs langt) indlæg.
Der er så meget snak om hvor man kan få vaccineret og lignende billigst, men prøv lige at tænke over hvorfor nogle steder er dyrere end andre.
De billige steder er ofte dyrlæger som ikke laver ret meget andet og derfor ikke behøver en masse dyrt udstyr, for der skal jo ikke andet end en sprøjte og en kanyle til at vaccinere.
De dyre steder er der hvor der er en klinik med fasciliteter til at opere for alverdens forskellige ting, røntgenudstyr, scanningsudstyr m.m. Det er dyrt at holde sådan en klinik kørende og det betaler man for, også når man kommer til rutinetjeck/vaccination.
Til gengæld har disse dyrlæger mulighed for at hjælpe når vores dyr fejler noget mere eller mindre kompliseret. De har vagtordninger så vi kan få hjælp om natten og i weekenden. Selvom det koster en halv arm at tage til dyrlæge om natten er det altså ikke noget dyrlægen tjener på!!!!!! Det er sgu dyrt at have personal stående til rådighed i døgndrift og tit kommer der måske kun en enkelt patient. Det er en serviceydelse til dyrlægens klienter.
Så derfor: I må for min skyld gerne bruge de billige "vaccinationsdyrlæger", men så kan man ikke tillade sig at pive hvis man ikke kan få hjælp til sin hund julenat, når den har fået en mavedrejning eller er forgiftet efter at have spist julestjernen (potteplanten julestjerne).
Dyrlægernes vagtordning er en udgiftskrævende og personalekrævende service, som jeg udemærket forstår hvis dyrlægerne reserverer for deres egne klienter.
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Alt i alt, var vi der i en lille halv time..Der er altid god tid til forklaringer, og besvarelse af spg.
Og så elsker Agge, at komme der, springer op af døren, og hopper op af skranken, for at få sine G´dag hundekiks..
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
jeg går overhovedet ikke op i priser, hvis det altså er inde for rimelighedens grænser!
men min tidliger dyrlæge som lå et godt stykke væk, skulle havde været rigtig anerkendt og videregående univesitetsgrad inde for dyrpleje
jeg troede jo blindt på at kun det bedste er godt nok til murphy! og valgte min lokale fra!
men det var ikke tilfældet, han gav murphy en forkert vaccine plus jeg fik afvide af min nuværende dylæge at han slet ikke kan lide hunde og ikke deltager i konferencer og kurser for dyrlæger!!
han var godt nok billig, men havde ingen ide om prisen før jeg betalte!
men min nurværende dyrlæge (den lokale) har en rigtig god klinik og skal en hund have opration bliver man henvist til Den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole da de samarbejder!
man tror man finder en rigtig god klinik og tager lang for at få god behandling men opdager det modatte!!
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
men jeg er helt klart en der ville undersøge behandlings muligheder, hvis det gælder støre behandlinger for at sikre den rigtige!
Vaccination og dyrlægebesøg