{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Det rigtige valg.. kastration {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ser godt nok frem til d. 22 nu!

Er du vimmer, hvor er den hund ved at blive strid med sit 'hypperi' :S.
Til aften hoppede han op af mig mens jeg sad i stolen her, og så går han bare amok på mit ben, og inden jeg får skubbet ham væk, ruller stolen bagud og vælter computeren.. GG.
Sikke et cirkus!

Udover det, ville jeg egentlig lige høre hvad jeres erfaringer er med efterfølger af kastration?
HAR det hjulpet på den slags?
De fleste hunde falder jo gerne mere til ro, generalt :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det rigtige valg.. kastration
  • #1   11. jan 2008 Det er jo ikke nødvendigvis pga seksualadfærde, men højest sandsynlig et dominans spørgsmål...
    En hund må aldig "hyppe" sin ejer!!

• #3   12. jan 2008 Hypperiet handler højst sansyneligt om dominans...

• #4   12. jan 2008 Hejsa
    Jeg har set at din hund er 10 mån gammel. Jeg har selv en hanhund på 10 mån, og man kan rigtig se at hormonerne bubler i ham. Jeg kan se på min snart 3 år gamle hanhund at Theo bare skal holdes ned, og da de leger og bryttes så er det Theo (den lille) som i stort set hele tiden ligger på ryg. Jeg kan også se på Theo at han får det dumme udtryk i ansigt hanhunde får da de tænker på at hoppe op på en tæve...og her snakker jeg ikke om dominans men ren seksualitet hvor han fimser rundt omkring Jamie. Jeg kan også se det dumme udtryk i hans ansigt og hvordan han fimser rundt mig ...men han tør ikke springe op af mig...da jeg meget bestemt afærdet ham en gang...og tør ikke på mig ....

Giv din hanhund lidt tid til at komme over den tid hvor han ikke rigtig kan styre sig selv og hormonerne bobler. Udgå ikke altid fra at hunde er dominante fordi de rider.
    Sig bestemt NEJ til din hund, og skub han væk når han hopper op.
    Så længe som han ikke viser aggressiv adfærd i disse situationer hvor du viser ham at du ikke vil ha' det, og hvor han afbryder hypperiet når du siger fra så synes jeg det ikke er en grund til at kastrere.

• #5   12. jan 2008 Problemet er ikke kun hypperi..
    Han strinter også enormt meget.. Kan ikke være hos dyrlægen, uden han ska sætte dufte af :S

Han har aldrig hyppet på den måde før.. men de sidste par dage er han blevet slem synes jeg.
    Han har det med at få skøre idéer.

• #6   12. jan 2008 Har I prøvet kemisk kastration, så I ved, at indgrebet vil have den ønskede effekt?

• #7   12. jan 2008 CH, kvinde, 33 år ., Nej har bare taget en snak med dyrlægen og forklaret Simba's udvikling og hørt hans råd.. :o)

• #8   12. jan 2008 De fleste dyrlæger anbefaler kastration i øst og i vest. De glemmer bare at fortælle om de forskellige ulemper der kan være ved indgrebet. Du kan risikere at du får en helt anden hund ud af det, og den risiko turde jeg ikke løbe for noget så banalt som humperi. Og slet ikke på en teenage-hund propfyldt med hormoner!
    Vent et par måneder og prøv så med en kemisk først.

Og lige en ting - det behøver bestemt ikke være dominans, det kan være ganske alm. hormoner eller stress.

• #9   12. jan 2008 Det lyder estemt ikke som selsuel adfærd nærmere dominans, især at ham hyppigt strinter for at markere sig. Mit råd til dig vil være at komme til en adfærdsbehandler eller at læse om noget hundesprog så han kan komme af med det stress som den form for adfærd giver hunden.

• #10   12. jan 2008 Halløj

Det er helt normalt for en 10 måneders hanhund at begynde at markere sig når de er i den alderen, og at lette ben op af alle mulige ting ..også indendørs.
    Min 10 måneders hanhund letted ben op af min fine høje cowboykaktus her i sidste ugen hvor han var begyndt at lette ben.
    Hvordan ku han vide fra at han ikke måtte det ? men det ved han nu.
    Jeg ser det som en helt normal udvikling ved en helt normal hanhund.
    Hvad ellers er normalt ved en hanhund på 10 mån ?
    Ja hanhunder markerer sig, og de kan ikke altid styre sig, hvis de snuser til en duft og så pludselig så letter de ben uden at tænke sig om....
    Det kan voksne hanhunde også gøre....hm kan huske en episode med min nu snart 3 år gamle bc nå vi var og kigged ved udstilling og det var en masse shop hvor de såldt hundeliner osv... PIIINLIg ! min hund letted ben op af dyre kenjanliner, og jeg vil bestemt sige at min hanhund er definitivt ikke en dominant hanhund...

• #11   12. jan 2008 Ikke nok med at voksne hanhunde gør det - stærke tæver gør det samme... Og der kan man jo ikke ligefrem kastrere, men derimod bliver man nødt til at opdrage sig ud af det..

Meget fornuftigt i min bog ;o)

Kommentér på:
Det rigtige valg.. kastration

Annonce