{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

en svær beslutning.. suk {{forumTopicSubject}}

Har en dejlig hund på ca 8 mdr, jeg kan simpelthen ikke få hende renlig, jeg har også en hund mere på knap 2 år -hende fik jeg hurtig gjort renlig. Jeg er alene med de 2 hunde og jeg laver ikke andet, end at lufte især den yngste hund, som er mit problem.

Jeg har før bet om hjælp herinde fra med gode råd osv. men ingen fremskridt. Det skal lige siges at hun også vil æde sin egen afførring, og slæber det rundt i
lejligheden -især om natten hvor jeg sover.

Jeg overvejer nu om jeg skal skaffe mig af med hende.. -er træt af min lejlighed konstrant lugter af lort.. Er bare træt og trist over at ha det problem. Der er ikke sjovt at hver gang man kommer hjem, skal tørre lort op.

Syntes i derude at jeg gir for let op, eller er der forståelse for det? jeg har ikke taget den endelige beslutning endnu..

Forsat god aften.. Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en svær beslutning.. suk
  • #2   10. jan 2008 det er ikke for at virke negativ, for jeg forstår godt du synes det er træls, men jo, jeg synes måske du gir' lidt for let op. har du fået hende tjekket hos dyrlægen, tænkte på hun måske kunne ha' en infektion som gør hun ikke kan blive renlig.

Hvor tit kommer hun ud?

• #3   10. jan 2008 Nej, det har jeg godt nok ikke..

• #4   10. jan 2008 Mange hunde vil gerne hav fat i afføring... specielt fra katte og de behøver ikke at mangle nogen vitaminer eller noget...
    Nogle har bare fået smag for det :o(

• #5   10. jan 2008 Nogen hunde er først renlige når de er et år. Det er ikke unormalt at en hund på 8 mdr endnu ikke er helt renlig, så jeg synes du skal prøve lidt endnu.

• #7   10. jan 2008 du skal også tænke på, fordi din første hund blev hurtig renlig er det ikke sikkert nummer 2 gør det, 2 hunde er jo ikke ens. men selvfølgelig når hun er 8 mdr, så burde hun nok være forholdsvis renlig, det har du ret i :o)

• #8   10. jan 2008 jeg ville få den undersøgt af en dyrlæge og så simpelthen gå til makronerne med den. Tage en weekend hvor det KUN handlede om at få kræet renlig og så var den skid slået (helt bogstaveligt-hi hi)!!

• #9   10. jan 2008 martin k
    Det er vel ikke sværer at træne renlighed i lejlighed end hus..
    Jeg går med hende mange gange i løbet af dagen, men hun vil ikke skide ude, hun venter til hun kommer hjem i køkkenet.

Har købt piller ved dyrlægen som skulle få afførringen til at smage grimt, og hun får også det der hedder 2det 3. krydderi" som dyrlægen også anbefaler

• #10   10. jan 2008 Vil hun ikke skide ude-går du ikke langt nok. Om jeg så skulle blive ude hele dagen så ville det ikke ske indenfor hos mig.

• #11   10. jan 2008 Er det når hun er alene eller du sover, eller er det osse når du er hjemme?

Jeg vil altså gerne lige understrege at en hund på 8 mdr IKKE nødvendigvis burde være renlig. Det er self træls når nu det gik så godt med den første, men nogen hunde er altså længe om det.

Gør den noget når i er ude, eller "gemmer" den det til den er inde igen?

• #12   10. jan 2008 Betina J
    Det med at skide ude -
    Insister på at hun skal gøre det. Start dagen med at gå ned med hende, skider hun ikke går du op i lejligheden, vender rundt og går ned igen.
    Gentag indtil hun får lettet trykket og så en ordentlig omgang ros =)

• #13   10. jan 2008 Hun er ikke bare en lille smugle renlig, hun tisser også alle vejne -i sengen og sofaen (hvor der er adgang forbudt nu) i sin egen kurv, som nu er smidt ud.. på tæpper som jeg vasker igen og igen.. jamen alle steder.

• #14   10. jan 2008 Hvis hun ikke vil skide ude, kan det hjælpe hvis i en periode, til hun finder ud af det, går det samme sted hen hver dag, så hun er tryg ved at gøre det der.
    Og så bliv ude til hun er kommet af med noget, osse selvom det måske tager en time.

• #16   10. jan 2008 hvor længe er hun alene af gangen.. ???

Har du prøvet at afgrænse hendes færden, når hun er aleene, og om natten... ???

Evt at hun kun kan være i et rum... eller i et bur...

Det behøver jo ik at stå på for evigt, med et rum, eller bur... men kan bryde en dårlig vane...

Håber i finder en løsning...

• #17   10. jan 2008 Sarah g
    tro mig.. jeg går lange turer -helt op til 3 timer . Nu har jeg også et fuldtids job at passe, så hunden er alene 8 tiner om dagen, hvor hun er alene (sammen med den store hund)

• #18   10. jan 2008 Hvis den pisser i sin egen kurv er det som regl tegn på der ER noget galt. så ville jeg helt sikkert besøge dyrlægen.

• #19   10. jan 2008 Med al det tisseri alle vegne ville jeg få hende undersøgt hos dyrlægen, at hun ikke har infektion...

Hvad gør du når du tager hende i at tisse og ski.. indendørs ????

• #20   10. jan 2008 Mht tissetårene, så synes jeg du skal bruge weekenden på at gå ned HVER TIME - også om natten, brug tid på det, og hvis du føler du kan, sæt da tiden langsomt op.

Det er hårdt, men det er umagen hver.
    Vi bor også i lejlighed, og vi var nede med Samson hver time de første 3 uger hvorefter vi langsomt satte tiden op til 2, så tre og nu med 3-4 timers interval. Han kan jo self. sagtens holde sig længere, men han er bare gladere og mere afslappet hvis han kommer ofte ned smiley

• #21   10. jan 2008 Når den osse tisser i kurven (og allevegne) kunne det godt lyde som mere end bare et renlighedsproblem, så jeg ville nok får hende undersøgt grundigt, og viser det sig at der virkelig ikke er noget galt, så kunne en løsning være at lade hende være i snor indenfor, som du så sætter i bæltet e.l. så du er sikker på at se dt HVER gang hun er ved at sætte sig -og så er det med at komme ud med det samme.

• #22   10. jan 2008 Har prøvet at lukke hende inde, hun skider alligevel og tisser.. går også altid de samme steder hen -kun hende og jeg så der er ro omkring hende.
    hun gør det også når jeg er hjemme.. Hun gør det altid inde..
    -hun hverken gir lyd eller noget når hun skal.. nææ hun sætter sig bare ned, nu lige der hvor hun er.

• #23   10. jan 2008 Har haft hende ved dyrlægen.. -hun fejler ingenting

Jeg er nået dertil hvor jeg blir pænt gal hvis jeg tager hende i at gøre det inde.

• #24   10. jan 2008 hvornår har du haft hende til dyrlægen?

Tisser hun udenfor når i er ude?

• #25   10. jan 2008 Betina, jeg synes også det lyder som en god ide at få nogle profesionelle øjne til at se på jeres problem..

• #26   10. jan 2008 Jamen jeg har været ved dyrlægen med hende..
    -hun får også foder fra dyrlægen

• #27   10. jan 2008 K.P
    hvalpene kommer ud som de skal, har besøgt dem flere gange.. min store hund er også derfra og der har aldrig været problemer med hende

• #28   10. jan 2008 Det er ca 2 måneder siden jeg var til dyrlæge ned hende.. og det var alr det samme, hverken blevet værre eller bedre

• #29   10. jan 2008 Ville i hvert fald inden jeg tog beslutningen få en adfærdsbehandler til at se på problemet.

Det er jo svært at sætte fingeren på lige hvad der er lt når man ikke kender din og hundens hverdag.

• #30   10. jan 2008 Vinni p
    jeg syntes også Duchess er dejlig.. men det er virkelig et STORT problem

• #32   10. jan 2008 Har du prøvet at gå med begge hunde samtidig...
    Måske hun er mere tryg så..

• #33   10. jan 2008 Hvis Mille har frit rum om natten så tisser hun også (hun er 10 mdr), men når hun bare er i kravlegård, er der ingen problemer.

Dog har hun en mani med at hun liiige skal afmærke HVER GANG de får en ny madras eller et nyt tæppe, men det er vist mere et "EGO-ISSUE" overfor Oscar.......

• #35   10. jan 2008 jeg vil smutte af tråden for nu, men blot ønske dig held og lykke, jeg tror på du nok skal få bugt med jeres problem, og jeg forstår godt du synes det er træls.

pøj pøj

• #36   10. jan 2008 Lige et spørgsmål -når så hun har tisset inde og du ser det -går du så ud med hende?
    Happy er jo ikke 100% renlig endnu, og ham kan man stoppe ved så snart han er ved at sætte sig (eller hvis jeg kan se at nu er det lige før) så skynder jeg mig op og med glad stemme siger "kom med ud" eller noget i den stil, og så skaber mig lidt tosset. Så kommer han løbende med hen til døren og får tisset ude.

Men det kræver self at man nærmest kun kigger på hunden når man er hjemme:o)

• #37   10. jan 2008 Vi bøvlede med Mille i laang tid, inden hun "knækkede koden" ang det med at tisse udenfor, og skulle i sommerhus i sommers.
    Havde været SÅ nervøs for at hun skulle overtisse det hele, men der var ikke ét eneste uheld deroppe!!!!!

Der var en stærk lugt af klorin, da vi kom derop (hele somerhuset var jo blevet gjort grundigt rent inden vi kom), og jeg tror at det var dét, der gjorde det.
    For da vi kom hjem vaskede vi vores gulve i klorin, og siden har hun været renlig..altså lige på nær om natten...men tror den er ved at være der nu....

• #38   10. jan 2008 du har da vel ikke tænkt dig at aflive hende ?? det kræver både tid, kræfter og tolmodighed at have en lille hvalp og en lille hvalp skal lære det, samt skal den luftes mindst 3 gange dagligt, aktivers og leges med, der findes en masse gode indlæg over nettet hvor du kan prøve divese metoder, samt skal du huske, hvis du er negativ bliver din hund det også, er der mange skænderier i hjemmet bliver den bange eller urolig,mange små ting i dagligdagen skal du tænke over - ting tager tid og den skal nok blive renlig

• #39   10. jan 2008 K.P

Nej har godt nok ikke prøvet at få hende passet et andet sted, tror ikke jeg kender nogen der vil udsættes for dette.. smiler
    Du kan tro der blir brugt rodolon ;o)

• #40   10. jan 2008 karin h
    nej det var ikke min plan at hun skulle aflives, måske bare til et hjem der ikke er en lejlighed.. en gård eller lign. hvor hun kan være meget ude..

• #41   10. jan 2008 Nemlig! Og det der med duften har Mille jo ikke kunne læse på flasken med klorin, så derfor hoppede hun i med begge..øh...alle fire ben!!!!!! ;o)

• #42   10. jan 2008 Jeg vil gerne takke for alle gode de råd der er kommet. Jeg må bare mase på.. Håber bare snart at der kommer lidt bedring, inden jeg kører helt surt i det lort.. hehe..

Godnat til alle

• #43   11. jan 2008 k.p
    Nej det er hun ikke.
    hun er købt et godt sted i nærheden af ikast, der er min anden hund også fra.. Har besøgt dem flere gange og det sted fejler ingenting, så det er ikke derfra hun har sine ideer..

• #44   11. jan 2008 ja måske det var en ide.. vil prøve at undersøge det nærmere. Hva mon sådan noget koster -nogle der har erfaringer med dette?

• #45   11. jan 2008 Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt med et midlertidigt miljøskift. Har selv overtaget en urenlig 11 mdr. gammel hund en gang, som aldrig siden lagde så meget som en dråbe inden døre.
    Så jeg tror også, at man derved kunne bryde en ond cirkel.
    Har du ikke en ven, veninde eller et familiemedlem der kunne give dig en håndsrækning i den forbindelse?

• #46   11. jan 2008 Prøv at tage hende til dyrlægen..

• #47   11. jan 2008 Bodil..

jeg vil ikke just sige at jeg har opgivet.. for så var jeg kommet af med hende.
    syntes nu heller ikke at stemningen her er trykket somdu skriver -jeg elsker jo hunden, hun er kær, sød, sjov osv vil bestemt også mene at hun er en glad hund. Der er ikke andre problemer med hende, hun har intet bidt i stykker eller noget. Hun får lige så meget kærlighed som min anden hund
    Jeg skælder hende heller ikke ud for noget som hun har lavet når jeg feks kommer hjem og der er lort ud over det hele.. kun hvis jeg tager hende i at gøre det.

• #48   11. jan 2008 malene d

har haft hende til dyrlæge.. hun fejler intet

Kommentér på:
en svær beslutning.. suk

Annonce