En svær beslutning..... {{forumTopicSubject}}
Min dejlige lille hund har nu været syg i 3 mdr. Sidst i maj begyndte han at halte, er blevet tilset først af 2 dyrlæger, derefter et dyrlægeskift, og igen af 2 dyrlæger.
Der er blevet taget røntgenbilleder 2 gange, indsprøjtet binyrebarkhormon, han har aft benet i skinne, intet resultat. Desværre ved vi nu at han må have ret stærke smerter, først var vi i tvivl, da det almindelige smertestillende ingen effekt havde, men nu hvor han er på Dolol kan vi lige pludselig se en forskel, hvor må han have haft det skidt.
Lige nu venter jeg på en opringning fra dyrlægen, han ville kigge Marcos røntgenbilleder igennem en ekstra gang og evt. drøfte ham med kolleger.
MEN MEN MEN, mine overvejelser hælder mere og mere i retning af at nu skal Marco have fred. Hvor er det en svær beslutning når det lige pludselig er ens egen lille vovse det handler om. Vi har haft godt 10 dejlige år sammen, og jeg har svært ved at tro på at hvad end han fejler, så kommer vi ikke uden om en grim operation med genoptræning osv. - og Marco har allerede lidt i 3 mdr.
Jeg vil meget gerne høre jeres mening, og også om hvad jeg evt. skal huske at få med i mine overvejelser, så skriv endelig......
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 21
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Poteklem
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis det kræver en stor operation og med efterfølgende genoptræning.. Og måske et usikkert resultat.. Så skal man måske overveje om man vil udsætte hunden for det.
Synes også det har noget at sige om hunden kan leve smertefrit når den får piller.. Og om der er bivirkninger ved det.
Tror man skal prøve at lave 2 lister.. En med grunde til at fortsæte behandlingen og en med grunde til at sige farvel nu..
Så tror jeg det er nemmere at tage en beslutning og retfærdiggøre den beslutning over for sig selv.
Det var nok ikke rigtig noget svar, men du er den eneste der kan tage den beslutning. Og uanset hvad du vælger er jeg sikker på det er den rigtige beslutning.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
At skulle gennemgå en operation og en lang og hård genoptræning er ikke fair for så gammel en hund. Jeg ville vælge at sige, at han havde haft en godt liv.
Men jeg er glad for, at det ikke er mig der skal tage beslutningen. Stakkels dig!
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Der findes ikke noget værre end at tage den endelige beslutning om at ende sin hunds liv!
Det skulle da lige være, når man indser, at man af egoistiske årsager har trukket en udsigtsløs pine ud.
Det har jeg prøvet og kunne ikke tage afsked med en højtelsket hund. Jeg lod dyrlægens mindste tvivl om prognosen komme mig selv tilgode og lod hende operere tre gange for en kræftsygdom.
Og der gik ca. ½ år forlænge inden jeg indså, at kunne hun bestemme, havde hun lagt sig i en fredelig krog af haven og døet.
Så tog jeg endelig beslutningen og hun sov fredeligt ind for dyrlægens hånd, men i den seng, hun og jeg havde delt i 11 år.
Den dag i dag, har jeg stadig dårlig samvittighed over, at jeg ikke kunne give slip.
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 83 Svar: 230
Tak for jeres indlæg allesammen, I er alle inde på noget væsentligt.
Selvfølgelig vil jeg lytte til hvad dyrlægen finder frem til og diskutere det med ham. MEN vi har jo fået en del fejl-diagnoser indtil nu, så kan vi nu være sikre denne gang? Dette må ikke misforståes, den dyrlæge vi har nu, tror jeg er meget dygtig og jeg har stor tillid til ham.
Jeg er på den ene side bange for at tage beslutningen for hurtigt, for hvad nu hvis det viser sig at Marco bare har en "lille ting" der nemt kan rettes (hvad hjælper det når den ikke kan findes), på den anden side er jeg bange for, ligesom Marietta, at lade min hund lide for længe.....
En svær beslutning.....