{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der forskel??
  • #1   6. jan 2008 hmmm, jeg har selv en tjekkisk rottehund.
    jeg har nemlig undret mig over det samme. jeg synes også de ligner hinanden rigtig meget:)

så jeg er spændt på at se om nogen har svaret på det smiley

• #2   6. jan 2008 Nu har jeg lige luret lidt billeder herinde -vil skynde mig at sige at jeg ikke kender så meget til de to racer, men umiddelbart ser tjekkisk rottehund noget mere spinkel og "fin" ud en DP.

Det var så mit bud -der er sikkert osse forskel på sind/temperament

• #3   6. jan 2008 Har lige taget en tilfældig DP, valgt udfra at den havde tavle, så den må jo være ægte og leve (i hvert fald nogenlunde) op til standarden:

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13627

Sammenlignet med din Hjørdis, er den jo væsentligt kraftigere, med bredere hoved og en anden hovedfacon osse.
    Så jeg synes der er stor forskel hvis jeg udelukkende skal dømme udfra de billeder.

• #4   6. jan 2008 Hulk -jo -eller i hvert fald fra 07, ved ikke lige hvor gammel.
    Men dens bygning er noget spinklere og mindre muskulløs (musklerne kan jo så self nå at komme), men dens hovedform er da osse helt andeledes.

Synes da næsten en Tjekkisk rottehund (igen udfra billeder at dømme) ligner mere en chi end en DP

• #5   6. jan 2008 Den er fra i år http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=26788
    Stadig en helt anden hund at se på synes jeg

• #6   6. jan 2008 Ja det ved jeg så ikke. Har kun mødt en DP og den var på omkring 4 kg vil jeg tro -ved ikke hvor store de andre er?

• #7   6. jan 2008 Ja det er der prøv at se:

(link fjernet)

http://www.gipote.dk/racehunde/Tjekkisk+rottehund

• #8   6. jan 2008 hanne M
    tak ;o)

• #9   6. jan 2008 heej, ja DP ser lidt kraftigere ud i bygningen. det synes jeg også.
    min er ca 8 mdr gammel. og ja hun er meget spinkel bygget.
    nu da jeg har kigget lidt bedre, så ror jeg at tjekkisk rottehund har lidt længere ben.
    tjekkisk rottehund blev i gamle dage brugt til at fange rotter og mus. så de kan løbe meget hurtigt og er meget smidige. måske defor er den mindre kraftig end DP??

Oraklet: jeg har købt min Tjekkiske Rottehund for at være en chihuahua. jeg blev snydt. den jeg købte hende af tror jeg også sælger var overbevist om at den var en chihuahua. men nu da den er blevet mere voksen, kan man tydeligt se at ørene er større og mere spidse. benene er længere. hovedet er pæreformet, og ikke æbleformet som hos en chi.... osv.

så ja man kan ike sige andet end at en tjekkist rottehund ligner meget en chi. jeg har også set fukdvoksne chihuahuaer som ligner tjekkisk rottehud helt utrolig meget. bare farven er ike den samme. jeg tror at tjekkist rottehund har bare to farver, black and than, og så brun.

• #10   6. jan 2008 Hjørdis -tror osse at inden for chi ( ved ikke med tjekkisk rottehund) er der mange der ikke er så racetypiske, så måske derfor der er en del chi der ligner lidt;o)

Men som hvalp kunne jeg godt tro de er svære at skelne.

• #11   7. jan 2008 ja det er nemlig det som er sket i mit tilfælde. at da den var en lille hvalp lignede den så meget en chihuahua, at man ikke anede at den var en tjekkisk rottehund.
    det har jeg så fundet ud af nu da den næsten er fuldvoksen smiley

så du har fat i noget der oraklet smiley

• #12   2. feb 2008 Dværgpinscher er en tysk vagt/staldhund og stammer fra den Tyske pinscher, hvor der så blev avlet på små individer for at skabe den lille dværgpinscher.. Det er super vagtsom, adræt, en fortrinlig rottejæger og ja bare skøn smiley I usa avles de i black/tan, brun, blå og chokolade farver.. I Danmark er kun black/tan og brun godkendte farver i Dkk.

den tjekkiske rottehund og pinscheren har umiddelbart intet andet tilfælles end at være "rottehunde" begge 2.

Dværgpinscher= tysk rottehund
    Tjekkisk rottehund/ praszky tjekkisk rottehund

Kommentér på:
er der forskel??

Annonce