{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

er der forskel? {{forumTopicSubject}}

oplever i at der er forskel på hvilken race i går med og problemer med folks hunde fx løse eller hilsetosser?

jeg kan huske at da jeg havde en malle som lånehund og en schæfer så fik folk hevet deres hunde væk. da jeg gik med en anden lånehund som var en lille pelset blanding så lod de dem løbe hen.

de to første var lige så rare men det var som om ejere fik mere travlt smiley

har I oplevet det? Eller var det bare tilfældigt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der forskel?
  • #2   31. maj 2020 Ja helt sikkert

Det har været meget slemt med hilsetosser her hvor vi bor (ved stranden) på det sidste.
    De sidste tre dage har jeg haft min brors ddb med og der er ikke en eneste løs hund der ikke er blevet proppet i snor når ejer har fået øje på os.

• #3   31. maj 2020 Jeg døjer ikke med løse hunde med Nones smiley måske skægget skrammer folk væk smiley

Jeg tager ham så også altid helt hen til mig, især ved små hunde, så måske signalere det også, gå væk. Nones gør ikke nogen noget, men er ret voldsom, og jeg tør ikke lade ham hilse på de helt små hunde.

• #7   31. maj 2020 Jeg synes også man kan signalere meget med handling:
    Når jeg tager Coco ind til mig og over på den anden side, så jeg er imellem hund og ejer, så er det sjældent folk lader deres hund gå hen til os. Lader jeg linen være "lang" (den er 110cm) og hun må gå hvor hun har lyst, søger Coco som regel udenom hunden, men vi har da oplevet tit at folk så lader deres hund gå hen til hende i linen.

Senest var forleden hvor hunden så selvfølgelig viste sig at være super aggressiv... Man forstår fandme ikke folk nogen gange..!

• #8   31. maj 2020 Race betyder helt sikkert noget.

Har kun en gang på 12 måneder oplevet en løs hund, og det var ejer der ellers havde den i snor, som slap den fri fordi den var hilsetosse, og han håbede at min ville sætte den plads (ung labrador). Som om, min elsker alle hunde er mindre end ham selv.

Ellers går folk normalt over på den anden side når jeg kommer gående med min, i mod deres hund, hvis jeg ikke selv allerede har skiftet side. Jeg skal ikke risikere end anden hund lige skal lave et udfald. Min vil formondenligt forsøge at komme væk, men tænk sig hvis han en dag ikke gør.

En sjov ting er.

Folk med Schæfere har jeg oplevet være ret ligeglade, med at deres hund var løs og der var mindre hunde i nærheden (altså Schæfere med ok indkald). Men når jeg kommer med min. Vupti, så den i snor.

På mig virker det lidt som, at de selv synes at deres har de styr på, og skulle det glippe, så er deres alligevel den største.

Når der så kommer en rigtig hund, så er det noget andet. smiley smiley

• #9   31. maj 2020 mine 3 små ser meget søde ud på afstand.
    men så snart folk kommer tættere på, og ser hvor skabagtige mine kan være, så fjerner de sig for det meste. smiley

Når vi går tur på stranden med vennerne, er vi ret mange hunde afsted af og til, så der flytter folk sig også, selvom ingen af hundene vejer mere end 15 kg smiley

• #10   31. maj 2020 Helt klart.
    Alle mener, at en Labrador er en venlig hund (det er den også), som både vil og skal kunne hilse på alt og alle.
    Det vil mine så ikke. Jo, mennesker - men de gider overhovedet ikke løse hunde og slet ikke hanhunde.
    Det er ikke alle, der lige er med på den, og de bliver meget overraskede, når jeg siger, at de skal holde deres hunde væk. Jeg beder faktisk også folk der gerne vil hilse om at lade være. Den yngste er en eksplosion af entusiasme - han kan ikke være i sin pels! - så han er meget voldsom.

• #11   31. maj 2020 @Krøllet.
    Er det ikke meget normal adfærd.

Altså jeg møder jo tit nogen med to eller tre små hunde, og jeg går altid over på den anden side.

Det virker lidt logisk, da dem med flere har sværere ved at drible rundt end dem med en har.

• #12   31. maj 2020 Nej desværre ikke altid. hilsetosser kan være svære at gøre sig klog på smiley

Jet respektere altid folk, når vi går i byen. Jeg skifter fortorv når der kommer modgående mennesker eller går uden om dem ud på vejen, hvis ikke der kommer bilen.

Vi undgår andre hunde når vi går i byen. Jeg oplever oftest hilsetosserne på stranden og i skoven smiley

• #13   31. maj 2020 Jeg har mødt folk der panisk forsøger at fange deres hunde når de i deres øjne, ser mig med min kamphund og andre der er ligeglade fordi det bliver Albert der får skylden hvis der sker noget.

Der er selvfølgelig også dem, der bare synes Albert er sød, og at deres hunde ikke gør noget smiley

• #14   31. maj 2020 Jeps, dem der ikke kender min venindes boxer krydser gaden, fordi de tror hun er farlig smiley

Da jeg havde Robin (langhåret retriever/schæfer mix) kom de næsten alle forbi, indtil han gøede fordi han ville lege (tosset hund) så gik de over på den anden side igen smiley

• #15   31. maj 2020 Man kan ikke altid signalere at man ikke vil hilse.

Vi har OFTE gået helt inde i krattet, med Dixie i HELT kort snor, og alligevel haft hunde helt henne ved os.

Førhen oplevede vi dagligt hunde henne ved os. Nu er vi flyttet, og har oplevet det 1 gang på 6 mdr. og det var et uheld, med en tabt snor.

Så hvor man bor, har også meget at sige.

• #16   31. maj 2020 Jeg møder begge dele. Både dem der decideret løber ind i hækken for at gå uden om, og ret hurtigt får snor på deres hund. Men også de her typer som elsker de mere "macho" hunde, som ofte griber hilsen helt forkert an - ihvertfald overfor Sally.

• #17   31. maj 2020 Ja, stor forskel. Da jeg havde gravhunde holdt folk altid afstand og det skal vel og mærke siges, at mine gravhunde aldrig har skabt sig ved mødet med andre hunde.

Whipperne synes folk ofte at deres hunde skal hilse på, til trods for jeg oftest kommer med 3 eller 4 , holder dem i kort snor ind til siden så jeg er imellem dem og den fremmede hund.
    Alligevel synes en stor del af dem vi møder, at whipperne er oplagte hilse ofre. Jeg har efterhånden lært at advare i god tid og det plejer at hjælpe, hvis jeg siger, at vedkommendes hund bliver pelset, hvis den kommer for tæt på smiley Det har næsten også passet i den her tid, hvor Bianchi har haft hvalpe, hun gider slet ikke fremmede hunde tæt på.

• #19   31. maj 2020 Ork ja uden tvivl. Det var godt nok sjældent folk ikke smuttede over på den anden side af vejen eller tidligt sagde "de skal ikke hilse" med vores Bull Terrier. Hvis jeg bad om ikke at hilse respekterede folk det altid.

Den lille pjuskede gule AKA Karla er åbenbart sådan en alle hunde, børn, bedstemødre og hvad ved jeg skal hilse på. Hvis jeg siger hun ikke skal hilse, så har folk åbenbart svært ved at lytte smiley

• #20   31. maj 2020 Ja alle vil have Esther (sheltie) skal hilse på deres hunde(hun kan så se på flere meters afstand om hun vil hilse)

Da jeg havde min amerikanske bulldog gik alle over på det modsatte side af vejen.

• #22   31. maj 2020 der er tydeligvis forskel smiley

• #23   31. maj 2020 Når jeg passer den lille cavalier så er det dagligt, at jeg har sådanne møder med løse hunde.

Jeg signalerer tydeligt at vi ikke hilser - stopper op, korter snoren ind, får hunden på modsatte side og trækker helt ind til siden. Råber endda også ofte "hun bryder sig ikke om store hunde!"

Folk er ligeglade - det er en nuttet lille hund og deres gør jo ikke noget.
    Ejere med hunden i snor holder tit selv afstand, men de løse hunde er der ALTID problemer med smiley

• #24   31. maj 2020 Heldigvis får folk oftest travlt med at få styr på deres løse hund, når jeg antager at den ikke skal over til min Ridgeback..
    Men jeg gør også meget ud af at sørge for jeg har styr på Sam og at tackle løse hunde inden de når over til ham, for jeg har altså en hanhund som gerne lægger ud hvis han får en anden hanhund hen i hovedet..

Små hanhunde har han dog ingen problemer med overhovedet.

• #25   31. maj 2020 Ja! Jeg savner at have “muskelhund/kamphund” altså en hund der ligner en der æder andre hunde.
    Der kunne vi gå i fred, det kan man ikke lige så let med en Labrador. Det hjælper dog at Topper er stor, og kulsort. Det holder nogle væk.

Men jeg er virkelig opmærksom når jeg går, og får advaret om at min ikke kan lide andre hunde. Og går imellem med det samme, hvis jeg kan se mit råberi ikke hjælper.

• #26   31. maj 2020 Dengang jeg havde en dobermann havde jeg ingen problemer med “hilsetosser”
    Nu har jeg BC og DSG og der er en del mindre respekt smiley Men jeg oplever nu at problemet bliver mindre og mindre med hilsetosser, heldigvis!
    Men syntes problemerne bliver større og større med aggressive hunde i haver og i snor på gåture.
    Det er ret ubehageligt at komme gående med to hunde i snor og møde nogle virkelig udfarende og gale hunde.

• #27   31. maj 2020 aslan ville alle også hen til smiley samtidig troede de han var en hun... for det er alle hvide hunde jo ved i nok smiley

• #29   31. maj 2020 #25 eller en rottweiler smiley Så kommer schæferene også hurtigt i snor xD

• #30   31. maj 2020 Min erfaring da vi havde westie, shetland sheepdog, blanding mellem rottweiler og schæfer = ingen løse hunde smiley Så fik jeg en ren schæfer og har nu hollandsk hyrdehund og pludselig var der løse hunde smiley Det hjælper dog når de finder ud af, at ejeren er en kran der gerne råber lidt smiley

• #31   1. jun 2020 Nogen gange drømmer jeg om at min næste hund skal være en stor rottweiler han, der lyder navnet Nero/Caligula/Hector.... Jeg tænker at sådan en fætter kan holde hilsetosserne væk.
    Dog skal det siges at problemet ikke er voldsomt hvor jeg bor. Så længe man lufter hund uden for "myldretiden" går det. smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
    #32   1. jun 2020 Her har vi måtte kæmpe for at fortælle folk de IKKE skal hilse på hvalpen, han skal lære at forholde sig passivt omkring mange mennesker-dyr-andre hunde, og hver gang man finder et sted med afstand til mange mennesker på en parkeringsplads eller ligende, så kommer folk strømmende for at hilse, både med og uden hunde.

Nej jeg vil ikke have fremmede hunde eller random mennesker i fjæset på min hvalp, han er 9 uger nu og rigtig sød, men når han bliver voksen vil de samme mennesker gå en bue væk fra ham, og så står jeg der med en hund vil hilse på alt og alle og mennesker der løber væk fordi de tror han er farlig... nej tak.

Og har folk glemt corona eller hvad.. de vader bare op til en som om det er deres ret at se min hvalp, og tager jeg ham op.. så kommer de sørme tættere på for at se ham, jeg er godt og grundig sur på folk i øjeblikket.. hvad tænker de dog på!

Det samme med folk med små hunde.. de vil gerne lade dem "hilse" på en lille forsvarsløs hvalp, men de ville aldrig noglesinde lade dem hilse på ham når han er blevet stor, og hvis de ikke vil det, så skal de også holde deres små hunde væk når han er hvalp.

Man kan sagtens kigge og få en god risikofri oplevelse på afstand smiley

• #35   1. jun 2020 tjaeh... pixel virker jo pænt indbydende, og hun ææææælsker jo mennesker. Men den gamle søko på 50 kg med hajfinne og nittehalsbånd, hende væltede folk jo så ikke ind over.

• #38   1. jun 2020 Holly, var der ikke enkelt herinde der nævnte for dig, da du lige havde fået hvalp, at det nærmest 100% sikkert ville blive resultatet?

• #42   1. jun 2020 Måske kan det være en ide at tage nogle af folks råd til sig? Istedet for at sige "folk siger så meget" og så bare håbe at ens hund automatisk ændrer sig tilbage til den uskyldige hvalp den engang var...

Jeg synes personligt at jeg har fået mange gode råd eller bare generel lærdom herindefra.

• #44   2. jun 2020 Næ, det er såmænd bare en oprigtig undring over at man kan være så meget imod at tage imod råd...

• #45   2. jun 2020 Jeg har oplevet at der er en enorm forskel på hvad det er for en race man kommer med. Men så sandelig også hvor man bor.
    Irsk Terrier ligner sådan en hyggelig slidt gammel teddybjørn så dem lader folk uden videre deres hunde rende hen til. Rimelig trælst når teddybjørnen i virkeligheden er et sådan et monster der spiser fremmede hunden til middag. Især da jeg boede i Albertslund var det helt utroligt almindeligt at opleve at min hund i snor eksploderede i hovedet på en eller anden løs labrador, samojed, golden ect. Ejeren var næsten altid meget langt væk og man kunne i det fjerne hører 'den gør ikke noget' smiley Flyttede til landsby uden for Køge. Her var problemet betydeligt mindre. Fik Dobermann og har ikke oplevet problemet siden. Når man kommer med hende får folk på mirakuløs vis altid hægtet en snor på Fido inden den når hen til dræberhunden. Min dober er så totalt goofy og en meget venlig sjæl......
    Her hvor jeg bor nu møder vi ikke fremmede hunde hver dag. Og dem man møder ude at gå er også i snor. Det er så meget mere afslappende. Mine hunde har deres hilsevenner og resten går man bare forbi, mens man venligt hilser på ejeren.

Kommentér på:
er der forskel?

Annonce