{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

steriliseres... {{forumTopicSubject}}

min tæve skal steriliseres... og vil godt høre fra andre der har fået det indgreb lavet på deres tæve.... hvordan reagerede den efterfølgende og hvad med smerter... er meget bange for hun skal have ondt... hun har jo ikke fortjent at have ondt, men dyrlægen siger jeg ikke har hende om 2 år hvis hun ikke lbiver det... så der er ikke anden udvej....

hun er falsk drægtig hver gang hun har været i løbetid og er nu begyndt at danne cyster

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  steriliseres...
  • #1   3. jan 2008 Min tæve reagerede faltisk ikke da hun først var ovre narkosen... Hun var falsk drægtig, så hun var HELT våd af mælk, men det var det eneste... Hun blev steriliseret pga livmoderbetændelse, så hun blev faktisk kun friskere smiley

• #2   3. jan 2008 Trøffel blev steriliseret efter første løbetid, hvor hun havde haft det dårligt både op til løbetiden, under løbetiden og efterfølgende var falsk drægtig... Hun skulle ikke have hvalpe, og havde heller ikke lyst til at hun igen skulle gennemgå 3 måneders humørsyge... DERFOR:-)

Hun er præcis den samme - men det er så også kun 3 måneders tid siden...

Synes afgjort det eneste rigtige du kan gøre for din hund, er at få hende steriliseret!!!

M.h.t. smerter, så havde Trøffel MEGET ondt de første to dage, og var ikke meget for at rejse sig - men på 3. dagen blev hun meget friskere - og en uge efter var det svært at få hende til at slappe af:-).... '

Man får vel normalvis smertestillende med fra dyrlægen - det gjorde vi i hvert fald - og de hjalp også meget!!!

• #4   3. jan 2008 dyrlægen sagde at hun kunne ændre adfærd hvis ikke indgrebet blev lavet lige mellem to løbetider...

han sagde at han ikke troede på at hun snart er 8 år... han sagde max 3 år med hendes helbred og hendes tænder med mere... dejligt... han sagde at kunne hun holde formen og helbredet sådan som hun er nu ville hun nemt bliver 13-15 år så self skal hun steriliseres, vil jo ikke af med hende...

fik fordi en kammerat sagde de ville aflive hende hvis ikke jeg tog hende med... og så havde jeg vabberen i en lille lejlighed på østreallé men redet det var hun og nu er hun på vej ind i sin anden alder

lå din tæve så og hylede eller gav hun sig "bare" når hun skulle ud eler... vil gerne vide så meget som muligt inden for at kunne give hende det bedste....

• #5   3. jan 2008 hun har labregenet mht mad så hun er på streng madplan da hun kun skal have 10g for meget pr dag for at tage på så det skal nok blive spændende....
    hun har tidligere haft en af de kraver på da hun skar en trædepude op på knust glas,,, der gik hun helt amok og slog rundt med hovedet, så jeg til sidst tog kraven af.... så jeg påtænker at købe en hun kan have på lidt inden operationen så det ike er et emne bagefter...

• #6   3. jan 2008 Pia...

Nej nej.... Hendes smerte kom til udtryk ved at hun så uhyggelig ynkelig ud og lå ned hele tiden - hvilket vi aldrig har oplevet før... Hun pev stort set ikke...

Normalt siger Trøffel ikke til, når hun skal ud - hun har bare nogenlunde faste tissetider - så når vi mente det var tid, så bad vi hende rejse sig fra kurven, hvilket hun med møje og besvær fik gjort - og lokkede lidt med en godbid... - og så ind i kurven og sove videre:-)

• #7   3. jan 2008 Du kan købe sådan en baderingagtig ting, som pustes op. Den sørger for at hun er begrænset i sin udfoldelse, men ikke hindret som med lampeskærmen...

• #8   3. jan 2008 PIa; Det med kraven er vist ikke nødvendigt - selvfølgelig kommer det an på hvor interesseret hun er i såret...

Fik selv en masse gode råd herinde - og valgte til sidst at lave min egen grimme "bodystocking" til trøffel, så hun ikke snaskede i såret!

• #9   3. jan 2008 Jeg boede på meget lidt plads - eller der var plads nok til den slanke Angelique, men ikke hendes skærm, så hun blev pakket ind i en af mine sommerkjoler som blev klippet op og bundet... Jeg var ikke glad for at lade Angelique alene hjemme med kraven og hun var så smidig at selvom hun fik et nr for stort kunne hun stadig nå!

• #10   3. jan 2008 Bianca

Trøffel var også dygtig!!- Prøvede først med en t-shirt omvendt på - så forfra - klippede hul til ben osv...- og lige meget hvad vi gjorde, kom hun ud af den på nul komma fem.... Fik lige lidt inspiration af Coniie (??) herindefra, som viste et billede af hendes hunds "badedragt" efter sterilisationen - og syede så en selv!!! - det hjalp:-)

• #11   3. jan 2008 Trøffel var faktisk heller ikke så interesseret i det, men turde ikke tage chancen de timer hun skulle være alene efter sterilisationen - så det var mest som en dobbeltsikring at jeg syede den grimme tigenst:-)

• #12   3. jan 2008 Luna havde ingen smerter (eller viste ikke nogen ihvertfald) og hun sov hele den første aften og nat.. Jeg havde fået smertestillende til to dage..

• #13   3. jan 2008 jamen jeg tror JEG er ved at være forberedt... nu er det bare vovsen ... skal lige have vasket hendes tæpper i kurven og gjort lidt rent i bagangen, så der ikke er en sørens masse skidt der kan gå såret....

mange tak ford de ange fine svar...

• #14   3. jan 2008 Og hov.. hun fik ikke hverken en ring, "forklæde" eller skærm.. Hun var overhovedet ikke interesseret i såret

Kommentér på:
steriliseres...

Annonce