{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

spiser ikke! {{forumTopicSubject}}

Vores buller er ikke særlig madglad. Det er faktisk ikke så tit hun overhovedet gider spise det mad vi giver hende, nu har hun så ikke spist i snart 2 dage og jeg tænker på om i dejlige hundemennesker har en ide til hvad vi skal gøre?
Hun er lige blevet et år og får Hill's hvalpefoder til store racer..
hilsen Kathrina og en lidt tyndere Fila

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser ikke!
  • #1   11. aug 2005 Hej Kathrina!
    Jeg havde det samme problem med Bailey!
    Så en tid fik hun tun blandet i A38 som blev lunet i microbølgeovnen.
    Efter et stykke tid, blandede jeg det i hendes hvalpefoder og så begyndte hun at spise.
    Det skal siges at hun vejede alt for lidt, og SKULLE have noget at spise.
    Men ellers tror jeg ikke du skal være bange, jeg har aldrig hørt om en hund der har sultet sig ihjel.

• #2   11. aug 2005 Det skal lige siges at vi har prøvet at putte madolie over, hjælper ikke!
    blandet lidt af vores ma i, hun sorterer fra!
    Tunvand/olie ja det hjælper men hvor tit spiser man tun!!
    'Det kunne jo oz være rart om hun bare gad spise sin mad..

• #3   11. aug 2005 Det er efter råd fra både dyrlæger, opdrættere og foderhandler at vi stadig giver hende hvalpefoder..

• #4   11. aug 2005 Hej:

Hvis hun ikke virker sløv, og syg, synes jeg bar du skal lade hende om det, men selvfølgelig holde godt øje med om hun overhoved spiser lidt.
    Hvis hun så spiser lidt, så giv hende bare noget mere.
    Skal hun ikke snart have et voksen foder???

• #5   11. aug 2005 hmm der er der os sket for en af vores hunde .. men prøv og vente til i morgen og se om hun vil have noget.. ellers må du prøve noget vådkost.. det man kan få på dåse ..

• #6   11. aug 2005 God idé at fortsætte lidt med hvalpefoderet, især hvis det kniber med appetitten.
    Man kan også hælde fiskeolie overmaden, det får sådan en dejlig at aroma at de fleste hunde kaster sig over maden. Men selvfølgelig ikke sikekrt I har lyst at nusse med hunden lige efter måltidet! smiley

• #7   11. aug 2005 dyrlægen har sagt 18 måneder da det er en stor race og som RAV R også siger har vi ikke valgt det fra da der er mere smag i hvalpefoder!
    Der er bare endnu et problem, hun har fået udslæt i lysken og muligvis er det foder allergi, er igang med en penicillin kur og der er ikke sket de store resultater endnu så måske SKAL vi skifte foder.. Allergi foder smager bare ikke helt så godt har jeg hørt. Noget med at det var mere eller mindre spaltet i molekyler end det alm foder..
    Må sætte mig mere ind i det hvis Fila skal have andet foder. Der er stadig nogle dage tilbage inden vi skal til dyrlægen igen

• #8   11. aug 2005 Altså hvis jeg skulle anbefale noget ville jeg gå helt væk fra tørfoderet. Vi fodre med DXP, som er råt foder - altså noget lignende BARF men tilsat kulhydrater. Det kurerede Baloo´s allergi, og gjorde at han fik lyst til at spise igen.

• #9   11. aug 2005 Så vidt jeg ved er hvalpefoder, voksenfoder og babymos ikke til at sammenligne.
    Hvalepfoder indeholder en hel del mere energi (fedt) og en masse andre ting som kroppen skal bruge til at blive bygget bedst muligt op. Og da det er en stor race, og den vokser over længere tid har den altså brug for hvalpefoderet over længere end tid end en lille race.

Selv min lille tæve fik hvalpefoder til hun var 8-9 måneder.

Katharina:
    Jeg fodrer med noget foder der hedder diafarm, det er ikke direkte allergi foder, men det er væsentligt venligere ved hundens system end så meget andet foder.
    Bare et forslag.

Mener deres hjemmeside hedder
    www.diafarm.dk

• #10   11. aug 2005 Martin! Det var altså ikke for at træde dig over fødderne, hvis du føler det, så undskylder jeg. Det virkede bare til at du forsøgte at sammenligne noget som ikke kan sammenlignes.
    Jeg undrede mig såmænd bare.

Kikiann; du har helt ret.

• #11   11. aug 2005 I har ret i at man ikke skal fodre med noget for at gøre dyrlægen glad, det gør jeg bestemt heller ikke.
    Bull terrieren hører til store racer (kg mæssigt) og vokser derfor over lang tid, derfor valgte vi at give hende det så længe. Regnede med at hvalpefoder til store hunderacer tager hensyn til at hvalpen er lang tid om at vokse og derfor heller ikke lader den vokse for hurtigt??
    til Katherine: jeg ville da gerne købe tun for hendes skyld men der er ligesom ikke alle de mineraler og proteiner i som en hund har brug for. Hvis hun alligevel ikke kan lide Hill's ville jeg hellere købe noget andet foder hun ville spise, fremfor at give mange penge for noget hun ikke gider spise..
    MHT BARF eller DXP ville jeg da gerne prøve det, men kræver det ikke meget viden vedr proteiner, kulhydrater, fedt, mineraler, vitaminer osv. for at hunden får den sammensætning den har brug for?
    knus Kathrina

• #12   11. aug 2005 Vores Frida fik udslet på ryggen, og dyrlægen kunne ikke lige sige hvad det var.

Vi skiftede til Ris og Lam fra Nutro, og udslettet forsvandt.

• #13   11. aug 2005 jeg vil lige give kathrina ret her, de fleste hvalpe skal have hvalpefoder mens de er hvalpe og det er de i op til et år afhængigt af race og størelse osv.

der er en grund til at der findes hvalpefoder og det er til for at hundes vokser korrekt (i de fleste tilfælde)!!

det første link er lidt om fodring med hvalpefoder
    (link fjernet)

det andet er til kathrina, nogle gratis prøver at hundefoder, bla en mod allegi
    http://www.olivers.dk/

tror ikke du skal være bekymret, men reagerer, hvis det står på for længe!

• #14   11. aug 2005 Hvalpe af store hunderacer skal have hvalpefoder til de er 15-18 måneder. Det er rigtigt at sådan gjorde man ikke tidligere, men der er "selvfølgelig" blevet forsket en del i fodring af hunde og jeg tror langt de fleste dyrlæger er enige i denne fremgangsmåde. At nogle opdrættere ikke er det, er for mig at se fordi de kan huske dengang der blev sagt noget andet. Men tingene ændrer sig altså efterhånden som der bliver lavet mere og mere forskning på området.

• #15   11. aug 2005 martin. korrekt!
    men som der stod er hvalp en hvalp op til år!
    ellers er det en unghund! men ikke voksen!! og vokser stadig!

det jeg mener (skulle selvfølgelig have uddybet mig) er at en hvalp har bedst af hvalpefoder når den er hvalp op til et år.
    derefter kan de fodres med voksentfoder, men de fleste eksperter råder til at blive ved med at fodre med hvalpefoder til de er voksne omkring 2år.

det med de vokser hurtiger af proteiner er en skrøne!

prøv at læs linket om fodring af hvalpe, så forstår du mig måske lidt bedre!

knus didie

• #16   11. aug 2005 jeg er glad for jeg ikke er den eneste der har hørt at hvalpe/unghunde skal have hvalpefoder i op til 18 mdr eller endda 2 år..
    Jeg var begyndt at tvivle på om jeg nu havde forstået det hele korrekt.
    Jeg vil benytte mig af linkene og håbe at jeg blir klogere smiley
    Tak for hjælpen

Kommentér på:
spiser ikke!

Annonce