{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

død syg hund pga frontline :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg blev ringet op kl 5 igår morges af min mor..

"sandie kan du ikke køre hjem til vinnie, woody ligger og savler og har lort bagud, og vinnie tror han dør, og der er så tåget så du kan komme før mig"..

og jeg hoppede op af sengen og førte afsted mod min søsters hjem...

hun havde haft ringet og spurgt til hvilken dyrlæge der havde vagten.. det vidste jeg ikke men skaffede dyrlægevagtens nr til hende... (jeg kunne tydeligt høre hvordan hun græd)...

da jeg kommer over til hende, står hun med woody på armen (yorkie)...

Han havde savl over det hele... sad og var helt SLAP og havde lort til at sidde bagi..

vinnie græd, og græd og sagde at hun SKULLE have været afsted med ham i nat (hun er tit ude og lufte hunde om natten, og der kunne hun godt se han var skidt tilpas, men det er han rimelig tit, da han er et lille skravl)...

og da hun så var vågnet igen lidt i 5 kunne hun ikke finde ham..

der havde han bakket sig ind, mellem sofaen og en fodstøtte, for derved at kunne slappe af, fordi sofaen og puden holdte ham oppe...

Vi kom afsted til den dyrlæge der havde vagten....

Hun kunne ikke rigtig finde noget galt.... hun "konkluderede" at han har en infektion (hvor anede hun ikke), og gav ham noget antibiotika...

min søster spurgte om det kunne være fordi de havde fået frontline dagen i forvejen, (og min søster havde holdt hundene fra hinanden, og sørget for at det frontline KUN var i nakken)...

Men det mente dyrlægen ikke...

hun blev sendt hjem med en rystende, savlende hund, uden at vide hvad der var galt.. med en stak penecillin i hånden...

du snakkede så i telefon flere gange i løbet af dagen, og de er blevet enige om at hunden simpelthen ikke kan tåle frontline....

Her til morgen viser han en smule bedring... han har spist en spiseske ris, og været ude og skide. men havde ikke kræfter til at få det hele ud.....

det er ikke for at "advare" mod frontline.. da det jo bare er en uheldig hennelse med en allergisk hund som ikke har fået netop DET produkt før...

ville bare ud med det... da vi VIRKELIG har været bange for at han skal dø....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  død syg hund pga frontline :-(
  • #1   17. dec 2007 Havde en killing der døde efter at have fået frontline,samme symptomer :o(

• #2   17. dec 2007 Stakkels hund.....o(
    Jeg kunne nu heller ikke selv finde på at bruge det giftige stads - god bedring til Woody.

• #4   17. dec 2007 puha, det lyder ikke rart! God bedring med ham!

jeg bruger heller ikke andet loppemiddel end lidt hvidløg i maden engang imellem. Har aldrig haft lopper...

• #6   17. dec 2007 jeg har prøvet at en af mine tydeligt havde det skidt bagefter - heldigvis ikke så slemt som din søsters hund. Jeg har også prøvet et andet mærke, da var det en anden i flokken som så ud til at være påvirket af det.

Min konklusion : nemme løsninger er opgivet, hvis vi opdager en loppe eller to så er det tættekam. (mine hunde har heldigvis pels så det er overkommeligt)

God bedring til hundebassen, forhåbentligt kommer den over forskrækkelsen uden mén.

• #7   17. dec 2007 puha for en slem forskrækkelse smiley

Rigtig god bedring til Woody *S*

Prøv evt med hvidløgsgranulat og se om det ikke virker ligeså godt med lopper og flåter

• #8   17. dec 2007 hvad er det de frontline????
    er det det der mod lopper eller for dejlig pels eller???

• #9   17. dec 2007 Det var da en rigtig grim oplevelse, og frygtelig synd for hunden. Nu skriver du at han er et lille skravl, hvor gammel er han og hvad vejer han, for er det en helt lille hvalp må man slet ikke bruge frontline

• #11   17. dec 2007 ja jeg er så efterhånden blevet modstander af de pipetter. har godt nok efterhånden hørt meget om forgiftning i forbindelse med især Frontline.
    se fx her
    (link fjernet)
    bruger selv hvidløg som forebyggelse mod flåter og lopper. og i som flåtforebyggelse overgår det langt de kemiske præprerater. Lopper kommer heldigvis ikke så tit at jeg direkte kan lave en sammenligning

• #12   17. dec 2007 til de små hunde anbefaler man faktisk at sprøjte dem istedet for at give ampulerne. Kan han evt. har fået for meget?

• #13   17. dec 2007 Jeg har prøvet dt samme med min zita, og det har jeg to gange, og jeg har også prøvet det med et andet kan ikke lige huske navnet på det men ved det starter med ba. men jeg fikafvide at hun skulle ha to allergi piller mod det også to senere på dagen. bare dem man giver til mennesker... og det virkede...

• #14   17. dec 2007 Frontline er noget giftigt stads, det siger jo sig selv, når det kan slå diverse utøj ihjel - og hvor må det være forfærdeligt for Jer at opleve, at en hund bliver så syg af det smiley

Når det så er sagt, så bruger vi det selv til hunden, alle kattene og såmænd også hestene, hvis de skulle rage en omgang utøj til sig, selv hvis de er drægtige og vi har endnu aldrig oplevet bivirkninger.

Jeg krydser fingre for, at han hurtigt kommer på benene igen smiley

• #15   17. dec 2007 Når vore kære blive syge af al den kemi må det være et tegn på at fabrikanterne ikke har testet godt nok inden produktet kom på markedet.og de er vist ikke for glade ved at få at vide når der så bliver oplevet bivirkninger - de får i hvert fald meget travlt med at give hundens reaktion en anden forklaring end deres produkt.

Selvfølgelig er nogle racer mere følsomme over for nogle bestemte produkter som andre ikke har problemer med, men så gælder det jo bare om at råbe op om det. Nogle syntes nok et er en storm i et glas vand, men hvis det kan redde en hund hvor den oplysning ikke er kommet med fra opdrætteren - for det står da i hvert fald ikke i hundebøgerne og jeg har da hørt at det er oplysninger som selv dyrlægerne kun får igennem øret,( fra ejerne og kollegaer) ikke fra produkcenten

• #16   17. dec 2007 Pumba kan ikke tåle Frontline... han fik bylder i nakken og sad og stirrede ind i en væg en hel nat... Da jeg snakkede med dyrelægen om det, sagde de at de aldrig havde haft en indberetning på Frontline før.. Da vi så snakkede om det igen 2 års tid efter.. havde de så haft en del henvendelser.

• #17   17. dec 2007 bruger front line har har intet mærket men måske man skulle finde noget andet

• #18   17. dec 2007 Nej hunden er 2 år gammel..

men han har altid været et lille skravl...

vil ikke rigtig tage på.. selvom hun fodre efter alle kunstens regler, og har haft dyrlægen inde over rigtig mange gange efter hånden...

han er nok bare en af de uheldige, som bare ER et skravl

• #19   17. dec 2007 Her bruger vi hvidløgspulver i maden af samme årsag. Vil ikke den tur igen som du/i lige har været. Vores hunde har fået frontline gang og de kørte nakken hen ad gulvet og pep og hylede flere timer efter.....så derfor ingen frontline her.....................

• #20   17. dec 2007 hvordan gør i med det hvidløg?????

vil jeg gerne give mine hunde, for at forebygge at loppemidel bliver nødvendigt

• #21   17. dec 2007 Puha...sikke en grim oplevelse.
    Vi bruger frontline til vores katte, de har aldrig reageret negativt på det.

Vi skulle så have noget loppemiddel til Luna, og der anbefalede dr. dyr at vi brugte noget der hed Prac-tic. Det virker på samme måde som Frontline, men de skulle vist have nemmere ved at tåle det, og så bliver hunde åbenbart hurtig resistente overfor Frontline.

• #22   17. dec 2007 hvidløget kan købes som granulat ved fx Olivers.
    jeg koger dog selv noget knust hvidløg sammen med andre grøntsager i rigelig vand. hælder det over det andet foder.
    vær dog forsigtig med ikke at overdocere da hvidløg som alt andet løg også kan være giftigt.
    det er det smarte ved det man køber i dåse, specielt til hunde, der står der en mængdeanvisning på

• #23   17. dec 2007 Puha det er noget frygteligt noget - men jeg har prøvet noget lignende med Vega. Hun har jo beagle pain syndrom og sidste vinter (da hun var anfaldsfri) gav jeg hende en front-line og to dage efter fik hun et nyt anfald.

Hun kan heller ikke tåle Bay-vantic (der er nervegift i begge to (så vidt jeg har hørt fra dyrlægen)) så vi bruger også hvidløgsmetoden. Det er noget værre skidteras, men til de dyr hvor det fungerer synes jeg da det er i orden at bruge det.

Kommentér på:
død syg hund pga frontline :-(

Annonce