Nytår og hunde – lidt info. {{forumTopicSubject}}
Hvis du har en hund, som du ikke er sikker på op til nytårsaften, så kan du forberede dig lidt..
Gå ture om aften, gå hen hvor der er meget støj, det kan være på busterminal. banegården ned på perronen, stil dig i et
læ-skur samme med hund, når toget kører igennem.
Køb en cd med nytårstøj.
Hjemme kan du lave en hule, læg et tæppe over et par stole omkring kurven, tænd for radioen. Køb evt et stort kødben, så er hunden beskæftiget..
Da der er mange hunde som ikke kan li høje knald og lysglimt, så dæk evt. det vindue til i det rum hvor hunden opholder sig..
Læg dig på gulvet samme med hunden, hvis den rigtigt er bange..
Sørg for at lufte hunden, mellem 20-22 så den ikke skal ud i løbet af aften og natten.
Ja, det er bare lidt, men jeg håber at det kan afhjælpe hunden, så den kommer godt igennem Nytår..
Kontakt evt. din dyrlæge for at få lidt til at berolige hund..
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
Det aller vigtigste er at sørge for at nytårsaften ligner alle andre aftener mest muligt, så medmindre man plejer at dække vinduer til ,spille musik og lægge sig ned på gulvet til hunden, så vil denne adfærd netop alarmere hunden.
At lufte hunden nær busterminaler, stationer osv. er da en ok ide, men forbereder på ingen måde hunden på nytårs aften.
Det er en ualmindelig dårlig ide at få bedøvende/beroligende midler hos dyrlægen, for hunden bliver altså kun bedøvet fysisk, og vil faktisk på den måde blive endnu mere bange end ellers.
<b> Det bedste at gøre nytårsaften er at lade som ingenting, man skal være glad og naturlig, og endelig ikke give hunden mere opmærksomhed end man normalt gør, og man må aldrig trøste hunden, da hunden ikke opfatter dette som trøst, men faktisk opfatter din trøst som om du selv er panisk angst for fyrværkeriet, og derved forstærker du faktisk hundens angst - så det bedste råd er altså, opfør dig/jer som I ville have gjort på alle andre aftner.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.738
læ-skur samme med hund, når toget kører igennem.
Daisy har ikke noget imod støj. Jeg har haft hende med rigtig mange forskellige steder fra hun var helt lille.
Hun kan klare støj fra fra tog der hyler osv, Intet rører hende
Køb en cd med nytårstøj.
Det er hun underligt nok ligeglad med :o/
Hjemme kan du lave en hule, læg et tæppe over et par stole omkring kurven, tænd for radioen. Køb evt et stort kødben, så er hunden beskæftiget..
Hun har et hundebur med et tæppe over som hun kan gå ind i og selv det største lækreste kødben er ikke nok til at få hende til at tænke på noget andet
Da der er mange hunde som ikke kan li høje knald og lysglimt, så dæk evt. det vindue til i det rum hvor hunden opholder sig..
Hjælper heller ikke. Det er kun lyden af fyrværkeri hun ikke kan li.
Læg dig på gulvet samme med hunden, hvis den rigtigt er bange..
Det gør jeg også men det hjælper heller ikke. Hun vender bare hovedet væk fra mig. Hun er ikke til at komme i kontakt med
Sørg for at lufte hunden, mellem 20-22 så den ikke skal ud i løbet af aften og natten.
Det gør jeg også, men hun er også bange når hun er inde for og ikke kun når hun er ude :o)
Kontakt evt. din dyrlæge for at få lidt til at berolige hund..
Det gør vi også i år. Og denne gang skal det IKKE være noget sløvende som vi gjorde det første år vi havde hende :o(
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
Det er jeres adfærd der skræmmer jeres hund, for når hun er ligeglad med fyrværkeri-cd'en, så ville hun også kunne takle en nytårs aften, hvis I opførte jeg som I gør, når det kun er cd'en hun kan høre.
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
sjovt nok så er der ret meget larm og krudt der bliver skudt af her mellem 20-22 nytårsaften
jeg var ude med Tabu kl 18, og så igen om natten da dethele var stilet af
men jeg har heldigvis en hund der er ligeglad, han stopper op og kigger på alt det flotte på himlen og prøver at komme hen til det
indenfor ligger han bare og sover, sidste år var han lidt irretteret mellem 24-01 pga larmen, han kunne jo ikke sove
Nytår og hunde – lidt info.