{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

aggresiv? {{forumTopicSubject}}

Nu var bamse så heldig at få en grisehale igår, syntes han ahvde været en sød hund.

Men han knurrede så forfærdlig af katten hvis den gik tæt på og snappede.
Så jeg tænkte , lad mig prøve. og det samme skete her.
Blev så foruroligede, da han jo er så lille og BESTEMT ikke skal knurrer af mig. var i et dilemma,
Skulle jeg tage maden væk fra ham eller ej?.. kan jo ikke først give ham det så skælde ham ud og tage det.. så vil han jo først ikke lade mig tage noget..
så tog hunden væk til at andet rum uden katten og lod ham spise det. og han sagde ikke noget..
så det kun katten han føler sig truet af?.
Jeg tager det jo kun fordi jeg gerne vil være istand til at tage noget fra min hund uden han skal forsvare det, . Og for at lærer ham det er okay jeg tager det, men han også får det tilbage..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aggresiv?
  • #1   12. dec 2007 hvordan kan jeg bedst gøre det?
    roser ham jo når jeg tager alt det andet fra, eller giver ham noget andet igen som han godt må spise.
    ´men det her var jo EKSTRA lækkert, og ingen skulle have det, og det gider jeg jo iike, så hvordan kan jeg træne det, . han må jo godt beskytte det over for katten det gør hna jo ogsså . men skal ikke gøre det over for mig

• #2   12. dec 2007 For det første vil jeg pointere, at det INTET har med aggression at gøre.

Hunden er bange for, at nogen tager hans mad fra ham og det siger han ved at knurre.. det er et udtryk for usikkerhed.
    Det er en ytring om, at hans grænse er overskredet...

Det kan trænes - ikke ved at tage guffet fra ham, for det vil bekræfte ham i, at han ikke kan stole på sine omgivelser og problemet vil blive værre..

Enten skal I respektere, at han vil være alene omkring sit ben og så vil han erfare, at I intet gør...
    Eller også skal I træne det ved at bytte med noget ligeså lækkert, eller noget mindre lækkert for at give det gode tilbage til ham igen....

Skæld endelig ikke ud!

• #3   12. dec 2007
    Ude i skålen med mad er det intet.
    Han lorger bare med halen..
    Men den der grise hale.. den skulle bare ingen have..
    men som sagt da vi var alene skete der jo heller intet og han lod mig tage den .

• #4   12. dec 2007 Jeg trænede det så'n at jeg tog det lækre fra louie og gav ham det igen lige efter. altså så han ku se at jeg ikk tog det fra ham men bare "lånte". og skældt ud hvis han brokkede sig. nu kan jeg ta alt fra ham.

• #5   12. dec 2007 Okay C H . Tak for svaret smiley

Men så må vi jo bare træne noget mere med det . smiley

• #6   12. dec 2007 Maja, det at han knurrer har intet med dominans at gøre, tværtimod... Det er fordi han ikke føler han kan stole på sine omgivelser, og at de vil tage hans guf fra ham...

Jeg synes også man skal kunne tage ting fra hunden, men man lærer den det ved at vise den, at den kan have tillid til en.
    Og det gør man ikke ved bare at tage guffet fra den, tværtimod.

Blancka, god ide at træne en masse. Men husk, at når han knurrer, er det fordi han siger, at I har overtrådt en grænse - så skal han enten have fred eller have en rigtig god byttehandel ;o)

• #7   12. dec 2007 Maja- sorry slette den lige....troede det var dig der havde oprettet tråden.

• #8   12. dec 2007 okay :P,
    igen tak for svaret.

Jeg vil træne det lidt med ham.
    Men tror nu mest det var frygten for at katten ville tage maden. også at jeg kom bag efter og prøvede at han blev usikker på hvad jeg ville..

• #9   12. dec 2007 Hvis man opfører sig ordentligt overfor en hund, hvis man sørger for at være tydelig, at være sjov og retfærdig at være sammen med, at tage initivativ til gode aktiviteter og viser sin hund respekt, så vil den hurtigt vælge en som leder...
    Helt af sig selv....

• #10   12. dec 2007 Blancka, det tror jeg du har helt ret i ;o)

• #11   12. dec 2007 Men igen tak for svarene smiley
    Også må vi igang med lidt mere træning smiley

• #12   12. dec 2007 Vi har altid kunne tage alt fra Eddie, selvom han lige har fået et tyggeben kan jeg tage. Jeg kan ligge mig ved siden af ham når han tygger på og sætte hovedet helt hen til benet og Eddie uden han siger noget. Nogle gange spørger jeg i sjov om jeg må smager så tager jeg det og gør som jeg spiser det, og så får han det igen bagefter.
    Det er dejligt man kan det, også hvis der en gang sku komme børn i familien.

• #13   12. dec 2007
    Duuuummme kat...
    Når hunden så ikke siger noget tager katten benet fra ham lige nu.. bare et helt almindelig gnave ben.. stakkels hund nu står han bare og stirrer på katten spise hans ben smiley

• #14   12. dec 2007 Jeg kan godt forstå at han ikke vil have at katten tager hans grisehale smiley
    Men han må ikke sige noget til dig. Jeg synes det var fint at du tog det fra ham, og gav ham det tilbage igen. Det er måske noget du skal øve lidt, hvis det fortsætter?

• #15   12. dec 2007 Ja.
    Jeg vil øve det nogetmere.

• #16   12. dec 2007 Hvis jeg var dig, ville jeg tage benet fra katten og give det tilbage til hunden.

Og i fremtiden forhindre, at katten tager det fra ham - det giver ham jo en grund til at vogte over det, han har..

• #17   12. dec 2007 C H. Tog det fra katten med det samme ;).
    Og lukkede hunden inde på mit værelse sammen med mig så han kunne spise det i fred.
    Men det bare så svært, for hunden tør ikke selv at tage benet igen .. Og kan jo ikke holde ham for sig selv hvergang han spiser noget. feks. når vi forlader hjemmet. er huden i køkkenet / gangen. Men katten skal ahve adgang dertil efter som hans toilet er der også. og vi ligger altid nogle tygge pinde ud til frit brug..

Kommentér på:
aggresiv?

Annonce