{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamp hunde
  • #1   9. dec 2007 Løb for livet *GGG*

• #2   9. dec 2007 Det gør jeg da Kai

• #3   9. dec 2007 *<i>GAB</i>*

• #4   9. dec 2007 Tænkte lige i dag at det "heldigvis" var længe siden sådan en debat har huseret på HG. Men ikke længere...... hvem tør vove sig frem. Jeg holder snabelen inde.

• #5   9. dec 2007 Jeg tror alle herinde ved at jeg mener amstaf, det er for mig en kamphund.

• #7   9. dec 2007 Jeg har valgt en kamphund, fordi det giver respekt. Folk kan se det er en farlig hund jeg kommer trækkende med og tænker naturligvis at, så er jeg også farlig.
    derudover føler jeg mig som en rigtig mand, når jeg kan tæmme en sådan hund.
    Og så er jeg kold i røven over hvad andre mener. De ved alligevel ikke hvad de snakker om.
    Det kan godt være min hund kun er en lille labrador, men den er stærk og superfarlig...Pas på, den slikker dig!!

• #8   9. dec 2007 Hmm... ikk igen... tag dog og få et liv end i stedet for at sætte sådan en tråd mere i verden herinde *SUUUUUUUUUUUUUK*

• #9   9. dec 2007 Amstaffen er ikke farligere end din buller, det er såment ejeren der er den farlige i dette sammenhæng.

• #10   9. dec 2007 Jeg klapper kaje, men er helt sikkert med på en kigger... smiley Gider ikk i diskussion....

• #11   9. dec 2007 Looool Keld Simon B :o))))

• #13   9. dec 2007 *suk* at det her emne skal gentages..

REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPOOOOOOOOOOOOOOOOOOST!!!!!!!!!!!

men når nu du spørger, så vil jeg oz spørge.. hvad ER en kamphund? det er ik en race i hvertfald - det er en hund der er opdraget til kamp..

i så fald ku din french bulli Anna-Bell være lisså meget kamphund som en hver anden hund..

forkert ejer - farlig hund..
    ca den samme konklusion som er blevet draget i de 900 millioner andre enmer som har omhandlet det samme..

HVORFOR man vælger en muskelhund er for mig at se åbenlys - deres sind, deres smukke bygning, det at de er en fantastisk familiehund kombineret vagthund..

nu vil jeg så gerne vide hvorfor man vælger en.. lad os sige labrador eller golden retriver?

• #16   9. dec 2007 Jeg kan godt fornemme at der er lagt op til krig, og det var overhovedet ikke meningen med mit indlæg.
    Jeg ville blot høre hvorfor kamphundene/muskelhunde er så populærer og så mange gerne vil eje en.

• #17   9. dec 2007 man vælger vel en hund der passer til ens ejet sind ?

• #18   9. dec 2007 Dober... amstaffen har en smuk og atletisk krop - den er hårdfør, loyal og trofast..
    den ser majestætisk ud når den står med højt hævet hoved og rank i kroppen og kigger ud over dens 'kongerige'

• #19   9. dec 2007 vi valgte amstff som hund i starten pga af den er ikke så stor og heller ikke for lille så læste vi en hel masse om den og den passede perfekt til os,og 2 af vores venner fik en så købte vi også en og har ikke fortrudt det siden og har næsten lige købt en til den perfekte race for mig, de har et dejligt sind og er meget selvsikkere dog med hannerne skal man være lidt ekstre opmærksom.

• #20   9. dec 2007 Dober.. lissom en doberman - den ser oz majestætisk ud og 'højrøvet' på den fede måde, når den står og kigger opmærksomt på noget spændende

• #21   9. dec 2007 Har ikke læst andet end starts skuddet !

Hvad for race er kamphund ????????

• #22   9. dec 2007 M Kayser ... ja det tro jeg du ret i...

jeg valgt min american bulldog fordi mon bror kom hjem dag med en hvalp for 8 år siden.. og der faldt jeg for den race,..... og mener den god famile hund.... vi aldrig haft problem med dem vi haft i vores..

• #23   9. dec 2007 Mener også at spørgsmålet har stor relevans !

Hvordan kan det være at en hund, som opdrættere klart udtrykker: IKKE er en førstegangshund, er blevet SÅ populær ?

Man kan jo følge spørgsmålet op med lidt fakta..
    Men jeg vil nøjes med at konstatere, set ud fra annoncer herinde og DBA, at ufattelig mange IKKE er opgaven værdig..

Så jeg vil da også gerne vide, hvad der gør Arm. Staff så attraktiv ?
    Det kan jo ikke være muligheden for træf og forventede 1. præmier i lydighedskonkurrencer ?!

Jeg er sgu også nysgerrig.. !*s*

• #24   9. dec 2007 Af samme grunde som folk køber fransk bulldogge, chi og alle de små mode hunde...

Og så er det muskelhunde og ikke kamp hunde...

Nogle køber dem for at få en super familihund og andre fordi de ingen hjerne har...

• #25   9. dec 2007 Et af de dårligste indlæg er "en kamphund er først en kamphund når den bliver trænet til det". Den slags bemærkninger gør mig nervøs, for det betyder folk ikke sætter sig ordentligt ind i hvad racen indeholder. En dansk/svensk gårdhund er eminent til at fange rotter og mus selv om den ikke bliver trænet til det, hyrdehunden har sit hyrdeinstinkt selv om den aldrig har været brugt til hyrdning, og Newfoundlænderen og Landseeren redder alt op af vandet der falder i uden at være trænet til det.

• #26   9. dec 2007
    Stinna A

Skrevet: 09-12-2007 18:26:14

Dober... amstaffen har en smuk og atletisk krop - den er hårdfør, loyal og trofast..
    den ser majestætisk ud når den står med højt hævet hoved og rank i kroppen og kigger ud over dens 'kongerige'

*GG* Sorry...
    Men atletisk..
    Dét kan jeg følge når man ser på den Dober, visse stående jagthunde og mynder..
    Aldrig en lille korthalset, bredhovedet tæt "kommode"

Og undskyld igen.. Men for mig var den beskrivelse lige til et grineflip.. *LOOOOOOOOOOOOL*

Man kan sagtens læse, du har de "lyserødekærlighedsbriller" på, når du ser denne race..

VH, og intet i ond mening..
    Moster G. *s*

• #27   9. dec 2007 Som man jo kan se har vi to hunde af forskellige racer.. En amstaff og en golden blanding... Her er det helt klart amstaffen der tiltaler mig mest... Uden tvivl... Mickey er super kærlig, god af sind, meget glad og utrolig lærenem og han er robust... Han har den tilpas bygning.. Hverken for høj eller for lav og en kraftig hund... Han er meget legesyg og glad for andre hunde og mennesker... Han er meget udadvendt og nysgerrig.. og han passer bare perfekt ind... Faldt for hans glade kærlige væsen og hans udseende...

• #28   9. dec 2007 Tak " Dober " endelig en som forstår mit budskab.

• #29   9. dec 2007 se lige det her

http://www.gipote.dk/forums/3/topics/7?page=1

Den diskussion viser uvidenhed ud over alle grænser, både fra ejer og ikke ejere af kamp/muskelhunde.

• #30   9. dec 2007 vinni jeg kan da saktens se det pæne i en kamphund/muskelhund , jeg syntes det er en smuk hund, det er slet ikke derhen jeg vil, jeg ville bare høre hvórfor de er så populærer.

• #31   9. dec 2007 kayser, jeg tror der skal lægges mere viden og energi i en kamphunderace, end der eks skal med min, trods et relativt højt energiniveau !

En "mini molosser" med et terrier sind, er altså sin sag at træne til en "stabil" hund.. *s*

Kan godt være at du er en fornuftig hundeejer, men det ER ikke tilfældet med alle "kamphunderaceejere" her på HG.. Langt fra..! Det ses tydeligt i masser af indlæg, og nok endnu tydeligere i annoncerne !

• #32   9. dec 2007 altså der burde sendes en sms rundt hver gang denne dikution bliver taget op.:-) Specielt når der ikke er noget i fjernsynet..

• #33   9. dec 2007 nu er min gamle dreng så en SBT, men vi fik ham før balladen startede.
    han er valgt fordi hans type passede til mit temperament og mine ambitioner. desuden er han en stor hund i en lille krop og skulle også fungere som vagthund her ude på bøøøhlandet.
    og jeg må sige han lever op til alle de forventninger jeg har. han sætter mine evner som træner på konstante udfordringer, hans lynende intelligens, giver mig konstante grå hår i hovedet men også et stor smil om min mund. han lader mig ikke falde hen i en sofa, for så skal han nok få jaget mig ud af den indtil vi begge har fået noget ud af dagen. tilsammen er vi et perfekt team og jeg kunne ikke have valgt en bedre race til mig, tilsammen har vi lært hinanden så meget og jeg ved når Kenzo gør noget for mig, så er det fordi jeg har gjort mig fortjent til det og ikke bare fordi jeg siger det. og det er sgu da fantasstisk....elsker selvstændige,selvtænkende racer der udfordrer hver centimeter af hjerne :0)

• #34   9. dec 2007 Moster g.. jamen det er da godt jeg kan more dig..
    og hvad min mening er kan for sin vis være dig pisse ligegyldt, jeg kender dig ik og kommer aldrig til det

min mening er hvad den er og din er hvad den er og jeg er ik interesseret.. smiley
    desuden bruger jeg kontaklinser
    glædelig jul

• #35   9. dec 2007 Kirsten B, jeg kunne stille dig præcis samme spørgsmål.
    jeg KAN ikke få ind i hovedet folk vil med små hunde der passer i tasker, men det må de jo om..
    min amstaff er flot, lydig, energisk, og elsker alle mennesker..
    han er 20 uger, og han kan det som du skriver for anna-bell, for han har aldrig prøvet andet. sit,dæk,stå. og det kræver ikke jeg viser ham godbidder eller stikker hånden i lommen,
    og jeg går ud/ind af døren først. hvis jeg beder ham blive, bliver han(ikke perfekt, men jeg kan gå 10-15 meter hvis vi er i fred.)
    han er alt hvad jeg syns en hund skal være, og kort pels for min (svag)allergi..
    og det syntes jeg egentlig ikke er dårlige grunde ?

Mahias

• #36   9. dec 2007 Jeg vover mig lige ind og bagefter kan I ikke se min r** for fodsåler:

JEG har undret mig over at der er så fantastisk mange muskelhunde på lige knap 1 år til salg. Hvorfor???

Er ude på sidelinien igen:-)))

• #37   9. dec 2007 nu findes der altså også dårlige hunde ejer med andre hunde end amstaff vores tæve er bla blev bidt 3 gange af en Schæferhund, colli, og rotwheiler.

• #38   9. dec 2007 ja....:-)

• #39   9. dec 2007 Jo, men Kayser..
    Arm. staffens genetiske ophav er jo netop Pitbull !

Og jeg tror ikke ¨på det er avlet ud på 4 generationer, bare se på jagthunde, hvor der (bevares) ofte er delt i brugslinje og udstillingslinje.. *s*
    Udstillingslinjerne bliver også benyttet til jagt, man vælger jo ikke en hund af hyrderace til dette.. *s*

• #40   9. dec 2007 <b>Men atletisk..
    Dét kan jeg følge når man ser på den Dober, visse stående jagthunde og mynder..
    Aldrig en lille korthalset, bredhovedet tæt "kommode"</b>

GGGGGGGGGGGGGGG

• #41   9. dec 2007 Slap dog af, Stinna..
    Der var intet ondt i mit indlæg..
    Det må tydeligt kunne læses ud af konteksten.. *s*
    Prøv med lidt humor en anden gang smiley

• #42   9. dec 2007 Moster g.. har skam masser af humor - vælger med omhu at anvende den.. synd at spilde latter de forkerte steder

• #43   9. dec 2007 Rigtig dejligt indlæg, Hundesind.. !
    Det er tydeligt at du ikke har racen pga modebølgen.. !
    Sådan skal det bare være..

At du også kan tage hans "intellekt" med humor, giver dig endnu en pil opad.. ! *s*

• #44   9. dec 2007 Vinni P

Skrevet: 09-12-2007 18:50:41

moster gerda: også er det bare en psykopat hund? altså jeg spørg bare..

Hvad mener du ?

• #45   9. dec 2007 Moster Gerda :
    takker :0)

• #46   9. dec 2007 Hundesind, selv tak da.. smiley

• #47   9. dec 2007 en kamp hund er en hund der er trænet til kamp.
    en jagthund er en hund der er trænet til jagt
    en sporhund er en hund der er trænet til at gå spor.
    en narkohund er en hund der er trænet til at finde narko.

en kamphund er ikke en race men et produkt. af et sygt menneske.

muskelhund ja, men fordi et mennskke bliver født stor og stærk bliver han nødvendigvis ikke en voldsforbryder.
    det samme gælder for de såkaldte muskelhunde.

min hund er 10 år gammel og har hele sit liv været så kærlig og omgængelig som nogle..

alt afhænger af øjnene der ser.

• #48   9. dec 2007 Det hedder ikke en kamphund, men en [muskelhund]

• #49   9. dec 2007 Dennis, præcis ! *s*

• #50   9. dec 2007 GODT man ikke er en ældre kvinde, som er oppe at toppes med nogen:-))))

• #51   9. dec 2007 Dennis -

Hvad slags hund er en Engelsk Setter så ?? Altså hvis den ikke er trænet til jagt ?
    Er det så bare en hunde-hund eller hvad ???

Og hvad med en Collie der ikke er trænet til hyrdning ? Er den så også bare en hunde-hund ??

• #52   9. dec 2007 Så har jeg sofa hunde!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #53   9. dec 2007 Vinnie, det mener jeg udelukket man kan være nogenlunde garanteret ved tavlehunde !
    Og selv dér, er det ingenlunde helt sikkert at der ikke er en vis gamenes i Arm. Staffen..

Derudover er det som nævnt, til foreskel fra adskellige racer, en ufattelig, stædig, stærk og utrættelig race, samt de har en tendens til -stadig, at være intolerant mod artsfæller !
    Sgutte en tryg race at møde løs, når man går tur med sine egne fredelige hunde..! smiley

• #54   9. dec 2007 dennis w.. oooki.. så min kammerat f.eks.. der har styrketrænet i over 15 år og som har store muskler og dyrker masser af forskellige sportsgrene - han er ik atletisk? tror jeg da han bliver rigtig ked af at høre..

og en muskelhund med gode proportioner, veltrænet krop og stærk holdning er ik atletisk men .. et møbel?

aaaaarh dennis.. jeg er sgu ik overbevist

• #55   9. dec 2007 Martine, jeg tror du er uenig med Mike, og enig i Dennis svar.. Sådan nogenlunde ?! smiley

• #56   9. dec 2007 der er sq ikke meget atletisk over Tabu....

• #57   9. dec 2007 Dennis -

Jamen så lad mig spørge dig - Hvad for en hund er en Amstaff så ??

M Kayser -

Det ville være synd for hunden hvis du degraderede den til bare at være en familiehund, fuldstændig uden at skele til dens indbyggede drifter, evner og - vigtigst af alt - BEHOV !!!!

Og uanset hvad du vil vælge at kalde en eks Engelsk Setter, så er og bliver det en jagthund.

• #58   9. dec 2007 No offence Dober

har jo set billede af dig fra den gang

muskeløs ja, atlektisk det ville jeg ikke sige

min kusine som har løbet 1500 m i rigtige mange år er atlektisk

• #59   9. dec 2007 Moster - Korrekt ... :o)

Dennis - Det var Mike jeg skulle ha stillet spørgsmålet til, undskydld fejlen :o)

• #60   9. dec 2007 der er ingen der er i tvivl om at nogen tossepander der bruger deres hunde til kamp, og som våben.

men gå efter personerne, ikke en hel masse racer, der aldrig selv har valgt at bo hos de mennesker.

man holder jo heller ikke op med at sælge koben i silvan fordi nogen bruger dem til at at lave indbrud med.

personligt tror jeg hundene selv ville vælge at vokse op med kærlighed end at blive skambidt og lemlæstet.

• #61   9. dec 2007 Stina, en bodybuilder med franskbrød under armene, er ikke atletisk..

Atletikudøvere, med undtagelse af visse af "kast/stød" udøverene, er alle lette og elegante at se på.. *s*

• #62   9. dec 2007 hold da op Måsser

sådan en kuglestøder der

han er da let og elegant *GG*

• #63   9. dec 2007 jamen Dober

gav dig jo bare ret

sorry, hvis du misforstod

• #64   9. dec 2007 Mike -

Svar lige på det jeg spørger dig om lidt længere oppe .. hvis du kan ..

• #65   9. dec 2007 ups - "kan" = "vil"

• #66   9. dec 2007 det no offence var til min beskrivelse af dig *S*

skal dog lige siges, at havde du ikke vist det billede dengang, havde jeg aldrig gættet at du altså var en "muskelkvinde" *GG*

• #67   9. dec 2007 Godt man hverken er velbygget, muskuløs eller atletisk:-)))

• #68   9. dec 2007 Mine hunde er osse "kamphunde"... de ka' karate.... det har jeg selv set , når de prøver at vende en underkop med en guffer nedenunder....
    Tager lige en håndfuld popcorn.... *GG*

• #69   9. dec 2007 Vinni P

Skrevet: 09-12-2007 19:04:23

Moster gerda: såå du ville være bange hvis jeg kom med en af mine løse fordi at den er farlig, da alle af den race er?? jeg sys altså det er lidt snæversynet, hvis jeg har forstået dig ret

Udover at blive bange, så ville jeg blive rasende på dig !
    Håber det er en tænkt situation, for du går selvfølgelig ikke løs med din hund, vel ?

• #70   9. dec 2007 NITTIP:
    Gem lidt til os andre, hva`??.......*LOL*

• #71   9. dec 2007 Nogen der vil ha`en af de billige dåsecolaer fra Tyskland??

• #72   9. dec 2007 tjaaa

den vil da altid være jagthund

det er det den er avlet til, og instinktet vil altid være der

Vodka blev ikke brugt til hyrdning, men han vidste sq godt hvad det var

der gik ikke mange sec da vi testede ham, til han vidste hvad han skulle

var han løs sammen med andre hyrdede han dem osse for at holde sammen på sin flok

så han var da stadig hyrdehund, selvom han ikke blev brugt til det

• #73   9. dec 2007 Der var ikke mange herinde som forstod mit budskab, men nogle enkelte gjorde det da.
    Nej derimod blev der lagt op til krig imellem jer om jeres hunde.

• #74   9. dec 2007 M Kayser -

Læser hvad du skriver - hele tiden ...

Hvad er det for behov din hund har som du opfylder ? Altså hvad var det der gjorde at du købte netop den race,fordi du mente dig rustet til at opfylde dens krav til en god tilværelse ???

• #75   9. dec 2007 ¤ M Kayser ¤
    Hvorfor bringes pitten på banen,
    Bulldogen er jo trænet til at nedlægge tyre, og det samme er amstaffen. Og i gamle dage var det jo en slagters hund, da den som sagt kan nedlægge en tyr ^^
    En ting til fælles for racerne. Er deres venlighed over for mennesker. Muskle/"kamp" hundene blev avlet med et godt sind. For de skulle jo ikke nedlægge os **Smiler**

• #76   9. dec 2007 vi kan også byde en dåse coca cola eller fanta... (fra tyskland!) smiley laver lige lidt flere popcorn.... smiley

• #77   9. dec 2007 jeg tror sagligheden gik sig en tur. det samme gør mike
    lige om lidt med andrea.

for 10 år siden var det rotweileren der var farlig.

for 20 år siden schæferen.

er der i øvrigt nogen der er klar over at i bogen om kamphunde står at en mops har været brugt som kamphund.

• #78   9. dec 2007 amstaffen er sq da ikke trænet til at nedlægge tyre

hvor har du fået det fra?

• #79   9. dec 2007 nicklas W
    Præcis min pointe *s*

• #80   9. dec 2007 Speedy & Lea:

Skide godt, for Dennis tager altså godt fra af de popcorn.....*GG*

• #81   9. dec 2007 Vinni -

Blander mig lige selvom det her var til Moster <b>moster gerda: nej for filan da, det var en tænkt situation, mine er altid i snor hader at møde løse hunde.. men du ville simpelthen blive bange?? fordi alle af den race er farlige??</b>

Jeg går gerne en omvej på 50 km for at undgå de der hunde. De kommer ALDRIG nogensinde i nærheden af min, sådan er det bare.

• #82   9. dec 2007 Mette H

Naaahaaaj... har sæææl..... og hjemmelavet konfekt ....he he... og movie-showtime.... man ved aldrig hvad det ender med... :O)

• #83   9. dec 2007 Dennis:

Lea ER igang med at lave popcorn:-)))

• #84   9. dec 2007 har osse altid min i snor, pånær hvis jeg er på et lukket område, eller jeg kan se jeg er helt alene.

er ikke sikker på at han kommer hvis han ser andre hunde, som muligvis gad lege med ham, eller mennesker måske ville nusse ham lidt.

jeg syntes heller ikke det er sjovt at møde en fremmende løs hund uanset race, dertil er han blevet bidt for mange gange.

Det håber jeg ikke han skal opleve mere

• #85   9. dec 2007 Vinnie, specielt din race, som jeg kan læse iøvrigt er blandinger.. Ja, dem holder jeg mig langt væk fra, når mine hunde er med..
    Har een gang oplevet et overfald på Agge..
    Vil jeg ingenlunde at hverken han, eller jeg udsættes for igen..!

Går jeg alene, har jeg intet mod at hilse..*s*

Jeg kommer heller ikke steder hvor jeg er klar over at disse hunde kommer !
    Jeg holder mig langt væk !

• #86   9. dec 2007 NITTIP:
    Nej eller hvor længe tråden fortsætter... ELLER bliver slettet, så det er bare med at være på lakridserne.....LOL

• #87   9. dec 2007 vinni p

skal det forstås således at du ikke syntes man skal gå efter de mennesker der bruger deres hund som kamphunde.

eller læser du ikke tekset ordentligt.

• #88   9. dec 2007 JEG valgte bulldog'en fordi den passer til mig. egenrådig, ikke for aktiv ( løber ikke på væggene), god til børn, og er generelt glad for alle mennesker. At den så er smuk i mine øjne, er så kun et plus. Jeg ved hvad jeg har mellem hænderne, og træner hver uge, ( Har lige opnået en 1 plads til lydighed), og jeg slipper hende aldrig på offentlige steder.

• #89   9. dec 2007 niks Dober

jeg synes de er noget af de grimmeste overbygget mennesker der findes

men *G* hver sin smag jo

det samme gælder for hunde

• #90   9. dec 2007 Vinni -

Træls ?? At jeg ikke får min hund overfaldet og skambidt ?? Det da ikk træls ...

• #91   9. dec 2007 Dennis:

Du lader da ikke din hund få popcorn???????? Ved du hvor skadeligt det er?????

• #92   9. dec 2007 Mike, næ det var jeg ikke klar over..

Det er noget lettere at losse en moppe i r**** hvis den angriber en af mine hunde, den kan heller ingenlunde gøre tilsvarende skade..
    Hvordan ser du en sammenligning..
    Jeg undrer mig såre..?!

• #93   9. dec 2007 Synes ikke der rigtig var nogen der tog notits af mine ... karate-kamphunde.... føler mig helt udenfor... hmmm...:O)

• #94   9. dec 2007 Dennis:

Jamen, mine hunde får også popcorn. Det kunne bare være at DU vidste at de er skadelige, for JEG ved det heller ikke........LOL

• #95   9. dec 2007 For Stamtavler -

Der er da en masse opdrættere der opdrætter jagthunderacerne udelukkende efter et udseende, så de kan gøre sig godt på alle udstillinger.
    Men de har da stadigvæk jagtinstinkt selvom det ikke er det de målrettet er avlet efter.

Forresten, nu når du skriver det der med at du lader tvivlen komme omgivelserne til gode .. hvad er det fede ved at købe en hund som har de gener som gør at man bliver nødt til at tage meget mere forbehold end hos andre racer ?

• #96   9. dec 2007 Stakkels NITTIB.......*LOL*

• #97   9. dec 2007 Ih, så skriver man heeelt seriøst hvorfor man har valgt, og så er det en milliard indlæg oppe .o/

• #98   9. dec 2007 Jeg deler ikke din holdning om at du har en "ren" Arm. Staff, idet den ikke har en stambog..!

Det er ikke til at vide, med alle disse Pitbull's her i landet, om netop din hund er ren.. !
    Det er umuligt at se forskel på Pit og Arm. Staff..!

• #99   9. dec 2007 Smækker lige en kande kaffe på bordet ... de popcorn er ved at være for saltet

• #100   9. dec 2007 Har da haft en ...kamp-mops....vi kæmpede hver dag .... om hvem der kunne slå den mest pyyy haa fis.... mere kamp var der ikke i den... *GG*

• #101   9. dec 2007 Vinni -

Jeg går efter devicen " better safe than sorry " og din hund havde også fået en på kassen hvis den kom løbende over mod min ...

• #102   9. dec 2007 Fancydog -

Jeg har læst og forstået dit indlæg - gode argumenter for at du har købt lige netop den race.

• #103   9. dec 2007 vinni p

tager faktisk naboens amstaff med på tur sammen med andrea næsten hver dag, og har snart 2 år. den er noget af det mest rolige kærlige væsen der findes.

før det havde jeg en lille dansk- svensk gårdhund med for en gammel mand der nu er død. jeg holder af alle hunde og dømmer ingen på forhånd.

• #104   9. dec 2007 Jeg vil sku heller ikke møde en løs muskelhund! Og Mickey får heller ikke lov at rende løs... Vi har forskellige længder snore til ham, som vi bruger alt efter hvor der skal gåes...

• #105   9. dec 2007 Dennis:

Det VAR en joke og jeg skal nok komme med flere popcorn når jeg har spist. Men jeg GIDER ik`hvis du bare smider dem efter skærmen.......*GH*

• #106   9. dec 2007 For Stamtavler -

Det er jo ret urealistisk at avle på en jagthunderace og så avle på dem der overhovedet ikke viser interesse for jagt ...

Ja, du har da ret i at det er din egen sag, men jeg vil nu ikke give dig ret i at man som ejer af en kamphunderace er nødig at vise helt den samme respekt og hensyn til andre hunde ... men det er så bare min holdning - hellere en løs Labrador end en Amstaff ...

• #107   9. dec 2007 Vinni, jeg havde også smækket den en "på skrinet" eller det der er værre..!
    Ingen løse hunde af denne race, i nærheden af mine hunde !

• #108   9. dec 2007 Martine. ingen løse hunde,der ikke er under kontrol !

• #109   9. dec 2007 Vinni -

Jeg ville aldrig gå på et hold hvor der var løse kamphunde ( eller som I ynder at kalde dem - muskelhunde ).

Det jeg taler om er hvis jeg kommer gående med min hund og der kommer en løs en af den slags - tro mig, den får med de midler der skal til for at holde den væk fra min.

for sådan gør JEG .

• #110   9. dec 2007 ....hellere en løs Labrador end en Amstaff ...

???

Vil hellere møde en løs Amstaff så ... dén ved man at man skal vende ryggen til ... Lab´en kan se nok så sød og rar ud og alligevel sætte tænderne i dig.

• #111   9. dec 2007 Jeg må indrømme... jeg ville råbe og sprælle med arme og ben... hive mine hunde op i armene.. og sikkert spurte af sted med dem... hvis jeg mødte et par løse " muskelhunde" der kom farende imod mig.....og ønske jeg havde en 3. hånd til en stegepande....:O)

• #112   9. dec 2007 Stine -

Alle hunde skal da være under kontrol, der er vi helt enige. Men jeg tager det langt mere roligt hvis der kommer en løs lille hund blæsende op i hovedet på min end hvis det var en Amstaff eller lignende.

I første tilfælde er det forholdsvist nemt og enkelt at slippe af med den fremmede hund - i det andet kan man jo kun krydse og håbe på at ens hund er god til at klatre i træer eller løbe rigtigt hurtigt ..

• #113   9. dec 2007 nå min gamle gigtplagede hund
    skal igang med en kamp---- for at kæmpe sig på benene så den kan komme ud gå tur.

så nu smutter jeg.

• #114   9. dec 2007 ja, jeg vælger så ingen løse hunde

• #115   9. dec 2007 Linda -

Det kan godt være - men til gengæld har den slet ikke den vedholdenhed som en Amstaff med game ... så den er noget nemmere at slippe af med.
    Og jeg ville under ingen omstændigheder vende ryggen til nogen som helst løs hund, men vil tage det roligere med visse racer.

Vinni -

Læs nu hvad Kayser skriver .. og prøv også at forstå det.

• #116   9. dec 2007 For stamtavler, det lader sig jo ikke gøre, det kan du sige dig selv..
    Men hvis SÅ mange Arm. Staff's er opdrættet på temperament, hvorfor udviser de så denne aggressive adfærd alligevel.. ?
    Her tænker jeg på konkrete tilfælde hvor Staff's med bog, alligevel har vist sig at have et vist gamenes !
    Og iøvrigt, for bare 5 år siden var der mere ro hos terrierracerne når jeg gik på udstilling..
    Sådan er det ikke længere..!
    Larm, gøen, knurren og godt der er snor i den anden ende siger jeg bare.. smiley
    Find terrierne, gå efter lyden smiley
    Det er tydeligt for selv ikke hundekyndige mennesker, at deres adfærd ofte er truende, og det kun er snoren der stopper..

• #117   9. dec 2007 For Stamtavler -

Der er vel ingen der ligefrem ønsker ens hund overfaldet ?
    Men du er måske ikke enig i, at du som ejer af netop en hund af den race, der måske ikke starter et slagsmål men temmeligt sikkert afslutter det, står med et lidt større ansvar ??

• #118   9. dec 2007 sjovt

jeg oplever ikke den uro og larm hos amstaffen når vi er afsted på udstilling

men fra mange af de andre racer

• #119   9. dec 2007 Tror nu egentlig også jeg ville foretrække vi slet ikke mødte løse hunde.... smiley

• #120   9. dec 2007
    Vinni P

Skrevet: 09-12-2007 19:35:37

så er det fandme godt du ikke kommer på vores træningsplads, for der er et par stykker

Klap lige hesten.. *s*

Og fortæl gerne om det samme er tilfældet med dine hunde om et par år ! smiley

Jeg kommer heller aldrig nogensinde på en træningsplads hvor der er løse hunde af kampracerne !
    Sådan er det bare, og sådan bliver de ved med at være !
    Ingen grund til at opsøge problemerne selv !

• #121   9. dec 2007 Kayser -

Tror ikke der er nogen der er uenige med dig i det du skriver der.

Det jeg mener er bare, at der er racer som jeg ville ha det mindre skidt med kom drønende op til min end andre. Fordi jeg ved at hvis alt går galt kan jeg nok godt få dem væk inden min bliver lavet til mos.

Jeg er forresten begyndt at råbe til de meget få mennesker med hunde jeg møder når jeg lufter, at min hund har ræveskab ... DET virker ;o)

• #122   9. dec 2007 *s* Oki, for stamtavler.. smiley
    Jeg eksemplificererde også bare..

• #123   9. dec 2007 Dober :

Jeg har det nok lidt som alle andre herinde at når folk atter tager temaet omkring kamphunde / muskehunde op atter engang for at "bare " skabe en diskution, ja så synes jeg det er for langt ude..
    Det er min holdning og mening til tingene.. også derfor jeg skrev det som jeg gjore..
    Og så vidt jeg er klar over er der ytringsfrihed i lille DK så derfor gav jeg min mening da det atter engang kom frem herinde...

• #124   9. dec 2007 Jeg råber ikke ræveskab..
    Jeg råber: DE BIDER !

• #125   9. dec 2007 Moster -

Der er seriøst nogle folk der mener at deres hunde er SÅÅ søde, at selvom du råber at dine bider, vil de ikke bide deres fordi de jo er såååå søde ....
    Det har jeg ihvertfald været ude for ...

Ræveskab virker hver gang ;o)

• #126   9. dec 2007 "nuttegris"
    Jammen, siden det så ofte bliver taget op, så må det også være fordi mange mener det er et problem !?
    Jeg gør iallefald !
    Og jeg mener det er at udvise største liggyldighed overforde mennesker der tager diskussionen op, når du skriver som du gør..!

Diskussionen er langt fra færdig med denne tråd, og bliver det heller ikke foreløbig.. Desværre..:-(

• #127   9. dec 2007 OKI martine, jammen så bliver "budskabet" ændret fremover.. tak..

kayser, jeg finder larmen fra terrier gruppen enorm, og jeg vil stadig påstå det er blevet værre..*s*
    Men oki, jeg har "kun" een gang været til arm. staff skue, og ja, jeg giver dig til dels ret.. De hunde gø'er ikke, de grynter.. smiley

• #128   9. dec 2007 For Stamtavler -

Jeg kan overhovedet ikke se det sted hvor jeg skriver at du skal lade din lille hund blive overfaldet af en labrador så hvorfor du skriver det forstår jeg ærligt talt ikke.

Det jeg skriver er, at jeg er 10000% sikker på at det vil være nemmere for dig at sparke en lab væk end en amstaff - hvis du kan være uenig i det, ja, så er den jo bare ikke længere.

Og den der med at det jo er den anden hunds skyld at den blev flået til atomer af en kamphund der var i snor .. ja, hver sin fornøjelse. Jeg ville personligt finde det skrækkeligt hvis min hund skambed (dræbte) en anden hund - OGSÅ selvom den anden hund var den der kom løbende op i hovedet på min.

DERFOR mener jeg at du har et større ansvar - og at du ikke er enig kommer ikke så meget bagpå mig.'

• #129   9. dec 2007 Anne P..
    Måske vi allerede HAR mødt "din race" ? smiley

• #130   9. dec 2007 Anne... Mød vores hund før i dømmer os... Den prøver vi også at kører det efter... Kender mange i min hjemby, som havde fordomme da de hørte om vores hund... MEN de er villige til at møde den bette trold og give ham chancen.... Og de ændre da som regel mening... smiley

• #131   9. dec 2007 Moster Gerda... Pas på du ikek får tørt på af Anne... smiley

• #132   9. dec 2007 Anne P -

Jeg vil ikke lade min hund møde din, så enkelt er det. Du bliver da nødt til at acceptere at vi er et par stykker der ikke synes det er en fed race du har.

Hvorfor er det så svært for dig ??

• #133   9. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden!

Set i lyset af at det er din hund, som givetvis vil give den største skade, måske endda fatal for modparten, vil jeg også mene du står med det største ansvar..!

• #134   9. dec 2007 gerda det bliver taget op pga. medier.. lissom kokain sidste år, og pigebander for lidt siden. folk på taget af toge.. det som nogen kalder happyslapping ? tror du ikke det fandtes før?? tror du det er væk nu??
    lad være med at være så indebrændte og nyd bare jeres små tæppetissere.. og lad os være i fred..

• #135   9. dec 2007 For Stamtavler -

Du forstår ganske enkelt ikke mit budskab. Godt at der i det mindste er én anden der gør.

I mine øjne har du et større ansvar uanset hvordan du end vender og drejer det, når du vælger en hund med de drifter den indeholder.

• #136   9. dec 2007 M Kayser -

STÅENDE applaus for dit sidste indlæg !!

• #137   9. dec 2007 jeg er uenig keyser.. vores hunde har et problem med dominans. mere end andre.. de slås ikke for at slås

• #138   9. dec 2007 der er godt nok mange her inde hvis hunde jeg aldrig håber vi møder når vi er ude og gå

• #139   9. dec 2007 Vinni -

Jeg skriver INTET STED at de skal aflives. Jeg skriver at jeg ikke vil ha dem sammen med min - og at når man har en hund af disse racer har man et større ansvar.

• #140   9. dec 2007 Vinni -

Glemte lige ... jeg kan skam godt li dem som jeg har mødt af racen.
    De skal bare IKKE i nærheden af min hund, men de kan da få alle de klap og guffer de gider af mig.

• #141   9. dec 2007 Muhahahaha... Er i virklig ikke blevet klogere, jer med disse hunde...
    M Kayser: Du lyder da til , at have lnoget mellem ørene.

• #142   9. dec 2007 jeg er så af den mening at det ikke handler om opdragelse

jeg ved uanset hvor godt min er socialiseret, og alt det, så kan han risikere en dag ikke at kunne med andre hanhunde.

Det ligger i racen, og kan man ikke indse det, burde man havde valgt en anden race

• #143   9. dec 2007 tine og mathias .

Nej, det bliver sgu taget op pga medierne..
    Det bliver taget op i et hundeforum, fordi vi alle har hunde vi holder af..
    Nogle af os, har så bare haft ufattelige modbydelige oplevelser med disse racer !
    Hvad ekstrabladet og andre medier skriver, kommer ingenlunde sagen ved hvad angår mit hundehold !

Mine hunde er knap 70 i "stang" og vejer mellem 33 og 35 kg ! Kan næppe kaldes "tæppetissere"

Iøvrigt lyder din saglighed til at være på samme niveau som .. Ja- Ekstra Bladet !

• #144   9. dec 2007 pjat Måsser

både Agge og Geister er da små tæppetissere

• #145   9. dec 2007 SERIØST?!?!
    hvis i har et problem med at vi har anskaffet en hund, som har et rygte pga EN FLOK IDIOTER der ikke kan opdrage og styre deres hund, hvrfor f.... starter i så altid disse emner op?!?!
    Helt ærlig, jeg har fået nok af at forsvare hvorfor jeg har valgt denne race osv... til dig med labrador, Gravhund, schæfer, west highland terrier, dansk svendgård hund osv.. hvorfor har DU valgt denne hund?!?!

LA VÆRE MED AT DØMME VORES HUNDE FØR I HAR SAKKET MED DEN!!!
    sabrina.

• #146   9. dec 2007 Anne P -

Du har ikke ret, så enkelt er det.

Din hund er født med nogle egenskaber og sådan er det bare.
    Du kan ikke "opdrage" dig væk fra de gener der ligger i hunden, du er nødt til at forholde dig til det der ligger i hunden, også de mindre ønskværdige ting.

Og min hund skal ikke "vænne sig til alle andre hunde". Han har i en tidlig alder lært at man ikke opsøger dem, så det er ikke et problem for os ...

• #147   9. dec 2007 Tja.. nu har jeg rotter og ikke en terrier.. Jeg hader at møde løse hunde,der ikke er under kontrol store som små..
    Ja okay de små er lette at få til at flyve ( dette var en joke)

Men nu går jeg som regel med flere hunde og de er en flok,samt nu ved jeg hvad min race kan lave af grusom skade..

så derfor be jeg folk om at smutte med deres løse hund..

Ikke dermed sagt at mine ryger fuldtændig sidelæns eller lave udfald..

Men de kan tændes og ved at det er mit ansvar at det ikke sker..
    Så hold jere hunde i snor,medmindre i har dem under kontrol

• #148   9. dec 2007 Stine: kun når de ser min dejlige lagkage *GGG*

• #149   9. dec 2007 M Kayser ¤ dejligt indlæg..

For Stamtavler, jeg argumenterer generalt !
    Det er egentligt ikke personligt myntet på dig og dit hundehold.. *s*
    Jeg kan godt se at holder du konsekvent hunden i snor, så tager du ansvar..

Jeg skriver ikke at hunden skal aflives, hvor læser du det..

Men jeg mener helt konkret at har man en hund af disse racer, så har man overordnet et langt større ansvar, når man færdes i offentligheden, end andre ansvarlige hundeejere.. 's*

Stadig argumenterer jeg generalt, ikke ment personligt !

• #150   9. dec 2007 Anne -

<b>Jeg dæmper da også dette gen i min hund, ved ikke at bringe det frem i ham.</b>

Hvordan i alverden mener du ?? Du kan jo ikke rigtigt undgå at han går hen og bliver voksen på et tidspunkt, og så kan du dæmpe så tosset du vil .. det gør ingen forskel.

Se nu i øjnene at han indeholder nogle ting som du er nødt til at forholde og tage dine forbeholdsregler til !

• #151   9. dec 2007 Samt jeg fatter da ikke,at folk ikke kan forstå at folk frygter disse hunde..

Det kan man jo se meget tit,hvorfor,på forsiden af avisen..

Samt man vidste det jo inden man købte racen at folk ikke kan li dem og derfor kommer med tilråb og skifter fortov.. dette er der jo intet nyt i,med disse racer ??

Så længe jeg ved at mine hunde er under kontrol og ikke til gene for nogen,er jeg da lidt kold overfor hvad andre tænker..

• #152   9. dec 2007 Moster Gerda: Du siger simpelthen at alle andre der ejer en hund udover os med de såkaldte kamphunde, tager ansvar og kan styre deres hund?

• #153   9. dec 2007 Janne, ja og du har endda mødt dem begge live.. *G*
    Bitte små hunde.. *LOL*

• #154   9. dec 2007 Kasper L -

Hvor i alverden skriver Moster det ????????????????

• #155   9. dec 2007 Anne P: jJeg har efterhånden bare fået nok.. både herinde og på gaden! Min hund er ik en dræber... kan godt være der er nogle idioter der har trænet dennerace til det, men derfor er min det sku ikke...!
    Bare fordi naboens datter på samme alder som min skriger konstant når hun ik får sin vilje, gør min jo ikke!?

• #156   9. dec 2007 Jeg går også med 3 hunde og 2 af dem er endda nogle store drenge, hvis jeg møder en muskelfidus, der snakker jeg Ambull, eller Amstaff. Så lover jeg jer for, at den hund vil nok være 20 gange mere bange for mig end for minde hunde.. For efter hvad , jeg har set disse hunde gøre ved hunde på min størrelse, så vil jeg gøre alt for, at de ikke kommer 5 meter i nærheden af dem

• #157   9. dec 2007 jojo

Tabu lignede da en kæmpe ved siden af Geister

lille pus på 20 uger, ved siden af den lille tæppetisser *G*

enhver ansvarlig ejer af disse racer burde altid havde deres hund i snor, fatte at der altså kan være tendens til ikke at kunne med andre hunde af samme køn, og iøvrigt tage hensyn til at ikke alle synes det er så skide skægt at få en hund på omkring 30 kg løbende imod sig med 180 i timen

• #158   9. dec 2007 Kasper og Vinni... Vi skrives ved, når jeres hunde er blevet hunde og ikke hvalpe...

• #159   9. dec 2007 Charlotte D,S og M.. ikke af mig smiley

• #160   9. dec 2007 kasper, nej det gør jeg ingenlunde !

Men i har en race som har vist sig at være fatal for de hunde som de kommer i slagsmål med..
    og dermed mener jeg i bærer et større ansvar, end os med hunde som kan standses med et højt råb eller los i r****...

Jeg forstår udemærket at man holder af den race man har anskaffet sig, jeg holder også af min race..
    Men jeg forsvarer ingenlunde racens omdømme ukritisk, som jeg oplever at i med "kamphunderacerne" gør !

Min race har i jagt kredse ry for at være meget skarp, og let antændelig.. !
    Det er så op til mig at bevise, at jeg kan styre mine hunde, samt jeg har anskaffet mig hunde med et sundt sæt mentale gener i baggagen.. !

Det er langt fra alle i sørger for samme grundighed inden i køber hund..
    Jeg siger ikke dig, har ikke tjekket din profil om du har stambog på din hund eller ej.. *s*

• #161   9. dec 2007 Dennis W: Længere oppe, står der:: Men jeg mener helt konkret at har man en hund af disse racer, så har man overordnet et langt større ansvar, når man færdes i offentligheden, end andre ansvarlige hundeejere..
    siger ikke hun har sagt noget, jeg spurgte hende .. for at undgå disse misforståelser der er herinde hele tiden....
    sabrna

• #162   9. dec 2007 CITAT..........lad være med at være så indebrændte og nyd bare jeres små tæppetissere.. og lad os være i fred..

Og hvad er så lige forskellen......
    Er det ikke lige så stor intolerance, at sige.... tæppetissere.... som ... kamphunde

• #163   9. dec 2007 Jeg siger min mening: Jeg har haft en amstaff inden Zamzam.. så ved hva jeg snakker om når jeg taler om folk fordomme...
    Sabrina

• #164   9. dec 2007 Moster Gerda: Selvom man har en labrador eller schæfer behøver den ikke lyster bedre end en amstaff: )
    Har ikke bog på Zamzam Men har tidligere haft en amstaff med bog...
    sabrina

• #165   9. dec 2007
    Anne P

Skrevet: 09-12-2007 20:18:14

Kasper aka Sabrina..: LIge præcis.. Så snart man læser overskriften så bliver man gal.. Der findes ikke ord for hvor gal man bliver nær man får et stempel i panden ALLEREDE før man er trædt ud af døren med hunden I SNOR!!

Havde lavet lidt forarbejde inden i købte hund, var dette ingenlunde kommet bag på jer !

Prøv da for pokker at forstå, at vi "bare" er bange for vores hundes ve og vel !
    Og prøv at forstå, at vi ikke argumenterer ud fra hvad Ekstra Bladet skriver, vi er rent faktisk mange som har ufattelig dårlig erfaring med disse racer, når de har været i "møde" med vores hunde, som vi iøvrigt holder lige så meget af, som i gør med jeres !
    Tak !

• #166   9. dec 2007 Hmmm Og hvor gammel blev den??

• #167   9. dec 2007 Moster Gerda: Selvom man har en labrador eller schæfer behøver den ikke lyster bedre end en amstaff: )
    Har ikke bog på Zamzam Men har tidligere haft en amstaff med bog...
    sabrina

Jeg vil vove det postulat, at det generalt ikke er tendensen !
    En arm. bull/staff er væsentligt sværere at træne op end de racer du eksemplificere ud fra ! Suk..
    Hvorfor mon ikke du ser din race på vinderskamlerne, trods de efterhånden har været i landet i flere år !
    De har det bare ikke i sig, der ligger svaret !

• #168   9. dec 2007 han blir skam 3 til sommer.... lever endnu, men JEG valgte og sælge til en go veninde, da jeg ikke have tid til ham, og følte jeg svigtede ham.... ser ham stadig jævnligt og ved han har det godt og får ALT den opmærksomhed han ska have...

• #169   9. dec 2007 Ja jeg kan da finde... hmmmm......... 4 tråde jeg selv har oplevet med disse hunde.
    Og skal vi tælle hvor mange hunde der er blevet overfaldet herinde....
    Jeg selv, har som skrevet ovenstående oplevet det på nært hold et par gange..
    Jeg foragter disse racer.. Og igen mener jeg Amstaff, og til tider Ambull. Og dette er min mening og mine holdninger.. og det kan der ikke pilles ved.

• #170   9. dec 2007 Du har altså bedre tid til den du har nu ???
    Og hvor gammel var ham du solgte til din veninde, dengang du solgte ham ???

• #171   9. dec 2007 Har i nogen sinde tænkt på hvorfor der ikke rigtig sker desideret angreb fra feks Rottweileren mere?. Det skal jeg fortælle, det er fordi at ejerne af denne fantastiske race er blevet de rigtige ejere med en nogenlunde IQ.

Jeg siger ikker at folk med kamphunde ikke har, men der en del der køber denne race der ikke har mere hjerne end en valnød, som bruger den til en potensforlænger.

Det kedeligt for feks Amstaffens ry og rygte, da den er lige så god en familiehund som Rottweileren er, med den rigtige ejer.

Rottweileren har så lige det plus at den er mere udholden, større, stærkere og klogere + den er en formidabel brugshund.

Amstaffen er desværre blevet et modefænomen iblandt mange i det kriminelle miljø, som ikke vil denne race godt, men bruger den som et skrækscenarie pga dens udseende, og det er sgu kedeligt for alle andre der har denne race pga dens gode sociale egenskaber.

Husk på det er de få pikhoveder der ødelægger det for vi andre.

• #172   9. dec 2007 Nægter heller ikke at de er sværer at opdrage eller at er et problem, men alle er ikke ens... Er godt klar over det kræver mere opdragelse at have en amstaff buldog osv end en gravhund..

• #173   9. dec 2007 Nååå Det var ham der splittede det hele ad... eller hvad??

• #174   9. dec 2007 i kan dømme mig som i vil... han var 2 da jeg solgte ham. ja det har vi. for nu er vi to om ham, før var jeg pludselig alene med hund og barn....
    Vinni P: Jeg svarer ærligt, vil ik fyrre en løgn af fordi i dømer mig pga sandheden

• #175   9. dec 2007 kirsten B
    Nu ved jeg ikke om du sætter den engelske bulldog ind i den betegnelse men da jeg købte Mogens var det pga sindet. Ønskede en social, børneglad hund med en størrelse så jeg kunne klappe den uden den væltede. I min naivitet troede jeg på alt hvad jeg læste om deres lave energiniveau, men har lært at det ikke er alle bullere der er dovne.

• #176   9. dec 2007 hi hi... så har du vist aldrig haft en gravhund... *GG*

• #177   9. dec 2007 Anne P -

Din hun er 6 MÅNEDER !!! Du kan overhovedet ikke bedømme hvordan han vil blive mod andre hanner og hunde i det hele taget, udfra den måde han opfører sig nu.

Han er en lille hvalp for christ sake ...

• #178   9. dec 2007 Anne P : du skal ikke forvente det samme sker når den bliver kønsmoden

det er stadig en lille hvalp

• #179   9. dec 2007 <b>Rottweileren har så lige det plus at den er mere udholden, større, stærkere og klogere + den er en formidabel brugshund.</b>

"Klogere" ???? Så ser det da godt nok sort ud for den anden race ;o)

• #180   9. dec 2007 Iben, jeg tror stadig at en eks. armbull er sværere at få til tops, end Schæfer og labber som eksemplet var..
    Nu der bliver skrevet gravhund, så tror jeg sammenligningen er lidt mere korrekt.. *s*
    De vil skam også gerne arbejde.. Meen..

Arj, jeg syntes sgu det er afsindigt flot hvad du har opnået !
    Og jeg håber inderligt du har ret.. Eller også gør jeg ikke, for stakkels alle de hunde som så mentalt er total misrøgtede ! Suk..

Anne, og hvor gammel var Kenzo på dette tidspunkt ?

Vi har en dyrlæge her i området, som har lavet statistik over det sidste år !
    Mere end 50 % af de hunde som kommer ind med bidskader, er det "muskelhunderacerne" der står bag !
    Ganske tankevækkende, ikke sandt !

• #181   9. dec 2007 Vinni P: Hvor har vi været? :o), forstår ikke din hentydning?

• #182   9. dec 2007 I min træningsklub, har vi haft et par stykker, alle med et røvdårligt sind... I de sidste 6 år i klubben har vi haft et fåtal af muskelhunde... Hvor bliver familiehunden af til simpel lydighedstræning... Ejerne kommer til hvalpe/unghundetræning, og når vi starter op igen i klasseholdene så er de pist borte.... Nok fordi de i slutningen af det sidste hold indså hvilken hund de havde anskaffet sig, og fordi det er unge, dumme mennesker der synes hunden er sej, men man er knap så sej, når man bliver slæbt henaf banen...
    Jeg er spændt på, at se når vi starter op igen, om vi oplever nogle af disse racer.

• #183   9. dec 2007 Håber du med disse svar, får undersøgt hvad det egentlig er for en hund du har anskaffet dig, Anne..
    Det er jo desværre tydeligt at du ikke ved hvad du har med at gøre... Suk..

• #184   9. dec 2007 vi har altså mange ude i den klub jeg var

problemet var så bare at vi næsten ingen trænere havde til alle de hundeejere der gerne ville fortsætte

så de findes skam *S*

jeg trænede hvalpehold og fortsætter samtidig, da jeg overtog Vodka´s plads på fortsætter.

desværre havde jeg problemet med at komme derud, så valgte at stoppe, øve en masse ting herhjemme, og komme tilbage når muligheden for at kunne komme til træning kom igen

• #185   9. dec 2007 Iben -

Boxer ?? Skal du ha dig sådan en ?? Spændene ...

Og bliver lige nødt til at spørge - hvor ser man boxerne på skamlen ? Ved de blev brugt til IPO for nogle år tilbage, men ikke mere, så er da bare lidt nysgerrig da jeg synes det er en drøncharmerende race ..

• #186   9. dec 2007 gerde skrev "Og iøvrigt, for bare 5 år siden var der mere ro hos terrierracerne når jeg gik på udstilling..
    Sådan er det ikke længere..!
    Larm, gøen, knurren og godt der er snor i den anden ende siger jeg bare.. smiley
    Find terrierne, gå efter lyden ;-)"
    du mener altså at terrierne er blevet udviklet på 5 år til at være mere aggressive og frembrusende? og så stiller du spørgsmålstegn ved min saglihed.. dette indlæg var rettet mod folk der ejer en sådan hund. jeg kiggede egentlig kun fordi endnu et fjols valgte at poste K-ordet(intet personligt) og spørgsmålet var egentlig reelt nok. og så kommer alle de(som den 14årig sagde) gamle kæl*** som stormer frem og ikke har andet at lave end at bruge en hel aften på en uendelig diskution.. og klapklap til alle jer der keder sig så meget at fylder tråden med popcorn sjov og spas.. rottweiler jeg ville knække af grin hvis jeg så dig vende om.. sikkert følge efter..
    jeg er ikke fjendtlig af sind men i er for ensporede herinde.. og greda JO medier, for 2 år siden havde denne tråd fyldt under en tiendedel..

• #187   9. dec 2007 Moster Gerda: Hvad er til tops i dine øjne?, kan så fortælle at hvis du sammenligner en Rottweiler med en schæfer som du nævner, så kommer den da lige så langt som Schæferen, hvis vi snakker IPO feks. Taler af erfaring fra OPH ;o)

• #188   9. dec 2007 Iben, jeg er ikke helt enig..
    Men det kan så godt være at det er mig der tager fejl..?

Boxeren er absolut een af mine yndlingsracer, dejlig, flot bygget og glad hund.. *s*

Din Laika, er den eneste Arm. Bull jeg har hørt har været lydig nok til at vinde 1. præmie !

• #189   9. dec 2007 du mener altså at terrierne er blevet udviklet på 5 år til at være mere aggressive og frembrusende?

Nej !
    Jeg mener de år jeg har gået på hundeudstilling !
    Hverken mere eller mindre !

• #190   9. dec 2007 Måsser

Det er Louises am bull

ikke Ibens *S*

• #191   9. dec 2007 <b>at hvis du sammenligner en Rottweiler med en schæfer som du nævner, så kommer den da lige så langt som Schæferen, hvis vi snakker IPO feks</b>

Nej, DET gør den bestemt ikke !

• #192   9. dec 2007 R.L der er jeg så ikke enig.. Rotten kommer ikke så langt som Schæferen.. hvor er de til IPO 3 DM ?

• #193   9. dec 2007 Vinni: Jeg taler om de uduelige inge dumme mennesker, der har trænet på mit hold.

• #194   9. dec 2007 Poooooooooooopcoooooooooorn:-)))

• #195   9. dec 2007 Iben -

Hvor er det godt - det er bare sådan en lækker race :o)

Glæder mig allerede til at se billeder af den som hvalp, der findes næsten ikke noget sødere ..

• #196   9. dec 2007 *GG*

• #197   9. dec 2007 Svigermekanikken har avlet boxere... Skøn race...

• #198   9. dec 2007 Nynner lige: *Køb blomster, køb blomster.......En rose så rød*

• #199   9. dec 2007 Moster Gerda: Hvad er til tops i dine øjne?, kan så fortælle at hvis du sammenligner en Rottweiler med en schæfer som du nævner, så kommer den da lige så langt som Schæferen, hvis vi snakker IPO feks. Taler af erfaring fra OPH ;o)

DM, NM, EM og WM !

Det giver sig selv, at de racer som vinder har mere tæft og drive, end de andre racer..!

Min race, trods det er en stående, kommer ikke til tops i eks DM, da den generalt ikke har den fart som er ønskelig, sammenlignet med andre racer..*s*

Jeg vil logisk mene man oftere ser Malle og brugs Schæfer på skamlerne i de åbne klasser i eks IPO, fremfor Rottweileren *s*

• #200   9. dec 2007 Moster -

Og du har helt ret. Til IPO VM for alle racer var der ikke en ENESTE Rotweiler, og den pt bedste Rotweiler i DK indenfor IPO valgte at trække sig fra IPO DM, da hun godt vidste at hun alligevel ikke ville kunne gøre sig gældende der.

Og det er en pige der blev nr 6 til VM for Rotweilere .. så nej, de har INTET at foretage sig i konkurrence mod Maller og Sch ..

• #201   9. dec 2007 miniature bull terrieren har jeg læst er en specialopdrættet kamphund!! Sååå kan vi ikek lige dreje opmærksomheden over på den.... Heh...

• #202   9. dec 2007 Skrevet: 09-12-2007 20:43:46

*LOL* moster, du forveksler igen Lajka med Nala *GGGGGGGG* NALA har vundet lydighed, Lajka går ikke til konkurrencer, hun er for nervøs og stresset. Men hun kan de fleste af øvelserne.

Kæft jeg ser de 2 madammer som een og samme hund.. !

Du har beskrevet hvordan det er gået hos Lillen, og deraffølgende fremskridt ! *s* Sejt ! smiley
    Nala, burde jeg kende på dækkenet.. *G*

• #203   9. dec 2007 RL -

Glemte lige at spørge;

Hvad er det for en erfaring du har fra OPH ? Og hvad er OPH egentlig ?? Odense PH forening ??

• #204   9. dec 2007 Vinni... Jeps.. ville være dejligt...

• #205   9. dec 2007 Cola??..............Coming up.........*LOL*

• #206   9. dec 2007 Martine, vil også mene Rotten er noget mere tung i r**** både fysisk og mentalt, fremfor Mallen..
    Dem jeg har haft konkret kontakt med, og kendt ejer af, har været født med en massiv gang krudt i den dertilindrettede.. *s*
    Og de har også været yderst lærenemme, ikke mange gentagelser for at få dem til at forstå !

• #207   9. dec 2007 Cola leveret af mine aggressive kamphunde.........Derfor dåserne, for flaskerne knuser de som var det flødeboller......*GG*

• #208   9. dec 2007 Moster -

Der er jo rent faktisk rigtigt mange tidligere Rotweiler ejere der er gået over til Malinois, fordi det ikke kan lade sgi gøre at opnå resultater med Rotterne.
    Det er vist kun i PH folk stadigvæk gider dem ..

• #209   9. dec 2007 >Med rom i..... jeg er frisk efter 4 dage med lorte/skide og bræk syge.. Så jeg er KLAR!

• #210   9. dec 2007 martine.. Så vidt jeg ved,trak hun den hund pga helbredsproblemer .. Hvis det er den samme ?

• #211   9. dec 2007 kender ikke så meget til racen, men den amstaff som bor i vores kvarter kan godt nok ik lide andre hunde. Den kommer med sådan nogle underlige lyde når den møder andre hunde og ejeren kan næsten ik holde den.Frygter hvis den bliver fri en dag hvor jeg kommer med vores hvalp. Har set nogle skræmme billeder herinde.

• #212   9. dec 2007 Mette P æder din Labs også ådsler ligesom min.. he he

• #213   9. dec 2007 Kæft tråden er lang og besværlig at følge med i ..
    Jeg smutter lige for en stund..
    Vender frygteligt tilbage ! Jap !

• #214   9. dec 2007 Stine -

Skriver lige i PB .. okay ??

• #215   9. dec 2007 Jeg siger:

Den må du sq selv levere........DEN kan jeg ikke klare.......Jeg er vel ikke bud eller??............Er jeg??.....*GGGG*

• #216   9. dec 2007 Jep smiley

• #217   9. dec 2007 Jeg siger:

Nope..................................Ikke hvis JEG kan forhindre det... Men meget gerne smidte madpakker, som ungerne ikke tør tage med hjem fra skole.......*LOL*

• #218   9. dec 2007 Kææææææft, hvor han råwer op om popcorn hele tiden...........Hvor gør han af alle dem jeg sender?????????

• #219   9. dec 2007 Martine, jeg forstår godt om man er konkurrence menneske, at man vælger race derefter..
    Jeg sætter nu også stor pris på racernes særegenheder og hos eks.Rotte, boxer og Dober, trods de ikke når helt så højt..
    Bare man kender hundenes kapasitet, og vælger ud fra dette behov, så kan jeg såmænd blive lige så imponeret af en Rotte's arbejde som en Malles..
    Det kan ikke lade sig gøre at sidestille racerne, og forvente de samme resultater..
    Men man kan favorisere en race pga udseende og egenskaber, trods den ikke når helt til tops, som det er gældende for min egen race i markprøver..

Kapasiteten skal vurderes individuelt inden for racerne, når vi taler om "hobbysport"..

Har brugshundene ikke også nogle forcer inden for de forskellige øvelser, som er racebestemt, som tilfældet er med min stående race ?

• #220   9. dec 2007 Hmm... Spam er det egentlig ikke, når folk skriver om alt ande end det indlægget handler om? er lidt i tvivl lige nu.. smiley

• #221   9. dec 2007 *Stefanie - Mickey - Freja * jeg tænkte det samme.. men en hjælpe admin startede det, så det er vel ikke.. hvad siger KAI?

• #222   9. dec 2007 Tine og Mathias.... Nåååå nej... De må jo alt... smiley Og holder man sig på den gode side af dem, så må man også alt... Hehe... :D:D:D:D Nu spammer vi jo selv lidt.. Dyt bot er daffet...

Med mindre der kommer noget, som er relevant for dette emne om KAMPHUNDE....

• #223   9. dec 2007 Moster -

Jamen helt enig. Det jeg opponerede imod var at RL skriver at Rotter når ligeså langt som Sch for det gør de ikke - ikke engang tæt på.

Mht forcer indenfor specielle øvelser ... nja, ikke rigtigt. IPO VM bliver vundet med over eller omkring 290 (ud af 300), så hundene kører godt i alle tre discipliner kan man sige.

Man siger at Hovawarten er en fantastisk sporhund, men jeg ved det altså ikke selv.
    Så siger man at Rottens force er spor - og det tror jeg lidt mere på er rigtigt, da jeg endnu har til gode at se en Rotte der kunne bide ordentligt og opnå gode points i gr C.
    Og så siger man at mallerne ikke kan gå spor - ham jeg har er den bedste sporhund nogensinde, også bedre end den sch jeg kom til DM i BHP3 med ...

så deeeet ... ;o)

Én ting man ihvertfald ikke kan diskutere er hurtighed - for der ligger mallen langt over de andre, også schæferhunden .... Men det får man jo ikk ret mange points for ..

• #224   9. dec 2007 Ja, vi er helt enige Martine..

De kontinentale stående hunde, kan ikke rigtig gøre sig gældende til markprøver i de åbne klasser..
    Setterne og Pointerne er dem langt overlegne i fart og stil..
    De kontinentale har så andre foredele, og er mere all round hunde..

• #225   9. dec 2007 En skrev længere oppe:

Skrevet: 09-12-2007 18:55:40

en kamp hund er en hund der er trænet til kamp.
    Nej - det er genetisk betinget

en jagthund er en hund der er trænet til jagt

en sporhund er en hund der er trænet til at gå spor.

en narkohund er en hund der er trænet til at finde narko.
    Ja - det er en hund med netop disse anlæg

en kamphund er ikke en race men et produkt. af et sygt menneske.
    Det er så rigtigt som det er skrevet. Men stadigvæk en hund.

Hvor er det tråden knækker? At man som muskelhunde ejer ikke kan forstå at det er genetisk betinget?

Tager du en jagthund og ikke bruger den til formålet i MANGE generationer - og så tager et kuld ud på jagtlige opgaver - ja så besidder mindst halvdelen STADIGVÆK de jagtlige egenskaber - altså deres medfødte egenskaber.

Hvordan vil I bortforklare det?

• #226   9. dec 2007 karin.. Fløjter bare en lille sang og hoster meget højt... Bingo

• #227   9. dec 2007 Der er en ting jeg ikke forstår (ej okay der er mange smiley
    men hvorfor kommer der altid disse tråde til såkaldte kamphunde/muskelhunde ejere, med spørgsmål ang. deres valg af race osv osv, når der så samtidigt tit bliver sagt at det er mærkeligt at folk altid forsvarer deres race og det ikke er til at hører på længere????

• #228   9. dec 2007 Dennis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...........Du spammer!!!!!!!!!

• #229   9. dec 2007 A Woman And Her Rottweiler....A Beautiful Thing! . : smukt, og du er ikke engang udsat :P.
    tryk avler modtryk...

• #231   9. dec 2007 Dennis W

Meget præcist og rigtigt ja....

• #232   9. dec 2007 Jeg tror disse tråde opstår fordi mange er trætte af,alle de hunde der ryger videre/eller blir aflivet af lige nøjagtig disse racer,samt folk vil ikke erkende hvad de indeholder og ta deres ansvar for det !

Der er i det hele taget for mange der ødelægger det,for dem der godt kan håndtere disse racer

• #233   9. dec 2007 Stine M

Det er netop det der er problemet. Klart man stiller spørgsmålstegn ved al den viderformidling vi ser dagligt.
    Og det går igen ud over seriøse folk desværre.

• #234   9. dec 2007 Karin.. de skal bare ha noget kærlighed,så går det altsammen.. ellers os var det der,det gik galt..

• #235   9. dec 2007 LOOOL - ja aeee aeee

• #236   9. dec 2007 *SUK*..........Tror at Dennis er udenfor pædagogisk rækkevidde....

• #237   9. dec 2007 Hvis de hunde "bare" skulle i kærlige hænder for at "fjerne" deres genitiske ophav..

Så så jeg gerne at ejerne øvede sig på klapperslanger forinden..
    Kærlige hænder er vel ens for alle arter, og de fjerner ligeledes alle uønskede instinkter ??
    Eller hur ?

• #238   9. dec 2007 Det er da ligegyldigt hvor hårdt jeg klappede Ditto fx - hun ville da stadigvæk fise efter hare

• #239   9. dec 2007 Moster.. tja det er jo sådan det lyder til på mange herinde..

Need i say more smiley

• #240   9. dec 2007 Karin.. det er fordi du ikke skal klappe,men stryge hende blidt.. GG

Ej nu må jeg hellere daffe.. Inden jeg spammer for meget

• #241   9. dec 2007 Okay *GG* Stryg med sig så

• #242   9. dec 2007 Muuuuuuuhaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• #243   9. dec 2007 ettahpalk... Så gider jeg ikke skrive mere.. Hvor latterligt det her...

• #244   9. dec 2007 Karin, du "klapper" bare ikke kærligt nok.. *G*

• #245   9. dec 2007 *S*

bare i husker at vi altså er nogen der ved hvad vi har mellem vores hænder, og ved det ikke er nok med klap, nus og kærlighed

• #246   9. dec 2007 Jep, Janne..
    Et ordenlig los i røven, er man nu aldrig gået fejl med ! smiley

• #247   9. dec 2007 Vi har valgt vores Amstaff fordi vi syntes det er en smuk hund flot muskelhund, Atletisk, en hund med en høj selvtillid, samt personlighed og så ubetinget kærlig over for næsten alt.... Samtidig er det også en god race som familiehund hvis den er i de rigtige hænder.... Og så gør racen heller ikke så meget smiley

• #248   9. dec 2007 aaaah

det vil jeg nu aldrig gøre med ham

men moster, du ved jo godt at jeg ikke er en af dem der bare har købt en modehund, at jeg har sat mig ind i hvad det vil sige at have sådan en hund, og at jeg tager mine forholdsregler?

• #249   9. dec 2007 gør den ikke så meget?

gider du lige fortælle min det? fordi det ved han da ikke *S*

• #250   9. dec 2007 Christer og Charlotte... Pas på hvad du skriver herinde... Herinde er chancen for at blive nedgjort og trampet halvt til døde af "de evigt bedre vidende og fordømmende", som simpelthen eeeeelsker at fyre en masse af, som de ikke ved en dyt om.. smiley

• #251   9. dec 2007 Hehe jamen Costa han har gøet måske 3 gange i sin levetid og det har været i leg - hehe,,,, Men racen er kendt for ikke at gø så meget...

Ja bliver jo nød til at skrive næsten alt, da han ikke er så glad for vores store sorte krager i haven.. smiley

• #252   9. dec 2007 Stefanie - ja ved det godt - men vi har brede skuldre og kan klare det og så har vi jo en stor dejlig stærk muskelhund som æder dem hvis der er for smarte - hehe smiley

• #253   9. dec 2007 Arh, Janne ..
    Jeg veeeed nu ikke rigtigt ?! smiley

Har lige læst den er smuk, atletisk, betingelsesløs kærlig over for næsten alt, og SÅ har de garanteret ikke øvet sig på klapperslanger forinden.. ?! smiley

• #254   9. dec 2007 Vil da lade Costa, at han har en ualmindelig smuk farve ! smiley

• #255   9. dec 2007 jeg har altså ikke øvet mig på klapperslanger

jeg hader slanger

• #256   9. dec 2007 Moster Gerda... Hva med du sprang i et hul med 30 klapperslanger? Så ku du få noget at øve dig på.. smiley

• #257   9. dec 2007 Moster Gerda - hvad mener du med klapperslangen???? har sku ikke lige fanget den.

• #258   9. dec 2007 Christer... Måske en dumsmart måde at sige en klapperslange er farlig, men amstaff er endnu farligere?? Aner det ikke... Men vrøvle det kan mosteren...

• #259   9. dec 2007 Hmmm stephanie...... Ej det kunne hende vel mosteren ikke finde på at sige om den elskelige race...... - lad moster komme på banen så jeg kan få af vide hvad hun mener smiley

• #260   9. dec 2007 Det jeg mener med klapperslanger er, at instinkter hos dyr ikke kan elskes væk !

Det er der alt for mange som giver udtyk for er rigeligt til at "træne" sådan en race, i og med der ofte bliver argumenteret, at hunden
    -"bare" skal have et kærligt hjem.
    -"bare" i kærlige hænder !
    -De er fuldstændig ligesom alle andre hunde !
    -Han vil kvæle dig i kærlighed..
    -Og især når folk forklare deres hundes reaktion på andre hunde, og det så viser sig at hunden er en hvalp.. !

Det er sgu ikke seriøst, og det viser langt fra at ejer har kendskab til disse racer !

Alt dette urealistiske sludder, som folk hælder af sig i forsøg på at forsvare racen..
    Jeg mener ikke man skal forsvare noget som helst i disse diskusioner, jeg mener man bør være realistisk i sit hundehold, og gerne udtrykke at man er klar over racens sind og egenskaber !

Omplaceringshundene viser jo tydeligt det er muskelhunderacerne der oftest bliver misforstået, og når hunden så er blevet besværlig fra 6 mdr's til 1-1/2 års alderen, så kalder man det "bare" en masse andet..
    Har ikke tid..
    Har allergi..
    Skal flytte..
    Skal have barn..
    Skal til at studere..
    osv osv....
    Krafthelvede synd for disse hunde ! :'-((

Alt sammen noget som ville have været undgået om man havde enten ventet med at købe hund, eller undersøgt racen forinden..

Jeg syntes det er en af de kæreste hunde af udseende som hvalpe, og jeg forstår udemærket at man falder for sådan en lille fyr..
    Men derfra, og så til at købe.. fatter jeg ingenlunde.. Når man ikke har sat sig ind i racen !?
    Fuldt på linje med, at jeg ingenlunde fatter man kan forsvare nogle egenskaber eller mangel på samme, på en race som beviseligt har et atypisk adfærdsmønster som voksen..

• #261   9. dec 2007 Enig i at det ikke kan elskes væk!!!

Du må have haft en dårlig oplevelse med racen Amstaff eller læst en dårlig bog!! For du har tydeligvis ikke styr på racen. Vi har haft mange Amstaff´s i begge vores familier i rigtig mange år og der har aldrig været nogle problemer.

Hvis man læser sin hund og går op i sin hund og er opmærksomme på den signaler kan det ikke gå helt galt!!
    Det burde du også vide med alt det kendskab du har til Amstaffen... Og i øvrigt hvad man faktisk burde gøre med alle hunde!

• #262   9. dec 2007 Er iøvrigt enig i at man ikke skal købe en hund uden at have sat sig ind i racen!!!! Og det er uanset hvilken hund om det så er en gravhund eller andet!!

Men husk på at alle hunde er forskellige selom de er af samme race.... Så syntes ikke man kan generaliserer som mange har gjort i denne tråd...

• #263   9. dec 2007 Lige en ting til - jeg forsvarer absolut ikke racen!!! Men de fordomme som kommer fra uvidende mennesker som ikke har haft en Amstaff i sine "hænder" altså arbejdet med sådan en slags!!!! Vi kan tales ved når du først har prøvet denne dejlige race smiley

• #264   10. dec 2007 Chister og Charlotte.. Syntes du skal prøve at læse Mosters indlæg engang til og nu du er ved,så kig under hunde i marked..
    Samt søg på kamphund,amstaff i forum.. så vil du se hvorfor,der blir skrevet som der gør..

Godnat smiley

• #265   10. dec 2007 Detter her er et emne som aldrig kan blive færdigt smiley

Altså det eneste problem vi har er at folk har tendens til at generaliserer - det e bare et MEGA problem!!! Man hører aldrig om de gode ting omkring racen... Hmmmm syntes meget er det er opblæst...

Vi går mange lange ture i skoven her i SVerige og har aldrig oplevet det... De tidligere Amstaff vi har haft i familien har der heller ikke været problemer med.. Vi har altid gået meget op i at socialiserer vores hunde....

Tager dybt afstand fra hundekampe!!!! Men sjovt nok hører man meget tit om diverse hundekampe og det er altid det folk går op i når man nævner Amstaffen.... Desværre en stor fejltagelse mener jeg - igen det med generalisering...

Vi har hver vores mening, holdning osv... og heldigvis også hver vores race hunde... smiley

Godnat for idag smiley

• #266   10. dec 2007 Jeg mener seriøst at masser af muskelhundeejere er dybt godnat oven i hatten !
    Og jeg mener også, at markedsannoncer både her og i DBA underbygger mit udsagn..!

Hunden er en modehund, den er ufattelig kær af udseende som hvalp.. Men den bliver altså ikke ved med at være en bette skid på 10 kg..
    Den kommer til at veje 3-4 x så meget..
    Har et højt drive, og skal derfor aktiveres !
    Masser af disse hunde, splitter hjemmet ad inden de bliver ekspederet videre, og ganske ofte skal hunden reddes fra aflivning.. Det kommer den så til at prøve et par gange, inden den endelig bliver opgivet !

SE forhulen på alle annoncerne..!
    Det er sgu da synd for disse hunde !

Dét er præcis hvad jeg mener med, at der er ufattelig mange som ikke aner hvad det er for en slags hund de har mellem hænderne.. Så ud over deres temp. over for artsfæller, så splitter den kærlige familiehund hele hjemmet ad..

Jeg siger ingenlunde det er ALLE disse hunde som oplever dette liv..
    Men tallene taler deres tydelige sprog..
    Så lad venligst være med at stille dig til dommer over mit kendskab, det er jo tydeligt at masser af jer ikke aner hvad i har mellem hænderne..

Vis det for hulen med nogle konkrete udsagn om hvorledes disse hunde er, og i kan tages seriøst..

G' nat herfra..
    Kl er efterhånden mange.. smiley

• #267   10. dec 2007 hold da op... man skal være veltalende, man må aldrig blive sur herinde... for filan da........ hvis der er nogen der efterhånden virkelig gider at tage debatten op med jer igen... jesus... jesus christ .. amen..

hvis nogen gør det bliver de jo bare sablet ned... øøøhhh du har en kamphund, du spiller bare sej og er dum i roen... oookkkkk.... gok gok gok... så er den feset ind.. hmmmm ej vel... griner

vi må ikke sige at det er gode familie hunde.. ok.. men det synes jeg at der er andre racer der ikke er.. jeg synes det er en dejlig familie hund/e... og ja, de skal da opdrages, ligeså meget som enhver anden hund... ville da ikke have en ulydig hund, uanset race...

but the buttom line is... det er meget svært ikke at elske denne race... det er de bedste hunde jeg nogensinde har haft kontakt til... de er måske ikke lige de hurtigste på feltet med indlæring, men det sidder da fast når det er indlært.. smiler
    Jeg har trænet en del mennesker og hunde.. og disse hunde er da de bedste jeg har klappet!
    andre hunde, bortset fra schæfere kan nå dem til sokkeholderne.. det er så min mening... dem der hader disse hunde, har jo en anden og fred være med det... held og lykke med jeres egne hunde... uanset om det er hyrde eller angrebshunde...!!!!! griner... ( arrrrggg pis) he he

• #268   10. dec 2007 andre hunde, bortset fra schæferen, kan ikke nå dem til sokkeholderne..

sorry lige en rettelse

• #269   10. dec 2007 Blir i aldrig træt af at diskutere dette emne?

• #270   10. dec 2007 jo.. det er derfor jeg skriver useriøst.... griner..

• #271   10. dec 2007 for mange er meget useriøse m.h.t. racen og deres udtalelser... griner...

de snakker kun om et dicideret had til denne race, og andre skal så forsvare hvorfor de har denne hund... ? det kan man ikke herinde på HG , her er man en pumpet idiot der har denne type og som er dum!!!! for nogle mennesker findes der simpelthen ikke en gyldig grund til hvorfor man har sådan en hund...!

dæleme jeg skal da ikke sidde og forsvare hvorfor jeg har foretaget det valg jeg har... griner...

• #272   10. dec 2007 nytter intet at lave disse indlæg folk blir sure på hindanden og alle har deres holdning, nogen sys de er dejlig andre sys de skla forbyde og nogen noget helt 3 sådan er det og sådan vil det aldtid være så disse indlæg nytter indtet ud over at folk blir sure på hinanden!

• #273   10. dec 2007 sille T >> jamen du har da så ret.. smiler...

men vi er alligevel dumme, vi ved ikke hvad vi har og andre ved ikke hvad det er for hunde...????? ja..danmark er een stor uvidende bombe... fniis
    den springer snart... til nytår.. ha ha ha

go jul..

• #274   10. dec 2007 MOster Gerda: Det er bare helt i orden - vi bliver aldrig eninge alligevel.....
    Vores lidenskab for hunde er som nat og dag og fred være med det. smiley
    Go´ dag!

• #275   10. dec 2007 Jamen dog sikken en diskution jeg her fik sat igang, der var virkelig lagt op til krig herinde.
    Jeg satte ikke den tråd på for at lave ballade, men blot forn at høre hvorfor der var så mange der gerne ville ha en kamp/muskelhunde og hvad det var der var så dejlig ved dem,ikke andet.
    Men jeg må da lige love for at her kan folk komme op af stolene, men der kom da en debat igang må jeg da lige love for 436 svar.
    Men istede for at svare på det jeg spurgte om, ja så bombarderede folk herinde bare hinanden med deres hunde, nogle var rasende over at emnet kamphunde blev taget op igen, men til dem vil jeg da bare lige sige, rul op og læs mit budskab istedet for at farer op som trold af en æske.
    Kun ganske få af jer forstod mit budskab og beskrev hvorfor i havde valgt en sådan race tak for det.

• #276   10. dec 2007 Christer & Charlotte F

Skrevet: 09-12-2007 23:55:13

Lige en ting til - jeg forsvarer absolut ikke racen!!! Men de fordomme som kommer fra uvidende mennesker som ikke har haft en Amstaff i sine "hænder" altså arbejdet med sådan en slags!!!! Vi kan tales ved når du først har prøvet denne dejlige race smiley

Tak jeg har prøvet den race. Den har maltrakteret 2 af mine hunde - med angreb bagfra - noget der er forbudt i hundeverden og dens sprog.
    De kan ikke engang nå MINE hunde til neglene -

Når jeg taler om en god hund så er det en der kan i ALLE situationer. Så er det en hund der er allround på ALLE punkter. Og det er en muskelhund bestemt ikke. Den kan sjældent med andre hunde - ergo - yt.
    Indlæringsmæssigt - ja det er en terrier - ikke just en race der er kendt for at være eminent i den retning - ikke særlig hurtig med UNDTAGELSER af enkelt. Andre racer er betydelig hurtigere og lettere - som fx Schæferen for at nævne en.

• #277   10. dec 2007 De kan ikke engang nå MINE hunde til neglene -

Var en kommentar der ikke var stilet til dig Christer & Charlotte F
    Sorry

• #278   10. dec 2007 Karin H - ked af at høre du har haft en dårlig oplevelse med racen. Jeg kan kun tale for mig selv! Vi elsker Amstaffen, sind, selvstændighed, kærlighed osv... Somsagt har vi aldrig haft nogle dårlige oplevelser. Og jeg ville for alt i verden ikke bytte vores hund ud med nogen som helst anden race..... De Amstaff´s vi ahr haft og har er utrolig lærenemme i forhold til f.eks. mine venindens Shæffer - men igen det er jo meget forskelligt også hvad man ligger i af arbejde med hunden!!

Men hver vores mening og oplevelser og respekt for det.

• #279   11. dec 2007 Nu nævner jeg Schæferen da det er politiets favorithund. Og det er der sikkert en årsag til jeg ikke skal nærmere ind på. Jeg har da også haft kendskab til Schæfere der ikke var den dybeste tallerken - men det er vist ikke den gennemsnitlige hund inden for racen.

Der findes da også "dumme" jagthunde. Det dumme ligger i de ikke besidder de karakteristiske egenskaber og ikke kan bruges på jagt. Det er heldigvis meget få på tværs af racerne.

Det slår mig hvor mange der har samme oplevelser som jeg. Da jeg måtte have Frida på Hospitalet fortalte dyrlægen at over 50% af bideskader var påført af muskelhunde - men der var ingen interesse for at de blev opført nogen steder? Det irriterer mig i den grad da det giver et skævt billed af situationen. Og den vil jeg gladeligt påstå er MEGET alvorlig!

Kommentér på:
Kamp hunde

Annonce