{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Spring - højder og underlag... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Sad lige og kiggede på en af de nyeste optagne hunde, og ved ikke om det bare er mig, men blev faktisk temmelig "skræmt" over nogle af billederne.

Det drejer sig om en hund på 42 cm i skulderhøjde, der springer 75 - 80 cm på FLISER !!!

Der er så også et enkelt billede hvor man ser hunden springe under stangen, selvom der er stillet to spande op for at forhindre dette...

Mit spørgsmål er derfor til dem der dyrker agility:
* Er det normalt at man træner/konkurrerer på andet end blødt underlag ???
* Er det normalt at man lader hunden springe det dobbelte af dens højde, og næsten dobbelt så meget som den skal til konkurrencerne (den pågældende hund skulle i højeste klasse til en konkurrence springe 45 cm) ???

/Carina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring - højder og underlag...
  • #1   8. dec 2007 Uhh, det bliver stille og roligt en kæphest for mig herinde på HG - der er mange, der dyrker de der ekstreme spring og ofte med hunde, der er superfølsomme i deres knogler og led..

Følger lige med.... ;o)

• #2   8. dec 2007 Nej det er ved gud ikke normalt!! Aldrig hårdt underlag og aldrig mere end absolut max. 65cm. for STORE hunde (over 43cm.).....Det andet det er simpelthen sygt! :o(

• #4   8. dec 2007 OK - er lidt glad for at det ikke kun er mig der synes det er helt vildt at springe så højt med så lille en hund ... og så på hårdt underlag :o).

/Carina

• #5   8. dec 2007 Máni og Maja H >

Ja - men det var mere princippet end en specifik hund jeg gik efter .... synes generelt jeg ser MANGE hunde her på HG der springer sindsygt højt og på ikke altid lige velegnet underlag :'o(.

Så det kunne ligeså godt have været en anden hund der havde "tricket" mig ;o)

/Carina

• #6   8. dec 2007 tja det tænkte jeg også på, men tænkte det nok var mig der var skør.

• #7   11. dec 2007 Nej Carina.
    Det er absolut ikke normalt at springe på hårdt underlag eller glat underlags som f.eks parketgulv, som jeg også har set.

Og nej agility handler jo netop ikke om at springe HØJT, så der er slet ingen pointe i at spring ekstreme højder.

Desuden bør springene (for hundenes sikkerhed) være nedrivelige, da ingen kan være sikker på at derer hunde får sat rigtigt af og så skal man være temmelig heldig,hvis ens hund ikke bliver skadet af at hænge hen over en låge eller hvad man nu lige har ved hånden.

Kommentér på:
Spring - højder og underlag...

Annonce