{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DET SYS JEG iKK OM!!!!!!!!!!!!
  • #1   30. jul 2005 Altså nu er det jo sådan at de fleste bulldogs skal være født med probtrækker hale så jeg tror da ikke at de der bulldogs er kuperet... Vores Hailey har også proptrækkerhale og den er hun født med! (link fjernet)

• #2   30. jul 2005 mener bare en engelsk bulldog er født uden hale!

• #3   30. jul 2005 jeg syntes det er synd at kupere hale og øre - og jeg syntes det er frygteligt grimt!!!!!!!!!!!!!

• #4   30. jul 2005 De er født med kort hale som minder meget om kuperede.. men det er de ikke

• #5   30. jul 2005 så længe det ikke er af helbredsmessige årsager synes jeg det er dyre-mishandling

• #6   30. jul 2005 engelske bulldogs er født sådan - det er okey... men ALT andet - og så for syns skyld

• #8   30. jul 2005 det er vel op til folk selv, om de vil have det gjort ??

• #9   30. jul 2005 Og så er der også en anden "lille" detalje.... det er i Danmark forbudt at udføre, eller få udført kosmetiske operationer på dyr.... hvilket jo så får folk til at køre over grænsen og få det gjort der....eller den billigere løsning selv klipper halen af deres hund med en tang..... ligegyldig hvad er min holdning at man bør lade sit dyr beholde det udseende det nu engang er FØDT med.... og ellers nyde disse FRA NATURENS SIDE smukke væsner....

Lykke

• #10   30. jul 2005 Og så vil jeg da lige tilføje til de der ikke har indsigt i hvorfor man kupere fx Weimaraner.
    Den slår simpelthen sin hale i stykker - især på jagt.
    Vi har en bund vegetation herhjemme der er forskellig fra ex Sverrig.

Når hundene bliver kuperet idag er det under bedøvelse - efter lov af 2003 - og der er mange dygtige dyrlæger der foretager disse indgreb på en meget sober og omhyggelig måde.

mvh Karin

ps: jeg kan skrive skræksenarier ned her om hunde der beholdte sin hale - men ser ingen grund før jeg bliver spurgt!

• #11   30. jul 2005 hej Charlotte.... ja det du skriver er helt korrekt, det er bare død ærgeligt at feks. Dkk ikke afviser hale/ører kuperede hunde på deres udstillinger.... FOR DET GØR DE IKKE.... jeg har været til et par stykker og set op til flere forskellige racer med kuperinger trampe rundt i ringene.... det eneste jeg ka sige er at "moral er godt...dobbelmoral er dobbel så godt"

Lykke

• #12   30. jul 2005 Lisett

den form for kupering du omtaler går ikke for at være en kosmetisk operation.... men man gør det af helbredsmæssige årsager... og det er noget HELT andet... det er lovligt og kan 100% forsvares... jeg har engang selv haft en hund der også smadrede sin hale uafbrudt, og da det er næsten umugligt at få en hale med åbent sår til at hele... valgte min dyrlæge at fjerne en del af den.... tro mig det gjorde ikke min hund smuk, men det var den eneste løsning.. og den helt rigtige.... det jeg, (andre) og den danske lovgivning er imod er at man kun for syns skyld får opereret en legemsdel af sit dyr, det er i mine øjne uetisk, egoistisk og overdrevet forfængeligt.....

Lykke

• #13   30. jul 2005 Karin H.... hej det er længe siden !!!

mht. til de forskellige jagthunde racer der kommer til når de har deres hale.... ja der er det i mine øjne lidt i samme boldgade som (hunden der smadrer sin hale op ad vægge osv.) man vælger at gå ind og bortoperere for at hunden ikke skal lide skade på jagt....altså man gør det for hunden s skyld og ikke for sin egen, og det er iorden.... det er der min grænse går...nemli om det gøres for hundens ve og vel eller om det gøres for at tilfredstille vores forfængelighed....

Lykke

Kommentér på:
DET SYS JEG iKK OM!!!!!!!!!!!!

Annonce