{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Hvordan tør de? {{forumTopicSubject}}

Fatter simpelthen ik at folk tør at have en hund i lejligheder hvor der er forbud imod det.
Viceværten har lovet dem ,at han ik siger noget til boligselskabet, men alligevel fatter jeg simpelthen ik at folk tør.
Tænk hvis der er nogen der klager over hunden, og boligselskabet på den måde finder ud af det.
Hvorfor kan folk ik bare respektere. at der er visse steder hvor det ik er tilladt at have en hund.
Ville i turde tage chancen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan tør de?
  • #1   29. nov 2007 Nej. Vil gerne flytte og har fået tilbudt en del lækre lejligheder, men måtte jo sige nej, da man ikke må have hund. Tør ikke.

• #2   29. nov 2007 Nej aldrig aldrig aldrig !!!

Jeg vil ikke bo et sted hvor mine dyr ikke er velkomne.. Og jeg ville ikke have det godt med at skulle skjule hverken hund eller kat for omverdenen..

Jeg har valgt at have dyr velvidende at det derved er sværre at finde lejlighed.. Men jeg vil hellere have dyr end en luksuslejlighed på 78. etage =)

• #3   29. nov 2007 Jeg tror på den anden side at det er tvivlsomt at boligselskabet finder ud af det, andet end evt når de flytter.

• #4   29. nov 2007 Well, ja. Det turde jeg godt. Der hvor jeg boede i Ishøj, måtte man ikke have hund. Jeg gør det højst sandsynligt ikke igen - og det var ikke meningen at jeg skulle ha' haft hund mens jeg boede i den lejlighed.

• #5   30. nov 2007 Human- så du ville leve hver dag i frygt for at en skulle sladre til boligselskabet?
    Den holdning kan jeg set ik følge.
    Og nej man kan ik være nødsaget til det, man kan da finde en lejlighed for hunden er velkommen

• #6   30. nov 2007 vi flyttede fra vores lejlighed ..selvom min vicevært var ok med det ..meen da jeg købte ham (hvalp) begyndte der jo at komme alene problemmer ..så vi flyttede hurtigt ud så har vi boet til leje men skal ud herfra da huset skal sælges ..og alt det leje fis her med ikke ryge ikke hund osv er jeg godt nok blivet træt af når vi læste annoncer ..så op til banken og låne en halv mil så vi kan få en dejlig ny andellejlighed med have til min lille ven..

• #7   30. nov 2007 Jeg ville heller ikke turde -tænk at skulle af med sin hund fordi man bliver opdaget og ikke når at finde et nyt sted hurtigt nok.

Puha, nej så vente med at få hund. Man kan jo osse risikere at en nabo fårondt et vis sted og fortæller det til udlejer.

• #8   30. nov 2007 Hootchie- ja det er den da sikkert:o)

Nina- jamen jeg er helt enig:o)
    Jeg har fravalgt den samme lejlighed på dette grundlag.
    Men bliver da lidt "underlig" når jeg så finder ud af at en del alligevel har "fået lov" til at ha hund der

• #9   30. nov 2007 "Der hvor kæden hopper af er først der hvor folk vælger lejligheden fremfor dyret, efter min mening."

ENIG !!

• #10   30. nov 2007 Humm. Bode i 4 år med kat i en lejlighed, Inden jeg flyttede i hus .kender også en der har hund, hvis der bliver klaget flytter hun. og hunden kan bo hos mig, ind til da, men der er gået et år nu , sååå,
    VED IKKE smiley

• #11   30. nov 2007 Marianna- synes det er anderledes med vuffen.
    Den skal jo ud og gå tur, ilderen er lidt lettere at skjule.

Oraklet- men hvis folk klager gør de det vel først til viceværten?

Dorte- Jo meget, der er jo sikkert en god grund til det ikke er tilladt

• #12   30. nov 2007 Human- nej men det er jo så der man efter min mening må fravælge drømmelejligheden

• #13   30. nov 2007 team ..hvad er en god grund til at man ikke må have hund?

• #14   30. nov 2007 Vil lige indskyde, at det i den by ik er let at finde en lejlighed som studerende inde i byen, til en fair pris, hvor det er tilladt at have hund.
    Så det kan blive et problem hvis de bliver bedt om at flytte.

• #15   30. nov 2007 Leduce- Jeg skrev der sikkert er en god grund.
    F.eks kan det være folk ik overholder generelle regler.

• #16   30. nov 2007 Marianne- det kan slet ik skabe de samme problemer som en hund kan.
    Der er jo ingen der kan finde ud af i havde dem:o)

• #17   30. nov 2007 De fleste lejliheder må man ikke have dyr, men mange har det og hvis man har noget i baghånden så det ikke går ud over dyret sååå ja.

• #18   30. nov 2007 Jeg ved ikke om jeg kunne.. jeg har to katte i en studie bolig hvor jeg kun må have én kat OG én hund.. så min ene kat og jeg har aftalt han bare skal sige "vov" hvis vi får gæster ^-^
    Men jeg syntes en hund er meget sværere at "gemme" katte mijaver vel og mærke ikke så højt.. og jeg kunne ikke nænne kun at have én især ikke én hund, nå jeg ser på min families to hunde hvor meget de holder af hinandens selvskab..

Hvis jeg får afvide jeg skal vælge mellem lejligheden og mine dyr flytter jeg, om det så må betyde vi skal lege en campingvogn til der er en fri lejlighed til flere dyr smiley

• #19   30. nov 2007 Human- Det kan man blive nød til.
    Nu har de fleste jo mulighed for at vente lidt på den rette lejlighed, hvor hunden er tilladt.
    Problemet bliver jo endnu større hvis du så bliver smidt ud af lejligheden hvor hunden ik er tilladt.
    Og det eneste problem for disse mennesker er at de skal bo centralt, for tro mig i dette tilfælde er det muligt at finde noget til en rimelig pris

• #20   30. nov 2007 Søsser- de er jo meget lettere at skjule end en hund er.

Liselotte- tror det kommer meget an på hvilken landsdel man kommer fra:o)

• #21   30. nov 2007 Human- må man bare tage det der dukker op, og så risikere at stå på gaden et par måneder efter fordi der er nogen der har brokket sig?
    Og tro mig der er altid nogen der har ondt i røven.

• #22   30. nov 2007 Måske, er fra Vejle.
    Liselotte.

• #23   30. nov 2007 Flyttede i lejlighed , hvor man ikke måtte have husdyr.... Fik så 1 kat....så 1 kat mere..... så 1kat mere... så 1 kat mere.... da det gik godt..... fik vi en Mops.....så liiige 1 kat mere.... og til sidst 1 kat.....hi hi.... der boede vi i 14 år, med 6 katte og 1 hund inden vi flyttede i hus...
    Hunden troede sgu også den var en kat... *GG*

• #24   30. nov 2007 His Naboerne ikke kllager , ingen problem.

• #25   30. nov 2007 STAVEFEJL, jeg ved det smiley

• #26   30. nov 2007 Det der irriterer mig mest er nok at jeg som sagt har fravalgt selvsamme lejlighed pga boligselskabet sagde jeg ik måtte have hunden med, og jeg har ik lyst til at tage chancen, og pludselig stå uden tag over hovedet.
    Ville desuden føle jeg skulle kigge mig over skulderen hver gang jeg gik ud.

• #27   30. nov 2007 Liselotte- det kan man jo ik vide om de gør...

• #28   30. nov 2007 Marianne- Du skriver:
    Det jeg reagerer en lille smule på er at man nødvendigvis er fjoget fordi man gør som man nu gør..

Hvem skriver det?

• #29   30. nov 2007 Marianne- Ved det ik.....fatter bare ik at man gider leve sådan.
    Der bor 400 studerende der hvor de bor, og tvivler på de kan komme igennem hele studietiden uden der er en eller anden der får ondt i rumpen over det.
    I min verden skal regler overholdes, specielt når det går ud over hunden.

• #30   30. nov 2007 Hvis man har en hund der ikke gøer burde man nu også kunne skjule den.. men jeg har hørt om nogle steder hvor en hel opgang har været enig om at have både hunde og katte hvor man slet ikke må.. hvis ikke der direkte er boligmangel i området tror jeg boligforeningen/ejeren havde et ret stort dilemma hvis de fandt ud af det...
    Men jeg vil nu også mene der er nogle steder der er nemmere at have "sorte" dyr end andre, jeg tror ikke lyde er så afslørende i rækkehuse eller i kælder/stue etager i lejligheder som andre lejligheder..

• #31   30. nov 2007 Askepot- ja jeg fatter det ik.....men det kan da godt være at folk uden hund ik tænker over om man må have hund eller ej

• #32   30. nov 2007 Søsser- Hvordan? Hunden skal da ud og luftes...
    De bor som sagt meget tær, så kan virkelig ik se hvordan det kan skjules

• #33   30. nov 2007 Jeg har nu engang taget chancen..

Vel at mærke med en nødløsning i baghånden, hvis der skulle blive ballade..

Lavede en aftale med viceværten om at vi til gengæld for at han ikke sladrede til ejeren, vaskede trappen i vores opgang for ham *g*

• #34   30. nov 2007 det er jo det samme med dem der holder kat smiley synes det er folks eget valg smiley

• #35   30. nov 2007 Team lalleglad
    Jeg tog lidt ud fra de steder jeg selv har kigget på og med tanke på de hunde jeg kunne tænke mig, hvilket er små hunde og i stue og kælder er der ikke så mange døre at skulle forbi.. hvis du kan bære din hund ud er den ikke så åbenlys..
    Men jeg kan godt se at en labrador eller noget i den stil nok er svær at skjule...
    Jeg går i øvrigt også tur med mine katte, men min ene kat er en næsten tro kopi af min nabos og det er kun hende der ved jeg har den så folk tror af og til det er hendes (min er så dog en han, modsat hendes hunmis)

• #36   30. nov 2007 Søsser -men chi. og mange andre små hunde har tendens til at gø, så mon ikke man blev afsøret på den måde.

Vil man have hund, så må man finde sig et sted der tillader dette. Jeg bor selv et sted hvor man ikke må have dyr. Jeg snakkede med udlejer og fik lov at have Møffe.
    Jeg bor ellers et sted hvor man med lidt god vilje godt kunne skjule hende, men HVIS det blev opdaget, ville jeg da være på spanden. Mn finder jo ikke lige en ny lejlighed på 14 dage hvor man må have hunden.

• #37   30. nov 2007 Nanna- Det er jo ik et valg folk har når boligselskabet har sagt det ik er tilladt at have dyr.
    Desuden kan en kat meget nemmere skjules....

• #38   30. nov 2007 Her hvor vi flyttede hen for 1 1/2 år siden, er der heller ikke mange lejligheder, hvor man må have dyr. Fandt heldigvis en rimelig og fornuftig privat udlejer, hvor vi efter lidt tid fik ham overtalt til at skrive ind i lejekontrakten at vi måtte holde hund... Men puha, hvor er jeg glad for, at næste gang vi skal kigge på ny bolig - så bliver det nok et hus - som vi KØBER!!! - så man slipper for at tænke på tilladelser:-(

• #39   30. nov 2007 Jeg ville ikke have noget imod det, skulle det bliver nødvendigt..

• #40   30. nov 2007 Jeg vil sige - hvis man har hund et sted hvor det ikke er tilladt, så har jeg på ingen måde ondt af dem hvis/når de bliver sagt op.... Men det er folk åbenbart også indstillet på at de kan blive.
    Det kan godt være nogen har lavet aftaler med viceværten om han ikke siger noget, men hva nu hvis der kommer ny vicevært der f.eks. ikke kan li hunde?
    Eller andre naboer osv klager, så SKAL vicecærten jo gøre noget ved det, lige meget hva han/hun har lovet.

Og så syntes jeg entelig også at det er for meget folk ikke kan finde ud af at overholde reglerne der hvor de bor...

• #41   30. nov 2007 Hov - glemte helt at skrive.

Her hvor vi bor må man entelig heller ikke have hund, men vi snakkede med udlejer om det og så gav vi ekstra i depositum - og fik det skrevet ind i vores lejekontrakt at vi gerne må holde hund. :o))

• #42   30. nov 2007 Ja det er jo herligt, når man bor et sted hvor man må have, hvad man vil have..

Så kan mab bare flytte, vil nogen nok sige.. Ja jooo, men det er bare ikke så let..

• #43   30. nov 2007 jeg har aldrig haft dyr hvor man ikke må ha det og det ville jeg heller ikke... det er da ikke nok, at vicecærten ikke vil sige noget, hvad med naboerne....

• #44   30. nov 2007 Jeanette: Ja - men man kan jo heller ike altid bare få hva man gerne vil have. - så må man jo vente til man finder et sted hvor det er tilladt. Hvis man ikke bare blæser på reglerne. Sådan er det jo nu engang. :o)

Men altså det er jo op til folk selv - om de tør ta den chance. :o)

• #45   30. nov 2007 Den eneste grund til at vi må have hund i vores lejlighed er at det er en af få i ejendommen der ikke er nyrenoveret.
    Fordi gulvet allerede var ridset og da jeg flyttede ind anså man det ikke som et problem hvis jeg havde en hund, idet han ikke kunne gøre interiøret værre (jeg måtte så love at han ikke ville æde panelerne, hvilket indtil videre går meget godt).

• #46   30. nov 2007 Marianne aka Problembarn:
    Hvorfor søger man en lejlighed et sted hvor man ikke må holde hund hvis man har en?
    Så må man jo få hunden passet et sted til man finder noget hvor man godt må ha hund.
    Syntes ikke man retfærdiggøre at man bryder regler hvor man bor fordi man havde hund før...

Men ja - som du siger - det er jo op til folk selv om de vil ta den chance. ;o)

• #47   30. nov 2007 Nej vel er det da ikke let at finde et sted man må have vuffen med....Jeg har bare valgt at bo lidt udenfor byen, hvor hunde er velkomne. Kan ik se problemet i det, det gør jeg gerne for hunden.

Marianne- nej synes ik hunden skal omplaceres.....folk skal finde et sted hvor den er velkommen.

Nu ved jeg ik hvordan det er i resten af landet, men her omkring kan man sagtens finde steder hvor vuffen må komme med......En del ligger da lidt udenfor centrum, men det ser jeg intet problem i

• #48   30. nov 2007 Det er ikke nemt at finde noget, hvor jeg bor.. Jeg må godt have Luna, hvor jeg bor, men jeg må ikke have 2..

Og jeg bor lidt udenfor byen.

• #49   30. nov 2007 Cecilie- Ja hvis der er tale om udenkatte er problemet lige så stort.

Jeanette- Man kan jo ik generalisere, men i dette tilfælde er det muligt for dem at finde et sted, hvor de må have hunden med.

• #50   30. nov 2007 Team: okay:-)

• #51   30. nov 2007 Dennis- fordi der er nogle tumper der ødelægger det for os andre.
    Ja hvis man får lov af udlejer er det en anden sag, men det har de jo ik fået.
    Har selv kontaktet dem og fik at vide at dyr ik er tilladt.

• #52   30. nov 2007 Hvis det er umuligt at finde et sted hvor hunden kan komme med, ville jeg måske være mere forstående overfor folks valg om at have hund alligevel.
    Men det er som sagt ik tilfældet her.

• #53   30. nov 2007 Jeg tror at meget af grunden til at vi, i min boligforening, kun må have et dyr, er fordi der er nogen, der har ødelagt det for os andre.

Haft en masse hunde, der har smadret lejlighederne... og så er det (desværre) de færreste, der samler op efter deres hunde herude..

Og nej, hos os er det heller ikke til bare lige at finde et sted at bo..

• #54   30. nov 2007 Marianne- jo jeg er faktisk harm.....
    Det er overhovedet ik personligt for jeg kender ik dem der har hundene.
    Kender andre der bor der uden hund, og har derved fundet ud af det.

Historien er den at jeg har valgt at flytte til den by jeg studerer i.
    Jeg har ligesom alle andre kæmpet med at finde en bolig, som ligger centralt, med gode forbindelser til byen, og selvfølgelig hvor vuffen må komme med.
    Jeg har fravalgt 2 ud af de 3 krav for at kunne få min elskede hund med mig.
    Det er en lækker lejlighed jeg har fået, men nogle dejlige områder.
    Jeg er 100% sikker på at min hund vil vælge den lejlighd jeg har valgt frem for den anden. (Hvis han kunne:o)
    Derfor pisser det mig af at jeg så finder ud af, at der er nogen der alligevel bryder reglerne, og "får lov" til at have hunden, selvom boligselskabet højt og tydeligt siger nej.
    Det er denne konkrete sag der pisser mig af, kan bedre forstå at folk gør det hvis de overhovedet ik kan finde noget hvor hunden må komme med.

• #55   30. nov 2007 Marianne-
    I min verden er regler regler, og man kan ik bøje dem for nogen, mens andre skal følge dem.
    Men jeg er så også bare typen der aldrig ville kunne håndtere at skulle leve med frygten for at nogen får ondt i rumpen.
    Boligselskabet finder jo højst sandsynligt ik ud af det før de flytter. For de kan ik undgå at se at der har boet en hund f.eks på gulvet.

• #56   30. nov 2007 Boligselskabet har jo heller ik lavet en fejl, da de jo ik har givet folk lov til at have hund der, det er viceværten der mener han må bøje reglerne.
    Men jo jeg er irriteret over viceværten, ik så meget dem der har hunden, for det er slet ik sikkert på de tænker over at viceværten ik har "magten" til at give dem lov til at ha hunden. De tænker nok bare at de har fået lov

Kommentér på:
Hvordan tør de?

Annonce