{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Tiden ... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har længe gået med tanker om at få hund igen.
Men før jeg kommer for godt igang, vil jeg gerne vide om jeg reelt har tid.
Jeg har tænkt meget frem og tilbage, og jeg er kommet frem til at jeg vil lægge mit vagt skema ud, så i andre kan bedømme det også.

mandag: 12-21
tirsdag: 11-16
onsdag: 12-17
torsdag: 13-22
Fredag: 12-17
Jeg har ALDRIG weekend arbejde.

Hvad synes i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiden ...
  • #1   25. nov 2007 ville jeg da nok tro at du kan.. men hvis det er en hvalp du vil have skal det jo nok være op til noget ferie..

• #2   25. nov 2007 Hvor lang tid tager transport til og fra job? Mandag og torsdag er meget lange - man siger helst 8-9 timer alene for en hund.

Ville du stå tidligt op og aktivere hunden, og ville aktivere hunden når du kom hjem? Jeg ved fra mig selv af at jeg har tendens til at sove længe når jeg møder sent, og er træt når jeg kommer sent hjem smiley

• #3   25. nov 2007 Det ville jeg da ikke finde som noget problem. Du ligger vel ikke og snuer lige indtil du skal på arbejde smiley så der vil da blive tid til at lege og gå med hunden. Men jo, ferie er nok en god ting i starten.

Held og lykke med at finde en dejlig hund.

• #4   25. nov 2007 Jeg har netop afvist en hvalpekøber, som tog af sted hjemmefra kl. 6.00 hver morgen,, og var hjemme igen kl. 16.00. Kun mandag til torsdag. Men så længe skal en af mine ikke være alene..........

Max 8 timer, er min holdning.

• #5   25. nov 2007 du har nogen lange dage ind i mellem ja, men du har jo også nogen korte smiley jeg tror ikke de "opdager" den time til eller fra.. så jeg siger også. held og lykke med at finde den rigtige hund smiley

• #6   25. nov 2007 Jeg synes det ser helt okay ud! I mine øjne kan du sagtens have hund, med sådan en vagtplan. Dog vil jeg mene, som andre også skriver, at du bør tage noget ferie, det første stykke tid efter du har fået hvalpen hjem.

Held og lykke med det!

• #7   25. nov 2007 Det er vanskeligt at vurdere ud fra et vagtskema...prøv at lave det omvendt....hvornår har du tid til hunden og hvilken race ?
    Held og lykke ;O)

• #8   25. nov 2007 Jeg kan da ikke se noget problem i at du anskaffer dig en hund, hvis jeg ser ud fra dit vagtskema.

Måske kan du få en nabo eller anden form for hundelufter til at aflaste på dine to lange dage.

• #9   25. nov 2007 Afhængig af hunde og chokolade!
    Så du mener ikke at folk med et almindeligt arbejde bør have hund?

• #10   25. nov 2007 afhængig af chokolade.. nok de færreste der kan have et arbejde og samtidig opfylde at hunden kun skal være selv i 6 timer......

• #11   25. nov 2007 Jeg synes det er meget svært, men vigtig at du har ferie når du får hvalpen, men synes også det kommer an på hvilke race det er at du vælger, alt efter deres krav og behov. Med de arbejdestider du har, skal det nok ikke lige være den mest aktive race, da jeg så synes det vil være synd for hunden.

• #12   25. nov 2007 puha, så kan jeg der arbejder 25 timer om ugen ikke engang have hund *LOL*, har en dag med 7 timers arbejde *GG*

• #13   25. nov 2007 René: nej altså.. det er ikke så godt.. jeg får nok også svært ved nogensinde at få hund igen så smiley

• #14   25. nov 2007 mine hunde er alene i 8 timer på nær fredag, der er det 5 timer og jeg har ingen problemer med at få det til at hænge sammen, selvfølgelig skal alting ind i fast rytme, men så er det da ikke noget problem, bare man aktiver dem ikke kun fysisk men også psysisk, så kom du bare igang med at finde den hund der passer til dig, de giver os jo så mange glæder
    held og lykke med det

• #15   25. nov 2007 tiden du har hjemme sammen med hunden er så men fin nok.. men det kommer efter min mening an på hvad race du vælger,

f. eks. en dansk/svensk gårdhund , foxterier og andre terrier racer, retriver, lab, shæfer, cocker, ja alle jagt hunde racer ville ikke være egnet til al være alene da de har et meget stort aktivitets nevo, og skal sådan en race være alene hjemme over 8 -9 timer risikere du at alt er splittet af.

af andre racer med mindre behov for motion og aktivering er f.eks newfoundlænderen, broholmer, beagle, chihuahua, mobs, og ikke mindst Grand danois..... jeg vil jo helt klart anbefale grand danoisen det er en race som er meget rolig alletiders familie hund og ja laver ikke den store ballade nem at opdrage og ja skal gerne kan løbe nogle lange strækninger, og elsker at lege ...

men held og lykke med at finde ny hund der passer lige til dig.

• #16   25. nov 2007 Jeg synes der mangler noget i det vagtskema - nemlig transporten. Den reelle arbejdstid er jo ligegyldig - hvis man f.eks har en times transport hver vej - og også lige skal handle på vej hjem.

Hvis de to lange dage - med konkret arbejdstid på 9 timer, så bliver til 11 alene-timer for hunden, så er det altså alt for længe..........efter min mening.

• #17   25. nov 2007 Jeg syntes mandag og torsdag er alt alt for lange for en lille hvalp, men her kunne du jo gøre det at du får en hundelufter på, så er det problem ude af verden.

• #18   25. nov 2007 Husk du skal gøre hvad du føler med hjertet og at det ikke er kvantiteten men kvaliteten det tæller.
    kort super godt indholdsrigt samvær er bedre end langt indholdsløst samvær.
    Held og lykke til dig, håber du får en dejlig vapser.

• #19   25. nov 2007 Jeg arbejder 8 timer hver dag og med transport er luna alene 8½ time det går helt fint hun ligger og sover til jeg kommer hjem men jeg bruger så også stort set alt min fritid på hende med ture på 3-4 timer en hund kan sagens være alene 8-9 timer hvis du så tager dig nok tid til den når du har fri. så lige en til dig der siger max 8 timer hmm så kan man kun have hund hvis man arbejder deltid hmm hmm

• #21   25. nov 2007 Du har bestemt ikke for mange timer på job; men tænk over at hunde er vanedyr, så det kan være svært for dem at omstille sig til skiftende aktivitetstidspunkter hver dag. Det kan blive nødvendigt at lave en rutine, hvor gåture og fodring så vidt muligt ligger nogenlunde ens hver dag, før det kommer til at fungere godt.

• #23   26. nov 2007 Jeg mener også, at for nogen hunde vil det ikke være et problem, med skiftende rutiner - mens andre vil have det svært med det. Jeg har selv en, som ikke er for vild med at jeg arbejder i 4 skift, og som kræver lidt ekstra omtanke og planlægning, for at få det til at fungere.

Men jeg er helt enig i at konsekvens og god stimulering af hunden, er meget mere vigtigt end arbejdstiderne.

• #24   26. nov 2007 Om du reelt har tid?

Se det er jo kun dig der kan bedømme det.

Nogle er hjemmegående og deres hunde kommer aldrig udenfor matriklen, andre har fuldtidsjob + og kan sagtens afsætte 3-4 timer hver dag på at aktivere, træne, gåture og leg.

Men som det allerede er forklaret handler det om at finde den rette race, en som vil kune fungere med det du har at tilbyde.

Held og lykke.

• #25   26. nov 2007 det er et spørgsmål om hvor meget tid du er villig til at bruge på hunden når du har fri....

hvis du ikke har tid har jeg heller ikke... arbejder 9 timer 4 dage i ugen....
    og mine drenge lider da bestemt ingen overlast smiley

Kommentér på:
Tiden ...

Annonce