{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Oplysning oplysning oplysning {{forumTopicSubject}}

Først skal jeg lige sige way to go Berit og Christoffer, i er edderseje =)

Jeg fik ideen til denne tråd ved at høre dyrlægen efter udsendelsen.. Hun siger at vejen frem for flere ønskede hunde og færrere aflivede er oplysning oplysning oplysning..

Hvad skal en førstegangshundeejer vide om hvad det kræver at have hund?

Ung som gammel... Hvad skal der til?

Jeg vil nu påfylde min pligt som hundeejer og gå dagens 3. tur med min hund.. Vender tilbage lidt senere =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oplysning oplysning oplysning
  • #1   16. nov 2007 Øh, hvem er Berit og Christoffer?

  • #2   16. nov 2007 Ja påfyld du bare Nina.....he he.....bare det ikke er andet en gåture, så er det i orden....;o)

    Jeg kunne godt tænke mig at man besøger en anden der enten har en hvalp eller lige har været igennem det at opvokse en hvalp.
    Man kunne så snakke alle de glæder og bekymringer igennem der altid vil komme når man anskaffer sig en hundehvalp.
    Man skal selvfølgelig også runde det ansvar (måske mange år frem i tiden) det er og forberedes på den tid og de udgifter der følger med.

    Jeg synes det kunne være alletiders sted at finde "testfamilier" herinde......at man har en gruppe hvor man både som garvet hundeejer og ny hundeejer kan finde hinanden.


  • #3   16. nov 2007 Det er en der har oprettet en hundepension og lige været i tv2 for at fortælle om den og reklamere for sagen.
    (link fjernet)


  • #4   16. nov 2007 Dennis W
    Det er netop nogle af de ting man kunne snakke om......


  • #5   16. nov 2007 Så er vi tilbage fra en dejlig kold aftentur =)

    Lise - Jeg tror desværre ikke, at folk vil lytte til en gruppe herfra.. Vi der virkelig prøver at rådgive folk til evt anden race eller mere aktivering bliver ofte bedt om at holde mund, vi ved ikke bedre..

    Jeg ved ikke helt hvor den hjælp så skulle komme fra, men på nettet er man simpelthen ikke personlige nok..

    Dennis - Suuuuuuper !! Det er lige netop sådan noget man burde igennem =)


  • #6   16. nov 2007 Det jeg snakker om er en form for følordning......det at se de virkelige problemer og høre de levende erfaringer rykker efter min mening.
    Gruppen er blot det sted man kan mødes...


  • #7   16. nov 2007 nåååå man skal rekruttere en ny ejer?

    sån at jeg tager dem fra nordfyn, og du dem fra... er du fra vestfyn mon?


  • #8   16. nov 2007 Jeg er bange for at hvis vi vil have den store forgyldte kørekortsordning (som vi selvfølgelig allesammen helst vil have) bliver det ikke i dette århundrede. Jeg kunne godt tænke mig at starte op i det små.......som en græsrodsforening.......og så høste erfaringer. Blot det at kunne komme igang øjeblikkeligt i stedet for al den snak, ville være dejlig.

  • #9   16. nov 2007 En gruppe herinde på HG hvor man kunne finde hinanden......nye og "gamle".......så kan man udvikle og mødes lokalt rundt omkring i landet...

  • #10   16. nov 2007 Dennis W
    Man kan selvfølgelig ikke tvinge nogen.......men motivere???


  • #11   16. nov 2007 Det med kørekort til hunden... det kræver jo at der bliver ført kontrol med avl og salg over hele landet..

    ikke at det ville skade, men jeg tror bare vi er naive hvis vi går og tror det kan lade sig gøre..

    registring af hunden i dansk hunderegister er lovpligtig.. alligevel er der mange hunde der ikke er registreret..


  • #12   16. nov 2007 Og kan det virkelig passe, at vi kun er 3 brugere der gider beskæftige os med dette emne?

  • #13   16. nov 2007
    Dennis W
    Hvis det kræver at stemme på DF for at holde hund.......går jeg over til kattene.....!


  • #14   16. nov 2007 overhovedet ikke men er bare ved at give fortabt fordi alle dem der har brug for hjælp ikke vil hører efter

  • #15   16. nov 2007 Nina fra Fyn:Jeg har lige snakket med Berit og skulle hilse og takke for de søde ord i starten af tråden....hindes net er brudt ned så hun kan ikke selv komme på smiley

  • #16   16. nov 2007 Dennis - Hvad jeg synes er mest træls er at vi ingen rettigheder vil have som privat organisation...

    vi ville sagtens sagtens kunne lave en organisation med medlemmer fra galleriet her, vi kunne sagtens lave de kørekort.. laminerede og med fancy logo... men det ville ikke holde i retten.. det er fandme øv !


    og bo/kristina - de døve ører vil nok høre efter en dag når de har været døve for længe *GG*


  • #17   16. nov 2007 Signe - jamen hils hende da lige tilbage og sig "det var da bare lige så lidt manner =D"

    hun fortjener hvert et ord =)


  • #18   16. nov 2007 og Berits mand hedder vist Benjamin.

    jeg har først lige opdaget jer. interessere mig også for emnet.
    Dennis dit første råd var rigtig godt skrevet.
    jeg vil også sige racekendskab - og hundekendskab.
    hvad det indebære at have hund på godt og ondt. og hvilken race der passer til ens behov. lige nu er der en masse racer, der er på mode og som slet ikke passer til de flestes behov.
    men du har skrevet det så fint, så hvorfor uddybe


  • #19   16. nov 2007 nina: det der skræmmer mig mest er helt unge nærmest børn der vælger at få en muskelhund og jo jeg ved godt at jeg ikke selv er det man vil kalde helt voksen endnu, men børn der vælger udfra hvad de har set af små hvalpe og helt voksne hunde.... de springer ligesom det led over der hedder hvor meget arbejde det kræver at have en sådanne hund

  • #20   16. nov 2007 du må godt for min skyld.

    i spørger til om der ikke er andre der kan bidrage. prøv engang at se hvor mange der har været inde og kikke. tror bare folk er enige, ligesom jeg og så vælger de ikke at skrive noget


  • #21   16. nov 2007 jajajaja... gør da lige grin med nina over at hun ikk kan kende forskel på navnet christoffer og benjamin Connie *LOL*

    nogen der vil hoppe på den hvis jeg siger jeg er ordblind??? =)



    Dennis - du deler bare løs ; ) men ret lige mine stavefejl, tak *GG*


  • #22   16. nov 2007 hhehehe....jo det er rigtig connie...vi lurer lige her ude og kikker ind en gang i mellem...hehehe
    Selvfølgelig har jeg en mening,men jeg er bare ved at være trætt af at blive angræbet hver gabg jeg kommer med den her inde på HG så jeg siger ikke så meget lige i tiden.
    Kan dog godt sige så meget som at jeg er FOR et hundeejerkort og at det burde gøres gældende for ALLE raser


  • #23   16. nov 2007 nu forlader jeg jer sgu... en nattur med hunden og så hen på sofaen og putte til en disneyfilm =D



Kommentér på:
Oplysning oplysning oplysning

Annonce