Klippe negle {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre om der er nogle der har et godt råd til mig mht. at klippe negle på Mille.
Da hun var hvalp fik hun klippet en "død" tå af. Det vil sige hun kunne ikke bruge den og den hang hele tiden fast i noget. Dyrlægen mente det var bedst at få den fjernet og det gjorde vi så. Det foregik uden bedøvelse og gjorde pænt ondt selvom det gik stærkt.
Et år senere, da min mors onkel (han har selv haft jagthunde i mange år) skulle klippe hendes negle kom han til at klippe for langt ned og det medvirkede til at det gjorde dælens ondt og begyndte at bløde.
Siden den dag har vi ikke kunne klippe negle på hende uden en stor kamp. Hendes kløer vokser hurtigt og hun begynder jo så selv at bide i dem. Det medvirker så til at neglen begynder at bløde. Vi kan ikke komme til den uden at hun skal have sin skærm på. (Når hun har den på, kan hun ikke komme til at bide os.) Vi synes bare ikke det er sjovt når det skal gøres på den måde, så har I en idé til hvordan vi kan komme til at klippe hendes negle uden det bliver en kamp om liv og død? *S*
Jeg læste engang på en hjemmeside hvordan de gjorde med deres hund når dens negle skulle klippes, da den heller ikke brød sig om den. Jeg kan bare ikke rigtig huske hvordan de gjorde og jeg kan heller ikke huske hjemmesiden. Jeg mener det var www.fujihund.dk men der kan jeg ikke finde det nogle steder.
Jeg havde lidt held i dag og fik klippet en af neglene. (Det er kun hendes øverste negle på bagpoterne, der skal klippes. De andre slider sig selv.) Jeg roste hende selvfølgelig helt op i skyerne, men det havde også taget sin tid. Mens jeg med den ene hånd klippede neglen, fik Mille lov at lege med den anden hånd. Ikke nogen synderlig nem måde *GG* Det er kun mig som må røre bagpoterne, er det andre der gør det, tænder hun helt af (normalt klipper min mor dem).
Jeg håber der er nogle som har et godt tips til hvordan jeg skal gøre :o)
God onsdag til alle!
Mange hilsner fra Rikke
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 587
Har du prøvet bare at røre ved poterne uden at ville klippe dem? Ellers vil ejg foreslå at du eller alle i familien vænner hende til at få rørt ved poterne hver eneste gang I kæler med hende. Gerne flere gange dagligt. Skil tæerne ad, tryk lidt på trædepoterne, rør kløerne og hvad I ellers kan finde på, bare i stopper inden hun gør for meget modstand, så det ikke ender med en kamp. Før eller siden må hun jo vænne sig til det.
Har I allerede forsøgt det, tjaa, så ved jeg ikke hvad I skal gøre.
Jeg håber i finder en løsning.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Kikiann: Indtil videre gør jeg det også på den måde som du. Vi tager den tid det tager, og så kan vi jo samtidig hygge os med det. Mille nyder at blive nuslet om og hun nyder at få lov at nappe i mine hænder, så hun er nok godt tilfreds *GG*
Karina: Velkommen hjem ;o)
Jeg har i et stykke tid brugt det med at kæle ved hendes poter og jeg kan da også gøre det uden problemer nu. Hun bliver stort set aldrig arig på mig. Det eneste hun kan finde på, er at tage blidt om min hånd og føre den væk *SS* Jg forsætter med det og så må vi håbe det med tiden lykkes mig at gøre det uden for store problemer. Jeg hader jo at se min hund arrig og bange.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Klippe negle