1.597 visninger
|
Oprettet:
Klippe negle {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har lidt et problem med, at klippe negle på Oskar. Han trækker hele tiden foden tilbage eller væk når man prøver at klippe hans negle. Nogle af jer der har noget man kan gøre, da det er umuligt at klippe hans negle.
- Tak.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.356
Der var engang en der foreslog mig at købe den der drimmel maskine med slibehoveder og så file neglene på den måde. Det kan måske være en ide. Det vil selvfølgelig også kræve tilvænning med masser af guffer, de larmer jo lidt og kilder sikkert også med det snurreri.....
jan 2005
Jeg har en hund, der er en kanon god skuespiller og hun kan mærke jeg er nervøs.. Det bruger hun til sin favør.. Hun har næsten sorte negle, så jeg kan ikke se, hvor jeg skal klippe.. Så betaler jeg altså gerne 50 kr for at stå og nusse hendes øre, mens dyrlægen bare tager fat..
jan 2005
jan 2005
Og det er da ikke alle hunde, der stresser hos dyrlægen? Min gør ikke. Hun elsker at være hos dyrlægen. Vi kommer der minimum 1 gang om ugen for at runde vægten.
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 640
Jeg tør sgu ikke selv klippe deres negle, da jeg ikke er helt sikker på hvor langt ned jeg skal klippe, og det bliver da helt sikkert en dårlig oplevelse hvis "mor" klipper for langt ned og det gør ondt.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
Man skal selvfølgelig lære hunden det fra hvalp og starte blidt op.
Men at være 3 sygeplejersker om at lægge en hund i benspænd fordi deres ejer ikke har lært den at få klippet negle er altså hverken sjovt for hund eller personale...og så må det være helt utroligt stressende for hunden....
jun 2008
apr 2007
Hvem lægger i benspænd? - Sgi ikke det mine hunde er udsat for, når de får klippet negle.
NB, Catalina og Maiken - nu har jeg selv tidligere klippet negle på mine hunde. Jeg kan bare ikke mere. Derfor er det bedre at de får deres kløer klippet andet steds end vildtvoksende negle.
For mig at se er det da også bedre at feks Jeanettes hund er glad for at komme til dr.dyr end hun selv skal bøvle med det Og dermed gøre det til en negativ oplevelse.
Kan det dybest set ikke være lygegyldigt om det er proffer: dr.dyr, hundefrisør mm eller ejeren selv der klipper de klør? Jeg vil mene at hunden vil føle sig mere tryg ved en med forstand på klipperiet end en usikker ejer.
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 640
Det kan godt være man kan se det, men mine hunde har helt sorte negle og nej JEG kan sgi ikke se det;0)
Men jo jeg ville nok overveje at lære det hvis mine hunde skulle overmandes og tvangsnedlægges af tre sygeplejesker og en dyrlæge.... Men det skal mine hunde så heldigvis ikke og de elsker min dyrlæge;0)
apr 2007
jun 2008
Hvis man har gigt i hænderne eller hunden intet problem har med at være til dyrlægen så er det jo ingen sag, men det var heler ikke lige de tilfælde som mit indlæg var møntet på....
apr 2007
Nu skriver trådstarter, at det er blevet umuligt selv at klippe negle og efterlyste gode ideer. Hvis hun ikke har mod på at starte forfra med træning, kunne en prof' være et alternativ....
Klippe negle