7.569 visninger
|
Oprettet:
Langhåret Schæfer? {{forumTopicSubject}}
Noget der simpelthen er så irriterende ved hundebøger, er at der aldrig står en pris.
Så når man så når frem til en mulig hund, står man stadigvæk og ikke ved det vigtigste.
Så jeg ville lige høre mig lidt frem her, om der ikke tilfældigvis er en klog bruger, der ved hvad en Langhåret Schæfer koster??
Hvis der eventuelt også bare er nogen der har nogle gode råd, angående denne race, så skrive endelig også..
På forhånd tak..
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Jamen en pris... det kommer jo an på hvor du får hvalpen fra.
Noget du skal være opmærksom på er forældredyrenes hd/aa status.
En schæfer kan jeg kun anbefale at du får fra en annerkendt opdrætter, altså med stamtavle.
Prøv at forhøre dig med specialklubben, eller racerepræsentanten ang hvilke faldgrubber du især skal være opmærksom på.
Her er et par link du kan lure igennem
http://www.schaeferhund.dk/
http://www.dansk-kennel-klub.dk/394
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Efter min kendskab indenfor schæferverden ligger prisen på 4000 og op alt efter kennel og linier.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Sælger man egentlig de langhårede billigere, når det nu betragtes som fejl?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Hun er semilanghåret..
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
og der er fra anerkendte kenneler (DKK)..
Man er ligelad med hvordan hunden ser ud i pelsen, da det er brugsegenskaberne man går efter..
Alle er forældredyrne er avlskåret, og har brugshunde prøver..
jun 2005
Uanset om det er brugsevnerne man går efter, skal man ikke glemme man ikke kan få avlsgodkendt en langhåret schæfer, så det er uanset linier stadig en fejl set med mine øjne.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Jeg ved at det er en fejl, og at de langhårede ikke kan avlskåres..
Derfor bliver de solgt til brugshundefolk, som ikke er interseret i avl, men kun i brugshundesporten..
jun 2005
Korrekt, men det ændre nu ikke det faktum jeg stadig kender til opdrætteren af brugshunde der sælger de langhårede ned til 4000 kr.
Efter min personlige mening synes jeg det er fair at slå bare lidt af prisen, for fejl er og bliver fejl brugshund eller ej.
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 583
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 26
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 3
den ekstra pris for en hvalp med stambog er godt givet ud ,selvfølgelig kan man aldrig være sikker på din hund ik får det men shansen er mindre hvis forældrene og længere ud ser godt ud.
god jagt
apr 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 13
Kiwi er langhåret jeg fik hende for 3500 kr - hun har en superflot stamtavle.
Mht til de langhårede - der er utrolig meget pelspleje og hvis du er uheldig at allergi/hunproblemer kommer er det en kende mere besværligt at få bugt med, taler af erfaring efter utallige langhårede bamser, alle fik dog styr på allergierne.
Min dyrlæge mener der er mere allergi iblandt de langhårede schæfere.
Du kan ikke avle på en langhåret tæv og få stambogsført dem, da racen endnu ikke er anerkendt i danmark, fatter ikke hvorfor !
Det er den melding jeg fik da jeg anskaffede mig min første tæve.
Hilsen
Mette
Langhåret Schæfer?