{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.569 visninger | Oprettet:

Langhåret Schæfer? {{forumTopicSubject}}

Noget der simpelthen er så irriterende ved hundebøger, er at der aldrig står en pris.
Så når man så når frem til en mulig hund, står man stadigvæk og ikke ved det vigtigste.
Så jeg ville lige høre mig lidt frem her, om der ikke tilfældigvis er en klog bruger, der ved hvad en Langhåret Schæfer koster??
Hvis der eventuelt også bare er nogen der har nogle gode råd, angående denne race, så skrive endelig også.. smiley
På forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Langhåret Schæfer?
  • #1   9. nov 2007 Hejsa.

Jamen en pris... det kommer jo an på hvor du får hvalpen fra.

Noget du skal være opmærksom på er forældredyrenes hd/aa status.

En schæfer kan jeg kun anbefale at du får fra en annerkendt opdrætter, altså med stamtavle.

Prøv at forhøre dig med specialklubben, eller racerepræsentanten ang hvilke faldgrubber du især skal være opmærksom på.

Her er et par link du kan lure igennem

http://www.schaeferhund.dk/

http://www.dansk-kennel-klub.dk/394

• #2   9. nov 2007 Hmmm........Prisen for en tavlehund kommer så i sidste række for mig. Men sådan er vi nok så forskellige :o)

Efter min kendskab indenfor schæferverden ligger prisen på 4000 og op alt efter kennel og linier.

• #4   9. nov 2007 Janie

Sælger man egentlig de langhårede billigere, når det nu betragtes som fejl?

• #5   9. nov 2007 Jeg mener at min veninde gav 6500 for Bella for 4½ år siden..

Hun er semilanghåret..

• #6   9. nov 2007 Dem jeg kender tager fuld pris, det er med DKK stamtavle, og der er 2 års garanti (skriftligt)

og der er fra anerkendte kenneler (DKK)..

Man er ligelad med hvordan hunden ser ud i pelsen, da det er brugsegenskaberne man går efter..

Alle er forældredyrne er avlskåret, og har brugshunde prøver..

• #7   9. nov 2007 Jeg kender kenneler der opdrætter brugshunde der sælger de langhårede billigere.

Uanset om det er brugsevnerne man går efter, skal man ikke glemme man ikke kan få avlsgodkendt en langhåret schæfer, så det er uanset linier stadig en fejl set med mine øjne.

• #8   9. nov 2007 Janie F .... 45 dejlige år

Jeg ved at det er en fejl, og at de langhårede ikke kan avlskåres..

Derfor bliver de solgt til brugshundefolk, som ikke er interseret i avl, men kun i brugshundesporten..

• #9   9. nov 2007 Schæferbanden..........

Korrekt, men det ændre nu ikke det faktum jeg stadig kender til opdrætteren af brugshunde der sælger de langhårede ned til 4000 kr.

Efter min personlige mening synes jeg det er fair at slå bare lidt af prisen, for fejl er og bliver fejl brugshund eller ej.

• #10   9. nov 2007 hved ikke med de farvet men de hvide koster 7000-, med stambog

• #11   9. nov 2007 jeg har selv en mellem langhåret schæfer, ham gav vi næsten 4000 for smiley håber det er lidt til hjælp.. og med hensyn til racen, er den en dejlig familiehund.. Tasso er en dejlig familieund, men samtidig en meget go vagthund smiley

• #12   13. nov 2007 tak for jeres hjælp, jeg kan se at i en en del uenige om prisen. men nu har jeg da fået mig et billede af hvor prisen ca. er.. tak for det.. smiley

• #13   24. aug 2009 vi har givet 6,500 for vores han vi fik ham 1000 kr billigere fordi han var langhåret. men jeg vil også anbefale dig når det er schæfer at du hører om hvalpenes index når du er på udkig og ser forældrenes papir da der er meget vrøvl med hd inde for schæfer verdenen.
    den ekstra pris for en hvalp med stambog er godt givet ud ,selvfølgelig kan man aldrig være sikker på din hund ik får det men shansen er mindre hvis forældrene og længere ud ser godt ud.
    god jagt

• #14   13. sep 2009 Hej
    Kiwi er langhåret jeg fik hende for 3500 kr - hun har en superflot stamtavle.
    Mht til de langhårede - der er utrolig meget pelspleje og hvis du er uheldig at allergi/hunproblemer kommer er det en kende mere besværligt at få bugt med, taler af erfaring efter utallige langhårede bamser, alle fik dog styr på allergierne.
    Min dyrlæge mener der er mere allergi iblandt de langhårede schæfere.
    Du kan ikke avle på en langhåret tæv og få stambogsført dem, da racen endnu ikke er anerkendt i danmark, fatter ikke hvorfor !
    Det er den melding jeg fik da jeg anskaffede mig min første tæve.

Hilsen
    Mette

Kommentér på:
Langhåret Schæfer?

Annonce