{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Kontrakt på hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har lige et spørgsmål, når man laver en kontrakt på sine hvalpe og man skriver under på man IKKE må sælge hunden videre eller aflive den før man har snakket med sælger om det og man så afliver sin købte hvalp uden af informere sælger...

Hvad gør man så????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrakt på hvalpe
  • #2   6. nov 2007 det måtte man da have tænkt over da man skrev kontrakten???????

• #3   6. nov 2007 fordi jeg ikke ønsker at se mine hvalp til salg i den blå avis eller solgt til mennesker jeg ikke har godkendt og jeg ønsker ikke en sund og rask hvalp aflivet, bare fordi køber skifter job eller ligenden latterlige grunde, som folk afliver sunde og raske hund på - tænk på at 15.000 raske hunde bliver aflivet hver år - mine hvalpe skal ikke med i den statistik

• #4   6. nov 2007 Ups!

Så burde man nok skynde sig at snakke med sælgeren nu ..

Hvorfor har I aflivet hvalpen om jeg må spørge? smiley

• #5   6. nov 2007 ups - glemte lige at svare rigtig

man sørger for altid at have en bod på, som køber så skal betale - min er 20.000 kr

• #6   6. nov 2007 platugle- hvis den er til mig, så må man da stadig tænke over det når man skriver kontrakten... det er da ikke nok at bare skrive en masse ting uden at have noget at holde det i????

• #7   6. nov 2007 platugle- okay, du har tænkt på det ;O)))

• #8   6. nov 2007 Jeg har ikke aflivet nogen hvalp, men Bonzo min hund er far til et kuld (familie hund unden tavle) hvor en af hvalpene køberene har aflivet sin hund unden at informere mig eller hende der har tæven...

Hende der har købt hvalpen har skrevet under på hun ikke må aflive eller sælge hunden unden at informere os!!
    Hunden er aflivet pga af "græs allergi"

• #9   6. nov 2007 mette; jep - og så tror jeg det vigtigste er at tale og tale og tale med hvalpekøberne om hvorfor man skriver det og hvorfor de skriver under på det - det tror jeg er med til at forebygge at folk gør det alligevel

• #11   6. nov 2007 Benzo:

Så står der vel i kontrakten hvad der sker hvis IKKE de gør som de har skrevet under på?

Du kan vel kræve en slags erstatning?

Ved godt det ikke roder bod på en aflivet hvalp smiley

• #12   6. nov 2007 Sanne N:

Jeg har ikke læst kontrakten nøje efter, da det ikke er mig der har lavet den... Men jeg vil lige høre Line hvad der står i den...
    Jeg er ligeglad med penge, det får jeg jo ikke hunden tilbage af... Men er noget sur over hun bare afliver den istedet for at kræve sine penge tilbage fra sælger...

• #13   6. nov 2007 tor: du har ret - den smule man kan få igennem en retsag, står slet ikke mål med de udgifter der er til advokat

• #14   6. nov 2007 Platugler:

Nej, men uhhh hvor blir man tosset... :O( Jeg er slet ikke interesseret i penge, har mest lyst til at banke køberen oveni hovedet pga det her...

• #15   6. nov 2007 bonzo- ville du eller tæveejeren have taget hvalpen til sig, hvis de kom og sagde de ikke ville have den mere???

• #16   6. nov 2007 Uanet hvad der står i den kontrakt så gælder den kun i 2 år. det er stadig købelovens bestemmelser der gælder..

Så hvad folk gør efter 2 år, der er deres egen sag, som opdrætteren ikke har nogen indflydelse på.

• #17   6. nov 2007 Mette:

Ja jeg ville have taget den...

Schæferbanden B

Hvalpen er ikke engang 1 år....

• #18   6. nov 2007 Schæferbanden B

Det er noget ævl !! Man kan aldrig blive stillet dårligere end købeloven, lejeloven osv... men et punkt om at man skal kontakte "sælger" inden aflivning eller vidersalg af hunden er ikke en forringelse af nogen lov.

• #19   6. nov 2007 mogens. det har du ikke ret i - de to år er kun ang. køber kan kræve refusun hvis hunden har en mangel....hvis køber skriver under på at hunden ikke må aflives uden sælgers accept, så gælder det HELE livet. Du har altså forvekslet de to sider at købet

• #20   6. nov 2007 nr 1: Man kan ikke slæbe folk i retten medmindre man har lidt et tab og det vil retten nok ikke mene at man har når andre afliver sin hvalp - det er der hvor boden kommer ind.

nr 2:Hvis hvalpen led under sin påståede allergi ville jeg ikke sætte mig imod en aflivning - ikke at jeg hører at du gør det, men det kan være at køber har frygtet at hvalpens lkidelser ikke ville få en ende hvis denne leverede hvalpen tilbage

nr 3: Jeg har selv skrevet under på en sådan kontrakt, men aflivede hunden og kontaktede først sælger senere. Det var for hårdt for mig at skulle håndtere sælger oveni den tunge beslutning. Det synes jeg er i orden sålænge der ikke er tale om aflivning pga adfærdsproblemer! I så fald kan jeg stå inde for at hunden kræves tilbage.

• #21   6. nov 2007 Bianca: ligemeget hvad, så bør man holde sit ord - har man skrevet under, så bør man kontakte opdrætteren.
    Det gjorde jeg da selv, med min første tæve, der døde kun 3 år gammel, pga kræft og jeg havde enda ikke skrevet kontrakt. Da hun også havde HD E, men unden gener af det, så endte det med at opdrætteren gav mig en nu hvalp et år efter - uden at jeg havde bedt om refusion.

ligemeget hvad, så bør man efterleve det man skriver under på ellers skal man lade være med at skrive under og købe hund et andet sted

• #22   6. nov 2007 platugler; Sælger var klar over at hunden var syg - og blev også kontaktet efterfølgende. Hunden havde i løbet af det første år kostet min op mod 15.000kr i dyrlægeregninger og dette var sælger klar over. Hunden blev pludseligt meget syg og så er det ikke altid muligt at få kontakt med sælger først. Jeg vil ikke holde en meget syg hund i live for at fortælle sælger at hunden altså skal dø! Sælger ville ikke have betaling for hunden og tilbød min en ny hund, som jeg ikke tog imod af personlige årsager.

• #23   6. nov 2007 Bianca: så går jeg også ud far det sælger har vidst hvorhen det bar og givet sin accept af det. ellers mener jeg ikke at det er ok - tror da ikke at en allergihund bliver så syg over nat, at man ikke kan nå at kontakte opdrætteren.

I min kontrakt står der også at hunden selvfølgelig også må aflives uden min accept, hvis en dyrlæge mener at det er det eneste rigtig i øjeblikket og det ikke bør vente. hvis man vil hunden det bedste. Men er feks noget der har ståret på over tid, så vil jeg forvente at bliv informeret inden

• #24   6. nov 2007 Altså nu ved jeg at med det her græs allergi der kan gives medicin for det, man afliver da ikke en hund på nul komma to pga allergi... Mange hunde lever med allergi uden problemer hvis de bare får medicin...

Jeg er ikke ude på at slæbe køber med i retten eller kræve penge, jeg fatter bare ikke man kan have så lidt hjerne og beslutte sig på 2 min. om at hunden skal aflives.

Hvis det havde været min hund og min dyrlæge sagde der er ikk noget at gøre så ville jeg nok lige høre en anden dyrlæges meningen inden jeg bare aflivede den...

• #25   6. nov 2007 Platugler; Det var det jeg mente - Jeg fik nok ikke ytret mig klart nok( det er sket før;)) Man skal selvfølgelig holde hvad man lover og jeg mener også at man bør kontakte sælger selvom man ingen kontrakt har, hvis hunden er aflivet. Hvis hunden bliver pludseligt syg og dyrlægen mener at aflivning er en god ide, skal man ikke vente på at kontakte sælger, men er der tale om ikke-akutte tilfælde bør man som minimun drøfte det med sælger først og i tilfælde med adfærdsproblemer synes jeg bestemt at det er ok at sælger siger nej!

Kommentér på:
Kontrakt på hvalpe

Annonce