{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.690 visninger | Oprettet:

Hvalpe kontrakt på tavle løse {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Hvad kan man tillade sig at skrive i en kontrakt på hvalpe, når der ikke er tavle på hvalpene.

Jeg tænker lidt om man ikke godt kan skrive noget i stil med:
-Hunden købes som familiehund. Dvs. at vi forventer, at hunden deltager i familiens daglige gøremål og bliver behandlet med respekt og kærlighed.
-Anbefaler at hvalpen deltager på hvalpemotivationskursus og ellers have et langt og fornuftigt liv.
-At man ikke erhverver en hund fra os med videresalg for øje. Såfremt man af en eller anden årsag ikke længere kan have hunden, skal vi tilbydes forkøbsret til max. 2500 kr. Dette gælder hele hundens levetid, og vi vil være behjælpelige med at finde et nyt hjem.

Hvordan stiller man en kontrakt op og er der nogen herinde der har helt andre forslag??

Negagtive kommentare ser jeg gerne komme i en privat besked til mig og IKKE i denne her debat!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe kontrakt på tavle løse
  • #1   27. apr 2011 Det kan du godt, men den er ikke juridisk gyldig medmindre der har været en advokat inde over.

Der er også et problem i at du ikke definerer hvad det vl sige at hunden behandles med respekt og kærlighed - og hvad er "et langt og fornuftigt liv"?

Det er ikke negativ sur-numseri det her, men et spørgsmål om at man i tilfælde af en alvorlig sygdom som betyder aflivning ikke kan efterleve både "langt" og "fornuftigt" samtidigt.. Enten bliver hundens liv jo afkortet, eller også skal den rende med en sygdom.

Kontrakten skal have nogle helt konkrete punkter, som f.eks "må ikke indgå i avl uden tilladelse", "må ikke aflives uden tilladelse", "ved overtrædelse af dyreværnsloven ejerskiftes hunden tilbage til sælger", "SKAL deltage i hvalpekursus" eller noget i den dur. Noget som en advokat kan gå ind og argumentere uden at der skal fedtes med definitioner.

Der er overhovedet ingenting i vejen med det du skriver, for dine intentioner er helt fine, men jeg ville ikke se det som en decideret kontrakt hvis jeg stod som køber - det er nok nærmere en guideline. F.eks det med at i anbefaler træning... der er jo ingen konsekvens hvis jeg skriver under og undlader at træne, for det var kun en anbefaling.

Håber at det gav lidt at tænke over. smiley

• #2   27. apr 2011 jeg laver altid kontrakter på mine hvalpe også dem der ikk har været tavle på

Jeg ved den gælder ligeså godt som på den med tavle selvom en advokat ikk har lavet den,,,købeloven bestemmer

• #3   27. apr 2011 Købeloven bestemmer ikke om en hund må indgå i avl eller skal i træning - det gør en juridisk bindende kontrakt udarbejdet af en advokat.

• #4   27. apr 2011 Ja jeg ved godt at hvis hunden pludselig skal aflives grundet en sygdom eller ulykke, det kan man jo ikke holde for. Jeg synes bare det er så svært at formulere det ordenligt smiley
    Jeg ønsker jo kun det bedste for de små og jeg vil også nøje udvælge købere... Jeg vil have kontrakt på hvalpene, uanset om den gælder eller ej. Men det må da gælde på en eller anden måde, når køberne skriver under... smiley

• #5   27. apr 2011 Kan man forlange at hvalpene skal gå på hvalpehold (træning)
    Jeg ønker jo heller ikke skræmme alle væk, så de ikke tør købe en hvalp af mig smiley

• #6   27. apr 2011 Det kan du godt, for du bestemmer fuldstændigt selv hvem du vil sælge til. Men ja, det vil få betydning for mængden af interesserede købere - og du er selvfølgelig hellere ikke garanteret at de efterlever det.

En anden måde at gøre det på, er at vedlægge en liste over træningssteder, og prøve at "sælge" træning som en god idé.

• #7   27. apr 2011 Måske ikk lige med avl men det andet

• #8   27. apr 2011 Er der nogen steder på nettet hvor man kan se kontrakter??? smiley

• #9   27. apr 2011 Man kan godt stille betingelser til køberen, hvis man bare kræver en bod, hvis betingelserne ikke overholdes. Dette gælder alle varer , også hunde med eller uden stamtavle.
    Her er et link til DKK´s købsaftale:
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/DKKs-kobsaftale

• #10   27. apr 2011 kan man kræve en hund går til træning ???

• #11   28. apr 2011 tina p..hvis man fks skriver at hvalpen ikk må sælges videre og de gør kan man rent faktisk ikk gøre noget andet som fru pomrus siger hvis man skriver en bod på så kan man
    jeg har selv stået i det nemlig

Hvis der er noget galt med hvalpen fks så gælder kontrakten udmærket selvom der ikk har været en advokat inde over....

• #12   28. apr 2011 Hvis der er sat en bod på et stort beløb, er man også villig til en civilretssag. Jeg vil under ingen omstændigheder tøve med det af hensyn til den hund, som jeg har solgt. Ejernes mening er jeg bedøvende ligeglad med.

• #14   28. apr 2011 majbrit havde læst forkert troede det var TS der ville forlange de gik til træning med hunden jeg ska ikke have nogen hvalpe

• #16   28. apr 2011 Jeg forlanger ikke de går til hundetræning... Men jeg ville da synes det er det allebedste for hunden og ikke mindst for ejerne...

Det jeg har skrevet herinde, er ikke noget jeg VIL skrive i en evt kontrakt... Men noget jeg har læst mig til via google at andre har i deres kontrakter....

Det eneste jeg vil forlange er at jeg har første købsret på hvalpene, så de ikke ender som bolde rundt til forskellige mennesker...

• #17   28. apr 2011 Da vi solgte vores hvalpe, skrev vi at de fik refunderet beløbet når de meldte og betalte til hvalpetræning.
    Det vil sige de sendte kvitteringen til os, og så fik de beløbet retur, det synes vi var en god måde at gøre det på.

Så havde vi da prøvet at sikre dem bedst muligt.

De fleste startede til træning smiley

• #19   16. maj 2011 Maj-Britt *DKK snob *

Siger du min Fiona er multiallergiker??????

• #20   16. maj 2011 Charlotte, hvor har du læst det henne???? For det er hun altså ikke...

• #22   16. maj 2011 Fiona er på ingen måde multiallergiker!!!!!!!!!!!!!! Jeg kender hende og har kendt hende siden hun var helt bette og hun har aldrig fejlet noget som helst. Hun er jordens sødeste og dejligste hund.... Frygteligt at folk kan finde på at sige sådan noget!

• #23   16. maj 2011 Altså jeg har aldrig oprettet en tråd med allergi....
    Jeg er helt paf her....

• #25   16. maj 2011 Jeg har haft mit profil billede lige siden jeg oprettede Fiona herinde...
    Og som sagt er jeg ikke særlig tit online herinde.... Og jeg opretter nærmest aldrig emner herinde....

Synes bare det er en skam at man ikke lige undersøger ting først inden man "beskylder" for sådan noget! Det kan jo have store konsekvenser for salg af mine hvalpe....
    Jeg kunne aldrig drømme om at avle på en multiallergiker, min svigerinde har en FB som har allergi og ved hvilket helvede den hund går igennem...

Men hvis vi lige kan få på det rene at min Fiona IKKE er multiallergiker, så er jeg tilfreds... Hun har aldrig fejlet noget som helst... smiley

Kommentér på:
Hvalpe kontrakt på tavle løse

Annonce