{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Royal canin, Nutra Nuggets osv osv?? {{forumTopicSubject}}

Jeg får en skøn lille pige hjem om 29 dage smiley
Er ved at gøre min klar til hende hjemkomst. Jeg har lidt foder spørgsmål...

Baghera bliver fodret fra avler med Royal canin. Vi vil få en lille pakke foder med fra avler når vi henter hende..

Hvad er jeres erfaringer med rolay canin?
"kan og må" man skifte foder, hvornår gør man det?
Kender i til Nutra Nuggets?
Passer det at pedigree pal er noget rigtig dårligt foder?
Kan i anbefale nogle gode (mindre dyre) foder mærker?
Hvad skal man kigge på, når man læser om foderets indhold?
Madolie i foder for at give skinnende pels, også til hvalpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Royal canin, Nutra Nuggets osv osv??
  • #1   1. nov 2007 Ok smiley Kunne du fx udbyde lidt for mig, er jo ny hunde-mor smiley

• #2   1. nov 2007 Jeg fodrer med Royal Canin.

Ja selvfølgelig må du skifte foder, men hvis Baghera trives på RC, hvorfor så skifte??

Jeg har en veninde, hvis lab stortrives på Nutra Nuggets.

Pedigree Pal er junkfood - som Burger King og McD er for mennesker..

Jeg vil, lært af bitter erfaring, fortsætte på RC, hvis hunden trives.. Og ellers ville jeg vente til hun er faldet godt til derhjemme med at skifte, hvis I vil skifte

• #3   1. nov 2007 Mht olie, ville jeg ikke give noget medmindre det er nødvendigt..

• #4   1. nov 2007 Jeanette: Tak for dti svar...
    Jeg kunne ikke forstille mig vi ville skifte fra RC når den tid kommer så skulle det da lige være pga $$ smiley
    Jeg har nemlig hørt godt om Nutra Nuggets, og det er lidt billigere smiley Er det lige så godt som RC?

• #5   1. nov 2007 Ane: En weimaraner
    Jeanette: Ok mht. olie, men foderet skulle vel også være med til at give en flot pels ikk?

• #6   1. nov 2007 Hvis hun fungere på det foder hun får er der jo ingen grung til at skifte... Kan ikke sige at jeg har specelt meget erfaring med nutra nuggets, Cody fik det før han flyttede her over og jeg fik self. noget med fra den tidliger ejer og begyndte så gradvist at blande noget af det foder jeg bruger/brugte til Flica i, ind til jeg opdage at han altid levende nutraen men spiste "mit" mærke, så skiftede jeg helt -han kunne tydeligvis bedre lide Flatazor :o))
    Pedigree er som nævnt Junk food...
    Jeg bruger Flatazor og er super tilfreds med det, det er et rigtig godt foder til en rimelig pris.. :o)

• #7   1. nov 2007 Personligt går jeg kun efter foder der er naturligt konserveret:o) Jeg kan godt lide at vide at jeg ik propper alt mulig skidt i min hund

• #8   1. nov 2007 Hmm jeg ville ikke turde prøve det på Luna.. Men Luna har også svag mave.. Men ja det er billigere.. Og min veninde's lab ser dejlig sund ud.. Du kan evt kigge i mit 2. øverste fotoalbum. Hun er den sorte, der hedder Trunte..

• #9   1. nov 2007 Jeg brugte RC til at starte med, men mine fik meget dårlig mave af det. Så jeg skiftede til noget der hedder Nutro lamp and rise. Meget godt produkt. Jeg vil bestemt ikke fodre med pedigree, det er ikke et kvalitets foder. Hvis du skal give olie er fiskeolie bedst kan evt købes ved olivers. Hvis du vælger at skifte foder, så husk at gøre det gradvist.

Held og Lykke med den lille nye.

/ Lykke

• #10   1. nov 2007 Jeanette- Hvad hedder den du bruger?

• #11   1. nov 2007 Jeanette: Ja hun ser da dejlig ud fru trunte smiley
    Lalleglad: Hvad er det for noget mad?
    Anne T: Er der en hjemmeside hvor jeg evt. kan læse om det nævnte foder?
    Ane: Tak for tippet om lakse olie.

Fodre i kun med tør foder eller får jeres hunde også noget dåsemad? Gælder det også for pedigree vådfoder (at det er junk)

• #12   1. nov 2007 Lykken: Mange tak for dine råd smiley

Synes det er lidt vildt mht pedigree - er der ikke mange der fodre med det? (ikke fordi jeg selv kunne finde på det)

• #13   1. nov 2007 Lige et blondine spørgsmål smiley Hvorfor er der nogen der fodre med dåsemad?
    Er det som guf for hunden, eller har det nogen effekt på deres sundhed?

• #14   1. nov 2007 heller ikke vådkost her... De får deres tørkost og nogen gange lidt a38 i, det er godt for maven.
    Jo mange bruger pedigree, men det er nok mest dem som ikke har sat sig ind i hvilke slags foder som der findes og hvad forskellen er på kvalitets og junk produkter, så de ser kun det der er i det nærmeste supermarked.

• #15   1. nov 2007 Luna er på slankekur, så får pt Royal Canin Obesity (kun købes hos dyrlægen)

Før det fik hun Royal Canin Hypoallergenic (kan også kun købes hos dyrlægen) det er noget af det eneste tørfoder hun ikke får dårlig mave på.. Jeg holder stadig vejret mht RC Obesity'en

Før det blev hun barfet. Og før det prøvede vi alverdens tørfoder mærker.. alle gav hende dårlig mave:-(

• #16   1. nov 2007 www.zoa.dk kan du læse mere om faltazor. Kan helt klart anbefale det, jeg har brugt det de sidste 5 år og har 4 sunde og raske hunde i god form og med lækker pels :o)
    Nej fodre ikke med dåsefoder, og håber heller ikke der er ret mange der gør det -og dem der gør tror jeg kun gør det fordi de på den måde vil "forkæle" deres hund, men efter min mening er det en temmelig dyr måde at give sin hund vand på....En stooor del af det er stortset bare vand...

• #17   1. nov 2007 Det kan også hurtigt snyde ikk, med fine reklamer i TV osv...

Kan man købe RC vådkost? Hvis hunden skulle have lidt guf i ny og næ?
    Hvad så med frolic - er det junk?
    Hvad skal man kigge på mht. indhold i foder når man læser på det?

Nå hvor synd for Luna, håber hun har fået bedre mave på det nye foder...

• #18   1. nov 2007 Vi bruger udlukkende RC, og det er både vi og hunden tilfredse med.. Hvis du vælger at skifte kan du blande hundens foder (RC) med det nye gradvist mere og mere..
    Ud over det siger min dr. dyr at bare man giver hunden et "ordenligt" mærke foder det første år, så kan man godt bruge noget billigere, meeen...
    Jeg har også hørt at madolie feder!? har ikke selv prøvet, og tør heller ikke rigtigt personligt hvis og såfrem ville jeg vælge lakse olie..
    smiley håber det kunne bruges, held og lykke!

• #19   1. nov 2007 Reese: Har ikke engang fået tøsepigen hjem endnu, og overvejer ikke at skifte smiley Har bare en masse tanker og spørgsmål omkring det at have hund og hundes velvære.. smiley

• #20   1. nov 2007 Ja indtil videre går det da.. hun har godt nok en masse luft i maven.. Men hun skal jo ikke blive på det her, da det kun er for at tabe det hun havde taget på..

• #21   1. nov 2007 Din & min: Takker for gode råd smiley

• #22   1. nov 2007 Reese: Ja det var selvfølgelig en mulighed smiley Er det ikke godt at give vådkost blandet sammen med tørfoder i ny og næ?

• #23   1. nov 2007 Reese: Takker endnu engang for dine gode råd. smiley Har snart tage imod mange fra dig *gg*

• #24   1. nov 2007 fodrede med vådfoder før - men det var nu også medicinsk vådfoder og i samråd med dyrlægen...men ja, det var dælme dyrt! nu fodrer jeg med hills og eukanuba og mine hunde stortrives! shanti har taget 5 kg på på en måned fra vi skiftede fra våd- til tørfoder smiley

• #25   1. nov 2007 Jeg synes måske det må være lidt kedeligt for hunden at spise de tørre kugler hver dag smiley
    Tænker bare så bliver hun glad med lidt guf *gg*

• #26   1. nov 2007 Ane: Ja det lyder som en meget god plan - men se besked til Resse mht vådkost

• #27   1. nov 2007 Jeg ser heller ingen grund til at blande vådfoder i maden -heller ikke selvom det bare er en gang i mellem, de får ikke meget næring ud af vådfoder og du kan risikere at din hund går hen og bliver kræsen og kun vil spise hvis der er blandet vådfoder i maden, det kan nemt risikere at blive en ond cirkel... Som sagt så er grisehale, griseøre og kødben mv. fint at give hunden hvis man syntes den skal have lidt lækkert.. :o) Med hensyn til frolic, så er det som foder det største junk du kan få -og pisse dyrt, men som godbidder ved træning er det fint, jeg har altid en pose frolic -eller et tilsvarende billig mærke stående som jeg bruger til træning hvis jeg ikke har noget i køleskabet der kan bruges -pølser, frikedelle, kødboller ost eller lign. ... :o))

• #28   1. nov 2007 Sarah- det er bla mærker som Olivers, Regal, acana, hills osv

• #29   1. nov 2007 Det er sagt flere steder......men vi er skiftet til RC fra Eukanuba, og meget tilfreds indtil nu.....Han virker "gladere" for RC og der kommer mindre retur *S*....Der udover giver vi ham lakseolie hver dag, og det har givet gode resultater...Han får aldrig menneskemad, ved hans faste måltider, eller vådkost ..... det kan meget nemt gøre dem kræsne og er unødvendigt....
    Mine forældres hund er et meget tydeligt bevis...**S**
    Hvis eller jeg mener når han skal have lidt andet, så er det udover de to almindelige måltider og kunne være tyggeben eller rigtíge ben... mums *S*

• #30   1. nov 2007 Jeg har to hunde der kører godt på RC, har en der kører godt på flatazor, har en der kører godt på nutra nuggets og har to der kører godt på regal.

Så det er vist meget individuelt smiley

Men som de andre skriver, hvorfor skifte hvis det kører godt med det hun får...

• #31   1. nov 2007 Jeanet: Det er heller ikke fordi jeg vil skifte, bare nysgerrig over for de mange muligheder der er.. smiley Hun er stadig en lille fis, får stadig mest babs smiley
    Lalleglad, tak for fif
    Anne T: Frolic var også tænkt som godbidder smiley
    Resse: Helt rigtigt mht. at de bliver kræsne

Hvor er i alle kloge, dejligt for en nybegynder som mig !! smiley

Kommentér på:
Royal canin, Nutra Nuggets osv osv??

Annonce