{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Uheld gang på gang {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Skriver lidt i afmagt .. for aner ik hvad vi skal gøre
Vi har det seneste år haft en del problemer med at vores snart 14 år gamle døve Golden, er begyndt at skide inde , også selvom vi er hjemme.
Den kan lige ha været ude , og så lige pludselig sker det . Det er ikke hver dag , men måske 6-7 gange i måneden det sker

Har snakket med dyrelægen omkring det .. men han kan ik finde nogen grund til det

Den har aldrig , gjort sådan noget før . Det skal siges at den døjer en del med ryggen også . Kan ikke huske hvad det hed , men noget med at “puderne” imellem rygsøjleled var væk.. Så om det er noget der driller de ? Ved det ik???????

Andre der har haft lignende problemer med en gammel hund?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skiftning at transformer for at kunne anvende nye LED pærer 750 kr.
  • Plumbing issue 2.500 kr.
  • Løs (2 stk) stikkontakt 600 kr.
  • Skraldespandsløsning 800 kr.
  • Defekt vola armatur 1.377 kr.
  • Wall mount TV 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheld gang på gang
  • Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Svar: 1
    #1   9. feb Det med mangel på "puder" mellem rygsøjlen. Mener du ligesom at rygsøjlen er vokset sammen og blevet stiv? For det her spondulose.

• #2   9. feb kunne være demens.
    Det er en gammel hund.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 97 Emner: 27 Svar: 3.069
    #3   9. feb Jeg tænker også spondylose - og det gør ondt on and off smiley Er din hund smertedækket?
    Som Louise skriver - det kan være demens.

• #4   9. feb Jeg har også spondylose. Jeg skider ikke på gulvet smiley
    Nej spøg til side. Jeg synes absolut at det er noget der skal tages alvorligt og undersøges. Det gør nullernaller.

• #5   9. feb Får hunden noget smertestillende hver dag ?
    Og er hun ellers frisk og rask ?

Det gør mig ondt at nævne det, men hun er jo en gammel dame, og måske er det ved at være tiden til at sige farvel.

• #6   9. feb Jeg er ked af at skrive det også men min hund Hugo gjorde dette i sidste del af sin spondylose (staves?) pga smerter og han fik fred kort tid efter da smertestillende ikke kunne dække ham og dyrlægen derfor vurdere at det var etisk forkert at lade ham gå rundt mere

Jeg ville snakke med dyrlægen om smerter

• #7   9. feb Smerter kan godt gøre hunden utæt. Hvis den ikke er på smertestillende, så er det helt sikkert nu den skal på det. Hvis den allerede er på smertestillende, så er det måske nu I skal overveje at lade den få fred smiley

• #8   9. feb Spondylose ..nemlig: lige hvad det var .

Han fik en sprøjte hver måned med et eller andet hos dyrelægen .. men syntes ikke det havde den store effekt mere . Så nu kører vi smertestillende når han virker til at ha ondt .. men det er satme svært at vurdere .. for kommer altid glad og løbende ud til mig når jeg kommer hjem: osv

• #9   9. feb I bør tage en snak med dyrlægen om at kombinere behandlingen - både give DAGLIG smertestillende (ikke bare når den “virker til at have ondt”, men fast hver dag), og så måske kombineret med cartrophen og librela-indsprøjtninger. Min dyrlæge/hundekiropraktor anbefaler også Flexadin Advanced til alle ældre hunde med skavanker i led, og det er der en grund til.

Om jeres hund kan blive nogenlunde smertedækket, ved jeg ikke. Men i mine øjne er der kun to muligheder - give alt, der kan gives. Eller give op og lade den få fred. Det er ikke fair at den skal have ondt. Den er tussegammel, så oddsene er nok at den har ret kort tid tilbage uanset hvad I gør.

• #10   9. feb i kan ikke vurdere en hunds smerte ... med den alder og diagnose har den med al sandsynlighed ondt døgnet rundt og bør være smertedækket derefter ... kan det ikke lade sig gøre må jeg erklære mig enig med de der skriver at så er det tid til at se bort fra egne behov for at holde hunden i gang og være den ansvarlige ejer der kan sige tak for alt ved at give hunden fred ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 97 Emner: 27 Svar: 3.069
    #11   i går kl. 07:44 Min Lina fik konstateret spondylose, da hun var omkring 10 år. Herefter fik hun Cartrophen hver 3. måned, Flexadin dagligt og Loxicom (smertestillende) også dagligt. Vi tog afsked med hende, da hun var 13.
    Lina var glad til det sidste, men da hun holdt op med at tage sine daglige løbeture i skoven, vurderede jeg, at tiden var inde. Det er en afskyelig svær beslutning at tage - men det er også den kærligste.

Her er min elskede Lina et par dage før, vi sagde farvel smiley

profilbillede
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 264
    #12   i går kl. 08:30 Min Schæfterhan (13 år) kunne til sidst - ikke at komme ud
    hvis han først skulle have mig til at åbne døren,
    Så min meget svære beslutning blev - når døren ikke længere kunne stå åbne,
    så måtte det være tid at sige farvel smiley

Kommentér på:
Uheld gang på gang

Annonce