Mere uheld - blæresten {{forumTopicSubject}}
Nu synes jeg efterhånden vi har været rigeligt uheldige med Diablo.
Hans venstre hofte gik af led for et år siden, blev opereret med godt resultat.
I april gik højre af led, blev også opereret, også godt resultat. Vi fik en hund, som kunne det samme som inden operationerne, var som han plejede, og uden smertestillende.
Ved anden hofte, opdagede de på røntgen billederne, at der var lidt blæresten, så kan kom på diætfoder for at se om det hjalp. Han har ikke været mærket af stenene på noget tidspunkt.
For et par uger siden, hentede jeg foder hos dyrlægen, og vi snakkede om at han skal vaccineres her i næste måned og så kunne vi lige tage et røntgen billede og tjekke op på stenene.
Men i dag, da han var ude og tisse første gang, dryppede det kun. Så vidste jeg jo godt, at det nok var en sten der sad fast. Så ind til dyrlægen og ganske rigtigt.
Så de har fået skubbet de sten tilbage i blæren der sad fast, og så har de ham natten over, og fjerner stenene ved operation i morgen.
Han har klaret alle de andre ting så fint og været frisk igen i løbet af ingen tid, men åh hvor jeg hader det
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
Han har heldigvis haft det fantastisk ind imellem de ting, og været på benene med det samme igen.
Men ih, man bliver så bekymret.
Oprindeligt ville de have opereret i dag, men de vurderede så, at fordi han ikke var kommet af med noget siden aftenen før inden vi gik i seng, kunne der være ophobet giftstoffer, som kunne give forøget risiko ved lang tid i narkose. Så for en sikkerheds skyld venter de til i morgen. Så han har fået lagt kateter natten over så blæren ikke bliver fuld og så han er klar i morgen.
Ventetiden er ulidelig!
mar 2007
Plus det bare er så tomt og underligt når de ikke er hjemme som de plejer! Hader også når Mille er ved dyrlægen.. det er bare helt forkert og bliver også altid nervøs før narkose.. man elsker dem jo bare så højt at bare tanken om at de har ondt eller at noget kan gå galt og man kan miste dem er ubærlig.. og ja, ventetiden er altid hård..
Ligeså fantastisk det er at være hundeejer, ligeså hårdt kan det være med alle bekymringerne som kommer af kærligheden
dec 2008
Diablo har klaret narkose i forbindelse med to hofte operationer og en tandrensning på et år, og haft det strålende bagefter. Men derfor bekymrer jeg mig stadig.
Bamse, hans bror, er også ekstra kontaktsøgende i dag han kan vist godt fornemme jeg er lidt ved siden af mig selv.
Jeg ved han er i gode hænder. Men derfor er jeg stadig helt elendig i aften
mar 2007
Vil se frem til den gode nyhed om at han er kommet godt hjem og at det er vel overstået imorgen
dec 2008
Selvom jeg blev lidt ked af ikke at kunne få ham hjem i dag, gjorde det mig også tryg at de ikke tager unødig risiko i forhold til narkosen, når han nu ikke var kommet af med noget i flere timer.
mar 2007
dec 2008
Lige nu er jeg godt nok glad for sygeforsikring!
mar 2007
Personligt betaler jeg alt hvad jeg overhovedet kan udenom forsikringen også tager de ting jeg ikk selv kan som dækkes på forsikringen.. skal ikk nyde noget af at opsiges igen! (oplevede det med min ti årige gamle bulldog hos tryg da de mente hun ville blive for dyr at forsikre - ikke engang at hun var det på daværende tidspunkt men ville blive det! - sjovt nok lige omkring hendes 10års fødselsdag) og flere af mine bekendte er blevet opsagt pga det ikk ku betale sig at forsikre hunden længere for dem (altså selvskabet)...
dec 2008
Så de to ting har vi selv måtte betale, og det her er så første gang vi skal have noget fra dem.
Vi betaler et senior tillæg hos agria pga bamse og Diablos alder og den skulle ikke blive opsagt pga alderen
Men ja, det kan være surt at stå i situationen med opsagt forsikring!
mar 2007
Og det står såmænd i alle deres regler at de kan opsige jer hvis der ikk længere er sammenhæng i indtægter og udgifter, plus at de kan opsige 14dage efter en skade oveni ved nogle.. så hvis de vil kan de såmænd sagtens opsige..
Men hvis det er første skade er det nok ikk så sandsynligt som hvis alle 3 ting havde været på forsikringen! Men ja, det er skide surt at blive opsagt uanset grund og især med en hund i den alder
Kan nogle gange godt tvivle på om man bliver ved med at kunne sygeforsikre når man tænker på hvor mange hunde der er ret syge..
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
god bedring til ham
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 398
dec 2008
Det er da lykkedes mig at få nærmest en hel nats nogenlunde søvn. Så du skal jeg bare vente på de ringer og siger alt er gået godt.
Jeg er heldigvis fortrøstningsfuld ved at han hurtig er frisk igen. Da han blev opereret i hoften i april, stod han på det nyopererede ben og løftede det andet, da han skulle tisse da han kom hjem samme eftermiddag som operationen. Så han fortsætter nærmest hvor han slap.
I klinikken bruger de for sjov begrebet spacedog om en hund der er på den måde som om de ikke helt forstår hvad de har været igennem og bare er seje. Sådan er Diablo
dec 2008
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 398
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
mar 2007
dec 2008
Han har været i narkose længere end oprindeligt planlagt fordi der var så mange sten og de skulle være sikre på at alle var ude.
Så det var en god vurdering med at vente til i dag og have ham indlagt natten over med drop og kateter
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
Mere uheld - blæresten