{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

dårlig mave, søger hjælp... {{forumTopicSubject}}

hejsa.
håber nogen kan hjælpe mig, vi købte sidste fredag en dejlig hvid shæfer og er glade for ham, men han har bare så dårlig mave... vi har rendt til dyrlægen og vi kan ikke finde ud af hva han fejler....
for han er frisk, leger spiser og drikker normalt.
han får hills id skånekost, samt zoolac. og vand der er kogt med sådan noget i som opretholder hans salt og sukker balance.
best som det er i lidt bedring så bliver det slemt igen. og det er lige så det render ud af ham.
det er træls for mit gulv og synd for hunden.

håber nogen har et godt råd...

hilsen nina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig mave, søger hjælp...
  • #2   28. okt 2007 hej.
    tak vi har rendt til dyrlæge og han er undersøgt i hoved og ... men han kan intet finde og han er jo heller ikke syg....

    aner bare ikke hva jeg skal gøre.


  • #3   28. okt 2007 nåh det er da vildt synd for den, har han feber eller noget som tyder på han er syg ? altså min nero havde for noget tid siden også tynd mave altså virkelig tynd , det var som om han tissede en stråle... og fluks til dr dyr som gav ham 2x5 dage med antibiotika det hjalp samtidig med det der zoolac, zoolac virker på samme måde som når vi får tapletter mod ferie maver. så jeg ville ihvert fald i morgen ringe til dyr og høre om den mulighed, for de er altså syge når de har det sådan,hvis ikke det kan vente til i morgen ville jeg ringe til døgn vagten og høre om muligheden for en resept. god bedring med ham

  • #4   28. okt 2007 Har du prøvet at skifte zoolac ud med pro-kolin, det har flere gange hjulpet fie....

    Torskerogn eller fiskeboller blandet med godt udkogte ris har også været en stor hjælp her.


  • #5   28. okt 2007 Hov glemte lige, har i skiftet foder fra det han har været vant til fra opdrætter ?

  • #6   28. okt 2007 hej
    jeg har ikke prøvet pro kolin, for fik jo zoolac af dyrlægen.han får også noget grannulat der hedder canikur...
    han havde foder med fra opdrætter og nåede slet ikke at spise af vores eget foder, så det er ikke det.
    han har ingen feber, leger med de andre hunde, spiser og drikker fint.
    de andre hunde fejler intet i deres maver..


  • #7   28. okt 2007 og ja, det er vildt synd for ham....

  • #8   28. okt 2007 har du prøvet med a38???

  • #9   28. okt 2007 nej det er ikke rart når det bare står ud af dem smiley

    Rigtig god bedring med ham *S*


  • #10   28. okt 2007 nej a38 er ikke prøvet, da jeg synes der bliver proppet så meget i ham. men som sagt jeg gør snart hva som helst bare for det går i orden...


  • #11   28. okt 2007 nu prøver jeg at koge ris og putte lidt torske rogn i, skal jeg så tage det andet foder fra ham??


    flere råd modtages gerne..


  • #12   28. okt 2007 Ja du skal fjerne det andet foder fra ham.
    Lad ham kun få kogte ris og torskerogn, og så prøv og se om det hjælper.
    Og så skal du starte meget langsomt når han begynder med hans rigtige mad igen.


  • #13   28. okt 2007 Hey.... prøv at fodre ham i en uge med kylling/kalkun og ris.... d fik dian da han havde seriøst dårlig mave..... d fik ham på ret kurs igen.... mvh Hanne


  • #14   28. okt 2007 Jeg plejer at give Fie mad 4-6 gange i døgnet når hun har dårlig mave og ikke noget tørfoder i.

    Ris skal være godt udkogte, af og til bruger jeg kartoffelmos istedet for ris


  • #15   28. okt 2007 oki, så fjerner jeg det.
    risen koger godt nu, så det prøver jeg også må jeg ringe til dr. dyr imorgen igen.

    tak for jeres råd. holder jer opdateret.


  • #16   28. okt 2007 Hej
    Det lyder som om det er noget han ikke tåler. Lad nu være med at give han alt mulig. Følg dyrlægens råd at give ham den skånekost, zoolak og den mineralblandning som du tilsætter i hans vand. Det er vigtig at han får vætske i sig. Hellere små portioner og tit end lidt større portioner...selv om han virker skrup sulten.
    På det du beskriver er hele hans system irriteret og en smule leg med bold eller nogen anden leg som kør hvalpen op =stress starter det hele op igen, så prøve at få ham til at slappe af så meget som mulig så tarmerne får hvile. Jeg udgår fra at dyrlægen har mikroskoperet hans avføring for at udelukke parasitter eller parvovirus.
    God bedring med ham.
    M.v.h. Åsa


  • #17   28. okt 2007 KOGTE MOSEDE ÆRTER samler maven... kom lidt i kogte ris m . kogt kylling ... :O)

  • #18   28. okt 2007 Et døgn uden mad, kun vand og zoolac. Så dør de bakterier nemlig som er i maven som giver den dårlige mave. Så kogt fisk med udkogt ris i meget små fortioner 2 dagen og stadigvæk zoolac. Maden med de små portioner gives ca. hver 3 time. Så 3 dagen lidt større portioner over 4 gange dagligt.
    Hvis din hvalp stadigvæk har tynd mave efter dette, har den brug for antibiotika, fodi den så sikkerft har en mave tarmbetændelse.
    Men alle jeg har prøvet det på har fået en normal fordøjelse. Den med faste det første døgn og så de små portioner, det er der den svipser for de fleste, fordi de ikke kan have at hunden går uden mad et døgn.
    Før i tiden var der også et produkt som hed vismuth. Min dyrlæge kan stadigvæk få det specielt fremstillet til mig. Det virker også perfekt stoppende sammen med zoolac. I hver lille portion mad jeg giver kom jeg så en sjat vismuth.


  • #20   28. okt 2007 ja kogte ris og noget kogt kalkun bare lidt af gange i ca en uges tid burde også hjælpe det skulle min have sammen med antibiotika

  • #22   28. okt 2007 han har bare ikke fået noget her hos mig, som han ikke har fået hos opdrætter...

    nu prøver jeg med ris og torskerogn.

    også ringer til dyrlægen imorgen.

    der er mange råd og som i siger skal man jo også passe på hvor meget jeg fylder i hans mave...


  • #23   28. okt 2007 du kan altid give han lidt a38 det hjælper med at stabilitere hans tarmflora så de kommer i balance det hældes bare oven på maden ligegyldigt hvad du fodre ham med...
    God bedring med ham......c",)


  • #25   28. okt 2007 vil bare hoppe med på a38 vognen, det har virket her, men det er jo så i forbindelse med forandring i kosten at hun har fået dårlig mave - håber han snart er frisk

    pøj pøj herfra


  • #26   28. okt 2007 oki, så faster vi til imorgen aften eller skal det vente til tirsdag morgen med foder??

    skulle han have zoolac når han skal faste??


  • #29   28. okt 2007 mange tak det prøver jeg så.

    håber det hjælper på ham....


Kommentér på:
dårlig mave, søger hjælp...

Annonce