Dobermann - Hjælp!? Dobermann - Hjælp!?
Hej alle derude
Jeg har længe været interesseret i en dobermann... blandt andet fordi jeg altid har været vant til af træne politihunde med min far og for mig selv.
Men nu er jeg så flyttet til jylland og har kun lille Teddy her :).. Han er virkelig dejlig, men kunne godt tænke med en hund jeg kunne lave lydighedsøvelser, spor, agility og meget mere fysisk med.
Jeg har altid beundret dobermannerne for deres udseende, psyke og fysik..
Jeg har læst inde på nettet man ikke kan købe dobermann med kuperede ører i europa mere, er det rigtig? Jeg kunne nemlig rigtig gerne tænke mig en med kupereret ører, da jeg synes det gør dem mere smukke og majestætiske af kigge på (min smag bare )
Hvalpen skal overhovedet IKKE lide eller lide overlast ved at få kuperet ører..
Så mine spørgsmål til jer er
1: Jeres mening - For/imod kuperet ører? og hvorfor?
2: I så fald, hvor kan man købe en?
3: Nogen der evt har en dober og chihuahua sammen?
Med venlig hilsen Louise
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
Jeg er imod kupering, da det jo ikke er racens natur at have opadstående ører. Min holdning er, at hvis man ønsker opadstående ører på sin hund, så køb en race som har det fra naturens side eks en spidshund
nov 2005
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 138
Jeg er enig med jer, men jeg føler bare af hvis hunden er under bedøvelser og ikke lider overlast.. Der er jo også mennesker der for opereret deres ører ind..
Men kom endelig med flere meninger tak :).. Måske jeg skifter mening jo..
Ja, der er lidt mere af arbejde på med en dobermann.. Teddy er rigtig klog også, men man kan jo ikke være helt så "voldsom" som med en stor hund.. hehe
nov 2005
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 12
Der er mange meninger om dit og dat, men du kan kigge på vores annonce om dobermann, de er godt nok med øre og hale
feb 2007
Og ja nadia, jeg synes også det er så flot, de er så smukke kuperet, men vil da ikke ha nogen skal lide voldsomt og næsten dø, misforstå mig ikke.
En presa, hva er det for en slags hund?
Og ser du bor i randers, hehe, gør jeg også
feb 2007
Jeg har set dine hvalpe
nov 2005
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
feb 2007
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 12
Der er flere gode opdrættere i udlandet der også har kuperet hunde. Det er primært i "Øst- landene" men jeg tror også du kan få fra Italien og Spanien. Jeg ved ikke med de sidste to, men bl.a. Spanien har jo stadig tyrefægtning så jeg kunne da ikke forestille mig at de ville gå med til ikke at kupere. Jeg vil dog gøre MEGEt opmærksom på at du skal sætte dig grundigt ind i reglerne vedrørende import af en hund med de komplikationer det nu giver! kontakt fødevarestyrelsen inden du begynder.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Sjovt nok synes jeg ikke at det er pænt til f.eks Amstaff, men det er vel en smagssag....
Men synes også at det er synd, for tror at de skal igennem rimeligt mange smerter lige når ørene er cuttet.. Men det glemmer de vel igen....
Kender en der har en Doberhvalp fra en Kennel i Serbien..
Kennelen hedder noget med Altobello. Søg på navnet og så dukker der noget med 18 stykker op herinde der har derfra...
Men Blade er en rigtig dejlig og sød hvalp.. Kan selvfølgelig ikke svare for hvordan han bliver når han bliver voksen..
Men nu som 7-8 måneder er han en rigtig dejlig hund !!
Dobermann - Hjælp!?