Dobermann spørgsmål. {{forumTopicSubject}}
Jeg er en pige på 18 år som altid har ønsket mig en dobermann... Og jeg har på ingen måde tænkt mig at anskaffe mig en dobermann nu og her men om nogen år.
Jeg har læst om dem og er kommet frem til det er sådan en hund jeg ønsker.. Men jeg har gnavere og jeg har mange af dem og har på ingen måde tænkt mig at skille mig af med dem... Er det så helt udelukkende at få en dober?
ang. min erfaring med hunde så har vi i min familie haft amstaff og am. bulldog i mange år.. Det har både været familie hunde hvor hele familien har deles om dem og 2 hunde som jeg selv har taget ansvaret for og trænet...
Men det jo ikke helt det samme som en dober :)..
Så jeg tænkte, ville det være dumt at anskaffe sig en fra hvalp af? ville en ældre ikke være nemmere at holde styr på for en første gangs dober ejer ?
Jeg er klar over en dobermann skal have en del motion og en del aktivering.
Jeg er også indstillet på at sætte mig ind i racen osv. til punkt og prikke og jeg vil også meget gerne finde noget hjælp et sted her i københavn som evt. har en del erfaring med hunderacen...
Og igen så ved jeg allerede fra nu af jeg skal have en han hund... Det lyder dumt men jeg klikker bedst med hanner...
Man hvad ville i sige var nemmest indenfor den race? hunner eller hanner?
MVH. Izabella
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 24
mar 2010
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 21
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 319
gnavere ved jeg ikke, da den ældste ælsker at fange mus i haven.
mar 2010
Jeg vil gerne have en aktiv hund, en hund jeg kan tage med mig ud til evt. hesten og en hund som er frisk på laange ture og træning...
Og en hund der kan beskytte mig..
Jeg vil netop ikke have sådan en lille terrier feks.
Og jeg er klar på den skal aktiveres meget og skal trænes ordenligt :)..
Tusind tak for ALLE jeres svar... Havde egentlig regnet med jeg ville blive angrebet pga. min alder *GG*...
Nu har jeg også taget diverse tests om hvilken hund der ville passe til mig og jeg får hele tiden dobermann og amstaff'en frem... men amstaff'en er jo desværre blevet ulovlig... Så latterligt !
Vi har btw. planer om at flytte i hus.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 130 Hunde: 8 Emner: 70 Svar: 917
Du kan gå ind på min hjemmeside og læse alt fra standarter på racen til sygdomme ;o))
(link fjernet)
Og spørg endelig hvis der er noegt du er itvivl om, det er jo det vi opdrættere er til ;o))
Dobermann spørgsmål.