{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

glad for sin hundegård ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et stykke tid inden vi købte Terkel gået og lavet en stor hundegård til ham med et fint hus og alt muligt, ja der mangler ikke noget og han vil kunne få det fint der nogle timer hver dag.. ca 4-5 timer, men han er sgu ikke lige særlig vild med at være der, når vi er der er det dejligt, men med det samme han ikke kan se mig så vil han bare ud... han har legetøj og alt muligt med..

har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre ?

VH Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  glad for sin hundegård ?
  • #2   28. okt 2007 ja det er tydeligt at mærke på ham at det ikke er sjovt at være der når ikke vi er der, han løber gerne derind og leger nåe vi ellers går ude, men lukker jeg døren og går så er den helt galt..

  • #3   28. okt 2007 han er jo en lille hvalp, der skal have tryghed og nærvær - ikke lukkes ud og væk ..... han har vel dårligt lært jer at kende ? hvorfor må han ikke være inde ?

  • #4   28. okt 2007 Ja stor er han ikke da.. og ja han skal da have tryghed og nærvær, men han skal ikke være inde når vi er på arbejde, nu arbejder jeg en del hjemme så det er ikke så galt men når vi ikke er her vil jeg ikke have ham i huset, jeg mener det kunne være ligeså godt for ham at have et sted der er hans hvor han kan gøre hvad han vil i stedet for at han kommer til at ødelægge noget inde og det så er en dårlig oplevelse for ham..

  • #5   28. okt 2007 skal det projekt fungere optimalt burde du have 2 hunde i den løbegård -

  • #6   28. okt 2007 for at han ikke skal kede sig eller hvad ?

  • #7   28. okt 2007 også det, altså han ikke skal kede sig og prøve at grave sig ud - (det har du måske taget højde for når den tid kommer?) - som sagt er han jo så lille endnu så en kammerat at lege og sove med vil gøre hverdagen nemmere for alle parter vil jeg mene nu hvor I har besluttet at han skal være i løbegården når I ikke er hjemme

  • #8   28. okt 2007
    Alle hunde kan blive kamphunde(også min!) *GG* - kan din hund være alene i en løbegård ?


  • #9   28. okt 2007 alt hegn er 60cm i jorden, så han skal da grave lidt..*S* men jeg må jo prøve stille og roligt, det er bare ikke rart at høre at han VIL ud ...

  • #11   28. okt 2007 ja jeg er helt sikker på det er samme problem hvis jeg lader ham være inde og vi ikke er her, han kan godt lide hundegården, han kan bare ikke lide at være alene der.. ( eller andre steder )

  • #13   28. okt 2007 Daisie L - hvad træner du ?

    Carina H - hvor gammel er din hund? og hvorfor ikke 2 sammen i længere tid ?


  • #14   28. okt 2007 Laura er meget ude i gården.. ( vi har en lukket forgård på ca 20m2 ) hun kan ligge og sove derude i flere timer og kradser på døren når hun vil ind.
    men for det meste skal jeg selv ud og hente hende .. Hun er 5½ måned...

    Men lige da vi havde fået hende og et par måneder frem, synes hun absolut ikke at det var sjovt at døren blev lukket mellem mig og hende...
    Hun blev usikker med det samme og pev og gik nervøst rundt.....

    Så som Pia skriver - Det er jo bare en lille baby , så jeg kan godt forstå at han er utryg ved at skulle være alene....


  • #16   28. okt 2007 Jeg turde bestemt heller ikke ha to hunde i én hundegård uden at være der og holde øje!!!
    TÆNK hvis de fløj i flæsket på hinanden, og der ikke rigtig var nogen mulighed for at den ene kunne trække sig væk!!!
    Nej tak!!!

    Vores er også pænt på hver side af deres kravlegårds-gitter, når de er alene hjemme, indenfor!!!

    Selvom de kan være de fineste venner, skal man aldrig sige aldrig!!!!


  • #18   29. okt 2007 Daisie L - jeg læste træning - men hvordan ? det er jo svært når man ikke er hjemme hele dagen at træne med en lille hvalp, så har du et godt råd burde du dele .......... :-))

    Carina H
    hvordan gradvist ? igen, hvis man ikke er hjemme, kører man så hjem til middag og ser til hvalpen ? eller har du også et råd ....... er meget interesseret i hvordan man gør for har aldrig selv haft hunde i løbegårde og har derfor ingen erfaring med dette



  • #19   29. okt 2007 Oscar 1 år - stadig med "turbo-flåt" * - hvis du har 2 hunde du er bange for ryger i "flæsket" på hinanden har du da et problem med temperamentet vil jeg nok sige - Har du prøvet at have 2 hunde sammen i en løbegård ?det kan da ikke være rigtigt at hver hund skal gå alene i en løbegård ? Er det godt i mange timer for den psyke ? Når man så kommer hjem lukker man så hundene ud sammen og ind i huset ? eller hvad ? igen, eftersom jeg aldrig i de 30 år jeg har haft hund har haft en løbegård har jeg ingen erfaring med dette - og jeg har haft store hunde også men de har altid kunnet være alene og i huset uden problemer

  • #20   29. okt 2007 Det kan sagtens lade sig gøre.
    Jeg har to store i hundegården når vi ikke er hjemme. Og det funger fint.
    Vi havde kun Julius til at starte med. Vi lærte ham fra hvalp at han skal være der.
    Du skal gå stille og rolig frem. Vi fik det gode råd at fodre ham derude. For så forbandt han det med noget rart.
    Og så lærte vi ham det faktisk på samme måde som man gør med alene hjemme trænning.
    I dag skal jeg bare sige hundegård så står mine to derover. De får altid en godbid når de bliver lukket derind.
    Knus Anja


  • #21   29. okt 2007 Anja - tak for svar - kan se det er 2 hanhunde du har så det er måske klogt at de ikke er sammen om dagen?

Kommentér på:
glad for sin hundegård ?

Annonce