{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Greyhound hvalpe eller pensionerede væddeløbs hunde der mangler nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Hej, overvejer at få hund igen. Har før haft en mynde og tænker det skal klart være så en igen.
Har dog ikke kunne finde en eneste der har greyhound hvalpe til salg eller planlægger kuld.

Min forrige hund var en pensioneret væddeløbshund(whippet) og dem kan jeg heller ikke finde nogen af, Da det også kunne være af interesse.

Der er massere af whippets og italienske greyhounds men ingen Greyhounds. Er der nogle af jer der kender opdrættere eller en ældre hund der mangler et nyt hjem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Greyhound hvalpe eller pensionerede væddeløbs hunde der mangler nyt hjem
  • #1   15. sep Du skal nok lede på enten Kallerupbanens eller Midtjysk Greyhound Stadions hjemmesider og kigge efter links der.

    Der er pt. Ingen greyhoundopdrættere, som er medlem af Myndeklubben og jeg tror kun der bliver opdrættet et kuld eller to om året af løbslinjer


  • #2   15. sep Jeg er medlem af en gruppe på FB hvor de søger hjem til tidligere væddeløbs-greyhounds, men det er i England.
    Jeg ved ikke om det er for besværligt at få en hund herover, men der er mange, der mangler hjem.


  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    sep 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #3   16. sep Ahh en time efter jeg laved opslaget læste jeg godt på mynde klubben at der pt. er ingen opdrættere i danmark som Kirsten også siger.

    Har også kigget på adoption fra england, men de organistioner jeg har kigget på er mere gearet til at finde engelske hjem til deres hunde. men tror nu ikke det umuligt hvis det var den vej jeg valgte at gå


  • #4   16. sep Du kunne måske også kigge i Sverige. MIt indtryk er at der er lidt flere greyhounds og whippets derovre og også nogle flere, der løber væddeløb - @Kirsten er det mon et helt forkert indtryk?
    Jeg har haft nogle bekendte, der hentede pensionerede væddeløbere (greyhounds) i England. I den tid jeg kendte dem hentede de 3 stk. Det var ikke synderligt besværligt at importere dem til DK. Det var virkelig dejlige hunde; ingen lig i lasten mentalt og velfungerende hunde. Den ene sloges dog lidt med en gammel skade i et forben og endte også med at måtte aflives pga den skade efter nogle år.


  • #5   16. sep Du kan evt. også kigge på den side, der hedder SOS Galgo. Jeg tror, de har ret stor erfaring i, at formidle hundene til andre lande også:
    https://www.sosgalgos.org/en/home

    De har også en dansk "afdeling", men dem må jeg indrømme, at jeg ikke kender noget til.
    https://galgosos.dk/

    Håber det kan hjælpe dig videre. smiley


  • #6   16. sep Mette - Der er i hvert fald flere baner end i DK og en del flere whippets end her (ca. 600 hvalpe årligt mod 100 her).

    Jeg er også sikker på, at der er flere greyhounds, men har ikke overblik over antal

    Her er et link til opdrættere under SKK, en blanding af udstillings- og væddeløbsopdrættere, men du kan evt skrive til nogle af dem og spørge.

    https://www.kopahund.se/#/uppfodare?breeds=7&order=rnd


  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    sep 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #7   16. sep Tak for svarene smiley

  • #8   16. sep Hvis du gerne vil have greyhound, kan du prøve at kontakte Hanne som har kennel Eikica. Hun er medlem af både DKK og Myndeklubben, men er ikke så god til at skilte med det. Hun er jævnligt afsted til Lure coursing arrangementer samt udstillinger hos både Myndeklubben og DKK.
    Hun laver max et kuld om året, nogen gange går der 2 år imellem. Hvis ikke hun har planer om et kuld i det kommende år, kan hun måske sende dig videre. Hun har af og til en voksen hund der skal omplaceres. Du kan finde hendes kontaktoplysninger her: www.eikica.dk
    Sidste år blevet der lavet hele 4 kuld greyhounds i DK. 3 efter løbslinjer og et hos Hanne, der laver udstillingshunde (men også deltager i Lure coursing konkurrencer).

    I Sverige er der en del opdrættere af greyhounds, så hvis du har mod på at hente hund i Sverige, er der større udvalg der.

    Jeg har 2 greyhounds fra Hanne. Den brindle fyr er opdrættet hos Hanne. Min sorte tæve er af løbslinjer, oprindeligt fra Sverige, men havnede som omplacering hos Hanne, da tidligere ejer blev syg.


    profilbillede
  • Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    sep 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #9   16. sep @ann-marie jo, har sendt hende en mail idag

  • #10   17. sep @Ann-Marie sikker et par lækre hunde. Greyhounds er bare en af de smukkeste hunderacer i min optik smiley Og til TS sorry for OT. Håber du finder dig en greyhound smiley

  • #11   17. sep Mette: Tak, synes også selv, at de 2 er ganske nydelige smiley smiley

Kommentér på:
Greyhound hvalpe eller pensionerede væddeløbs hunde der mangler nyt hjem

Annonce