748 visninger
|
Oprettet:
Er denne race ikke egnet som.... {{forumTopicSubject}}
...førstegangshund??? Det er en papillon jeg snakker om.
Fik en PB af en bruger jeg ikke kender, hun spørger om jeg ville forhøre mig i min gruppe om der er nogle der har en papillon til salg.
Da jeg laver et indlæg, er der en som meget tydeligt mener at en papillon absolut IKKE er en begynder-hund :S
hmmm... synes jeg lyder underligt for jeg valgte netop den race fordi jeg havde læst mig frem til, og fået at vide at det var en god førstgangs-vuffer
Hvad mener I om racen som begynder-hund?
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
aug 2006
nov 2006
Følger: 61 Følgere: 52 Hunde: 5 Emner: 102 Svar: 321
- Det er nemlig en kanon race
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 297
næh... heller ikke jeg :S
aug 2006
mar 2006
¤ Team-Hopla ¤ Fryser aldrig, jo måske lidt ¤
nej lige præcis... jeg havde læst mig frem til at racen ikke var så krævende med hensyn til opdragelse og derfor valgte jeg den oz. Turde jo ikke lige frem at gå ud og anskaffe mig en alaskan malamute eller sårn noget
mar 2006
Team lalleglad J
hehe ja men ville da bare lige høre jer andre om I havde den samme mening som ham/hende i min gruppe For så havde jeg da virkelig valgt den forkerte race at starte ud med *SS*
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
Vil man have en skødehund, hvor meget tid vil man afsætte om dagen til træning, aktivering, gåture og evt pelspleje.
Når man har fundet ud af de ovenstående ting, så låner man et hundeleksikon på biblioteket, og laver en liste over alle de racer, som både passer til ens behov, og til det man kan tilbyde hunden.
Er man feks ikke "trænings nørd" så skal man ikke vælge en brugshund og hvis man ER "trænings nørd" så skal man ikke vælge en mynde - vil man ikke bruge tid på pelspleje skal man naturligvis ikke vælge en race med en kæmpepels - osv osv.
Man skal være realistisk, når man vælger hund, for ellers ender det med en tragedie.
En papillon ville egne sig som nybegynder ejeren, hvis den races egenskaber passer til ejerens behov og evner - passer disse ting ikke sammen, så skal førstegangs ejeren kigge efter en anden race.
Vedkommende der ikke mener at pappillon er en begynderrace har MÅSKE ikke valgt helt rigtigt, da han/hun skulle vælge hund men det siger jo intet om racen gennerelt
nov 2004
mar 2006
Lise ©
nej det er selvfølgelig helt rigtigt man skal huske at vælge racen ud fra om det passe til sine egne behov og hvad man kan tilbyde hunden
nov 2004
Jeg har 2 meget forskellige typer hunde Leo er en toller ( en brugshund) som har krævet enormt meget træning og tid, at opdrage - når vi møder folk så forelsker de sig altid i Leo, fordi han er så blid og lydig, og så har folk det desværre ofte med at tro, at sådan er racen nok - de færreste tænker på, at det har taget mig ca 3 år, at træne/opdrage Leo, så han er blevet den nemme hund han er idag.
Laps er en helt anden type - jeg forventer at han bliver en lydig og behagelig hund, men jeg kan ikke træne med Laps på same måde som jeg gør med Leo.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvordan alle papilloner er, eftersom der altid er afvigelser, men jeg kan da sige at jeg mener at jeg valgte helt rigtigt da jeg besluttede at det skulle være papillon som førstegangshund.
Man skal dog ikke vælge en papillon, hvis man vil have en hund, der foretrækker at ligge i sofaen hele dagen, som ikke skal luftes og som ikke har et energiniveau på højde med rundetårnet
Og uden den korrekte indgang til opdragelsen, kan man ende med en lillle hysterisk gæffende "møgkøter". For jeg ved i hvert fald at Panda gerne vil skælde ud på FREMMEDE (uha ;), det være sig gæster, eller naboerne der forvilder sig ud i deres haver.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
mar 2006
Det er ikke altid ensbetydende med at det er hunden/racen der er noget i vejen med. Det kunne jo oz være fordi din veninde ikke er god til at opfylde hundes behov, eller har trænet ordenligt med den.
Min veninde har en fransk bulldog og en papillon og de er begge to gøende og vældig irriterende, men det er ikke hundenes skyld
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
Er denne race ikke egnet som....