2.781 visninger
|
Oprettet:
ER denne race lovlig? {{forumTopicSubject}}
Alapaha Blue-Blood Bulldog er det en hund der er lovlig her i DK?
sep 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.558
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
jeg spurgte om nogle vidste om den race var forbudt...
Jeg ville nok ikke spørge hvis der var det
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
maj 2007
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 85
Jeg ved ikke med sikkerhed om der stadig bliver blandet Am.Bull i dem eller om det er mange generationer ude.
Bull racerne efterkommer jo af de samme typer hunde og nogle Bull racer er jo stadig lovlige selvom de stammer fra de samme typer hunde som Am.Bull.
maj 2007
Men mange tak for de Seriøse og brugbare svar
aug 2007
http://www.dogbreedinfo.com/alapahabluebloodbulldogs.htm
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.462
(link fjernet)
maj 2007
Hmm så det er ikke til og få fod på.. :S
maj 2007
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
maj 2007
maj 2007
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 85
aug 2007
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 71
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
Alapaha Blue Blood Bulldog er skabt af Lana Lane i 80érne alle andre historie er en af de der salgs historier b siger hun selv at de stammer fra hendes forfæders plantager osv osv alt for at gøre sine hunde mere spændene og skabe noget mystik omkring dem, Lana gjordt faktisk et super DÅRLIGT stykke arb med ABBB det var først i 97-98 da Michael Connors tog ned til Lane og begyndte at hjælpe hende, at racen begyndt at bliver beder, Lana hade blandt andet store problemer med at hendes hunde ikke kunne føde levende hvalpe, samt blindhed var også et problem, Connors rettede dette problem i 97-98 og 99 ved at parre nogle af Lanas ABBB med 2 af hans hunde Bama Boy (en ren ambull) og Whiskey (en ren Colby pitbull) ..
den kendte hund Henry som Lana også har pralet så meget med i flere af de her spændene historier og som skulle være ud af hendes kendte hund Otto, tja den historie er så ren løgn i det han ikke var en ABBB, men han var en ambull, som blev givet til familien Stricklands, fordi den var ustabil og slog dens tidliger ejers kvæg ihjæl, Stricklands er så Lana´s fætter/kusine haløj og derfor fik hun lov til at bruge ham i hen avl, så alt den historie med hvor sjældne, gamle og gode de der ABBB er, ja det er efter min mening pis og papir, det er en races som kun er ved at være 10 år gammel da der først begyndte at komme styr på den da Connors kom ind i avlen og i det at han krydsede ud til både pitbull og Ambull for 10-12 år siden og først der fra begyndte der at ske noget positivt med racen, så mener jeg ikke man kan sige det var den race som da Lana var alene om avlen...
hvis folk er interasseret i den her race kan jeg kun opfordre folk til at søge kontakt til Mr Connors, der er ingen her i verden som ved mere om dem ind han gør, og hvis han føler folk har en rigtig interasse og er villig til at gøre et godt stykke arb for det, så er han 100% ærlig og deler alle infomationer og dukomentationer osv ud om racen..
er man en klaphat som bare vil snage forat snage og for at finde dårlige ting frem om andre ja så skal man nok ikke forvente et serligt seriøst svar fra ham..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
ARF = Animal Research Foundation, et all-breed register (anerkender også "nye" og "sjældne" racer, a.k.a blandinger - kræver kun at man opretter sig som opdrætter)
http://www.arfusa.com/
APRI = American Pet Registry Inc... Privatejet og dedikeret til "the professional pet industry" - registrerer både hunde og katte.
http://www.aprpets.org
ABBA = Raceklub. Denne klube anerkender IKKE de andre klubber på listen fordi de ikke kræver dokumentation (undtaget er muligvis APRI og BBC da de ikke nævnes, men det er også en mulighed at de bare ikke har hørt om dem).
http://www.alapahabluebloodbulldogs.org/createabreed.php
De to næste springer jeg over da de er magen til de to første.. og så er der BBC, som ligner en hjemmehæklet molosklub. De anerkender APBT, AB og en række "eksotiske" bully-racer
http://www.bbcdogregistry.com/
Du tilmelder din hund ved at printe, udfylde og indsende følgende:
(link fjernet) og
(link fjernet)
Så for at svare på dit spørgsmål: det ser ud til at der er en raceklub som gerne vil have den anerkendt som race, men det er den ikke endnu.
nov 2005
den er ikke mere skarp eller vogtene ind de fleste andre bulldogs eller for den sags skyld en rotte..
der er begyndt at komme nogle gode exemplar af racen da Micheal Connors gør et rigtig godt stykke arb med dem, han er også selv en 100% brugs mand (PSA)
der ligger faktisk et par videoer af nogle hunde han har avlet og nogle trænet på youtube og de er slet ikke dårlige alle sammen.
jeg kan lige se om jeg kan finde nogle af dem frem
nov 2005
det er ikke bare en hygge hejsa hund men det syntes jeg jo så ikke nogle brugs hunde er..
her er en video af Bandit http://www.youtube.com/watch?v=lVbWxxEJCGI
syntes trænet hos UWABC (Mr connoers) og bandit er ud af hans linier
nov 2005
sådan som jeg ser det med 2 mænd i en fuld dragt og en høne under er jo at mange hunde og især bulldogs og terrier jo for det første tit er extrem dyreagrasive og derfor fokuser meget på de ander dyr hvis de er i nærheden samt de stresser vildt op lige så snart de ser noget bide udstyr, så det jeg ser i den øvelse er jo at han kan får hunden til at fukoser på ham og ikke på udstyr og høne, ja han bruger mange godbider men det er jo også stadig et arb der er i gang han træner stadig op til psa 1, ja det er et opsat miliø men det er der jo faktk ret tit på en trænings plads ..
jeg tager det bare for hvad det er og i mine øjne er det en video som viser en bulldog under udvikling/træning og som jeg syntes viser den viser nogle gode mulighede3r for vider udvikling...
nov 2005
PSA er på flere måde meget anderledes ind IPO så man kan ikke samligne de 2 programmer hvad der er godt i det ene behøver ikke være godt i det andet, det man kan samligne er er de begge 2 er brugs sports og at hvis folk vil title deres hunde kræver det at de gider lægge en del arb i det ...
hvad manmest er til er jo forskelligt fra folk til folk...
hvis det er en mentaltest men vil se ja så kan jeg godt forstå man ikke får meget ud af den her video for det er det jo ikke, som jeg siger det jeg ser er en bulldog som kan fukoser på noget andet ind andre dyr og bide udstyr også under behærskede bevægelser, om den ville bide under hurtiger bevægelser ?? tjaa det vil jeg tro den vil da det jo stadig er en hund der er under træning og det jo er en bulldog som jo er avlet til at bide alt der bevæger sig, så det tager jeg ikke så tungt for jeg ser der er muligheder at arb vider med, jeg ville syntes det va ret dårligt hvis det var en færdig trænet hund ...
en ting du også skal tænke på er jo at brugs bulldogs, mastiffer, terrier reager på noget anderledes måder ind feks en rotte og har nogle helt andre drifter, lige som at en lab og en rotte heller ikke regear ens på ting og heller ikke skal reager ens på ting...
nov 2005
nov 2005
så ja i forhold til hvad mange folk er vand til så køre de meget mere i forsvar ind i bytte drift, ogsånoget man skal tænke på når man kigger på bidet ...
og tager du så en brugs mastiff ja så er det inu mere forsvar ind bytte drift, rigtig mange mastiffer syntes slet ikke det er sjovt at lege med udstyret, de vil rigtig tit spytte udstyret ud lige så snart de kan og gå efter maden igen,
og jeg syntes altid man skal se på hvad type af hund som der er man se på og have de forskellige ting med i tankerne ...
feks hvis jeg ser en video af en border som hyrder 5 får på en mark vil jeg nok ikke være så indponeret men hvis jeg ser en engelsk mastiff gøre det vil jeg faktisk blive pæn indponeret ...
nov 2005
nov 2005
der er ikke så mange videoer af gode mastiffer men vil da godt smide lidt på Kimpo fra MFB skulle der hvis være lidt af han er også stadig under træning man han har lige fået sin SchH 1 og gør det ok..
jeg kan prøve at se om jay raw stadig har videoer af hans bulldog Ramadog og om John N har nogle af hans hunde,
jeg kan også se om Chris Fraize har nogle af hans hunde det er pitbulls, mastiffer og bulldogs
nov 2005
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Måske ser videoen lidt "rodet" ud, men er ret sikker på de ved hvad de fortager sig. Vi andre med Bullere, som ikke har forstand på c-arbejde træner det jo ikke, og dermed er faren for utilregnelige bullere lig nul.
Så mener næppe man skal være bange for, om der kommer en buller rundt om hjørnet, selvom man er skrigende og løbende børn
jul 2007
Men det jeg egentlig ret godt kan lide ved videoen, er at se den ikke på nogle punkter få adralinsus. Den fokusere på sin ejer, og høre hans kommandoer. Den kan endda sidde på to figuranter og logrer med halen, mens den kigger på sin ejer. For mig ser den slet ej disse to figuranter som et bytte eller noget ondt, men simpelt adlyder sin ejer, med fokus. Synes faktisk virkelig denne video viser, bulldoggs ikke er menneskeaggressive. Den vælger endda bolden på et tidspunkt istedet for figuranten
Men top hund indenfor IPO eller brugsarbejde, bliver en buller nok aldrig
Anne:
Træner du også bidarbejde med Deede?
jul 2007
Arh oki, kende ikke så meget til brugstræning, men synes bestemt det er imponerende.
Men synes ikke han bruger overdrevent med godbidder i videoen. Skulle jeg have mine buller tøser til at gøre det samme, ville det kræve et par spande fisk, og at jeg smurte hele figurant dragten ind i sildepostej :-))
ER denne race lovlig?