{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Hunden - et familiemedlem? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundemennesker.

Først og fremmest vil jeg bare sige, at jeg synes at der er en fantastisk go og hyggelig omgangstone herinde, som jeg nyder meget smiley

For noget tid siden, diskuterrede jeg med en bekendt, om hvorvidt dyr/hunde kan være et familiemedlem, og ikke bare være "en der er her"

Jeg kan ikke forstå de mennesker, som ikke kan knytte sig til deres dyr, og som bare mener at det "bare er her"

Nogle syne måske at jeg overvuderm ine følelser til min hund, men er jeg virkelig den eneste, som finder min hund lige så meget - måske endda mere værd end andre familiemedlemmer? Hvis jeg mistede min hund, min smukke Molly, ville det, seriøst, være det <b>værste der kunne ske</b> uden undtagelser. Jeg kan slet ikke forestille mig et liv, uden den lille guldklump, som gør min hverdag fuldkommen perfekt? Og jeg kan slet ikke forstå, at nogle folk ikke ser deres hunde ligeså højt som et levende menneske, for den sags skyld.

Måske er det bare mig der er "pernitten", ellers er det fordi at jeg faktisk ikke bryderm ig om mennesker? Mere dyr? -fordi at de er ærlige og hvis man behandler dem godt, elsker de en, af hele deres hjerte!

Jeg kan ikke fordrage mennesker, som ikke taler sandt, eller er egoistiske og selvcentrerede. Sådan er dyr ikke, derfor kan man stole på dem. -det kan man ikke på mennesker. De manipulerer og dominere.

Hvis man ikke har behadlet dyr ordentligt, viser de det. De skjuler ikke ting, selv ikke hvis det var dronningen der stod foran den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden - et familiemedlem?
  • #1   18. okt 2007 Nej Enzo han er da min lille dreng. Og sådan er det bare.
    Jeg behandler ham som en hund. Han bruger ikke sut og sover i min seng og så videre, men han er min lille dreng.
    Han er den der slikker mine tåre væk fra mine kinder og den der dagligt får mig til at grine.
    Han er min dreng og sådan er det bare. Jeg ville ikke kunne undvære ham for noget i verden!

• #2   18. okt 2007 Selvfølgelig skal man ikke gøre hundene til mennesker. Jeg tror også på, at hvis hunden har respekt for en, og ser op til en, så er de trykke, og elsker en endnu mere, end de ville gøre, hvis der ingen regler var

• #3   18. okt 2007 Min hund er ellers ekstremt egoistisk.. Men det elsker jeg ham også for, for i det mindste er det ærligt.. smiley

Elsker også min hund, og folk der synes at han skal være et møbel er ikke velkomne i mit hjem. færdig bum

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #4   18. okt 2007 Jeg respekterer hundene som de dyr de er. Og i mine øjne har alle dyr fortjent et så godt liv som vi overhovedet kan give dem. Men de kommer aldrig op på siden af mennesker. Hundene skattes højt, men mennesker højere. Synes der er en hårfin grænse mellem hvor meget man skal tillægge sin hund. Det kan nemt blive for meget.

• #5   18. okt 2007 Fie og børnene er lige meget værd her og ville ikke undvære nogen af dem..

• #6   18. okt 2007 Jeg sad faktisk her den anden dag og snakkede med min mor om, at jeg var meget overrasket over hvor hurtigt jeg var blvet så GLAD for Baz...

Det er utroligt hvor meget glæde de små kræ giver i vores hverdag... Baz er min skat, og betyder som du skriver faktisk mere end nogen i min familie... smiley

• #7   18. okt 2007 vores to hunde de er som vores extra børn de høre ed i famillien og er med alle steder og kommer medind når vi er i byen undtaget et sted hvor den store ikke kan sammen med deres hund

• #8   18. okt 2007 Er fuldkommen enig med dig!
    Jeaci er min guldklump! Det ville være forfærdeligt at miste hende! Kan slet ikke forstille mig det uden hende, selv om jeg kun har haft hende i omkring ½ år!
    Jeg behandler hende self som en hund men gir hende også masser af kærlighed, og hun gir tilbage:)
    Hun er mit ét og alt:)

• #9   18. okt 2007 Mine unger vil altid komme først.......ingen tvivl om det.

Men når det er sagt undvære jeg gerne resten af verden for mine hunde.

Jeg har familiemedlemmer der har valgt at fravælge mig grundet mine hunde.

Deres savn, ikke mit !

• #10   18. okt 2007 SS Battie er et familiemedlem, men han er den laveste i hierakiet. Han er en hund og kan slet ikke sammenlignes eller sammenstilles med vores datter - hvis valget kom dertil at skulle vælge mellem datteren og hunden, ja så røg ha altså. Ikke at jeg håber det SS og vil kæmpe med næb og kløer for at skulle finde en rimelig løsning..
    Så herhjemme er det en hund, men et familiemedlem samtidig - han bliver også nævnt på gaver vi giver eller sange eller hvad det nu kan være ggg

• #11   18. okt 2007 Jeg har 4 børn og Kato... ville heller ikk undvære nogen af dem..

• #12   18. okt 2007 Nej, jeg kan heller ikke forstå de mennesker som kun har hunde som en brugs ting, jeg kan slet ikke lade være med at få følelser overfor dyr, og specielt overfor min hund, han er min dreng, og bliver omtalt i familien som Dortes "dreng". Jeg er tit fået at vide, at jeg sgu er noget mærkelig for jeg kan simpelheden ikke falde i svimmer over en lille baby, men hvis du viser mig en lille hundhvalp, så begynder mit hjerte at banke...men er kommet til det punkt at jeg er sgu ligeglad hvad andre synes om min mening, men sådan har jeg det. Så han er helt klart et familie medlem, ellers skal man ikke have en hund, hvis man ikke har den indstilling, efter min mening.

• #13   18. okt 2007 Mine hunde er ikke mine babyer......de er mine makkere i hverdagen.

Makkere jeg stoler på, og giver mig så meget.

De vil aldrig blive behandlet som børn eller ligestillede, men som de hunde de nu engang er, og skal være.

• #14   18. okt 2007 GG Dorte andre skal vel heller ikke bestemme hvad man skal føle??? der er vel egentligt ikke noget rigtigt eller forkert svar på spørgsmålet SS det handler om at vi gør det som vi synes er rigtigt og at andre skal respektere dette? eller er det mig der er bimlet???

• #15   18. okt 2007 Niels er et familiemedlem i vores lille familie vi elsker ham over alt på jorden og han betyder rigtig meget for os :-)))

• #16   18. okt 2007 Kato betyder lige så meget for mig som mine børn gør..
    han er noget helt særligt ( stadig hund) men ja jeg kan ikk beskrive det..
    Der er mange der heller ikk forstår mig.. men det er så deres problem;O)

• #17   18. okt 2007 PS. jeg ser altså ikke min hund som en erstatning for et barn eller tillægger ham ikke nogle egenskaber han ikke har, da han er en hund, men han er min bedste ven og er altid trofast følgesvend.

• #18   18. okt 2007 Ja, men det kan meget nemt misforståes når jeg siger at jeg har ikke et indre ur som tikker for at få et barn, og når man snart nærmere sig de 40 år, og når jeg siger at jeg heller vil have en hund, så bliver der virkelig kikket skævt til mig, nå...er det så fordi du ikke kan få børn....NEJ, jeg er bare ikke interesseret i børn, mit hjerte har altid banket for dyr, specielt hunde, og sådan har jeg har det siden jeg barn.

• #19   18. okt 2007 Dorte Kathrin B
    Den føelse kan jeg godt huske jeg selv havede engang ;O)
    Og jeg synes det er fair at man har det sådan;O)

• #20   18. okt 2007 Svea er en del af familien. Helt sikkert. Og hun er et elsket medlem smiley

• #21   18. okt 2007 Jeg ville ikke sælge min hund for en milliard. Hun kan ikke købes for penge. Eller andet skrammel for guds skyld

• #22   18. okt 2007 HURRA....det er dejligt at finde ud af at man ikke er alene om at være HUNDETOSSE....LOOOOOL

• #23   18. okt 2007 Dorte Kathrin B
    det er du bestem ikk.. tro mig..
    Så er jeg også HUNDETOSSET lol. men er stolt af det;O)

Kommentér på:
Hunden - et familiemedlem?

Annonce