{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Vinter eller Sommer {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe følt mig helt alene i at være ovenud begejstret for efterår og vinter.
Jeg er ikke ret meget til sommer og sol, og hvor andre får depressioner over det grå og dystre vejr stortrives jeg. Jeg har skovene og naturen for mig selv de fleste dage, og de lange aftener indbyder til håndarbejde, læsning og hygge.

Hvad kan i bedst li? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter eller Sommer
  • #1   1. aug Foråret. smiley
    Jeg elsker når det hele pibler op af jorde, når det bliver grønt, når der kommer blomster, og at dagene bliver længere. smiley

    For at hygge med håndarbejde behøver det altså ikke at være mørk, regnfuld og blæsende.
    Om ti minutter sidder jeg og hygger med en god bog og en kop kaffe ude i haven og hygger, selv om solen skinner og det er lyst. smiley


  • #2   1. aug Jeg er nok også mest til foråret/tidlig sommer.

    Egentlig enhver årstid når det er TØRT og ikke for varmt eller koldt.


  • #3   1. aug altså jeg er til forår, sommer og efterår, jeg HADER vinter ..
    mest hvis der er is og sne .. og så er regn ikke det fedeste ..

    Her har jeg nu også skoven ret eget for mig selv, men går så mest morgen eller aften, midt på dagen er det for varmt for både mig og Oda..


  • #4   1. aug forår og efterår her.
    Den der med når folk jubler over høj sol og hedebølge - fyffer pyffer her! Der nyder jeg at tage på arbejde i mine 5 grader.
    Og så behøves det heller ikke at blive sådan skidekoldt som i vinters.


  • #5   1. aug Jeg kan se gode ting i næsten alle sæsoner. Jeg er vild med den varme vi har nu, jeg elsker forårets lys og spiren af alt, efterårets farver i træerne er fantastisk og jeg ELSKER sne og frostgrader!

    Det jeg ikke sætter pris på er når sæsonerne flader ud og vi bare har kølige/kolde temperaturer, vind og regn flere dage i træk både sommer og vinter, det kan jeg simpelthen ikke udstå smiley


  • #6   1. aug Jeg elsker efterår og især vinter. smiley

    I en årrække led jeg af angst og depressioner og gik til behandling i psykiatrien. Der fik jeg at vide, fordi min depression var værst om sommeren, at sådan har mange mennesker det. Der er en forventning om glæde, positivitet og max udadvendthed om sommeren, som ikke alle kan leve op til.

    Jeg elsker efterårets farver og de mørke aftener, der indbyder til at putte sig og hygge. Jeg elsker især vinteren (minus for meget regn!), fordi for mig er luften mere ren og sprød, når altså det rigtigt er vinter. smiley Sneer det bliver jeg som et lille barn, jeg elsker det. Selvom jeg hader at køre i det, men det er fordi jeg pendler 35 km. på en travl motorvejsstrækning, hvor ikke alle enten har respekt for det glatte føre eller tøffer rundt med sommerdæk.

    Sommeren kan bestemt også noget, men jeg foretrækker max 21-22 grader.


  • #7   1. aug Jeg elsker maj måned. Her er træerne sprunget ud og planter lige så eller på vej, og Man kan sidde ude i solen uden at smelte eller fryse.

    Jeg synes dog alle årstider har sine skønne elementer.


  • #8   1. aug Enhver tid med sne er min absolutte favorit.
    Der er ingen klamme insekter, sneen lyser hele verden op, man kan stå på ski med hundene og der er ingen have, der skal passes. Total bonus.


  • #9   1. aug Jeg holder af alle årstider smiley Jeg elsker forår når alt pibler op af jorden og fuglene synger i vilden sky- det er så vidunderligt livsbekræftende. Jeg elsker de magiske lang lyse afterner i forsommeren. Jeg elsker højsommer hvor man kan gå en tur i skoven kun iført shirts og t-shirt smiley Og der er altså også noget særligt over høsten; den stemning der er herude på landet når alle har travlt med at bjerge årets afgrøder. Og ja, jeg skal ud og kører halm hjem om et par timer smiley Jeg holder også virkelig meget af efteråret; smukke farver og spektakulære scenerier når fx mosekonen brygger. En gang regn og rusk kan bestemt også noget. Vinter; jeg elsker mine gåture i mørket, hvor man bruger andre sanser end synet (jeg går ikke rundt med lys, men nyder mørket). Og den stemning man er i når man har været ude i mørket en blæsende og våd aften og kommer ind og kan hører vinden suse derude- uuuhhh elsker det smiley Og er nan så heldig at det kommer sne så er alting bare pludselig så smukt og landskabet bliver til et eventyr. Jeg bor på landet og elsker hvor meget man mærker og sanser årstiderne herude smiley Igår aftes gik jeg ud og sagde godnat til køerne kl 22.30. Det var stadig lidt orange lys på himlen, der var helt stille og flagermusene havde megatravlt med at fange insekter. Det var helt fortryllende smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #10   1. aug Jeg har det som A-S og Mette - hver årstid har sin helt særlige charme. Hver årstid kan også have minusser - koldt, gråt og vådt vejr er fx ikke mit yndlings. 28-30 grader bryder jeg mig afgjort heller ikke om.

    Jeg lavede engang en lille årstidscollage med fire billeder fra Farum skov smiley


    profilbillede
  • #11   1. aug Jeg elsker sommer og varme.

  • #12   1. aug Jeg ELSKER at vi har alle 4 smukke og dejlige årstider, som kan noget specielt og dejligt hver især smiley
    Men med årene er efteråret altså blevet min favorit smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #13   1. aug Foråret er nok min favorit. Det er så livgivende at se verden skifte fra grå til lysegrøn smiley

Kommentér på:
Vinter eller Sommer

Annonce