{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Benjamin P
Benjamin P
Tilmeldt:
3. jul
Emner: 1 Svar: 4

Brækket tæer {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har for nyligt brækket 3 tæer på arbejde, knoglerne er lidt længere oppe mod foden.
Det skete på arbejde
Tror i at det vil blive godt som før ellers har jeg nemlig ting mig og gå til min egen forsikring med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket tæer
  • #1   3. jul Hvis du har en ulykkesforsikring så meld det til den med det samme. Du kan sagtens få problemer senere. Jeg brækkede en knogle i foden og fik en uge efter en blodprop i benet. Blodproppen har givet føleforstyrrelser i benet/foden.
    Desuden skal dit arbejde også melde det til deres forsikring hvis det er sket på arbejdet.


  • #2   4. jul Det skal meldes som en arbedsskade.

  • #3   4. jul Det må da være en arbejdsskade, når det skete på arbejde. Har du ikke en eller anden form for HR medarbejder eller en tillidsmand eller noget lignende du kan snakke med?
    Brud kan ret let komme til at give mén senere. Jeg brækkede højre fod to steder for 20 år siden, da jeg styrtede ned af en trappe. Min fod er blevet stiv og lidt 'deform' (kræver specielle indlæg og kan ikke bare købe et hvilket som helst par sko).
    Jeg har fået erstatning (som for længst er brugt på indlæg, fysioterapi og sko/støvler) fra min private ulykkesforsikring (det skete i fritiden) og har en méngrad på 5% (det er vist det mindste man kan tildeles).


  • #4   4. jul Aner intet om det, men lidt pudsigt at oprette sig på et hundeforum og så stille dét spørgsmål efterfølgende. Jeg vil anbefale dig at finde en gruppe, hvor der er mere erfaring i netop dét emne.

  • #5   4. jul Brud på TÆER giver ikke ret til godtgørelse for varigt men. Kun hvis tæerne bliver fjernet, kan der opnås erstatning. Ellers kræver det brud i mellemfodsknoglerne.

    Så nej, du kan næppe få erstatning, hverken fra arbejde eller egen forsikring.

    Hilsen en jurist på et hundeforum smiley


  • #6   4. jul @5: Ja, så er der jo nok ikke så meget at komme efter.

  • Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    jul 2024

    Emner: 1 Svar: 4
    #7   4. jul Hej tak for jeres svar

    Det eneste der køre i hovedet det er om alt vil blive godt som inden skaden skete uden at kunne mærke smerter når man eksempelvis gik eller stod på tær det er jo små knogler alligevel i foden så ved ikke rigtig lige

    Det er tre mellemfodsknogler der er brækket må derfor ikke bevæge den i 5 uger

    Mit arbejde har meldt der som en arbejdsskade men har beskrevet hændelsen lidt anderledes synes jeg
    Men har ikke gået til min egen forsikring med det
    - jeg har før brækket min arm i folkeskolen og den er blevet god som aldrig brækket men mellemfodsknogler er jo en del mindre og det er nemlig det der sætter mig lidt i et dillema…


  • #8   4. jul Jeg tror det kunne være smart hvis du spurgte en læge i stedet smiley

  • #9   4. jul Det skal anmeldes som arbejdsskade

    Du kan måske få for tabte arbejdsfortjeneste og helbredsudgifter samt nogle andre ting herunder svie og smerte

    https://erstatningsretten.dk/personskader/arbejdsskade/


  • #10   5. jul Lens, både tabt arbejdsfortjeneste og svie og smerte kræver en ansvarlig skadevolder, altså at der er fx en kollega, der har kørt over TS's fod, som derved har påført skaden. Posterne hører under erstatningsansvarsloven, ikke arbejdsskadesikringsloven.



  • #11   5. jul Er der ingen skadevolder her? Har kun set startindlæg

    Uanset skal det anmeldes som a skade


Kommentér på:
Brækket tæer

Annonce